OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 5.3.2012 11:21    Viestin aihe: AFN Ahto- ja käyntiongelmat RATKAISTU

terve,

En nyt löytänyt juuri tämänkaltaista ongelmaa täältä.,

eli kävin eilen kipasemassa tommosen audi a4 -97 quattro tdi (afn)

-Autolla ainakin mittarin mukaan ajettu 227tkm
-Vaihdettu kesällä turbo tarvikemallinen 1749va uusi
-Harisella teetetty rosteripakoputkisto
-Uudet ahtoputket jokapuolella, näissä tarra LTR racing.
-ASA tehoboksi

ongelmaa: ahdot välillä tuntuis olevan hukassa, ns. ekalla polkaisulla ei ahda ollenkaan tai kaasun asentoa muuttamalla saattaa kerätä ahdot. Kaasun löysäys ja uudelleen polkaisu pohjaan antaa ahtoja normaalisti ja tuo vetoja, ahdot pysyy sitten vaihdoista seuraavat vaihteet. Ongelmaa en huomannut ohituksissa maantiellä/motarilla. Pieni suhaus kuuluu kun ahdot laskee, alipainevuoto? Joka kerta kuitenkin toisella polkaisulla ottaa kunnolla ahtoja. Ei ole mittaria käytössä.

Rosteri alkanut pakoputkistossa elää joten tämä ottaa auton runkoon silloin tällöin kiinni n.1000rpm. Voiko olla yhteyttä ongelmaan?

Lisäksi kone heiluu/rynkyttää tyhjäkäynnillä aikalailla ja vaikuttaa jopa valokuvioon. RVS käsittelyä kaipailee? Voiko olla yhteydessä edell. ongelmaan? tehoboksin säätö suuntaan toiseen ei vaikuttanut tähän.

Laittelin jo vähän meiliä suuntaan sun toiseen, mutta mitä olette mieltä, mistä vika löytyy?



EDIT: sain aikamoisen sähköpostikierteen aikaiseks tällä ja soittelin useempaan paikkaan eikä tunnu et kovin helpolla ainakaan löytyy asiaan vihkiytyneitä yrittäjiä//tähän elämäntilanteeseen ei sovi oikein toi auton ropaaminen kun töitä älyttömästi kesällä, eikä oo vag-comia tai lämmintä paikkaa laitella autoa..

Löytyiskö viitaten edelliseen foorumilta joku jolta näitä löytyis + ammattitaitoa? vaivanpalkkaa toki työstä! Olen itse hyvinkäältä ja sellasen +/-100km vois ajella suuntaan toiseen.


Viimeinen muokkaaja, HEHT pvm 22.6.2012 9:42, muokattu 2 kertaa
HanhiEmo
 
-99 Passat Tdi, -98 Octacia 1.8

LähetäLähetetty: 5.3.2012 12:39    Viestin aihe:

Alipaineet voisi tsekata että niitä varmasti riittää kellolle ja tietty että ahtimen kello on ehjä.
Onko Maffin ja mapin kunnosta tietoa?
Koneen rynkytys tyhjäkäynnillä voisi johtua liian pienestä iq-arvosta. Helpottaako jos sen Saloran boksin nappaa kokonaan irti?
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 5.3.2012 12:43    Viestin aihe:

Eli en saa itse autoa johdonpäähän ollenkaan. Joku alipaine vuoto voi toki tuolla olla..

tsekkaan illalla maf:in ja kokeilen puhdistella tolla crc litkulla sitä..

E: ja kokeilen ilman tuota tehoboksia. Palaillaan astialle
Flameball
 
Seat Toledo -04

LähetäLähetetty: 5.3.2012 15:38    Viestin aihe:

Mulla on ainakin kone tarjota viikonloppuna jos vag-comia tarttee. Testasin omassa kotterossa sen just toissapäivänä toimivaksikin. Tarttee vaan toi läppäri hakea porukoilta kun se on toiselle paikkakunnalla viikot.

Asun tässä kirjavantolpalla Hyvinkäällä. Jos sulla liikenee aikaa tulla näyttään sitä tohon nakkikiskalle ni voidaan kattoa perusseikat kuntoon siltä osin kun ne itse tiedän katsoa ettei nyt löydy jotain semmosta olennaista ongelmaa, kuten väärin asennettuja alipaineletkuja tai muita yhtä hienoja viritelmiä/ongelmia. VAG-com tullee kyseeseen vasta sitten jos ei löydy mitään koneen ulkopuolista ongelmaa.

soittele vaikka jos tänään jo haluat tavata - 040-567994kolme
Flameball
 
Seat Toledo -04

LähetäLähetetty: 5.3.2012 20:44    Viestin aihe:

ihmeteltiin tätä tuolla äsken pitkäkin tovi ja muuta en saanut mieleen kuin mapille menevän letkun puhdistaminen. Tossahan oli map eculla ja monessa paikassa on spekuloitu eculle menevän letkun tukkeutumisesta kaikenlaisesta skeidasta& eculla sijaitsevan mapin paskottumisesta. Muutoin kaikki letkut oli pikasella tarkastuksella kunnossa ja vnt-mekanismikin tossa pelitti. Vähän kankee heräämään, mutta kierrosherkkä kuitenkin kun vähän enempi kierroksia. Ajossa ei käyty kokeilemassa. Tyhjäkäynti oli melko ronski (taitaa olla kaikissa AFN:ssä) ja kerkesin epäilemään mahdollista pumpun pielessä olevaa ajoitustakin, mutta kun hokasin mapin letkun, niin enempi ehkä kuitenkin menis sille suunnalle. Muutamia huonoja letkuliitoksia löytyi myös, joten nekin HEHT käy lävitse jossain vaiheessa ja imusarjan aukasusta puhuttiin tossa myös.

Rynkytys oli poissa kun HEHT oli säätänyt evryboxia pienemmälle. Kävi ihan ylimääräsiä tärisemättä.

Katsomme jossain vaiheessa vielä VAG-comilla lisää potilasta ja palaamme asiaan.
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 6.3.2012 16:47    Viestin aihe:

Jep jep.

Vähän asiaa mietittyäni ja netin syövereistä pieniä tiedonjyviä kerättyäni rupesin miettimään että kun tuo turbo on uudemmasta konetyypistä ja varmaankin jonkuverran erilainen kun vakioturbo niin mahtaakohan noin vaan toimia vakio ohjelmalla oikein? Josko sitten ohjelman rakentelis uusiks ja samalla jotkut 0.240 tai vast. suutinkärjet tuohon laittais niin rupeis pelaileen.. Jos nyt ensin tutkii nää vähän halvemmat mahdolliset vikapaikat.

Aikasemmista prokkiksesta jääny noita autogaugen smoke sarjan mittareita yli niin pitääpä viikonlopulla hakea t-pala ja pätkä letkua niin saa ahtopainemittarin kii että pääsee ajossa seuraileen turbon käyttäytymistä. Mihin porukka on afn koneessa laittanu mittaria kiinni?


E: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/272293/4 oisko tuo oikea imusarjan tiiviste afn:ään vai pitääkö marmorilta lähteä metsästämään?
Flameball
 
Seat Toledo -04

LähetäLähetetty: 6.3.2012 20:28    Viestin aihe:

sähän saat sen mittarin siihen samaan letkuun t-haaralla kiinni mikä menee sinne mapille/eculle. Toi motonetin tiiviste on oikea.
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 6.3.2012 23:49    Viestin aihe:

Jeps, no täytyy käydä motonetti tyhjentämässä :)
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 7.3.2012 14:12    Viestin aihe:

Terppa!

Eli mietin et jos kävis samantien hakemassa ne uudet punosletkut tohon ja vaihtelis. Flameball, puhuit että jostain rautakaupasta nämä uudet? Minkä kokosta laitoit ja paljonko ostit?
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 8.3.2012 9:07    Viestin aihe:

Auto meni eilen limppiin vedättäessä 4 vaihteeella n. 160km/h vauhdissa.. eli vissiin yliahtoja. Mitä näissä saa olla ennenkö lyö limp moden? Ja mitenköhän toi nyt ois fiksattavis..
Flameball
 
Seat Toledo -04

LähetäLähetetty: 8.3.2012 10:18    Viestin aihe:

Kangasvahvisteista kumiletkua saa metritavarana Puuilosta. Muualla hinta on vielä tähtitieteellisempää, mutta tuollakin tais olla jotain 5e/metri. Tosimiehet vaihtaa noi letkut vielä jäykempiin kumiletkuihin ilman kangasvahvistetta, mutta jälleen hinta nousee ja noilla letkuilla menee kuitenkin varmaan seuraavat 10v taas.
FIN-Turbo
 

LähetäLähetetty: 8.3.2012 11:27    Viestin aihe:

sellanen sopivan tasainen kiihdytys vcds:n scope päällä näet kuinka ahtaminen kehittyy ja samalla jos katsot pulssisuhdetta, miten sitä siis ecu ohjaa.. Joskus VA-ahdin AFN-koneessa vaatii yhden kierroksen säätöä lyhemmälle, että asettuu oikeaan asentoon. Mikäli nyt muuta vikaa ei siis ole oikeasti.
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 12.3.2012 10:51    Viestin aihe:

Tein vklp vähän urakkaa eli putsailin imuputket ilmansuotimelle asti ja vaihdoin ilmansuodattimen, putsasin maffin ja snowscreenin, sekä lisäksi ahtoputkistolta MAP:ille menevän letkun (vm 97 eculla map). nyt tuntuis kulkevan ahtojen kanssa vähän ilosemmin, mut edelleen sama vika piilee! Tää kyllä oikeasti tuntuis siltä että ahtimen säätö vähän kadoksissa. Vanha omistaja on vaan tuikannut tuon ahtimen tonne kiinni ilman säätämistä ja "saattaa olla mahdollista että heräs normaalisti vanhalla ahtimella".

Sit kysymys näistä verkoista. Jos otetaan järjestyksessä missä ilma kulkee. Eli ensin imuputki, sitten ilmansuodatin, sitten snowscreen, sitten MAF. Tämän jälkeen oli kuitenkin samanlainen ritiläverkko vielä maffin jälkeen kiinnityskohdassa missä koko ilmamassamittari tulee kiinni putkeen mikä menee turbolle. Verkko näytti vähän omatekeleeltä ja se olikin huonosti kiinni + 1cm reikä verkossa.. Pitäskö tossa kohtaa olla ritilää vai ei? otin sen nyt pois sieltä kun oli vähän rikkikin.

Muoks: Lisäksi joku oikonut pahasti ilmanputsarin vaihdossa, vanha oli täynnä paskaa :) irrottaessa olisi tarvinut hengityssuojaimen..
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 16.3.2012 8:55    Viestin aihe:

Eilen ruuvailtu tehoboksi irti, ei vaikuta heräämiseen. Päätin kompensoida laittamalla takaisin ja ruuvammalla lisää kakkua :-)
Tikso
 
Diisseli marsu. Entiset: Audi 100, Passat B5, Passat B4, Golf 3 ja 3kpl MB W124 ja penari.

LähetäLähetetty: 17.3.2012 13:12    Viestin aihe:

Lainaus:
Eli ensin imuputki, sitten ilmansuodatin, sitten snowscreen, sitten MAF.


Taisi mennä hiukan pieleen, tai ainakin itsellä oli AFN:ssä järjestyksessä imuputki, snowscreen, ilmansuodatin, MAF. Snowscreen löytyi sieltä imuputken tulokohdasta suodatinboksiin.

Ja kyllä mullakin on ritilät molemminpuolin MAF:ia.
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 19.3.2012 12:01    Viestin aihe:

Ok mut itellä oli tossa järjestyksessä kun selitin. Maffin toiseltapuolelta puuttuu nyt verkko.

Snowscreen on ilmamassamittarissa kiinni.

Turbo herää nyt ihan ok, tuntuu et 2500-3000rpm on se kohta mis heräis joten säätöä vaatii tangosta..

Ongelmat hävinny muuten, ei vedä enää vikatilaan ja tehoboksi säädetty vakiosuutinten tuottorajalle = kulkupuoli aika kunnossa tällä hetkellä. Lisäksi sain vähän poppeja asenneltua vkl, hölmösti suunniteltu nuo audit vrt vw ja seat...
Kuusi6
 

LähetäLähetetty: 24.4.2012 6:11    Viestin aihe:

Mulla viallinen N18-venttiili ( EGR:n säätöventtiili) aiheutti koneen rytkytystä välillä startattaessa.
Hetken päästä se alkoi kylmällä koneellä kiihdyttäessä rytkyttämään. Ahtomittarissa näkyi sellaista 0,5bar:n nykimistä..
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 24.4.2012 11:15    Viestin aihe:

Joo o..

No tälläerää vikoja löytyy seuraavasti:

1. Kone starttaa usein PITKÄÄN. starttaa vaan ja sitten jossain vaiheessa hörähtää käyntiin. aikaa tähän menee säästä (eli kuun asennosta, tuulen suunnasta) riippuen 3-10sekuntia. Ei tee startille varmaan hyvää..

2. ahtomittari asennettu, kerää "tokalla polkasulla" Ahdot 1.25bar asti ja tasaa siihen. hmm?

3. Nelosvaihteella usein vikatila kun saadaan 4000rpm tauluun. en ole katsellut tuleeko yliahtoja?

4. Jos "tokaa polkasua" ei tee ja painaa kaasupohjassa menemään niin että ahdot siellä 0.2bar niin vetää vikatilan päälle ja varamapille. Ahtojen säätöero?

5. Kulutus. Kuluttaa täs työmatka ajossa n. 7 litraa sadalle. ajo pääosin motaria 120kmh. rengastus on brock b4 kaksiosaiset 18x8,5" ja 205-40r18. onko tähän mtiään kommentteja?

6. välillä ajossa vilkkuu hehkun merkkivalo

Pari juttua mitä tuli mieleen:

1. Ahtimen säätötanko. liikkuu kuulemma vähän huonosti sormin. miten pitäisi liikkua? Pitäisikö ahdin irrotella ja rasvailla ja mitä suosittelette?

2. Voiko peruskaasulla hidas herääminen (2700rpm) muuten vakiossa koneessa johtua kakun puutteesta? Olisiko sopiva suutin koko tähän dieselkontorin race240 vai race225 jos tulevaisuudessa ahdot bleedataan @1.5bar?

3. Huono käynnistyvyys, voiko tehoboksi välissä aiheuttaa tätä? joku tietty säätö /katkaisija että pumpun ennakko/ajoitukset muuttuu syötön mukaan? Tietty huono kosketus pumpun johtosarjassa vois myös tehdä tätä.. Voisin melkein kokeilla ilman. ja myöhemmin rakennella tehoboksin johdonpätkään itse potikan + kytkimen ja vetää hyttiin asti..

Tehty:

Putsattu ecu/map menevä letku brake clanerilla. Putsattu imuputket maffille asti, putsattu maffi, kokeiltu ilman maffia ajoa (vetää varasoftan). Vaihdettu ilmansuodatin. siistitty imuputkistoa vähän.


Välillä vähän sellanen fiilis tän auton kanssa et melko paljon vikaa reipas 200tkm ajetuksi..
Kuusi6
 

LähetäLähetetty: 24.4.2012 13:28    Viestin aihe:

Koita ottaa turbon kellolta alipaineletku irti ja testaa sitten. Jos ei muutosta, niin turbo ei säädy ollenkaan. Ja menee vikatilaankin tämän asniosta.

Itse kun testailin, niin kone herää siinä 2500rpm paikkeilla alipaineletku irti.
Eli ahdin ei säädy silloin ollenkaan. Ahtaa kyllä kierroksilla sinne 1bar:n tuntumaan.
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 24.4.2012 13:33    Viestin aihe:

Ok,

Missä kohtaa tuo on? mites tähän sitten korjaus // mitä tarkoittaa käytännössä jos ei säädy?
p0wer
 
2xCordo AHU, A4q B5 1.9TDi, 3BG 1.9TDi 4-Mot, T4 2.5TDi Synsso, Jaguar XJR V8, Kupla -68, G3 GL TDi

LähetäLähetetty: 24.4.2012 13:42    Viestin aihe:

Normaalilta kuulostaa kulutus ja toiminta tuuninkiboksitetulle vakio-ohjelmalle. Kaikki em. ongelmat saat korjattua uudella softalla käynnistyksestä lähtien, paitsi kulutukseen ei suurta muutosta tule ilman vanteiden ja renkaiden vaihtoa. Noinkin isoista vanteista "nauttiminen" pelkissä polttoainekustannuksissa saattaa näillä polttoainehinnoilla maksaa helposti pari euroa per 100km :)

Vikojahan noista ei suoranaisesti ole yksikään, vaan selkeä syy-seuraus tehdylle ja tekemättömälle. Muistutetaan nyt sekin että auton ajokilometrit ei tuo sitä autuutta, voihan se olla että enempi ajetuissa on saatu tuollaiset ominaisuudet juurikin jo parannettua kuntoon.
Kuusi6
 

LähetäLähetetty: 25.4.2012 7:43    Viestin aihe:

Eli siihen turbon kellolle pitäisi tulla tyhjäkäynnillä 0,8bar alipaine. Tämän seurauksena kellon vipu nousee yläasentoon. Nyt turbo ahtaa pienilläkin kierroksilla.
Jos tätä alipainetta ei mene kellolle, niin turbo herää vasta sieltä 2500rpm nurkilta.
Eli alavääntö puuttuu täysin.

Jos otat letkun irti ja teet testilenkin, niin alaväännön puute pitäisi tuntua heti. Jos et huomaa mitään muutosta, niin sillon tuo alipaine puuttuu kellolta tai turbo on täysin jumissa.

Voit koittaa myös sillain että auto on tyhjäkäynnillä.
Eli auto tyhjäkäynnille ja sitten katsot turbon kellollta lähtevää vipua. Sitten nappaat sen turbon kellolle menevän alipaineletkun irti ja sen seurauksen kellon vivun pitäisi laskea alas (n.1,5cm).

Testaa tuo nyt aluksi.
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 25.4.2012 9:45    Viestin aihe:

Terve.

Täytyyy kokeilla tota kunhan työkiireiltä ehtii, kiitos kuusi6, ensimmäinen käytännön neuvo mitä pystyn itse tsekkaileen :)



Tätä en ihan ymmärtänyt jos nuo vanteet painavat renkaineen näppituntumalla vakiorengastukseen verratuna n. 2kg enemmän, joka tarkoittaa 8kg jousittamatonta massaa = ~~16kg lisää auton painoon, niin miten ihmeessä ne voi lisätä kulutusta? Lisäksi, rengas on vain 10mm leveämpi kun vakio läski :). Toisaalta en kyllä epäile että evry/tehoboksi nostaa kulutusta. Pölyäminen on aivan järjetöntä ja tuntuu että mennnään kyllä jo vähän suuttimien maksimituotolla.. uusia kärkiä ja asentajaa odotellessa..


---> Tuolta löytyy kuvia auton nykylookista, syy miksi ei ole tällä foorumilla on kamala kritiikki tummennuksista ja veny kumeista :)


http://minunauto.com/auto/30011
Kuusi6
 

LähetäLähetetty: 25.4.2012 10:48    Viestin aihe:

Kai se läskien kummien vierintävastus on jonkun verran suurempi.
Jos vertaa esim. polkupyörissä maastopyörää ja katupyörää, niin kyllä siinä ainkin on selkeä ero..

Sen turboa säätätävän magneettiventtiilin N75 pystyt testaamaan seuraavalla tavalla, jos on ahtopainemittari käytettävissä.

Haaroitat sen turbon kellolle menevän alipaineletkun ja lykkäät ahtomittarin siihen toiseen haaraan. Nyt ahtomittari näyttää alipaineen mikä menee turbon kellolle.

Alipaineen säätöväli pitäisi olle 0,2-0,8bar.
Tyhjäkaäynnillä -0,8bar.
Kunnon kiihdytyksessä -0,2bar

Jos alipaine seilaa tuossa välissä, niin melkein voisi sanoa N75 on ehjä.

Itsellä turbon jumettaminen ilmeni, niin että ECU+n75 pudotti alipaineen 0,0bar:n ja silti tuli yliahtamista (mitä luin vag.com:lla).
Eli sen turbon kellon jousi ei jaksanut vetää turbon vipua alas vaikka kellolle ei tullut yhtään alipainetta.

Tällä hetkellä omassani on yliahtamista ja tuo alipaineen säätö seilaa välillä 0,4-0,8bar.
Eli tuo alipaine ei putoa tarpeeksi alas. N75 on jo uusittu, joten vika on ECU:lta tulevassa ohjaussignaalissa. Ilmeisesti MAP-anturissa on vuotoa.

Mutta vikasi vaikuttaa hieman siltä, että sinne turbon kellolle ei tule ollenkaan alipainetta tällä hekellä.. Vika voi olla esim väärinpäin kytketyissä letkuissa N75-venttiilillä. Mutta testaa se kellolle tuleva alipaine tyhjäkäynnillä nyt ensin.
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 25.4.2012 17:07    Viestin aihe:

Ok kiitos neuvoista

näillä taas vähän eteenpäin.. :)
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 24.5.2012 14:42    Viestin aihe:

Noniin, käyntiongelmia sitten. Eli alusta alkaen melkein auto starttaillut huonosti ja saanut sahata käyntiin 5-20sekuntia. Tilanne sitten kärjistyi kun tälläviikolla tulin töistä niin auto päätti lämpimänä sammua kun painoin kytkimen pohjaan. siitä sitten starttasi noin 15min starttausyritysten jälkeen (starttaa, mutta ei käynnisty). Eilen vaihdoin pa-suodattimen ja ilmasin suutinputkia löysäämällä. Vika tuntui illalla poistuneen ja savutus lakkasi, kuin myös älytön täristäminen tyhjäkäynnillä. Tänään aamulla sain sitten kuitenkin auton sammumaan taas lämpimänä helsingissä. Lämpöisenä myös vedot ja kierrokset humppaa miten sattuu. Huomiseksi aika huoltoon, mitä veikkaatte missä vika piilee?
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 25.5.2012 23:10    Viestin aihe:

jep ja taas viisastuttiin hieman huollon merkeissä.

logittelivat vähän arvoja ja maffin arvot seilaa missä sattuu.. laitetaan vaihtoon kunhan ehtii. viimeisenä oisin tota epäilly.. 400-600 oli arvot ja pyynti sen 850.

Vikakoodi tuli pumpun määräsäätimestä. Olisiko ottanut hellää kun pääsi tyhjäksi? Avattiin tänään pumppu ja putsailtiin määräsäädin päällisin puolin. Ei viitsinyt lähteä availemaan kun varaosaa ei ollut tarjolla :)

Nyt saisi tarjota vikaehdotuksia voiko vika olla muualla kuin pumpun määränsäätimessä!! kaikki ehdotukset otetaan vastaan ja kokeillaan! Lisäksi saa tarjota afn.ään käypäistä pumppua kohtuuhinnalla! Myös pelkkä määränsäädin toki käy, kuoria en siihen ole vaihtamassa eli vaan sisukset :)

E: Määräsäätimen varaosanumero on 2 468 001 044.
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 29.5.2012 8:30    Viestin aihe:

Lähti oudosti toimimaan, kun tankissa on yli 1/2... jumitteleviin ahtoihin auttoi egr tulppaus. Jos vielä vähän saisi heräämistä jotenkin paranemaan
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 29.5.2012 22:00    Viestin aihe:

Joo o!

nyt huomattu että vika kyllä päällänsä vaikka tankissa 3/4 naftaa!!

Ja auto tyhjäkäynnillä polkiessa antaa kiertää "ekalla" polkasulla vaan 3500 rpm! Toisella ottaa n.5100

Jos palstalta löytyy dieselhuoltamon tapainen tyyppi tms joka haluaa nyt värkätä sen pumpun pienemmällä kuin 100€/h korvauksella niin voi ottaa yhteyttä !
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 3.6.2012 17:46    Viestin aihe:

Tervehdys
Huomasin että kun turbon kellolta ottaa letkun irti, niin heräämisongelmaa ei ole. Miten letkyt tulisi olla kytkettynä n75een? Olisko jossain kuva tms? [/quote]
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 3.6.2012 19:15    Viestin aihe:

Venttiilissä lukee nippojen juuressa mikä letku mihinkin tulee. ATM on "huohotin", menee yleensä ilmanputsarin koppaan, VAC liitäntään alipainelinjasta, sekä OUT menee ahtimen kellolle. Liekö ulkomuistista meni oikein nuo lyhenteet...
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 16.6.2012 14:48    Viestin aihe:

kiesi kiikutettu parin ystävällisen foorumilaisen huomaan jyväskylään viime yönä :)
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 18.6.2012 22:30    Viestin aihe:

osatuomio tuli, nokka akseli 180 astetta nurinpäin :) ihme että on käynyt edes koko mosa :)
Daword
 

LähetäLähetetty: 19.6.2012 11:07    Viestin aihe:

mitenkäs se niin on päässyt meneen?
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 19.6.2012 15:49    Viestin aihe:

no siis periaatteessa täysin (kai) mahdollinen asentaa väärinpäi tossa moottorissa. lisäksi asentaja (edellisen omistajan kaveri, tehty siis 2011 kesällä) onnistunut halkomaan jakopään remmin muovisuojuksen remonttia tehdessään, jos kertoo jotain ammattitaidosta. Kivoja ylläreitä :). Ihmettelen että on käynnistynyt edes. Juhannukseksi kai pitäis saada auto takaisin niin raportoidaan sitten mitä tuleman pitää. samalla on tulossa myös softaa, sekä ultime1 suutinkärjet :)
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 22.6.2012 9:41    Viestin aihe:

Auto saatu takasi, vaihettu pumppu (tokalla yrittämällä tuli toimiva). Lisäksi käyntiongelmiin auttoi varmaan aika reippaasti nokka-akselin oikeinpäin asennus :-). Turbon vika oli siinä että halpiskiina malli joka väärin säädetty mekaanisesti. Keräs vaan PALJON pakopaineita aiemmin. Egr laippa sylkee läpi (ei oo tiivis ku oli niin paljon pakopaineita) ja vielä vähän nokee mutta heinäkuussa softaa niin saa nokeemista kuriin.
cre8tor
 

LähetäLähetetty: 28.6.2012 11:43    Viestin aihe:

offtopic

Teetitkö pakosarjan myös? Paljonko maksoi?
HEHT
 
Passat 3C 2.0tdi-170 highline EX: Vento 2kpl, toledo 1m, toledo 1l, cordoba, a4 tdi-q b5, G4 var tdi

LähetäLähetetty: 5.7.2012 10:44    Viestin aihe:

Tervehdys,

vakio pakosarja mulla :-)

ongelmat jatkuu eli pakopaineet saaneet aikaan venttiilinnostajien kalkattamisen. ja ahdin ei oo vielä täysin säädöissä. uudestaan huoltoon ylihuomenna..
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa