Etumaskin suojus pakkasille dieseliin...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 13.11.2011 18:02
Etumaskin suojus pakkasille dieseliin...
Elikkä mulla on tommonen passat 2.0tdi 2006 ja mietin että kannattaako nyt pakkasilla laittaa jotain tuohon etumaskiin ettei niin pahasti tulisi kylmää tupaan, kattelin paikkaa mut pahvia ei ainakaan ritilän taakse oikein saa helposti, eli mikä olisi hyvä idea ja mistä semmoisen saa hommattua, esim nahkaisia on joissakin autoissa ollut...
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Jos ei sitä konehuonetta ja syylärin ja puskurin väliä nyt uretaanilla täytä niin aina se jostakin sinne kylmää ilmaa saa. Ei se siitä hajoa.
Jos pahvin tai muun suojan laittaa ihan jäähdyttimeen kiinni, on siihen syytä tehdä vaikka kämmenen kokonen reikä flektin kohdalle. Jos on ihan ummessa niin imevä flekti ei saa vedettyä ilmaa läpi ja saattaapi lämmetä ja jopa vikakoodin pukata. Ja kyllä se joskus talvellakin pyörähtää kun pitkään paikallaan käyttelee ja/tai kun siitä kumminkin on se moottorinlämpötila-anturi paskana.
Jos pahvin tai muun suojan laittaa ihan jäähdyttimeen kiinni, on siihen syytä tehdä vaikka kämmenen kokonen reikä flektin kohdalle. Jos on ihan ummessa niin imevä flekti ei saa vedettyä ilmaa läpi ja saattaapi lämmetä ja jopa vikakoodin pukata. Ja kyllä se joskus talvellakin pyörähtää kun pitkään paikallaan käyttelee ja/tai kun siitä kumminkin on se moottorinlämpötila-anturi paskana.
Olikos kellään pikavinkkiä mistä välistä 3BG:hen saisi jonku pahvin palan ujutettua helpoiten? Ei viittis montaa minuuttia turata parkkipaikalla :)
Kaksi trox ruuvia auki, millä se ylempi keulamaski on kiinni, sitten pahvi parissa palassa sieltä välistä verkkoja vasten ja vaikka nippusiteillä kiinni. Muuten sinne väliiin ei saa kyllä oikein mistään mitään.
Dieselin lämpenemisestä huomioita ja vinkki ;
ajelin -25 C kelillä rauhallista maantieajoa. Ei maskisuojusta ja pohjapanssarikin puoliksi rikki alta. Lämmöt ei nouse millään yli 80C:n ja putoaa ajoin lähelle 70C:ta. Normaalisti auto kumminki toimii ja tehojakin on. (313 tkm ajettu 96kW+tiptronic)
Tässä vaiheessa Climatronic on AUTO:lla ja +21C:ssa. puhallin pyörii 5-6 pykälää kun 7 on maksimi. (eli hieman huutaa)
Tiputan puhaltimen nopeutta pari napsua ja naps, moottori lämpenee heti 90 C:een. Climan puhallin asennossa 2-4 napsua / 7. Ja hyvin riitää lämpöä kun on päällä normaalit talvivaatteet. Autossa ei lasit huurru eikä mitään haittaa muutenkaan.
Eli Climatronic on mielestäni AUTO:lla aivan liian kovalla (Passat 3BG). Jääkylmä ulkoilma jäähdyttää nestettä liikaa.
ajelin -25 C kelillä rauhallista maantieajoa. Ei maskisuojusta ja pohjapanssarikin puoliksi rikki alta. Lämmöt ei nouse millään yli 80C:n ja putoaa ajoin lähelle 70C:ta. Normaalisti auto kumminki toimii ja tehojakin on. (313 tkm ajettu 96kW+tiptronic)
Tässä vaiheessa Climatronic on AUTO:lla ja +21C:ssa. puhallin pyörii 5-6 pykälää kun 7 on maksimi. (eli hieman huutaa)
Tiputan puhaltimen nopeutta pari napsua ja naps, moottori lämpenee heti 90 C:een. Climan puhallin asennossa 2-4 napsua / 7. Ja hyvin riitää lämpöä kun on päällä normaalit talvivaatteet. Autossa ei lasit huurru eikä mitään haittaa muutenkaan.
Eli Climatronic on mielestäni AUTO:lla aivan liian kovalla (Passat 3BG). Jääkylmä ulkoilma jäähdyttää nestettä liikaa.
Mulla on octavian (2.0 tdi dsg) syyläri tukittu kokonaan 6 mm vanerilla, ainoastaan moottorin ilmanottoaukolle ja tuuliha'alle on reikä. Eikä se kuumene koskaan liikaa. Nollakelilläkin ainoastaan syylärin yläosa on kuuma, mutta alaosa ei ollenkaan.
Kärryä vedin nollakelillä, ja silloinkin syyläri oli alaosastaan hieman lämmin. Ilmastointi pitää olla luonnollisesti pois päältä, koska flekti lähtee heti pyörimään.
Peiton käytöstä on paljon hyötyä, koska silloin konetila kokonaisuudessaan lämpenee. Siitä on hyötyä akun latautumiselle ja polttoainesuodattimen lämpiämiselle. Sekä vielä vag:n ongelmalle, missä välijäähdyttimeen kerääntyy vettä, mikä voi rikkoa moottorin.
Vaikka jäähdyttimen tukkii kokonaan, niin silti se on lämmönvaihdin, jota kautta lämpöä siirtyy ympäristöön, koska sitä ei tiivistetä tarkasti.
Kärryä vedin nollakelillä, ja silloinkin syyläri oli alaosastaan hieman lämmin. Ilmastointi pitää olla luonnollisesti pois päältä, koska flekti lähtee heti pyörimään.
Peiton käytöstä on paljon hyötyä, koska silloin konetila kokonaisuudessaan lämpenee. Siitä on hyötyä akun latautumiselle ja polttoainesuodattimen lämpiämiselle. Sekä vielä vag:n ongelmalle, missä välijäähdyttimeen kerääntyy vettä, mikä voi rikkoa moottorin.
Vaikka jäähdyttimen tukkii kokonaan, niin silti se on lämmönvaihdin, jota kautta lämpöä siirtyy ympäristöön, koska sitä ei tiivistetä tarkasti.
Omassa cordossa kapaloin myös öljynsuodattimen jalan solumuoviin. Cordossa ja varmaankin kaikissa tuon ikäisissä poikittaiskoneellisissa tuo on suoraan syylärin takana moottorin edessä eli viimalle erittäin altis. Lämpeepähän ölssit tuossa vaparissa. Lisäksi tukin putsarin kotelosta alkuperäisen ilmanoton ja tein toisen siten että imee lämmintä ilmaa moottorin takaa. Nämä yhdistettynä keula"pahviin" niin hyvin kyllä lämpiää egr-tulpattu sdi.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Kuinkahan paljon tuo keulan suojaaminen säästää polttoainetta? Jos nyt siis ajatellaan, että autossa on automaagisesti toimiva webasto. Tämänhän ei tarvi siis käydä yhtä usein jos kone lämpiää paremmin ja nopeammin.
Myös persgrillit ovat vähemmän aikaa päällä, kun hytissä ei palele niin kauan.
Ajatellaan nyt vielä, että kyseessä on taksi ja auto on 170 hp 2.0 tdi Skoda Superb farmari (vm. -11 tai -12).
Itse kuvittelisin, että moinen maski maksaisi itsensä takaisin jo ekana talvena helpostikin. Puhumattakoon siitä, että jos tässäkin mallissa on tuota ahtoputkiston jäätämisvikaa. Konerikko tekee hyvää taksiautoilijan tuloille kun on vaan yksi auto.
Myös persgrillit ovat vähemmän aikaa päällä, kun hytissä ei palele niin kauan.
Ajatellaan nyt vielä, että kyseessä on taksi ja auto on 170 hp 2.0 tdi Skoda Superb farmari (vm. -11 tai -12).
Itse kuvittelisin, että moinen maski maksaisi itsensä takaisin jo ekana talvena helpostikin. Puhumattakoon siitä, että jos tässäkin mallissa on tuota ahtoputkiston jäätämisvikaa. Konerikko tekee hyvää taksiautoilijan tuloille kun on vaan yksi auto.
Kuten aina.
Keulan reikien tukkiminenhan vaikuttaa myös yllättävän paljon ilmanvastukseen, kun vastusta aiheuttavaan "pussiin" eli konehuoneeseen estetään ilman virtaus. Nuo alkuperäiset tarvikeläpyskät lie parhaita tätä reikien tukkimista ajatellen, koska tulevan ritilikköjen ulkopintaan kiinni. Vielä kun auton alle menevän ilman saa minimoitua niin se on ainakin desi tai jopa parikin kulutuksesta pois.
Keulan reikien tukkiminenhan vaikuttaa myös yllättävän paljon ilmanvastukseen, kun vastusta aiheuttavaan "pussiin" eli konehuoneeseen estetään ilman virtaus. Nuo alkuperäiset tarvikeläpyskät lie parhaita tätä reikien tukkimista ajatellen, koska tulevan ritilikköjen ulkopintaan kiinni. Vielä kun auton alle menevän ilman saa minimoitua niin se on ainakin desi tai jopa parikin kulutuksesta pois.
Ihan normidieselissä jossa ei ole webastoa on säästö talvella vähintään 5% jos laitetaan keula kokonaan tukkoon mitä se voi olla. Ulkolämpötilamittarille pitää tehdä kuitenkin noin 50mm reikä maskisuojaan. Jos on aikasemmin webastolla tehty hytti lämpimäksi voi lasku olla helposti yli 10%. Kannattaa myös muistaa, että vaikka se kone onkin lämmin webaston avulla, ei konehuoneen muut komponentit, kuten suodattimet, jotka voi jäätyä tai akku joka ei ota virtaa vastaan, puhumattakaan välijäähdyttimestä tai muista letkuista tms vikakohteista.
Polttoaineen säästö tulee pienetyneestä ilmanvastuksesta, oikeasta käyntilämpötilasta ja sitä kautta pienemmästä kitkasta. Sekä nopeammasta moottorin lämpiämisestä. Ja yleensä maksaa itsensä hyvin nopeasti takaisin ja varsinkin taksikäytössä.
Jos ajetaan vain rajoitusten mukaan niin alaosa voi yleensä olla tukossa myös kesälläkin.
Polttoaineen säästö tulee pienetyneestä ilmanvastuksesta, oikeasta käyntilämpötilasta ja sitä kautta pienemmästä kitkasta. Sekä nopeammasta moottorin lämpiämisestä. Ja yleensä maksaa itsensä hyvin nopeasti takaisin ja varsinkin taksikäytössä.
Jos ajetaan vain rajoitusten mukaan niin alaosa voi yleensä olla tukossa myös kesälläkin.
Onko kukaan koittanut ottaa autosta (varsinkin diesel) koneen imuilman imutorven irti talveksi siten, että ilmanputsarikotelo imee konetilasta? Tuskin näillä keleillä kone liian kuumaa ilmaa saa? Eikö liian kylmäimuilma heikennä lämpenemistä? Vai miten turbokoneissa, lämmittääkö turbo miten paljon sitä ilmaa?
nyt nappasin imutorven irti jotta kone imee konetilasta nyt.
Onko tässä toiminnassa mitään riskejä? ei meinaa tuo pienempi koneinen mese pitää lämpöjä millään.
EDIT: Mietin vaan kun ilma tuolla konetilassa voi olla hiukan sakeampaa ja kuumempaa DPF polton aikana jos polttaa parkissa ollessa. Ei sillä että kone menis pikkasesta savusta rikki mutta kun imuilman lämpö voi olla aika eri kuin keulan mittarin antama lukema. Vai onko imuilmalle oma lämpöanturi?
Viimeksi muokannut vk, 24.12.2012 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitäs riskejä siinä sen kummemmin olis, edelleen kaikki ilma menee samoin suodattimen läpi kuin ennenkin. Se vain ottaa ilman konetilasta eikä maskista. Omasta kulkineesta ollut jo useana talvena tämä imutorvi irti talven ajan. Tiedä sitten onko siitä mitään apua, mutta ei ime ainakaan puuterilunta suodattimeen jos sellaista pöllyää oikein kovaa.
2,0 Tdi BMN-koneella... Yllättävän hyvin pysyy lämmöt kun koko syyläri on peitetty pahvilla. Ilman Webastoa lämpeäminen kestäisi kyllä ikuisuuden... Nyt testailtu -30 kelissä, niin matka-ajossa pysyy lämmöt, ja kabiinikin lämpimänä ilman webastoa.
-20 saakka pysyy kaikki ikkunatkin auki neljän hengen kuormalla, ja sitä pidän kyllä ihmeenä! Toki matot täytyy olla kuivat, samoin kuin vaatteetkin.... -25 kelissä alkaa takasivuikkunoihin tulemaan kuurankukkaa...
-20 saakka pysyy kaikki ikkunatkin auki neljän hengen kuormalla, ja sitä pidän kyllä ihmeenä! Toki matot täytyy olla kuivat, samoin kuin vaatteetkin.... -25 kelissä alkaa takasivuikkunoihin tulemaan kuurankukkaa...
EDIT: Mietin vaan kun ilma tuolla konetilassa voi olla hiukan sakeampaa ja kuumempaa DPF polton aikana jos polttaa parkissa ollessa. Ei sillä että kone menis pikkasesta savusta rikki mutta kun imuilman lämpö voi olla aika eri kuin keulan mittarin antama lukema. Vai onko imuilmalle oma lämpöanturi?
Imuilmalle on oma lämpötila-anturi, sijaitsee yleensä imusarjassa tai lähistöllä, kuitenkin ahtimen jälkeen. Joskus näitä on useampiakin (tulo- & ahtoilma tjsp). Mutta ainakin tuon ahdetun ilman lämpötilaa tarkkaillaan, koska sehän on jotain aivan muuta kuin ulkoilman lämpöistä.
Ei se siitä rikki mene, jos se konehuoneesta lämmintä ilmaa imee. Ja jos kone menisi pienestä savusta rikki, niin mitä pakokaasun takaisinkierrätys tekisi moottorille? ;)
pahvit keulalle?
Moikka, Kertokaas yks juttu..
Autona on vm-96 oleva 3b tdi passat jossa ei taida olla olemassa enää etupuskurissa ritilökköä/muuta vastaavaa.. Ja nyt kun pakkaset huiteli -25 jne niin meinas auton sisällä olla aika viillee huolimatta että puhallin oli melkein täysil puhaltamassa kuumaa ilmaa sisälle..
Niin miten keulalle saisi pahvit laitettua? Ja milloin ne olisi hyvä ottaa sitten taas pois.
Autona on vm-96 oleva 3b tdi passat jossa ei taida olla olemassa enää etupuskurissa ritilökköä/muuta vastaavaa.. Ja nyt kun pakkaset huiteli -25 jne niin meinas auton sisällä olla aika viillee huolimatta että puhallin oli melkein täysil puhaltamassa kuumaa ilmaa sisälle..
Niin miten keulalle saisi pahvit laitettua? Ja milloin ne olisi hyvä ottaa sitten taas pois.
http://www.slamit.net/product/13114/pas ... -2005-2010
Tuollainen tuli hommattua Passatin keulalle, uudet reijät(2kpl) jouduin poraamaan tuohon suojaan jotta sain sopimaan kiinnikkeet maskin ritilän kanssa kunnolla yhteen. Tämä johtuen siitä että omani on highline, jossa siis erilainen maski. Muuten toi on kyllä ihan eri planeetalta kuin nuo nännihirvitykset tai pahvikäikäleet. Auto lämpiää oikein mainiosti ilman alaosan peittämistäkin.
Tuollainen tuli hommattua Passatin keulalle, uudet reijät(2kpl) jouduin poraamaan tuohon suojaan jotta sain sopimaan kiinnikkeet maskin ritilän kanssa kunnolla yhteen. Tämä johtuen siitä että omani on highline, jossa siis erilainen maski. Muuten toi on kyllä ihan eri planeetalta kuin nuo nännihirvitykset tai pahvikäikäleet. Auto lämpiää oikein mainiosti ilman alaosan peittämistäkin.
Pakko kommentoida kokemuksii näistä -25asteen pakkasista 3b passatin kanssa.
Lämppärissä 2h aamusti ja puhalteli pienellä ajolla jo lämpöstä eli tarkes mukavasti.
Työpaikan pihassa seisoi 4h ja sitten käyntiin reiluksi 10 tyhjäkäyntiä ja taas puhalteli käden lämpöstä.
En ainakaan näin omalla ajolla joka on kaupunkiajoa +80% näe tarvetta maskin suojallet tai muullekkaan.
Egr on tukittu ja ilman otto tulee 2 intage putken kautta alhaalta maskin takaa.
Ihan riittävän lämmin auto (varmaan osa syynä on vaan kun on diiseliin tottunut.. Bensa autoo ei ole ollut viimeisenä kahtena talvena)
Sisko kiroo ku diiseli on kylmä.. Oli tuore hankinta heille.. Noh siihen tottuu totesin.
Lämppärissä 2h aamusti ja puhalteli pienellä ajolla jo lämpöstä eli tarkes mukavasti.
Työpaikan pihassa seisoi 4h ja sitten käyntiin reiluksi 10 tyhjäkäyntiä ja taas puhalteli käden lämpöstä.
En ainakaan näin omalla ajolla joka on kaupunkiajoa +80% näe tarvetta maskin suojallet tai muullekkaan.
Egr on tukittu ja ilman otto tulee 2 intage putken kautta alhaalta maskin takaa.
Ihan riittävän lämmin auto (varmaan osa syynä on vaan kun on diiseliin tottunut.. Bensa autoo ei ole ollut viimeisenä kahtena talvena)
Sisko kiroo ku diiseli on kylmä.. Oli tuore hankinta heille.. Noh siihen tottuu totesin.
3BG -02 AVF ilman moottorinsuojamuovia tuntuu lämpenevän todella huonosti, varsinkin kaupunkiajossa. maantiellä sitten pysyy lämmöt kohdillaan. Pahvi (3x 15cm x 40 cm) suikaleet on ujutettu puskurin alaosassa olevista 3kpl noin 2cmx15cm aukoista ja meni maskin yläosaan asti. Siellä ne saattaa liikkua tuulessa kun ei ole kiinni millään, mutta luulen syyläriä vasten pysyvän hyvin paikallaan.
Täytyy etsiä tuohon moottorin suojamuovi jostain, niin varmasti vaikuttaa lämpenemiseen ja lämpimänä pysymiseen.
Näin olen pahvit laittanut myös aiemmin 3B bensan keulille.
Täytyy etsiä tuohon moottorin suojamuovi jostain, niin varmasti vaikuttaa lämpenemiseen ja lämpimänä pysymiseen.
Näin olen pahvit laittanut myös aiemmin 3B bensan keulille.
Nahkaisia suojuksia löytyy ainakin passattiin. Joka sisältää palat keskelle ylös ja alas maskiin. Mutta ei sisällä etukulmiin suojia ollenkaan sumuvalojen kohtiin, ne joutuu askartelemaan itse.
Merkkiliikkeestä koukkasin ne itse, kustannus noin 50e luokkaa, eikä ole juurikaan eroa hommaako ne mistä.
Merkkiliikkeestä koukkasin ne itse, kustannus noin 50e luokkaa, eikä ole juurikaan eroa hommaako ne mistä.
Tuli sitten äherrettyä viime viikonloppuna nahasta suojat kaikille alaritilöille. Mietin vaan, että mitähän tuo ahtoilman lämpö pitäisi olla normaalisti, en perkele huomannut mitata enkä jaksa enää purkaa/heittää tuota lätkää takaisin. AVF joka softattu about 170hp/400Nm. Auttaako tuo edes vai tuoko enemmän harmia kuin hyötyä jos blokkaa IC:lle menevän ajoviiman.
Noita plexi-suojia vois kysellä suoraan valmistajalta: http://www.heko.pl
Esim. tuossa Passat 2005-2010: http://www.e-heko.com/pl/Marka_Model/VOLKSWAGEN_PASSAT/4eddd1d699c12.html?pa=2
n.19€+kulut, en ole kuluja kysellyt. S-postilla selvinnee. Ei ollut suoraan suoeen toiitus kuluja näkösällä.
Skodillakkeihin tuolta olen tilannut: http://www.superskoda.com/
Esim. http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Skoda-Octavia-II-front-grille-winter-cover
Kulut: alle 100€ tilaus 15,99 ja yli 100€ tilaus 9,99. Paino muuttaa kuluja jonkin verran.
Esim. 6kpl maski-plexeja oli kulult 36€
Esim. tuossa Passat 2005-2010: http://www.e-heko.com/pl/Marka_Model/VOLKSWAGEN_PASSAT/4eddd1d699c12.html?pa=2
n.19€+kulut, en ole kuluja kysellyt. S-postilla selvinnee. Ei ollut suoraan suoeen toiitus kuluja näkösällä.
Skodillakkeihin tuolta olen tilannut: http://www.superskoda.com/
Esim. http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Skoda-Octavia-II-front-grille-winter-cover
Kulut: alle 100€ tilaus 15,99 ja yli 100€ tilaus 9,99. Paino muuttaa kuluja jonkin verran.
Esim. 6kpl maski-plexeja oli kulult 36€
Ebaysta löytyy myös suht hyvin nuita Hekon suojia. Pistää hakusanoiksi "heko winter (automalli).
Ja näjemmän ihan virallinen myyjäkin sieltä löytyi http://stores.ebay.co.uk/heko
Ja näjemmän ihan virallinen myyjäkin sieltä löytyi http://stores.ebay.co.uk/heko
Tilasin viime talvena slamitin kautta suojan, oli juurikin tuollainen kirkaspleksinen Heko. Aivan paskaa muovia ja sopivuus perseestä, piti sahailla/viilailla että mahtui 3BG:hen edes jotenkin, ja kerran kun tuo pääsi tipahtamaan tallin lattialle niin tuli puolen maskin läpi menevä railo.
Parempi ja halvempi keino on vetää mustaa gorillateippiä maskiin, jättää sen volkkarilogon auki niin saa lämpötila-anturikin oikeaa infoa.
Parempi ja halvempi keino on vetää mustaa gorillateippiä maskiin, jättää sen volkkarilogon auki niin saa lämpötila-anturikin oikeaa infoa.
Onko jollakin hajua vaikuttaako 1.9TDI:ssa maskin tulppaaminen vai moottorin alussuoja enemmän lämpenemiseen? Keula on helppo tilkitä, mutta kun pohjamuovi puuttuu niin toki se sieltäkin viilenee talvella. Maantiellä ei oo mitään ongelmaa, mutta kaupungissa ei tahdo lämmetä ainakaan isolla vaihteella.
Taitaapi ne lämmöt tippua väkisinkin kaupunköröttelyssä pakkasilla vaikka miten hyvin olisi keulaa ja pohjaa eristelty.
3B Tdi Passatissa huomasi kyllä suuren eron lämpenemiseen kovemmilla pakkasilla kun teki pohjaan vanerista lipan joka ylettyi puskurista puoleen väliin öljypohjaa ja esti ajoviiman raiskausta öljypohjaan.
3B Tdi Passatissa huomasi kyllä suuren eron lämpenemiseen kovemmilla pakkasilla kun teki pohjaan vanerista lipan joka ylettyi puskurista puoleen väliin öljypohjaa ja esti ajoviiman raiskausta öljypohjaan.
Ei tuosta passatista ainakaan liian lämmintä saa kaupunkinopeuksis talvella, vaikka on sekä keula tukos, että täydellinen pohjapanssari paikoillaan, joka ulottuu vaihdelaatikon takareunaan saakka.
Pysyy tuossa kuitenkin selvästi paremmin lämmöt kun on pohjapanssari kunnossa, edellisessä pohjapanssari oli aivan riekaleina, niin paljon nopeammin siinä kyllä tippui koneen lämmöt, eikä mienannut muutenkaan saada lämpöiseksi kunnolla.
Pysyy tuossa kuitenkin selvästi paremmin lämmöt kun on pohjapanssari kunnossa, edellisessä pohjapanssari oli aivan riekaleina, niin paljon nopeammin siinä kyllä tippui koneen lämmöt, eikä mienannut muutenkaan saada lämpöiseksi kunnolla.
Konepeltiäkin voi sitten käsitellä, tähän malliin
Talvella huomaa hyvin että konepelti lämpeää huomattavasti vähemmän tuon operaation jälkeen kuin ennen.
Mulla ei ollut ongelmia lämpöjen kanssa 96kW moottorin kera, kun oli konepeltikäsittelyn lisäksi moottorin+vaihteistomuovin alasuojat myös alumiinipinnoitetulla bitumilla käsitellyt, ja keulalla ylämaskisuoja. Alaritilät jätin viime talvena auki, katotaan keittääkö yli jos tänä talvena pidän nekin tukittuna.
Talvella huomaa hyvin että konepelti lämpeää huomattavasti vähemmän tuon operaation jälkeen kuin ennen.
Mulla ei ollut ongelmia lämpöjen kanssa 96kW moottorin kera, kun oli konepeltikäsittelyn lisäksi moottorin+vaihteistomuovin alasuojat myös alumiinipinnoitetulla bitumilla käsitellyt, ja keulalla ylämaskisuoja. Alaritilät jätin viime talvena auki, katotaan keittääkö yli jos tänä talvena pidän nekin tukittuna.
Paljaaseen peltiin, revin sen alkuperäisen huopamaton irti ja heitin helvettiin. Toki sen voi säilyttää jos välttämättä haluaa. Kyllä sinne sen alle menee pari kerrosta bitumimattoa, saattaa ehkä jopa bitumi + hoodliner kerroskin mahtua. STP Hoodliner on huokoinen alumiinipintainen äänenvaimennusmatto joka on tarkoitettu juuri konepeltiin.
Jos päätät rakentaa suojan itse niin olen suunnitellut paremman näköisen kiinnikeversion kuin laakkosen käyttämä nänniversio jos autosi ulkonäöllä on sinulle väliä. Asennuskuvia ja lisätietoja nippusiteen nastasta täältä: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.718397628174125.1073741828.163711023642791&type=3
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa