Vaikka nykyinen onkin vasta nippanappa sisäänajettu (230tkm), niin uutta kulkinetta on tullut katseltua varovasti. Kaverin kommenttien ja koeajon perusteella pumppusuutin koneet jää ostamatta. Pieni into iski, kun VAG:lta alkoi tulemaan näitä commonrail koneita ja kovin montaa moottoririkkoa tms ei ollut kantautunut tietooni -kunnes! Näyttää siltä että noita koneita on mennyt ja korjaaminen maksaa melko kipeitä summia.
Kotimaiselta foorumilta juttua epäonnisesta A4 audista. Tuon viestiketjun lopussa on linkkejä lisää. Vaikuttaa pahasti siltä että jää nuo volkkarin commonrailitkin testaamatta :( Ei vaan pysty suhtautumaan siihen että abt. 20ke autoon voi tulla vastaan 30-200tkm välein 10ke remontti. Tilastollisesti noita rikkoja ei ole ilmeisesti ihan hirveästi tapahtunut, mutta tuohon hintaan en halua alkaa tilastotappioksi (omalla kustannuksella)!
Jos tämä sama asia on käsiltety jossain toisessa ketjussa, niin jäi hakemisesta huolimatta löytymättä. Perhana kun noita AGR moottoreita ei ole uusien autojen nokalla, kokemuksen mukaan tommonen välttäis mulle ihan hyvin =)
PS: ihan mielenkiinnosta, miten paljon ajettuja VAG:n CR koneita täältä löytyy?
VAG commonrailit
Valvoja: ffp jäsenet
Miksi katsella uutta, jos sinulla on vielä n. 70tkm huoletonta ajoa omalla kulkuneuvolla edessä? Senkin jälkeen muutaman sadan euron panostuksella ajat autollasi toiset 300tkm, mikäli huollat autosi oikein. Sanoisin että unohda haaveilu. Ei nuo mk4:t niin rumia tai huonoja ole etteikö niillä kehtaisi ajella. Tekniikkakin on yksinkertaista ja varaosat halpoja.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Ei meilläkään tuossa työmaalla ole keltään mennyt CR:stä pumppua. Ja VAG CR koneita on kuitenkin kymmeniä & autokohtaiset kilometrin pyörii 100tkm vähän kummallakin puolella per vuosi. Itse olen ajanut nyt työkseni ~4 vuotta kahdella eri VAG CR-koneisella autolla (2.0 125kW & 103kW Superbit) ja ei noita koneita voi kyllä oikein muuta kuin kehua. Perusmoottori on hyvä ja toimintavarma ja miellyttävä käyttää.
Ja kilsoja oli ekassa (125kW versio) noin 2,5 vuoden ikäisenä noin 230 tuhatta vaihtoonmenohetkellä. Nykyisessä vuoden ikäisessä (103kW) on 90tkm taulussa.
1.6 CR:llä en ole ajanut kuin muutaman sataa kilsaa, mutta niiden perusteella sekin on kyllä ihan ok. Kokoisekseen moottoriksi ihan pirteä.
Ja kilsoja oli ekassa (125kW versio) noin 2,5 vuoden ikäisenä noin 230 tuhatta vaihtoonmenohetkellä. Nykyisessä vuoden ikäisessä (103kW) on 90tkm taulussa.
1.6 CR:llä en ole ajanut kuin muutaman sataa kilsaa, mutta niiden perusteella sekin on kyllä ihan ok. Kokoisekseen moottoriksi ihan pirteä.
Vanhempani hivenen yllättivät ja sanoivat että voisivat siirtyä takaisin VAG-konsernin tuotteisiin.
Käytiin koeajamassa yhtä 2.0tdi vw passattia ja kuulemma auto tuntui hyvältä. Kyseessä oli 140hp CBAB-moottorilla varustettu peli.
Muutama kysymys moottoriin liittyen.
-Onko noissa poikittaismoottorissa samaa öljypumpun akselin kulumista mitä pitkittäis koneissa.
-egr ja dpf kannattanee poistettava kun alkavat oireilla?
-jakopää on hihnalla. Vaihtoväliksi löysin hieman vaihtelevasti 180tkm/6v tai 150tkm/5v. Kumpi oikea?
-muuta mitä moottorin kanssa pitäisi ottaa huomioon?
Käytiin koeajamassa yhtä 2.0tdi vw passattia ja kuulemma auto tuntui hyvältä. Kyseessä oli 140hp CBAB-moottorilla varustettu peli.
Muutama kysymys moottoriin liittyen.
-Onko noissa poikittaismoottorissa samaa öljypumpun akselin kulumista mitä pitkittäis koneissa.
-egr ja dpf kannattanee poistettava kun alkavat oireilla?
-jakopää on hihnalla. Vaihtoväliksi löysin hieman vaihtelevasti 180tkm/6v tai 150tkm/5v. Kumpi oikea?
-muuta mitä moottorin kanssa pitäisi ottaa huomioon?
- öljypumpun akselin kulumista ei näissä tietääkseni ole tullut vastaan
- jakopään vaihtosuositus ainakin täällä pohjoisessa 150 tkm / 5 vuotta; hihnapyörät syytä tarkastaa vaihdon yhteydessä; jakopää pitää tarkastaa joka huollossa.
Uusien ohjeiden mukaan jakopään pölysuojausta on kannattaa parantaa.
- egr:n kanssa tullut monia uudempia varaosanumeroita (päivitettyjä osia). Ohjelmistopäivitysten suorituksen jälkeen tuskin kannattaa egr:ää poistaa
- dpf on kuluva (täyttyvä) osa. Voi sen poistaa, kannattaako?
- jakopään vaihtosuositus ainakin täällä pohjoisessa 150 tkm / 5 vuotta; hihnapyörät syytä tarkastaa vaihdon yhteydessä; jakopää pitää tarkastaa joka huollossa.
Uusien ohjeiden mukaan jakopään pölysuojausta on kannattaa parantaa.
- egr:n kanssa tullut monia uudempia varaosanumeroita (päivitettyjä osia). Ohjelmistopäivitysten suorituksen jälkeen tuskin kannattaa egr:ää poistaa
- dpf on kuluva (täyttyvä) osa. Voi sen poistaa, kannattaako?
Kellä oikeasti kiinnostaa onko moottori ollut ongelmaton vaikka 150tkm. Ei kai niin sutta ole tehtykään ettei kohtuudella sitä kestäis, tai ainaki saa jonku maksaan osan remontista. Eri asia on se mitä tapahtuu 300 tkm jälkeen, sillä on jo jonkinlaista merkitystä. Ite oon sitä mieltä että kaikki moottorit mitkä ei kestä puolta miljoonaa avaamatta, on susia.
Ite oon sitä mieltä että kaikki moottorit mitkä ei kestä puolta miljoonaa avaamatta, on susia.
Tästä olen samaa mieltä.
Ei kai niin sutta ole tehtykään ettei kohtuudella sitä kestäis, tai ainaki saa jonku maksaan osan remontista.
VAG-konsernin suunnitteluosaston helmiä ovat mm. kirjainyhdisteet TSI sekä DSG. Ei paljoa lämmitä vaikka maahantuoja / tehdas tuleekin 30% - 70% vastaan korjauskuluissa jos korjaus tapahtuu marmoritiskin taksoilla. Noista on jäänyt siltikin useita tuhansia maksettavaksi asiakkaille. Ja on niitäkin tapauksia näkynyt että alta 100tkm on käyty jo toistamiseen vaihdattamassa mekatroniikkaa tai moottoria tehdasuuteen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa