1.9 Avg tehot katoaa. KORJATTU
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 Avg tehot katoaa. KORJATTU
Näitä on tullut luettua ja taitaa olla todella yleinen vika. Auto on vm99 81kw passatti Avg 370tkm
Eli tehot katosivat yhtäkkiä kiihdytyksessä 3600rpm kohdalla.
Ja nyt ne katoavat jo 3000 kohdalla pintakaasulla 3. vaihteella. Palautuu kun uudelleen käynnistää, vetää alakierroksilla normaalisti.
missä järjestyksessä nyt ois järkevintä lähteä osaa vaihtamaan? Eniten rassaa jos ne vnt siivet on jumissa kun ei halpaa ainakaan ole.
Vnt säätökellon alipaineletkun vaihdoin(ei auttanut) kun oli halki ja pitää syynätä kaikki muutkin letkut seuraavaksi.
Eli tehot katosivat yhtäkkiä kiihdytyksessä 3600rpm kohdalla.
Ja nyt ne katoavat jo 3000 kohdalla pintakaasulla 3. vaihteella. Palautuu kun uudelleen käynnistää, vetää alakierroksilla normaalisti.
missä järjestyksessä nyt ois järkevintä lähteä osaa vaihtamaan? Eniten rassaa jos ne vnt siivet on jumissa kun ei halpaa ainakaan ole.
Vnt säätökellon alipaineletkun vaihdoin(ei auttanut) kun oli halki ja pitää syynätä kaikki muutkin letkut seuraavaksi.
Viimeksi muokannut Daword, 29.6.2012 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jotakuinkin sama aihe ni en viitsi kirjottaa uusiks, joten lue tää ni ymmärrät hieman enemmän mitä siel voi olla edessä. Sun tapauksessa todennäkösesti siivet jumiutuneet paikoilleen. Pitkittäisessä kello on helppo irrottaa ja jumpata mekanismia, mutta poikittaiskoneessa voi olla hieman hankalampi. http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=167289 ... dcadf8da03
Kyllä sen pystyy putsaamaan jos vaan uskaltaa. Itse putsasin ainakin :) ohjeita on netissä esimerkiksi -> http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
Ei siinä mitään uskaltamista tarvita, mutta syy-seuraus kannattaa kuitenkin miettiä remontin yhteydessä. Ahdin jumittaa joko väärän käytön: lue: liian kevyen kaasujalan takia, tai sitten selkeästi mekaanisen vian ja kuluneisuuden takia, jolloin jatkossa jompikumpi näistä kannattaa poissulkea. Putsaaminen auttaa yleensä joko hetken mekaanisesti kuluneeseen ahtimeen, ja pitempiaikaisestikin jos jumittaminen on johtunut pelkästään väärinkäytöstä johtuvasta karstoittumisesta.
Näin siis, mikäli vika on itse ahtimessa.
Näin siis, mikäli vika on itse ahtimessa.
Voi kyllä siinä purkamisessa uskallusta tarvitaan jos ei ole ikinä turboa avannut eikä häärää paljoa noiden kanssa. Se on helppoa silloin puhua kun kaikki huollot, jotka teet tuntuu yksinkertaiselta. En väitä, että itse olisin ollut sormi suussa homman kanssa, mutta jos ei osaa olla pikkutarkka eikä omista loogista ajattelutapaa & tiettyä kasaus/purku metodia, niin työ kannattaa jättää suosiolla semmosille, joilla on taitoa ja kykyä noita puhdistuksia tehdä.
p0wer mitä tarkoitat mekaanisesti kuluneella ahtimella? Ei noissa vnt-mekanismeissa yleensä väljää ole pahemmin...
p0wer mitä tarkoitat mekaanisesti kuluneella ahtimella? Ei noissa vnt-mekanismeissa yleensä väljää ole pahemmin...
noniin vikakoodit luettu. (ahtopaine ylitetty)
maf arvot luettu ja löytyi sellaista että kierrosten myötä jää enempi ja enempi jälkeen tavoite arvoista.
oli esim 825 pyynti ja 520 näytti. siinä 3000rpm kohdilla.
nyt uusi i. massamittari hankintaan
e1: eipä auttanut uus ilmamassa mittarikaan.
kai siellä ne turbon siivet omalla tuurilla on jumissa.
ens viikol täytyy käydä jokanen letku johto läpi.
maf arvot luettu ja löytyi sellaista että kierrosten myötä jää enempi ja enempi jälkeen tavoite arvoista.
oli esim 825 pyynti ja 520 näytti. siinä 3000rpm kohdilla.
nyt uusi i. massamittari hankintaan
e1: eipä auttanut uus ilmamassa mittarikaan.
kai siellä ne turbon siivet omalla tuurilla on jumissa.
ens viikol täytyy käydä jokanen letku johto läpi.
n75 tuli vaihdetuu n18 kanssa päittäin mutta menee silti limp modeen.
kävin vw huollossa vagcom testissä ja totesivat ettei noissa n75/18 ole vikaa ja että turbo toimii saatujen arvojen mukaan ok.
huolto mies testas jarru poljinta ja kehui että ois alipainees vikaa? eli hukkaa johonkin eikä korkeammilla kierroksilla ole tarpeeksi alipainetta niin menee sitten limp modeen.
täytys vaihtaa sitten kaikki alipaine letkut mitä löytyy.
kävin vw huollossa vagcom testissä ja totesivat ettei noissa n75/18 ole vikaa ja että turbo toimii saatujen arvojen mukaan ok.
huolto mies testas jarru poljinta ja kehui että ois alipainees vikaa? eli hukkaa johonkin eikä korkeammilla kierroksilla ole tarpeeksi alipainetta niin menee sitten limp modeen.
täytys vaihtaa sitten kaikki alipaine letkut mitä löytyy.
nyt on alipaine letkut vaihdettu. Ei vaikutusta
Egr laitoin sokean laipan ja nyt tuli sellanen vika että ahdin ei herää alle 2000 juuri ollenkaan. vasta 2200kohdilla lähtee ahtaan paremmin.
eli menikö alipaine letkujen vaihdossa joku pieleen vai oliko egr disablointi syypäänä tehottomuuteen?
E: Oli n18 letkut väärin kiinni. nyt toimii mutta hyytyy edelleen +3000rpm
keskiviikkona vagcomilla testi lenkille ja kattoo mitä näyttää.
luulen että siivet ois jumissa.
Mutta miten voin varmistua että siivet jumittaa?onnistuuko vagcomilla?
voisko joku kertoo mikä on map anturi ja missä tälläinen sijaitsee? ahto putkessako?
Egr laitoin sokean laipan ja nyt tuli sellanen vika että ahdin ei herää alle 2000 juuri ollenkaan. vasta 2200kohdilla lähtee ahtaan paremmin.
eli menikö alipaine letkujen vaihdossa joku pieleen vai oliko egr disablointi syypäänä tehottomuuteen?
E: Oli n18 letkut väärin kiinni. nyt toimii mutta hyytyy edelleen +3000rpm
keskiviikkona vagcomilla testi lenkille ja kattoo mitä näyttää.
luulen että siivet ois jumissa.
Mutta miten voin varmistua että siivet jumittaa?onnistuuko vagcomilla?
voisko joku kertoo mikä on map anturi ja missä tälläinen sijaitsee? ahto putkessako?
kiitoksii selvis tuosta.
miten paljon vnt tangon pitäisi liikku(nousta) kun imee vnt kellosta?
sain sen liikkumaan vain n.4-5mm
E. vastaan itelleni.. eli n15-20mm pitää liikkua ja vika korjaantui mr musclella
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070
miten paljon vnt tangon pitäisi liikku(nousta) kun imee vnt kellosta?
sain sen liikkumaan vain n.4-5mm
E. vastaan itelleni.. eli n15-20mm pitää liikkua ja vika korjaantui mr musclella
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa