OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jk25
 

LähetäLähetetty: 14.4.2012 15:02    Viestin aihe: 66 kw TDI Passat ja käynnistysongelmat loppuivat

Otsikon mukainen pirssi vm. 98 ja ajettu 380 tkm, manuaalilootalla. Toiminut pirun hyvin näihin päiviin asti. Ongelmat alkoivat kovien pakkasten jälkeen maaliskuulla.
Ongelmana on ollut, ettei lähde käyntiin puolilämpimänä, vartin odottelun jälkeen taas pelaa normisti. Pyörittää, mutta ei saa ilmeisesti ruokaa..
Auto kävi korjaamolla, luettiin vikakoodit, vaihdettiin polttoaineletkuja, klemmareita, takaiskuventtiili, lämpötila-anturi ja päävirtarelettä.
Tämän jälkeen meni muutama viikko ilman murheita, mutta eilen taas samat ongelmat palasivat.
Ehdoituksia mitä seuraavaksi?


Viimeinen muokkaaja, jk25 pvm 5.6.2012 19:08, muokattu 1 kertaa
sa
 

LähetäLähetetty: 14.4.2012 22:27    Viestin aihe:

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=162347&highlight=puolil%E4mpim%E4n%E4

"Pyörittää, mutta ei saa ilmeisesti ruokaa."

Tuo se yleisin syy, pumpulle menee väärää tietoa tai pumpun sähköt, pumpun vaihto helpoin ei halvin?
jk25
 

LähetäLähetetty: 15.4.2012 13:07    Viestin aihe:

Sehän tässä on ikävintä, kun vika ei tule nyt millään logiikalla. Eilen auto v.ttuili ja jätti kaupan pihaan. Tänään taas toiminut moitteetta, niin kuumana, kuin kylmänä..
Se täytyy tunnustaa, että ennakoita ei ole säädetty viimekesäisen hihnan vaihdon jälkeen.
Se täytyisi nyt viimeistään tarkistaa..
leinoan
 

LähetäLähetetty: 15.4.2012 13:57    Viestin aihe:

Meinasin tuota ennakon tarkistamista ehdottaa jo aiemmin, mutta outoa jos vika välillä poissa. Myöhäinen ennakko aiheutti itsellä Ahu koneessa tolkutonta sahausta puoli lämmällä koneella.
tekki
 
Octavia Combi ASV, Golf Mk4 4MOTION ASZ

LähetäLähetetty: 15.4.2012 14:23    Viestin aihe:

Oisko lämpöanturin johto poikki/oikosessa johonkin? Löytyikö sieltä mitään vikakoodeja huollossa käydessä?
jk25
 

LähetäLähetetty: 15.4.2012 15:40    Viestin aihe:

Ei ainakaan lämpöanturin läheltä näyttäis olevan mikään rispaantunut.
Samat keskuslukkoon liittyvät vikakoodit sieltä on tullut vuodesta toiseen, mikrokytkintä yms.
Nyt uusi ilmiö, kun auton jätti keulan ylemmäs parkkiin, ei lähde käyntiin. Jostain vetää ilmaa ilmeisesti.. Just nuo letkut ja klemmarit yms käytiin läpi..
Ehdoituksia ?
jk25
 

LähetäLähetetty: 23.5.2012 9:43    Viestin aihe:

Noniin, Lähtee puolilämpösenäkin käyntiin, kun nappaa lämpöanturille menevän liittimen irti... Missä se vika nyt sitten on ?
leinoan
 

LähetäLähetetty: 23.5.2012 13:29    Viestin aihe:

^Ja ajoitukset oli tsekattu vag- comilla 50 ja 60 välille? Lämpöanturin johdon irroitus aiheutti ainakin itsellä jatkuvan hehkutuksen kun virta oli päällä ja ensiavun käyntiin lähtöön ennenkuin sain pumpun kohdalleen. Kun s- pumppu säädöissä ei suoraruisku hehkuja kesällä tarvitse.
jk25
 

LähetäLähetetty: 23.5.2012 19:12    Viestin aihe:

Ei oo vielä ajotusta tarkistettu. Sen nyt voisi ja pitäisikin tehdä, kun vaan löytyis seinäjoen suunnalta kohtuuhintainen säätäjä.. Ellen sitten itse säädä lainavehkeillä..
Tuo on tiedossa, että se antaa hehkua koko ajan johdon ollessa irti ja virran ollessa päällä. Olen tietenki käyntiinlähdön jälkeen laittanut liittimen takaisin heti kiinni.
PIrullisia ovat nämä sähkövehkeet. =/ En usko, että tuo pumppu edes kovin pahasti voi olla pielessä. No se selviää lähipäivinä toivottavasti.
jk25
 

LähetäLähetetty: 5.6.2012 7:09    Viestin aihe:

Ongelma ratkesi viimein!
Ajoitus tarkisistettiin ja säädettiin kohdalleen, pikkasen oli myöhäsellä. Ei mitää vaikutusta käyntiinlähtö ongelmaan.
Vika löytyi lopulta kampiakselin asentotunnistimesta... Ehtihän tämä puolisen vuotta kiusata..
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa