CC ja Ci
Valvoja: ffp jäsenet
CC ja Ci
Vuoden Audi hairahtuksen jälkeen rouvan työmatkakulkineeksi valikoitui jälleen Volkkari. Tällä kertaa naamoitu Passatti, eli CC. Suomessa käytettyjä nelivetodiiseleitä ei ollut myynnissä koko syksynä, eikä köyhällä rahat riitä uuteen, joten auto haettiin itsenäisyyspäivän aikaan Saksasta. Auton ja siihen talvirinkuloiksi 205/50 R17 Nokian R:t toimitti aina luottava MDCompreX
Haussa oli DSG vaihteinen kaksilitrainen diiseli, mutta sopivaa ei löytynyt, joten takaisin kotiin palattiin 43 tkm ajetulla, reilut kaksi vuotta vanhalla, nelipaikkaisella, 103 kW moottorilla ja manuaalivaihteistolla varustetulla yksilöllä.
Tehdas varustelu on normi CC varusteiden lisäksi varsin kattava:
Kaukosäädettävä Webasto kahdella akulla (lämmitys ja tuuletus)
RNS510 kosketusnäyttönavigaattori, Dynaudio ja bluetooth handsfree
Monitoimiratti
DCC - säätöalusta
Irrotettava vetokoukku
Tummennetut lasit
Xenon valot kaarretoiminnolla
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeussäädin autosta kuitenkin puuttui ja sen askartelin paikalleen joululomalla. Homma meinasi muodostua hankalaksi, kun uuden rattiakselin ohjainlaitteen ohjelmointi ei onnistukaan ennakkotiedoista poiketen VDCS:llä. No vikavaloshown jälkeen paikallinen VW liike hoiti ohjelmoinnin vartissa.
Lisäksi autoon hankittiin hieman lisää ohituskiihtyvyyttä Kalectron dieselohjelmoinnin muodossa. Strategiset mitat ovat nyt 175 hv / 420 Nm
Suunnitelmissa on vielä jonkinlainen madallus ja kevytmetallivanteet pitäisi kiikuttaa maalarille.
Sittenhän sen taas voikin laittaa myyntiin.
Haussa oli DSG vaihteinen kaksilitrainen diiseli, mutta sopivaa ei löytynyt, joten takaisin kotiin palattiin 43 tkm ajetulla, reilut kaksi vuotta vanhalla, nelipaikkaisella, 103 kW moottorilla ja manuaalivaihteistolla varustetulla yksilöllä.
Tehdas varustelu on normi CC varusteiden lisäksi varsin kattava:
Kaukosäädettävä Webasto kahdella akulla (lämmitys ja tuuletus)
RNS510 kosketusnäyttönavigaattori, Dynaudio ja bluetooth handsfree
Monitoimiratti
DCC - säätöalusta
Irrotettava vetokoukku
Tummennetut lasit
Xenon valot kaarretoiminnolla
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeussäädin autosta kuitenkin puuttui ja sen askartelin paikalleen joululomalla. Homma meinasi muodostua hankalaksi, kun uuden rattiakselin ohjainlaitteen ohjelmointi ei onnistukaan ennakkotiedoista poiketen VDCS:llä. No vikavaloshown jälkeen paikallinen VW liike hoiti ohjelmoinnin vartissa.
Lisäksi autoon hankittiin hieman lisää ohituskiihtyvyyttä Kalectron dieselohjelmoinnin muodossa. Strategiset mitat ovat nyt 175 hv / 420 Nm
Suunnitelmissa on vielä jonkinlainen madallus ja kevytmetallivanteet pitäisi kiikuttaa maalarille.
Sittenhän sen taas voikin laittaa myyntiin.
Viimeksi muokannut rolle, 30.3.2013 0:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan kiva peli. Yllättävän vähän passattifiilistä tuossa on (onneksi). etukäteen vähän pelkäsin, että laatuvaikutelmassa tulee paljon takapakkia kun siirtyy A4sta CCeen. Mutta ei. Oviaukot muotoilun takia ovat hieman ahtaat ja karmittomat lasit paukkuu pakkasella, kun jäätyvät tiivisteisiin, mutta designin takia voi vähän kärsiäkin.
just tuota sivuprofiilikuvaa kattelin, jotta pitäs varmaan vähän sävyttää etulasejakin. No eipähän tarvii ipanalle mitään muumiverhoja viritellä takaikkunaan auringonsuojaksi.
just tuota sivuprofiilikuvaa kattelin, jotta pitäs varmaan vähän sävyttää etulasejakin. No eipähän tarvii ipanalle mitään muumiverhoja viritellä takaikkunaan auringonsuojaksi.
Siisti aihio! Oon aina haaveillu, et sit kun oon rikas ni ostan tollasen cc:n mustana ja kromia niin maan perusteellisesti! :) jännä nähä kuvia vanteiden ja madalluksen kans et kuinka paljon kuolaa valuu ipadille ja sitä myöten saa mennä hakeen kaupasta uuden :) lähetän Rolle laskun sit sulle :)
Jatkahan "tuunailua" hillitysti.. :)
P.s +1 ääni etulasien sävyttämiselle myös..
Jatkahan "tuunailua" hillitysti.. :)
P.s +1 ääni etulasien sävyttämiselle myös..
Tänään pistin tuohon omaan työmatkakulkineeseeni uuden syylärin, toisen etujarrusatulan ja kesärenkaat.
320 Ci vuosimallia 2001
M-sport nahkapenkit
Xenonit
Sadetunnistin
Autom. ilmastointi
19" Brayton replikat (edessä 8x19 takana 9x19) jollain kiinankumeilla 235/35 & 265/30
Joku korkeussäädettävä alusta
320 Ci vuosimallia 2001
M-sport nahkapenkit
Xenonit
Sadetunnistin
Autom. ilmastointi
19" Brayton replikat (edessä 8x19 takana 9x19) jollain kiinankumeilla 235/35 & 265/30
Joku korkeussäädettävä alusta
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Kyllä mä näkisin että toimii. Kuitenkin jonkinlainen hahmoituskyky löytyy näistä väriyhdistelmistä jo ihan työn(harrastustenkin) puolesta.
Mut tietty nääki on makuasioita. Ei noista mun Jetankaan vanteista kaikki tykkää, vaikka moni epäilijä on todennutkin, että toimii kyllä paljon paremmin kuin mitä osasivat kuvitella...
Mut tietty nääki on makuasioita. Ei noista mun Jetankaan vanteista kaikki tykkää, vaikka moni epäilijä on todennutkin, että toimii kyllä paljon paremmin kuin mitä osasivat kuvitella...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
H&R:n -40mm jouset mulla on tallissa. Halusin pitää DCC systeemin toiminnassa.
Laite on rouvan työmatkakulkine, niin lienee järkevin kompromissi mukavuuden ja madalluksen välillä.
Laite on rouvan työmatkakulkine, niin lienee järkevin kompromissi mukavuuden ja madalluksen välillä.
Jonkun pitää tämäkin nillitys hoitaa, allu vois ottaa tuon kuvan pois tästä topicista kun ei liity siihen millään tavalla. Tai ainakin muuttaa pelkäksi linkiksi. Vituiks meni värin suhteen vanteissa, paremmalta varmasti näyttää 40mm lähempänä maata mutta noin äkkiseltään ei taida pelastaa tilannetta.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tänään täräytettiin vappupiknikin sijaan H&R:t Passatin alle. Ei se ainakaan sitä luvattua 40 milliä pudonnut. Ehkä noin 20. No tunnetusti nuo hieman painuu, kun muutaman tuhat kilsaa ajaa. Perstuntumalla alusta jämäköityi jonkin verran. Vakionahan CC on sellainen mukavuuslulla. Fiilis on hyvin lähellä sama kuin B8 A4:n sporttialustassa.
Vanteiden strategiset mitat ovat siis 9x20 et 41 ja renkaat 245/30/20 Syron Race 1
Takana sovitus on aika optimi. Pölyt hankautuu iskarin varren pölysuojamuovista pois ja ulkoreuna tulee kivasti kaaren tasolle.
Tämä "tuunausprojekti" on nyt paria vanteen kehäpulttia vaille valmis. Ehkä vanneväri olisi voinut olla hieman tummempi, mutta hyvin lähellä sitä mitä haettiin.
Kiitos Jarkko / Kalectro alustan asennusavusta, ja Miko / MDComprex rengaspalvelusta sekä maalausjärjestelyistä. Ensiluokkaista kuten aina.
Vanteiden strategiset mitat ovat siis 9x20 et 41 ja renkaat 245/30/20 Syron Race 1
Takana sovitus on aika optimi. Pölyt hankautuu iskarin varren pölysuojamuovista pois ja ulkoreuna tulee kivasti kaaren tasolle.
Tämä "tuunausprojekti" on nyt paria vanteen kehäpulttia vaille valmis. Ehkä vanneväri olisi voinut olla hieman tummempi, mutta hyvin lähellä sitä mitä haettiin.
Kiitos Jarkko / Kalectro alustan asennusavusta, ja Miko / MDComprex rengaspalvelusta sekä maalausjärjestelyistä. Ensiluokkaista kuten aina.
Maalaa kiiltävän mustaks, ni ne näyttää siltä ku ne ois siihen tarkotettu alkujaankin!
Madallus parantaa asiaa ja jos vanteet olisivat hopean väriset niin passaisi paremmin kromisten listojen kanssa.
Persoonallisia väriehdotuksia täällä tulee :D
10 mm spaceria tuohon ei mahdu millään. Sekä edessä että takana vanne tule millin pari ulos kaaresta. Eikä sitä kyllä coil overeillakaan tontiteta. Jos jollain madallettaisiin lisää, niin valinta olisi ilmajousitus.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Säätelin hieman Bemarin stanssia (tosin kuvassa takarengas osui juuri montun kohtaan)
Passatin vein tänään pyöränkulmien säätön paikalliseen VW huoltoon. Hieman se on pudonnut asennuksen jälkeen. Ajomukavuus on yllättävänkin hyvä tuolla setillä.
Passatin vein tänään pyöränkulmien säätön paikalliseen VW huoltoon. Hieman se on pudonnut asennuksen jälkeen. Ajomukavuus on yllättävänkin hyvä tuolla setillä.
Eilen kurvailin Passatilla routaröykkyistä pienempää asfalttitietä noin 50 km. Ja täytyy sanoa, että alustasetappi ajo-ominaisuuksien puolesta on varsin onnistunut. Iskarit sporttiasennossa auto istuu perin mukavasti tiessä dynaamemmassakin menossa. CC on jopa yllättävän tasapainoinen ajettava.
Ja DCC Comfort asennossa meno on edelleen mukavuuspainotteista. Eikä ulkonäkökään omaan silmään paha ole. Sentin kun tuosta vielä jouset painuu, niin perfecto.
Ja DCC Comfort asennossa meno on edelleen mukavuuspainotteista. Eikä ulkonäkökään omaan silmään paha ole. Sentin kun tuosta vielä jouset painuu, niin perfecto.
Molemmat Coupet pistetty kiertoon. Käykää ostamassa Passatti pois Tampereen Kamuxilta
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa