Passat 3B automaatti -> Manuaaliksi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pasaati599
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.1.2010 20:48

Passat 3B automaatti -> Manuaaliksi

ViestiKirjoittaja Pasaati599 » 19.12.2011 6:33

Onko kukaan tehnyt moista muutohomma, eli laittanut rikkinäisen automaatin tilalle manuaalin vetareineen ja kytkimineen?

Mekaanisesti tuo hommahan on ihan tehtävissä, mutta mites ECU ja siihen liittyvät mukavuustoiminnot?

- Automaattilaatikon ohjainyksikkö, täytyykö tämä huijata "vapaalle" vaiko D:lle ?
- Mittaristo, täytyykö vaihtaa, taulussahan on vaihteen ilmaisimet??
- Kaasupoljin, kick-down kytkin jää turhaksi....
- Vakkarin ohjaus menee suoraan eculle?vai keskusteleekos laatikon ja ecun kanssa?
- Täytyykö ECU vaihtaa manuaalisesta, että saa toimiin?
Mitäs vielä siihen tulisi??

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 19.12.2011 10:50

Vagcomista ecu manuaaliasentoon. Johtosarjassa on tietäääkseni jossain kohtaa eroja joten jotain menee todennäköisesti senkin osalta vaihtoon, olisko peräti ollu että moottorin johtosarja täytyy vaihtaa kokonaisuudessaan mutta en kyllä varmaksi muista, erot löytyy hyvin esim. ETKA-ohjelmasta. Niin ja lisäks toki vaihdekeppi ja keskikonsoli on erilaiset.

Pasaati599
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.1.2010 20:48

ViestiKirjoittaja Pasaati599 » 19.12.2011 12:27

Täältä löytyy vinkkejä moiseen hommaan:
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... Conversion

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 19.12.2011 13:23

Apurunko manuaalista, vaihteisto kiinnikkeineen, vauhtipyörä kytkimineen, manuaalin vetarit, vaihdekeppi siirtovivustoineen, kytkin- ja jarrupoljin antureineen manuaalista, Kytkimen pää- ja työsylinterit hydrauliikkalinjoineen...
Nuilla osilla nyt voi lähtä alkuun projektissa :)

Pasaati599
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.1.2010 20:48

ViestiKirjoittaja Pasaati599 » 20.12.2011 7:04

Joo tässä tietoo keräilen, kun voi olla tulossa moinen projekti eteen.
Pari tekniikanvaihtoo tehneenä, olen huomannut että nopeemmaks ja halvemmaks tulee ostaa kokonainen auto mistä laittaa tekniikan, kun sitä pisteosaa ja isompaa osaa tulee niin pirusti jos ostais esim purkaamolta. Ja saa vähän katsoa mallia miten se osa kuuluisi olla...

Pasaati599
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.1.2010 20:48

ViestiKirjoittaja Pasaati599 » 28.12.2011 19:32

Mistä löytyy sähkökaaviot tämmöiseen 3B passattiin? Vagcatista saa kyllä jotain kuvia auki, mutta en löytänyt kunnon kytkentäkaaviota.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.12.2011 22:34

ite tein juur jonkin aika sitten muutoksen eikä vaatinu mitään ihmeellistä, vaihteen lun laitto ännälle niin riitti =) laiska ku oon enkä jaksanu piuhoja alkaa tutkimaan niin otin laatikosta koko mutikan irti mihin vaihdevaijeri tulee ja väänsin oikeeseen kohtaan ja liitin kiinni =) mittaristoa en jaksanu vaihtaa niin vaihteiden numerot tietty pimeinä... parempi että olis auto mistä osia nyppiä, esim nestelinja työ ja pääsylinterin välille maksaa yli satasen uutenas =)

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 28.12.2011 23:08

Ei mittaristoa tarvitse vaihtaa. Ottaa automaatin aivot irti niin häviää mittaristosta "automaattiosio".. Jos en ihan väärin muista.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.12.2011 23:17

juu ei tarvikkaan mutta jos se tyhjä paikka haittaa =)

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 28.12.2011 23:28

Jaa nii joo.. Onkos manuaalin mittaristo sijoittelultaan erilainen kuin automaatin. Itse en moista edes ole aatellut :)

Pasaati599
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.1.2010 20:48

ViestiKirjoittaja Pasaati599 » 29.12.2011 19:36

Nyt se projekti alkoi. Auto tuli käynnistysvikaisena pihaan, ja Park/neutral releen relepaikasta *13 otti releen nro. 172 pois ja oikosulki koiras abikoilla keskeltä vaakasuorasta johtimet. TCU johto piiloteettu laittiamaton alle ja liitin irroitettu. kuvia täytyy räpsiä...

Pasaati599
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.1.2010 20:48

ViestiKirjoittaja Pasaati599 » 3.1.2012 7:55

Uusi vaihdekepin nuppi pusseineen tilattu Ebaystä.
Seuraavaksi Peruutusvalon liitin 443906235 ja pari pinniä marmoritiskiltä ja kytkinpolkimen katkaisija tarvii vielä 2-napaisen liitimen. Kytkimeltä menee siis tieto ECU:lle pinniin 39...muuten ei vakkari pelaa kunnolla.
Öljyt ja suodattimet vaihdettu. Ja sitten jarrut ilmaukseen.

Pasaati599
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.1.2010 20:48

ViestiKirjoittaja Pasaati599 » 30.1.2012 6:50

Ei saanut parametrejä vaihdeltua Auto-comilla, tai en ainakaan onnistunut. Kuuluukos tämä "Vääntömonmentin rajoitus automaattilaatikkoa varten" poistaa käytöstä vai häipyykö samalla kun asettaa manuaalilksi?
Nyt tarttee ilmeisesti ostaa vag comin piuha, että pääsee sillä koittaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa