Passat 3B automaatti -> Manuaaliksi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 10.1.2010 20:48
Passat 3B automaatti -> Manuaaliksi
Onko kukaan tehnyt moista muutohomma, eli laittanut rikkinäisen automaatin tilalle manuaalin vetareineen ja kytkimineen?
Mekaanisesti tuo hommahan on ihan tehtävissä, mutta mites ECU ja siihen liittyvät mukavuustoiminnot?
- Automaattilaatikon ohjainyksikkö, täytyykö tämä huijata "vapaalle" vaiko D:lle ?
- Mittaristo, täytyykö vaihtaa, taulussahan on vaihteen ilmaisimet??
- Kaasupoljin, kick-down kytkin jää turhaksi....
- Vakkarin ohjaus menee suoraan eculle?vai keskusteleekos laatikon ja ecun kanssa?
- Täytyykö ECU vaihtaa manuaalisesta, että saa toimiin?
Mitäs vielä siihen tulisi??
Mekaanisesti tuo hommahan on ihan tehtävissä, mutta mites ECU ja siihen liittyvät mukavuustoiminnot?
- Automaattilaatikon ohjainyksikkö, täytyykö tämä huijata "vapaalle" vaiko D:lle ?
- Mittaristo, täytyykö vaihtaa, taulussahan on vaihteen ilmaisimet??
- Kaasupoljin, kick-down kytkin jää turhaksi....
- Vakkarin ohjaus menee suoraan eculle?vai keskusteleekos laatikon ja ecun kanssa?
- Täytyykö ECU vaihtaa manuaalisesta, että saa toimiin?
Mitäs vielä siihen tulisi??
Vagcomista ecu manuaaliasentoon. Johtosarjassa on tietäääkseni jossain kohtaa eroja joten jotain menee todennäköisesti senkin osalta vaihtoon, olisko peräti ollu että moottorin johtosarja täytyy vaihtaa kokonaisuudessaan mutta en kyllä varmaksi muista, erot löytyy hyvin esim. ETKA-ohjelmasta. Niin ja lisäks toki vaihdekeppi ja keskikonsoli on erilaiset.
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 10.1.2010 20:48
Täältä löytyy vinkkejä moiseen hommaan:
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... Conversion
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... Conversion
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 10.1.2010 20:48
Joo tässä tietoo keräilen, kun voi olla tulossa moinen projekti eteen.
Pari tekniikanvaihtoo tehneenä, olen huomannut että nopeemmaks ja halvemmaks tulee ostaa kokonainen auto mistä laittaa tekniikan, kun sitä pisteosaa ja isompaa osaa tulee niin pirusti jos ostais esim purkaamolta. Ja saa vähän katsoa mallia miten se osa kuuluisi olla...
Pari tekniikanvaihtoo tehneenä, olen huomannut että nopeemmaks ja halvemmaks tulee ostaa kokonainen auto mistä laittaa tekniikan, kun sitä pisteosaa ja isompaa osaa tulee niin pirusti jos ostais esim purkaamolta. Ja saa vähän katsoa mallia miten se osa kuuluisi olla...
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 10.1.2010 20:48
ite tein juur jonkin aika sitten muutoksen eikä vaatinu mitään ihmeellistä, vaihteen lun laitto ännälle niin riitti =) laiska ku oon enkä jaksanu piuhoja alkaa tutkimaan niin otin laatikosta koko mutikan irti mihin vaihdevaijeri tulee ja väänsin oikeeseen kohtaan ja liitin kiinni =) mittaristoa en jaksanu vaihtaa niin vaihteiden numerot tietty pimeinä... parempi että olis auto mistä osia nyppiä, esim nestelinja työ ja pääsylinterin välille maksaa yli satasen uutenas =)
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 10.1.2010 20:48
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 10.1.2010 20:48
Uusi vaihdekepin nuppi pusseineen tilattu Ebaystä.
Seuraavaksi Peruutusvalon liitin 443906235 ja pari pinniä marmoritiskiltä ja kytkinpolkimen katkaisija tarvii vielä 2-napaisen liitimen. Kytkimeltä menee siis tieto ECU:lle pinniin 39...muuten ei vakkari pelaa kunnolla.
Öljyt ja suodattimet vaihdettu. Ja sitten jarrut ilmaukseen.
Seuraavaksi Peruutusvalon liitin 443906235 ja pari pinniä marmoritiskiltä ja kytkinpolkimen katkaisija tarvii vielä 2-napaisen liitimen. Kytkimeltä menee siis tieto ECU:lle pinniin 39...muuten ei vakkari pelaa kunnolla.
Öljyt ja suodattimet vaihdettu. Ja sitten jarrut ilmaukseen.
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 10.1.2010 20:48
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa