Webaston vikakoodi?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lasses
-
Viestit: 565
Liittynyt: 25.8.2003 15:27
Auto: Hirveitä romuja kaikki

Webaston vikakoodi?

ViestiKirjoittaja lasses » 3.12.2011 17:27

Webasto antaa vikakoodin f86 kun yritän kellolla käynnistää. Mitähän se selkokielellä tarkoittaa?

jad
-
Viestit: 2018
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 3.12.2011 20:40

Laittaisin testeriin kiinni.

lasses
-
Viestit: 565
Liittynyt: 25.8.2003 15:27
Auto: Hirveitä romuja kaikki

ViestiKirjoittaja lasses » 4.12.2011 11:47

No shit, Sherlock... Se olis ollut siinä testerissä jo kuukausi siten jos mulla olis sellainen.

Nyt mulle riittäis kun joku kertois ton koodin suomeksi.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23
Auto: Superb 2.0l Combi CR TDI DSG ja Seat Leon 1.4l TSI Stylance

ViestiKirjoittaja mla » 4.12.2011 15:17

Tampereenkin seudulta löytyy vapaaehtoisia jotka voivat lukea nuo vikakoodit, joten mikä vika on tuossa aiemmassa ehdotuksessa?

F86 vikakoodi ei juuri tuota googlella tuloksia, joten ei välttämättä se yleisin ongelma mikä esiintyy näillä palstoilla. Voi siis olla huomattavasti helpompi lukea ne vikakoodit kuin odottaa vastausta täällä netissä.

lasses
-
Viestit: 565
Liittynyt: 25.8.2003 15:27
Auto: Hirveitä romuja kaikki

ViestiKirjoittaja lasses » 4.12.2011 19:38

Joo ei löydy kuuklella. Ehdottakaa nyt joku vielä testeriä. Anteeksi nyt vaan kun kysyin, ihan vaan uteliaisuudesta olis kiva ollut tietää ja ehkä korjatakin vika.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23
Auto: Superb 2.0l Combi CR TDI DSG ja Seat Leon 1.4l TSI Stylance

ViestiKirjoittaja mla » 4.12.2011 21:19

Niin jos ei apu kelpaa niin ei tietenkään ole pakko sitä vastaanottaa. Jos et tuolta toisaalta jo lukenut niin minulla on Webaston testeri ja voin Tampereen seudulla auttaa sen kanssa.

Mutta jos ei kerran saanut sitä enää ehdottaa, niin ei sitten :)

jad
-
Viestit: 2018
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 4.12.2011 21:31

Työssäni toimin erittäin intensiivisesti webastojen kanssa. Koskaan en ole nähnytkään kellossa koodia 86, joten siksi ehdotin tätä testeri vaihtoehtoa. Vikakoodin lukeminen ja laitteen koekäynnistäminen webasto huoltopisteessä jäänee reilusti alle satasen. Itse en juurikaan muutenkaan luota kellon antamaan koodiin.
Lisäksi vikakoodi usein mielletään diagnoosiksi, jota ei kannattaisi niin sokeasti tehdä. Vikakoodi on oire, ei syy. Vikakoodin perusteella voidaan aloittaa diagnoosin tekeminen.

lasses
-
Viestit: 565
Liittynyt: 25.8.2003 15:27
Auto: Hirveitä romuja kaikki

ViestiKirjoittaja lasses » 5.12.2011 9:56

Niin lähtökohtainen oletus oli, että tuo koodi kertoo jostakin jotakin, mutta näin ei näemmä ole.

Vai satasen maksaa koekäynnistys..... Täytyy koittaa varmaa kattoa joku hieman "edukkaampi" koekäynnistyspaikka.

selvesa
-
Viestit: 182
Liittynyt: 29.7.2003 1:00
Auto: VW syncro tölkki -88,VW Trp Carsport GL V.I.P. 2.5 TDI -02
Viesti:

ViestiKirjoittaja selvesa » 5.12.2011 10:24

löytyiskö täältä apuja

http://www.butlertechnik.com/webasto-fault-codes

kun pikaisesti noita webaston koodeja katsoin(90 &90S), niin tuommoinen 8x koodi olisi , Fan motor interrupt or fan motor short circuit or fan motor incrrect speed
eli puhallinmoottorin vikaan viittaisi

ja myös eberin koodeja samaisessa paikassa
http://www.butlertechnik.com/Eberspacher-fault-codes

jad
-
Viestit: 2018
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 5.12.2011 16:20

Paloilma puhallin viat on TODELLA harvinaisia webastoissa. Ja sisäpuhaltimen toiminnasta webaston ei pitäisi tietää mitään.

selvesa
-
Viestit: 182
Liittynyt: 29.7.2003 1:00
Auto: VW syncro tölkki -88,VW Trp Carsport GL V.I.P. 2.5 TDI -02
Viesti:

ViestiKirjoittaja selvesa » 5.12.2011 19:31

harvinaisia, mutta ei pois suljettuja vikapaikkoja ...

no voikos huono akku aiheuttaa esim puhaltimen väärän pyörimisnopeuden ja siitä tuon koodin tai sitten aivot paskana ? että pyörittää puhallinta miten sattuu ... ja arpoo koodeja ?

nämä nyt on vaan arvailuja/heittoja , kun kerta ei tietoakaan ole

jad
-
Viestit: 2018
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 5.12.2011 21:14

Ohjurikortti vika voi aiheuttaa vaikka mitä vikakoodeja. Webasto seuraa toiminta jännitettä ja menee vikatilaan ennenkuin muut asiat jännitteen alenemisesta menevät epäkuntoon.
Edelleen suositan testerillä diagnosointia. Turha ohjainkortin ja/tai paloilmapuhaltimen vaihto maksaa kuitenkin enemmän kuin diagnoosi.
Itse törmään lähes viikoittain tein-itse-säästin asiakkaisiin jotka ovat vaihtaneet aikalailla koko eberin/webaston osa kerrallaan. Sitten suostutaan varaamaan aika ja laite tulee kuntoon murto-osa kustannuksin mitä siihen on jo mennyt.

selvesa
-
Viestit: 182
Liittynyt: 29.7.2003 1:00
Auto: VW syncro tölkki -88,VW Trp Carsport GL V.I.P. 2.5 TDI -02
Viesti:

ViestiKirjoittaja selvesa » 5.12.2011 21:34

Edelleen suositan testerillä diagnosointia. Turha ohjainkortin ja/tai paloilmapuhaltimen vaihto maksaa kuitenkin enemmän kuin diagnoosi.


Niinpä, mutta jos ei halua viedä vaan odottaa täältä hyviä(=kalliita) arvauksia, niin mikäs siinä =)

.... jokainen tyylillään

lasses
-
Viestit: 565
Liittynyt: 25.8.2003 15:27
Auto: Hirveitä romuja kaikki

ViestiKirjoittaja lasses » 6.12.2011 19:55

Ei ollu aivot paskana, eikä muutakaan tähtitieteellistä. Ei tarvittu testeriä tällä kertaa, kiitokset kuitenkin avuliaisuudesta Lempäälän suuntaan.

Mutta nyt Weba hönkii.

only4pro
-
Viestit: 1374
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 6.12.2011 21:10

olisko hyvä esim. kertoa mikä oli vikana ja miten se korjattiin? jospa siitä olisi muille hyötyä

selvesa
-
Viestit: 182
Liittynyt: 29.7.2003 1:00
Auto: VW syncro tölkki -88,VW Trp Carsport GL V.I.P. 2.5 TDI -02
Viesti:

ViestiKirjoittaja selvesa » 6.12.2011 21:20

hieno homma että alkoi pelaamaan ilman isompia remontteja :)

ja olisihan se kiva tietää mikä oli ropleemi ja ratkaisu

lasses
-
Viestit: 565
Liittynyt: 25.8.2003 15:27
Auto: Hirveitä romuja kaikki

ViestiKirjoittaja lasses » 9.12.2011 11:02

Kyseessä on termotop V kellosarjalla. Ei käynnistynyt kellolla, ajossa toimi normaalisti. Vesipumppu just vaihdettu. Vaihdon yhteydessä viottunut tai pumppusarjassa ollut johtosarja viallinen liittimen osalta. Liitin korjattu ja kaikki kunnossa.

Tuo vikakoodi siis viittaa siis ei yhteyttä vesipumppuun eikä käynnistä lämmitintä ollenkaan vaan heittää tuon koodin heti tauluun.

jad
-
Viestit: 2018
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 9.12.2011 11:34

Oliko kyseessä alkuperäinen vai jälkiasennettu webasto?

lasses
-
Viestit: 565
Liittynyt: 25.8.2003 15:27
Auto: Hirveitä romuja kaikki

ViestiKirjoittaja lasses » 9.12.2011 12:59

Käsittääkseni tt V:tä asennettaan vain harvoin jälkikäteen eli tehdasasenteinen, johon on jälkikäteen asennettu kellosarja.

jad
-
Viestit: 2018
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 9.12.2011 16:32

Ei tuo kello tiedä vesipumpusta mitään (climatronic versiosta en ole aivan varma), kenties sattumaa siis kellon antama vikakoodi. Portterin webasto ei itse asiassa edes ohjaa vesipumppua , jos ei ole tehtaan kelloa tai kaukosäädintä.Paitsi jos on climatronic versio, niin silloin muistaakseni webasto ohjaa vesipumppua.

toniha
-
Viestit: 1381
Liittynyt: 25.7.2003 15:05
Auto: Henry Fordin espanjalainen pulkka ja Sudenpentu

ViestiKirjoittaja toniha » 10.12.2011 9:26

Kyseessähän ei ollutkaan T5 vaan touran/passat/caddy tms. TT-V lämmittin kertoo vikoja kellolle.

jad
-
Viestit: 2018
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 10.12.2011 9:27

Kas, minun erheeni :)


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: RazeR1 ja 0 vierailijaa

© 2000 - 2016 ffp