Etumaskin suojus pakkasille dieseliin...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

Etumaskin suojus pakkasille dieseliin...

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 7.1.2012 13:29

Elikkä mulla on tommonen passat 2.0tdi 2006 ja mietin että kannattaako nyt pakkasilla laittaa jotain tuohon etumaskiin ettei niin pahasti tulisi kylmää tupaan, kattelin paikkaa mut pahvia ei ainakaan ritilän taakse oikein saa helposti, eli mikä olisi hyvä idea ja mistä semmoisen saa hommattua, esim nahkaisia on joissakin autoissa ollut...

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 7.1.2012 15:19

Käyt paikallisessa vw- liikkeessä,sieltä pitäisi löytyä. Käy paikalleen kuin nenä päähän. Tulee maski ylös sekä alapuolelle. Oliskohan ollu hintana n. 50 - 60 e. Itsellä on paikallaan vastaavassa autossa. On hyvä.

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 7.1.2012 16:03

Ihtekkin pitäs pahvi viritellä tohon keulaan kun näkyy olevan pakkasta -20 jo.
Pahvista vaan siihen maskin päälle ja parilla sähköjohdon pätkällä kiinni. Johto maskin rivan takaa ja pahvista läpi, päälle solmu tai johto kierteelle . Ei ehkä nätein mutta toimii.

Booraa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 6.12.2011 0:36

ViestiKirjoittaja Booraa » 9.1.2012 22:33

Jättäkää syyläri pois välistä, ihan turha sitä vettä on jäähdyttää näin talvella.. ;)
Joo, en ollut tosissani, mutta älkää ikinä tukkiko koko keulaa - ja seuratkaahan sitten moottorin (nesteen) lämpöä..

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 10.1.2012 0:49

Kyllä mulla on ollut T5:ssa koko keula ummessa -25 eteenpäin aina. Ajossa ei pysy siltikään oikein lämmöt täysillä. Jostain se aina vuotaa ajossa kylmää ilmaa konetilaan. Parkissa huomaa sen että ulkolämpömittari sekoaa kun puskurin sisällä oleva ilma lämpenee huomattavasti ulkoilmaa kuumemmaksi.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 10.1.2012 7:51

Jos ei sitä konehuonetta ja syylärin ja puskurin väliä nyt uretaanilla täytä niin aina se jostakin sinne kylmää ilmaa saa. Ei se siitä hajoa.

Jos pahvin tai muun suojan laittaa ihan jäähdyttimeen kiinni, on siihen syytä tehdä vaikka kämmenen kokonen reikä flektin kohdalle. Jos on ihan ummessa niin imevä flekti ei saa vedettyä ilmaa läpi ja saattaapi lämmetä ja jopa vikakoodin pukata. Ja kyllä se joskus talvellakin pyörähtää kun pitkään paikallaan käyttelee ja/tai kun siitä kumminkin on se moottorinlämpötila-anturi paskana.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 11.1.2012 10:02

Telttapatjaa (solumuovia) maskin taakse syylärin eteen ja juurikin pieni aukko flektin kohdalle. Halpa helppo ja kestävä. Ei haitaa vesi tai suola. Omassa vaparissa koko keula ummessa juuri VariAntin mainitsemalla tavalla. Saa edes jotenkin tuon EGR-tulpatun SDi:n lämpöiseksi.

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 13.1.2012 21:31

Kannattaa muistaa tehdä lämpötila anturille noin 50mm reikä jos sellainen on siinä puskurissa verkon takana.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 16.1.2012 10:30

Olikos kellään pikavinkkiä mistä välistä 3BG:hen saisi jonku pahvin palan ujutettua helpoiten? Ei viittis montaa minuuttia turata parkkipaikalla :)

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 17.1.2012 8:31

Eipä siinä auta kun aukaista maskin ruuvit vähintään yläosasta ja sittenkään ei muistaakseni saa kuin kahdesta palasta laitettua pahvit syylärin eteen.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 17.1.2012 17:06

Olikos kellään pikavinkkiä mistä välistä 3BG:hen saisi jonku pahvin palan ujutettua helpoiten? Ei viittis montaa minuuttia turata parkkipaikalla :)


Kaksi trox ruuvia auki, millä se ylempi keulamaski on kiinni, sitten pahvi parissa palassa sieltä välistä verkkoja vasten ja vaikka nippusiteillä kiinni. Muuten sinne väliiin ei saa kyllä oikein mistään mitään.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 6.2.2012 15:05

Dieselin lämpenemisestä huomioita ja vinkki ;

ajelin -25 C kelillä rauhallista maantieajoa. Ei maskisuojusta ja pohjapanssarikin puoliksi rikki alta. Lämmöt ei nouse millään yli 80C:n ja putoaa ajoin lähelle 70C:ta. Normaalisti auto kumminki toimii ja tehojakin on. (313 tkm ajettu 96kW+tiptronic)
Tässä vaiheessa Climatronic on AUTO:lla ja +21C:ssa. puhallin pyörii 5-6 pykälää kun 7 on maksimi. (eli hieman huutaa)

Tiputan puhaltimen nopeutta pari napsua ja naps, moottori lämpenee heti 90 C:een. Climan puhallin asennossa 2-4 napsua / 7. Ja hyvin riitää lämpöä kun on päällä normaalit talvivaatteet. Autossa ei lasit huurru eikä mitään haittaa muutenkaan.

Eli Climatronic on mielestäni AUTO:lla aivan liian kovalla (Passat 3BG). Jääkylmä ulkoilma jäähdyttää nestettä liikaa.

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 7.2.2012 20:42

Se, että sisällä tarkenisikin ei estä vielä auton jäätymistä kesken ajon, kun polttoaineen suodatin tai N75 jäätyy viiman johdosta.

Maskisuoja suojaa myös syyläriä suolavedeltä ja näin ollen lisää sen käyttöikää.

aniskasa
-
Viestit: 38
Liittynyt: 18.9.2011 9:04

ViestiKirjoittaja aniskasa » 7.2.2012 22:27

Mulla on octavian (2.0 tdi dsg) syyläri tukittu kokonaan 6 mm vanerilla, ainoastaan moottorin ilmanottoaukolle ja tuuliha'alle on reikä. Eikä se kuumene koskaan liikaa. Nollakelilläkin ainoastaan syylärin yläosa on kuuma, mutta alaosa ei ollenkaan.

Kärryä vedin nollakelillä, ja silloinkin syyläri oli alaosastaan hieman lämmin. Ilmastointi pitää olla luonnollisesti pois päältä, koska flekti lähtee heti pyörimään.

Peiton käytöstä on paljon hyötyä, koska silloin konetila kokonaisuudessaan lämpenee. Siitä on hyötyä akun latautumiselle ja polttoainesuodattimen lämpiämiselle. Sekä vielä vag:n ongelmalle, missä välijäähdyttimeen kerääntyy vettä, mikä voi rikkoa moottorin.

Vaikka jäähdyttimen tukkii kokonaan, niin silti se on lämmönvaihdin, jota kautta lämpöä siirtyy ympäristöön, koska sitä ei tiivistetä tarkasti.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 8.2.2012 10:26

Omassa cordossa kapaloin myös öljynsuodattimen jalan solumuoviin. Cordossa ja varmaankin kaikissa tuon ikäisissä poikittaiskoneellisissa tuo on suoraan syylärin takana moottorin edessä eli viimalle erittäin altis. Lämpeepähän ölssit tuossa vaparissa. Lisäksi tukin putsarin kotelosta alkuperäisen ilmanoton ja tein toisen siten että imee lämmintä ilmaa moottorin takaa. Nämä yhdistettynä keula"pahviin" niin hyvin kyllä lämpiää egr-tulpattu sdi.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 22.2.2012 8:52

kortsun lämpöjä eilen loggailin vagcomilla, keula täysin ummessa, ulkona muutama aste pakkasta ja härnäsin 3 vaihteella isoilla kierroksilla niin lämmöt sain maksimissaan 98.4 c
normi ajossa n. 90-94

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.11.2012 21:25

Kuinkahan paljon tuo keulan suojaaminen säästää polttoainetta? Jos nyt siis ajatellaan, että autossa on automaagisesti toimiva webasto. Tämänhän ei tarvi siis käydä yhtä usein jos kone lämpiää paremmin ja nopeammin.

Myös persgrillit ovat vähemmän aikaa päällä, kun hytissä ei palele niin kauan.

Ajatellaan nyt vielä, että kyseessä on taksi ja auto on 170 hp 2.0 tdi Skoda Superb farmari (vm. -11 tai -12).

Itse kuvittelisin, että moinen maski maksaisi itsensä takaisin jo ekana talvena helpostikin. Puhumattakoon siitä, että jos tässäkin mallissa on tuota ahtoputkiston jäätämisvikaa. Konerikko tekee hyvää taksiautoilijan tuloille kun on vaan yksi auto.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 16.11.2012 7:16

Sen verran säästää ettei sitä taskuissaan huomaa. Lämpösempi voi olla ja hiukan nopeampaa mutta jos ei kesällä pääse kulkewn taskut täynnä seteleitä niin ei sitä pääse kyllä talvellakaan.
Suurempi vaikutus olisi omaksua säästelijäs ajotapa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 16.11.2012 16:52

^ aika kaukana vastaus siitä mitä kysyin. Voihan sitä myös kävellä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 16.11.2012 20:27

Kuten aina.

Keulan reikien tukkiminenhan vaikuttaa myös yllättävän paljon ilmanvastukseen, kun vastusta aiheuttavaan "pussiin" eli konehuoneeseen estetään ilman virtaus. Nuo alkuperäiset tarvikeläpyskät lie parhaita tätä reikien tukkimista ajatellen, koska tulevan ritilikköjen ulkopintaan kiinni. Vielä kun auton alle menevän ilman saa minimoitua niin se on ainakin desi tai jopa parikin kulutuksesta pois.

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 18.11.2012 17:36

Ihan normidieselissä jossa ei ole webastoa on säästö talvella vähintään 5% jos laitetaan keula kokonaan tukkoon mitä se voi olla. Ulkolämpötilamittarille pitää tehdä kuitenkin noin 50mm reikä maskisuojaan. Jos on aikasemmin webastolla tehty hytti lämpimäksi voi lasku olla helposti yli 10%. Kannattaa myös muistaa, että vaikka se kone onkin lämmin webaston avulla, ei konehuoneen muut komponentit, kuten suodattimet, jotka voi jäätyä tai akku joka ei ota virtaa vastaan, puhumattakaan välijäähdyttimestä tai muista letkuista tms vikakohteista.

Polttoaineen säästö tulee pienetyneestä ilmanvastuksesta, oikeasta käyntilämpötilasta ja sitä kautta pienemmästä kitkasta. Sekä nopeammasta moottorin lämpiämisestä. Ja yleensä maksaa itsensä hyvin nopeasti takaisin ja varsinkin taksikäytössä.

Jos ajetaan vain rajoitusten mukaan niin alaosa voi yleensä olla tukossa myös kesälläkin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.11.2012 18:32

eipä oo ikinä jäätyny suodatin. ei oo vissiin ollu tarpeeksi kylmä

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 23.12.2012 9:27

Onko kukaan koittanut ottaa autosta (varsinkin diesel) koneen imuilman imutorven irti talveksi siten, että ilmanputsarikotelo imee konetilasta? Tuskin näillä keleillä kone liian kuumaa ilmaa saa? Eikö liian kylmäimuilma heikennä lämpenemistä? Vai miten turbokoneissa, lämmittääkö turbo miten paljon sitä ilmaa?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 23.12.2012 9:32

Kyllä se keulan voi laittaa umpeen heti kun menee pakkasen puolelle.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 23.12.2012 9:34

Kyllä se keulan voi laittaa umpeen heti kun menee pakkasen puolelle.


Joo keulamaskin taakse laitoin jo pahvin, mutta nyt nappasin imutorven irti jotta kone imee konetilasta nyt.

Vankka
-
Viestit: 56
Liittynyt: 3.3.2011 14:57

ViestiKirjoittaja Vankka » 23.12.2012 13:36

Ite tuossa väkertelin keulamaskin 2005 3C Passattiin. Vaikka autossa onkin webasto ja saa lämpimäksi! Syy oli se, kun rempapa tehdessä tuli irrotettua ahtopaineletkut välijäähystä, niin rempan jälkeen sai puhallella paineilmalla mekosen määrän vettä pois.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 23.12.2012 22:23

nyt nappasin imutorven irti jotta kone imee konetilasta nyt.


Onko tässä toiminnassa mitään riskejä? ei meinaa tuo pienempi koneinen mese pitää lämpöjä millään.

EDIT: Mietin vaan kun ilma tuolla konetilassa voi olla hiukan sakeampaa ja kuumempaa DPF polton aikana jos polttaa parkissa ollessa. Ei sillä että kone menis pikkasesta savusta rikki mutta kun imuilman lämpö voi olla aika eri kuin keulan mittarin antama lukema. Vai onko imuilmalle oma lämpöanturi?
Viimeksi muokannut vk, 24.12.2012 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 23.12.2012 22:27

Mitäs riskejä siinä sen kummemmin olis, edelleen kaikki ilma menee samoin suodattimen läpi kuin ennenkin. Se vain ottaa ilman konetilasta eikä maskista. Omasta kulkineesta ollut jo useana talvena tämä imutorvi irti talven ajan. Tiedä sitten onko siitä mitään apua, mutta ei ime ainakaan puuterilunta suodattimeen jos sellaista pöllyää oikein kovaa.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 24.12.2012 12:28

2,0 Tdi BMN-koneella... Yllättävän hyvin pysyy lämmöt kun koko syyläri on peitetty pahvilla. Ilman Webastoa lämpeäminen kestäisi kyllä ikuisuuden... Nyt testailtu -30 kelissä, niin matka-ajossa pysyy lämmöt, ja kabiinikin lämpimänä ilman webastoa.

-20 saakka pysyy kaikki ikkunatkin auki neljän hengen kuormalla, ja sitä pidän kyllä ihmeenä! Toki matot täytyy olla kuivat, samoin kuin vaatteetkin.... -25 kelissä alkaa takasivuikkunoihin tulemaan kuurankukkaa...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.12.2012 16:23

EDIT: Mietin vaan kun ilma tuolla konetilassa voi olla hiukan sakeampaa ja kuumempaa DPF polton aikana jos polttaa parkissa ollessa. Ei sillä että kone menis pikkasesta savusta rikki mutta kun imuilman lämpö voi olla aika eri kuin keulan mittarin antama lukema. Vai onko imuilmalle oma lämpöanturi?


Imuilmalle on oma lämpötila-anturi, sijaitsee yleensä imusarjassa tai lähistöllä, kuitenkin ahtimen jälkeen. Joskus näitä on useampiakin (tulo- & ahtoilma tjsp). Mutta ainakin tuon ahdetun ilman lämpötilaa tarkkaillaan, koska sehän on jotain aivan muuta kuin ulkoilman lämpöistä.
Ei se siitä rikki mene, jos se konehuoneesta lämmintä ilmaa imee. Ja jos kone menisi pienestä savusta rikki, niin mitä pakokaasun takaisinkierrätys tekisi moottorille? ;)

sinde-
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.12.2012 1:30

pahvit keulalle?

ViestiKirjoittaja sinde- » 26.12.2012 21:44

Moikka, Kertokaas yks juttu..

Autona on vm-96 oleva 3b tdi passat jossa ei taida olla olemassa enää etupuskurissa ritilökköä/muuta vastaavaa.. Ja nyt kun pakkaset huiteli -25 jne niin meinas auton sisällä olla aika viillee huolimatta että puhallin oli melkein täysil puhaltamassa kuumaa ilmaa sisälle..
Niin miten keulalle saisi pahvit laitettua? Ja milloin ne olisi hyvä ottaa sitten taas pois.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.12.2012 22:15

^ Mä työnsin 3bssä pahvin suoraan syylärin etupuolelle poistamalla maskin. Nyt jos maski puuttuu, niinhomma helpottuu.

Pahvin otin pois kun lumet lähti. Joskus vasta kesällä muistin poistaa, kun ihmettelin mikäs tuolla flektillä noin kova hinku on puhaltaa koko ajan....

risu
-
Viestit: 111
Liittynyt: 22.3.2007 18:39

ViestiKirjoittaja risu » 27.12.2012 9:47

http://www.slamit.net/product/13114/pas ... -2005-2010

Tuollainen tuli hommattua Passatin keulalle, uudet reijät(2kpl) jouduin poraamaan tuohon suojaan jotta sain sopimaan kiinnikkeet maskin ritilän kanssa kunnolla yhteen. Tämä johtuen siitä että omani on highline, jossa siis erilainen maski. Muuten toi on kyllä ihan eri planeetalta kuin nuo nännihirvitykset tai pahvikäikäleet. Auto lämpiää oikein mainiosti ilman alaosan peittämistäkin.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 27.12.2012 22:37

Pakko kommentoida kokemuksii näistä -25asteen pakkasista 3b passatin kanssa.
Lämppärissä 2h aamusti ja puhalteli pienellä ajolla jo lämpöstä eli tarkes mukavasti.
Työpaikan pihassa seisoi 4h ja sitten käyntiin reiluksi 10 tyhjäkäyntiä ja taas puhalteli käden lämpöstä.
En ainakaan näin omalla ajolla joka on kaupunkiajoa +80% näe tarvetta maskin suojallet tai muullekkaan.
Egr on tukittu ja ilman otto tulee 2 intage putken kautta alhaalta maskin takaa.

Ihan riittävän lämmin auto (varmaan osa syynä on vaan kun on diiseliin tottunut.. Bensa autoo ei ole ollut viimeisenä kahtena talvena)
Sisko kiroo ku diiseli on kylmä.. Oli tuore hankinta heille.. Noh siihen tottuu totesin.

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 28.12.2012 18:05

Juu, kyllä 3b ja 3bg lämpeää vielä ihan kivasti. 3c taas ei älyttömän nopsaan lämpeäkkään.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 13.1.2013 14:28

3BG -02 AVF ilman moottorinsuojamuovia tuntuu lämpenevän todella huonosti, varsinkin kaupunkiajossa. maantiellä sitten pysyy lämmöt kohdillaan. Pahvi (3x 15cm x 40 cm) suikaleet on ujutettu puskurin alaosassa olevista 3kpl noin 2cmx15cm aukoista ja meni maskin yläosaan asti. Siellä ne saattaa liikkua tuulessa kun ei ole kiinni millään, mutta luulen syyläriä vasten pysyvän hyvin paikallaan.

Täytyy etsiä tuohon moottorin suojamuovi jostain, niin varmasti vaikuttaa lämpenemiseen ja lämpimänä pysymiseen.

Näin olen pahvit laittanut myös aiemmin 3B bensan keulille.

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 13.1.2013 14:47

Rulla ohkasinta dynamat dynalineria ja siitä askartelee viimasuojia ainakin kymmeneen autoon. Sen oma liimapinta tarttuu juuri sopivasti, on vielä irroitettavissakin keväällä.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 25.9.2013 18:45

Sieltä ne pakkaset taas tulloo. Löytyykö 3BG Passatin alaritilöihin valmiita suojia? Tai mistähän löytyisi mustaa telttapatjaa, ei ole omiin silmiin osunut vielä tuon värisiä.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 25.9.2013 18:47

Nahkaisia suojuksia löytyy ainakin passattiin. Joka sisältää palat keskelle ylös ja alas maskiin. Mutta ei sisällä etukulmiin suojia ollenkaan sumuvalojen kohtiin, ne joutuu askartelemaan itse.

Merkkiliikkeestä koukkasin ne itse, kustannus noin 50e luokkaa, eikä ole juurikaan eroa hommaako ne mistä.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 25.9.2013 22:22

T5 portteriin tuli hankittua kovamuovinen, jokseenkin läpinäkyvä maskisuoja. Samanlainen mitä on tarjottu Ocuihin jo pari vuotta. Pitää kohta alkaa dremelillä sovittelemaan reikiä lisävalojen johdoille ja ylätuille,

Arseki
-
Viestit: 57
Liittynyt: 28.6.2012 23:13

ViestiKirjoittaja Arseki » 27.9.2013 15:58

Juuri hain Lahden laakkoselta piikkisikaversion (viimeinen kpl hyllystä) rofiilin autoon (B6) hintaan 59e O_o.
Sisältää kaksi palaa, joten sumariaukkoihin tulee kehitellä jotain.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 27.9.2013 16:41

Mitäs näitten sumuvalo aukkojen takaa löytyy ?

Arseki
-
Viestit: 57
Liittynyt: 28.6.2012 23:13

ViestiKirjoittaja Arseki » 27.9.2013 17:16

Kuskin puolella välijäähdytin aeka lähellä. Vai oliko tässä mallissa umpinaiset sumariaukot - pitääkin tarkistaa.

Edit: avonaisethan ne aukot on, joten askartelua tiedossa. Olikohan bg passatissa sitten umpinaiset.

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 30.9.2013 19:02

Onkos IV-Golffiin saatavilla tuollaista kovaa muovista suojaa mitä esim slamit myy passattiin?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.10.2013 6:20

Tuli sitten äherrettyä viime viikonloppuna nahasta suojat kaikille alaritilöille. Mietin vaan, että mitähän tuo ahtoilman lämpö pitäisi olla normaalisti, en perkele huomannut mitata enkä jaksa enää purkaa/heittää tuota lätkää takaisin. AVF joka softattu about 170hp/400Nm. Auttaako tuo edes vai tuoko enemmän harmia kuin hyötyä jos blokkaa IC:lle menevän ajoviiman.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 4.10.2013 20:54

Onko muuten 2.5tdi:t millasia lämpenemään ja antamaan lämpöä kabiiniin?

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 4.10.2013 22:31

Noita plexi-suojia vois kysellä suoraan valmistajalta: http://www.heko.pl

Esim. tuossa Passat 2005-2010: http://www.e-heko.com/pl/Marka_Model/VOLKSWAGEN_PASSAT/4eddd1d699c12.html?pa=2

n.19€+kulut, en ole kuluja kysellyt. S-postilla selvinnee. Ei ollut suoraan suoeen toiitus kuluja näkösällä.

Skodillakkeihin tuolta olen tilannut: http://www.superskoda.com/

Esim. http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Skoda-Octavia-II-front-grille-winter-cover

Kulut: alle 100€ tilaus 15,99 ja yli 100€ tilaus 9,99. Paino muuttaa kuluja jonkin verran.
Esim. 6kpl maski-plexeja oli kulult 36€

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 5.10.2013 0:23

Ebaysta löytyy myös suht hyvin nuita Hekon suojia. Pistää hakusanoiksi "heko winter (automalli).
Ja näjemmän ihan virallinen myyjäkin sieltä löytyi http://stores.ebay.co.uk/heko

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.10.2013 7:29

Tilasin viime talvena slamitin kautta suojan, oli juurikin tuollainen kirkaspleksinen Heko. Aivan paskaa muovia ja sopivuus perseestä, piti sahailla/viilailla että mahtui 3BG:hen edes jotenkin, ja kerran kun tuo pääsi tipahtamaan tallin lattialle niin tuli puolen maskin läpi menevä railo.

Parempi ja halvempi keino on vetää mustaa gorillateippiä maskiin, jättää sen volkkarilogon auki niin saa lämpötila-anturikin oikeaa infoa.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.10.2013 2:01

Tulipa loggailtua lämpöjä. Ulkona +10, maantiellä ajellessa ahtolämmöt on alaritilät tukittuna 35-40 astetta, kiihdytyksissä 50. Onko liikaa softatulle AVF:lle?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.10.2013 4:10

Ei.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 28.10.2013 14:07

Onko jollakin hajua vaikuttaako 1.9TDI:ssa maskin tulppaaminen vai moottorin alussuoja enemmän lämpenemiseen? Keula on helppo tilkitä, mutta kun pohjamuovi puuttuu niin toki se sieltäkin viilenee talvella. Maantiellä ei oo mitään ongelmaa, mutta kaupungissa ei tahdo lämmetä ainakaan isolla vaihteella.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 28.10.2013 16:29

Taitaapi ne lämmöt tippua väkisinkin kaupunköröttelyssä pakkasilla vaikka miten hyvin olisi keulaa ja pohjaa eristelty.
3B Tdi Passatissa huomasi kyllä suuren eron lämpenemiseen kovemmilla pakkasilla kun teki pohjaan vanerista lipan joka ylettyi puskurista puoleen väliin öljypohjaa ja esti ajoviiman raiskausta öljypohjaan.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 28.10.2013 16:47

Ei tuosta passatista ainakaan liian lämmintä saa kaupunkinopeuksis talvella, vaikka on sekä keula tukos, että täydellinen pohjapanssari paikoillaan, joka ulottuu vaihdelaatikon takareunaan saakka.

Pysyy tuossa kuitenkin selvästi paremmin lämmöt kun on pohjapanssari kunnossa, edellisessä pohjapanssari oli aivan riekaleina, niin paljon nopeammin siinä kyllä tippui koneen lämmöt, eikä mienannut muutenkaan saada lämpöiseksi kunnolla.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 28.10.2013 17:08

Konepeltiäkin voi sitten käsitellä, tähän malliin
Kuva


Talvella huomaa hyvin että konepelti lämpeää huomattavasti vähemmän tuon operaation jälkeen kuin ennen.

Mulla ei ollut ongelmia lämpöjen kanssa 96kW moottorin kera, kun oli konepeltikäsittelyn lisäksi moottorin+vaihteistomuovin alasuojat myös alumiinipinnoitetulla bitumilla käsitellyt, ja keulalla ylämaskisuoja. Alaritilät jätin viime talvena auki, katotaan keittääkö yli jos tänä talvena pidän nekin tukittuna.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 28.10.2013 19:49

^ laitoitko tuota alumiinipintaista eristettä alkuperäisten päälle vai oliko sulla puhdas pelti vain? Mulla ainakin on mustapintainen 20-30mm vaimennusmateriaali konepeitossa, orava kaivanut matskuun pesääkin joskus :) näyttää alkuperäiseltä vaimennukselta.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 28.10.2013 20:01

Paljaaseen peltiin, revin sen alkuperäisen huopamaton irti ja heitin helvettiin. Toki sen voi säilyttää jos välttämättä haluaa. Kyllä sinne sen alle menee pari kerrosta bitumimattoa, saattaa ehkä jopa bitumi + hoodliner kerroskin mahtua. STP Hoodliner on huokoinen alumiinipintainen äänenvaimennusmatto joka on tarkoitettu juuri konepeltiin.

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 14.10.2014 15:16

Jos päätät rakentaa suojan itse niin olen suunnitellut paremman näköisen kiinnikeversion kuin laakkosen käyttämä nänniversio jos autosi ulkonäöllä on sinulle väliä. Asennuskuvia ja lisätietoja nippusiteen nastasta täältä: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.718397628174125.1073741828.163711023642791&type=3


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa