Käynnistysvaikeuksia borassa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

Käynnistysvaikeuksia borassa?

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 15.1.2012 14:50

lisää ongelmia, tälläi -10 pakkasasteessa lähtee kyllä ihan hyvin johdonpäästä käymään, mutta puolilämpillä moottorilla 5min kaupassa käynnin jälkeen saa sahata pitkään, hehkuvalo vilkahtaa sekunnin ajan, antaisko joku lämpöanturi väärää tietoa moottorin lämmöstä??

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.1.2012 15:20

Tuo on ihan ominaisuus softassa.

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 15.1.2012 15:22

jaa mikä ominaisuus?

Joneks
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.6.2010 9:36

ViestiKirjoittaja Joneks » 15.1.2012 15:49

Hehkuta kahesti, lähtee nätimmin. Ominaisuus sinänsä että se ei pidä sitä "pää"hehkua päällä riittävän kauan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.1.2012 19:20

jaa mikä ominaisuus?

Jos kone 40ast vaatii 250rpm ja 70ast-> 280rpm että alkaa syöttää polttoainetta.
Tuo ominaisuus lähtee pois kätevästi softauksen yhteydessä :)

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 16.1.2012 20:01

Jos kone 40ast vaatii 250rpm ja 70ast-> 280rpm että alkaa syöttää polttoainetta.[/quote]

mun on pitänyt jo pitkään kysyä, miksi tuollainen ominaisuus on ohjelmassa alunperin?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.1.2012 20:11

Oiskohan viherpiipertäjien ansiota?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 24.1.2012 18:34

Pumpun ajoitus myöhäisellä/pielessä. Tarkista vag- comilla ja säädä kohdilleen. itsellä sama ongelma syksyllä juurikin puolilämpimänä jolloin sen ei kuulukaan antaa hehkuja.Sai sahata pitkään ennenkuin lähti.Jostain syystä se tuppaa lähes aina myöhäiselle jäämään esim. hihnan vaihdon yhteydessä.? Netti täynnä tarinoita ko. käynnistysongelmasta. Usein vaihdetaan hihna, mutta ei tarkisteta samalla pumpun hienosäätöä vag-comilla.Käydessä ongelmaa ei huomaa koska siellä joku solenoidi säätää automaattisesti ennakkoa, mutta kylmänä kone tarvitsee käynnistyäkjseen hyvin sen ennakon.Oma tarina tuossa seat club sivuilla otsikolla Ahu ei hehkuta tarpeeksi.

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 25.1.2012 16:19

siitähän se sitten todennäköisesti johtuu, hihnan vaihdoin muutama tuhat sitten, ei kylläkään vaikuttanut käynnistyvyyteen, eli ilmeisesti ollut myöhäsellä jo ennestäänkin..
eikö tuossa säädetä siitä pumpunsiivasta toi ennakko, muistaakseni ainakin oli pitkät reiät?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 26.1.2012 17:24

Itsellä samanikäinen AHU. siinä ainakin säätö pumppua pyörittämällä/ neljä pulttia.
Ensin tietenkin vag-comilla kannatta asia todeta.Ennakon kuuluisi olla jossakin 50-60 välillä siinä vag-comin asteikolla. Jossain seat-foorumin sivuilla oli säätöohjeetkin noille eri moottorityypeille.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 26.1.2012 17:26

AHU:ssa ei ole tuota ongelmaa softassa.

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 26.1.2012 20:47

taitaa vahvistua softaongelmaksi tämä oire.. koitin säätää pumpun siivapyörästä sen 2mm mitä reiät antoi myöten, ei vaikutusta käynnistyvyyteen, on sitten kummassa tahansa ääripäässä säädöt.. mutta kun laitoin hetkeksi ison laturin antamaan henkeä akkuun, niin johan pamahtaa käyntiin välittömästi, mukava ominaisuus ohjelmassa tämmönen pyörimisnopeusvaatimus näin talvikäyttöä ajatellen, kun silloinhan tuo akku yleensä tuppaa olemaan hiukan vajaa, kun takalasinlämmittimet sun muut huutaa aina täysillä koitettaessa saada volkkarin lasit pysymään edes hiukan läpinäkyvinä....

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 31.1.2012 19:34

toiveajattelua tais olla, että johtuis alhaisesta jännitteestä käynnistysvaikeus, koska aina paremmin käynnistyy mitä kylmemmästä käynnistää ja ilman esilämmitystä, puolilämpimänä ja lämpimänä taasen on varsin pitkä vieteri startissa.. olisko mahdollisesti jostain lämpöanturista johtuvaa häikkää?

kkuula
-
Viestit: 7
Liittynyt: 30.11.2010 10:26

ViestiKirjoittaja kkuula » 6.2.2012 13:19

Eikös sillä vag comilla näe anturien mittatiedot?

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 7.2.2012 20:34

ei ole vag comia käytössä... enkä ihan täysin ymmärrä sitä, minkälainen kaapeli pitäis hommata, entä mikä ohjelmisto??

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 7.2.2012 23:00

kyl noi ohjelmistovammaset yleensä kylmänä lähteekin paremmin mitä lämpösenä, ja jos nyppää lämpösenä lämpötila-anturin irti niin luultavasti hörähtää heti käymään

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 8.2.2012 1:22

koitin säätää pumpun siivapyörästä sen 2mm mitä reiät antoi myöten, ei vaikutusta käynnistyvyyteen, on sitten kummassa tahansa ääripäässä säädöt..


Repesin. No, taitaa olla tuo asetettu ennakko nyt ainakin ihan mitä sattuun :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.2.2012 3:57

Hih. Kyllä se nyt ainakin kaapelissa käyttöä vaatii ja ennakon asettamista oikeaan.

Itsekin korjasin omastani tuon "ominaisuuden". Tosin johtunee rakenteellisistakin muutoksista, että lämpimänä joutuu pari tahtia enemmän pyörittämään kun taas kylmänä kirjaimellisesti räjähtää käyntiin. Nyt se tekee sitä milloin vain.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa