1.9 Avg tehot katoaa. KORJATTU

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

1.9 Avg tehot katoaa. KORJATTU

ViestiKirjoittaja Daword » 13.5.2012 15:47

Näitä on tullut luettua ja taitaa olla todella yleinen vika. Auto on vm99 81kw passatti Avg 370tkm
Eli tehot katosivat yhtäkkiä kiihdytyksessä 3600rpm kohdalla.
Ja nyt ne katoavat jo 3000 kohdalla pintakaasulla 3. vaihteella. Palautuu kun uudelleen käynnistää, vetää alakierroksilla normaalisti.

missä järjestyksessä nyt ois järkevintä lähteä osaa vaihtamaan? Eniten rassaa jos ne vnt siivet on jumissa kun ei halpaa ainakaan ole.

Vnt säätökellon alipaineletkun vaihdoin(ei auttanut) kun oli halki ja pitää syynätä kaikki muutkin letkut seuraavaksi.
Viimeksi muokannut Daword, 29.6.2012 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 13.5.2012 20:35

Vikakoodit, N75, ahtimen kello ja VNT ekana tarkistukseen. Ohjeita löytää haulla pal-jon.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 13.5.2012 22:32

jotakuinkin sama aihe ni en viitsi kirjottaa uusiks, joten lue tää ni ymmärrät hieman enemmän mitä siel voi olla edessä. Sun tapauksessa todennäkösesti siivet jumiutuneet paikoilleen. Pitkittäisessä kello on helppo irrottaa ja jumpata mekanismia, mutta poikittaiskoneessa voi olla hieman hankalampi. http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=167289 ... dcadf8da03

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 13.5.2012 22:42

Kiitoksii! Juu eli vikakoodit ja siittä sitten mainittujen asioiden kimppuun.
Pystyykö muuten tuota garretin turboo putsaan? Kun finn turbolta kirjoittivat autoa näkemättä että "on mekaaninen vika, eikä voi putsata,uus turbo alk.790e"

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 13.5.2012 22:59

Kyllä sen pystyy putsaamaan jos vaan uskaltaa. Itse putsasin ainakin :) ohjeita on netissä esimerkiksi -> http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 13.5.2012 23:26

Ei siinä mitään uskaltamista tarvita, mutta syy-seuraus kannattaa kuitenkin miettiä remontin yhteydessä. Ahdin jumittaa joko väärän käytön: lue: liian kevyen kaasujalan takia, tai sitten selkeästi mekaanisen vian ja kuluneisuuden takia, jolloin jatkossa jompikumpi näistä kannattaa poissulkea. Putsaaminen auttaa yleensä joko hetken mekaanisesti kuluneeseen ahtimeen, ja pitempiaikaisestikin jos jumittaminen on johtunut pelkästään väärinkäytöstä johtuvasta karstoittumisesta.

Näin siis, mikäli vika on itse ahtimessa.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 14.5.2012 10:04

Voi kyllä siinä purkamisessa uskallusta tarvitaan jos ei ole ikinä turboa avannut eikä häärää paljoa noiden kanssa. Se on helppoa silloin puhua kun kaikki huollot, jotka teet tuntuu yksinkertaiselta. En väitä, että itse olisin ollut sormi suussa homman kanssa, mutta jos ei osaa olla pikkutarkka eikä omista loogista ajattelutapaa & tiettyä kasaus/purku metodia, niin työ kannattaa jättää suosiolla semmosille, joilla on taitoa ja kykyä noita puhdistuksia tehdä.

p0wer mitä tarkoitat mekaanisesti kuluneella ahtimella? Ei noissa vnt-mekanismeissa yleensä väljää ole pahemmin...

ybi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.3.2010 9:58

ViestiKirjoittaja ybi » 14.5.2012 10:05

jos alipaineletku ollut halki niin onhan se saattanut karstoittua ja nyt sitten jumittaa.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 15.5.2012 7:57

Tarkistin vnt liikkumisen ja mielestäni ihan jouhevasti pelas kun paikoillaan kaasutteli..eli ei ehkä\toiv. ole se jumissa.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 24.5.2012 8:00

noniin vikakoodit luettu. (ahtopaine ylitetty)
maf arvot luettu ja löytyi sellaista että kierrosten myötä jää enempi ja enempi jälkeen tavoite arvoista.

oli esim 825 pyynti ja 520 näytti. siinä 3000rpm kohdilla.
nyt uusi i. massamittari hankintaan


e1: eipä auttanut uus ilmamassa mittarikaan.
kai siellä ne turbon siivet omalla tuurilla on jumissa.
ens viikol täytyy käydä jokanen letku johto läpi.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 1.6.2012 19:25

n75 tuli vaihdetuu n18 kanssa päittäin mutta menee silti limp modeen.

kävin vw huollossa vagcom testissä ja totesivat ettei noissa n75/18 ole vikaa ja että turbo toimii saatujen arvojen mukaan ok.

huolto mies testas jarru poljinta ja kehui että ois alipainees vikaa? eli hukkaa johonkin eikä korkeammilla kierroksilla ole tarpeeksi alipainetta niin menee sitten limp modeen.

täytys vaihtaa sitten kaikki alipaine letkut mitä löytyy.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 4.6.2012 16:38

nyt on alipaine letkut vaihdettu. Ei vaikutusta
Egr laitoin sokean laipan ja nyt tuli sellanen vika että ahdin ei herää alle 2000 juuri ollenkaan. vasta 2200kohdilla lähtee ahtaan paremmin.

eli menikö alipaine letkujen vaihdossa joku pieleen vai oliko egr disablointi syypäänä tehottomuuteen?

E: Oli n18 letkut väärin kiinni. nyt toimii mutta hyytyy edelleen +3000rpm
keskiviikkona vagcomilla testi lenkille ja kattoo mitä näyttää.
luulen että siivet ois jumissa.
Mutta miten voin varmistua että siivet jumittaa?onnistuuko vagcomilla?

voisko joku kertoo mikä on map anturi ja missä tälläinen sijaitsee? ahto putkessako?

MiKqsu
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.4.2012 9:17

ViestiKirjoittaja MiKqsu » 5.6.2012 10:47

Tuo 25 27 kuva.

Kuva

http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor Saisko tuosta vielä apua.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 6.6.2012 16:03

kiitoksii selvis tuosta.

miten paljon vnt tangon pitäisi liikku(nousta) kun imee vnt kellosta?
sain sen liikkumaan vain n.4-5mm

E. vastaan itelleni.. eli n15-20mm pitää liikkua ja vika korjaantui mr musclella
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa