vnt-ahtimen säätökello

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

golffarmari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 26.10.2010 5:05

vnt-ahtimen säätökello

ViestiKirjoittaja golffarmari » 18.7.2012 19:01

irrotin golfista(vm. -00 1.9tdi 85kW AJM) turbon putsausta varten ja huomasinkin tossa turbon ollessa pöydällä että kun otin irti sen säätötangon turbosta, sain liikuteltua hyvin käsillä sitä siipien vipua. Aiemmin ajattelin että siivet on jumissa ja siksi irrotin turbon mutta vika onkin alipainekellossa. Pitääkö tohon olla just ton 85kW AJM-koneen alipainekello vai missä koneissa on sama kello? Pitäis vaan jostain löytää tommonen ja ei oikeen meinaa löytyä. Mikä ton virallinen nimi on kun en ainakaan motonetin listalta löytänyt alipainekello nimellä. Mistä ootte itse noita saanu hommattua kun tuntuu olevan niin vähän tarjolla. Ja jos jollain on tarjota tommosta niin saa ottaa yhteyttä..

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 18.7.2012 19:36

niitä uusia kelloja ei tainnu saada irtonaisena vaan vain turbon matkassa...käytetystä rikkoontuneesta turbosta vois saadakki

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.7.2012 19:39

Uuden kellon saa ebaystä 60€ posteineen. Lähes kaikissa Garreteissa on sama kello, säätövarren mitta vähän vaihtelee.

golffarmari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 26.10.2010 5:05

ViestiKirjoittaja golffarmari » 18.7.2012 20:03

Toi ebay kuulostaa hyvältä. Löysin noita sieltä mutta mikähän olis noista se oikea?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=vac ... &_osacat=0

Onkohan noissa nyt sitten juuri niitä säätötangon pituuden eroja. Jos tietäis turbon tarkan mallin niin sillä sitä kai tietäis mikä noista on oikea..
Viimeksi muokannut golffarmari, 18.7.2012 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 18.7.2012 20:12

Hakusanoja saksaksi : Unterdruckdose, Druckdose

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.7.2012 21:27

Ja säätövarren voit tarvittaessa siirtää vanhasta kellosta.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 18.7.2012 21:42

turbon kyljessä on se numero mutta varmaan on, GT1749V se malli.
tosin kait ne on kaikissa samoja. tangolla säätö hoidetaan.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 19.7.2012 0:36

se turbossa oleva vnt vipu pitää olla lähes ihan lerpsu. ei saa antaa vastusta kun sormella liikuttaa. vnt kello menee suu lihaksilla imemällä ihan ylös asti ja palautuu takaisin nopeasti..

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 19.7.2012 18:13

se turbossa oleva vnt vipu pitää olla lähes ihan lerpsu. ei saa antaa vastusta kun sormella liikuttaa. vnt kello menee suu lihaksilla imemällä ihan ylös asti ja palautuu takaisin nopeasti..

Meneekö paikallaankin ollessaan ihan ylös asti imemällä? Omassa ei mene eikä tuo Mr.Muscle käsittely auttanut. Jos taas alipainekello rikki niin ei kai siitä jäykempi tule, kalvo hajoaa ennemmin eikä enää vedä alipaineella?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 19.7.2012 21:18

juu menee imemällä ihan ylös asti kun on paikoillaan ja napsahtaa välittömästi alas kun päästää paineen.
jos alipainekello on rikki niin se voi päästää ilmaa läpitte mutta kello voi myös jumittaa lukemani perusteella..tapauksia siis on ollut.

irrottamalla vnt tangon turbosta saa varmistuksen kumpi jumittaa.
mutta jos olet jo muskeli käsittelyn tehnyt niin en heti uskois että ois siivet jumissa.

kuulostaa varmaan turhalta mutta pari tapausta omassa tiedossa missä vnt säätötangon rasvaus runsaasti wd40 on poistanut limp moden.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa