AAZ Flektiongelmaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

AAZ Flektiongelmaa

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 24.5.2012 8:57

Elikkä kyseessä 1.9TD golffi AAZ koneella, aamulla mennessäni kauppaan kaikki oli autossa normaalisti, mutta kaupasta tullessani flekti oli ruvennut pyörimään, vaikkei virrat edes olleet päällä ja avaimet taskussa? Ja eipä se missään vaiheessa sammunut enää, muutakuin ottamalla flektin anturista piuhat irti.. Mistä vikaa kannattaisi ruveta etsimään?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.5.2012 9:00

Flektin anturi vaihtoon.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 24.5.2012 9:15

No jos se siinä on, niin tais osua maanantaikappale käteen, kun samaisen anturin vaihdoin parisen viikkoa sitten.. Voikohan tota anturivikaa todeta mittaamalla, opiskelijana ei ole kauheesti varaa 'ostaa ja kokeilla sattuuko toimimaan' :D

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 24.5.2012 10:38

yksnopeuksisen anturin nastat yhdistyvät kun lämpö nousee riittäväksi.
kaksnopeuksisen anturin nastoista ensin toinen yhdistyy yhteen niistä, sitten myöhemmin myös se jäljelle jäävä kolmas yhdistyy. aika loogista.
kuumailmapuhaltimella ja yleismittarin resistanssi/jatkuvuus mittauksella pystyy kokeilemaan.
Mulla saattas olla yks ylimääränen flektianturi joka lähtee edullisesti. Se on 1-nopeuksinen. Tosin ainaskin itellä 1.9TD MK3 golfis on 2-nopeuksinen.. tarkista montako nastaa sulla on siinä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 24.5.2012 10:46

"kun samaisen anturin vaihdoin parisen viikkoa sitten."

Miksi vaihdoit???
Viimeksi muokannut sa, 25.5.2012 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 24.5.2012 12:07

Ei varmaan AAZ:ssa ecu kettuile, vaikka mikä vuosimalli olisi... jos anturi on motonet-kamaa, niin voi hyvinkin olla maanantaikappale.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 24.5.2012 12:41

poisto
Viimeksi muokannut sa, 25.5.2012 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 24.5.2012 18:14

Sanoin ilmeisesti jotain anteeksiantamattoman väärää, kun piti alkaa huutamaan. Asiallista olisi kertoa mitä se oli. Kuulisin mielelläni, jos VW on tehnyt sähköisesti ohjattuja AAZ-moottoreita tai muuta vastaavaa.

Linkki on kiva, vaikka väärää tietoa sisältääkin (esim. moottori oli vielä vuoden 1997 jälkeen tuotannossa).

Kai siellä on voinut vaikkapa 16-vuotias ja 500 tkm rullattu anturi hajota silloin kaksi viikkoa sitten. Silloin mielestäni tässä olisi vain yksi maanantaikappale. Toivottavasti ketjun aloittaja valottaa asiaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 24.5.2012 18:42

"Toivottavasti ketjun aloittaja valottaa asiaa."

"rele voi kettuilla ja uudemmissa autoissa ecu + muut lämpöanturit, " osaatko tuon lukea, en väittänyt tuossa autossa ecua olevan, yleinen oli jo monessa vw autoissa.

Toivottavasti uskaltaa vielä kirjoittaa, jotkut pilkkuja nusnii !
Viimeksi muokannut sa, 25.5.2012 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 24.5.2012 19:03

Anteeksi, en ymmärtänyt, että tarkoitus oli keskustella 1990-luvun autoista yleisesti, eikä AAZ:lla varustetusta Golfista. Jotenkin vaan tämä konteksti piti omat ajatukseni tuossa Golfissa, enkä käyttänyt lakimiestarkkuutta lukiessa. Mut nyt saapi ainakin osaltani tämä OT riittää.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 6.6.2012 1:57

Vaihdoin kuulkaas alunperin ''parisen viikkoa'' sitten ihan siksi, ettei flekti ruvennut pyörimään vaikka lämmöt nousivat niihin lukemiin joissa sen täytyisi pyöriä.

Sitten menin motonettiin, josta ostin maanantaikappaleflektianturin, joka rupesi sitten itsekseen hyrräämään ollessani toisaalla ja auto parkissa, ja tosiaan kun rupesin itsekkin vähän miettimään että ei näissä kyllä ole mitään ecuja, niin otin sitten maanantaikappaleflektianturin irti, vein motonettiin jossa antoivat uuden tilalle, sitten vaan uusi kiinni ja toimii.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa