OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
lasses
 
Hirveitä romuja kaikki

LähetäLähetetty: 3.12.2011 17:27    Viestin aihe: Webaston vikakoodi?

Webasto antaa vikakoodin f86 kun yritän kellolla käynnistää. Mitähän se selkokielellä tarkoittaa?
jad
 

LähetäLähetetty: 3.12.2011 20:40    Viestin aihe:

Laittaisin testeriin kiinni.
lasses
 
Hirveitä romuja kaikki

LähetäLähetetty: 4.12.2011 11:47    Viestin aihe:

No shit, Sherlock... Se olis ollut siinä testerissä jo kuukausi siten jos mulla olis sellainen.

Nyt mulle riittäis kun joku kertois ton koodin suomeksi.
mla
 
Superb 2.0l Combi CR TDI DSG ja Seat Leon 1.4l TSI Stylance

LähetäLähetetty: 4.12.2011 15:17    Viestin aihe:

Tampereenkin seudulta löytyy vapaaehtoisia jotka voivat lukea nuo vikakoodit, joten mikä vika on tuossa aiemmassa ehdotuksessa?

F86 vikakoodi ei juuri tuota googlella tuloksia, joten ei välttämättä se yleisin ongelma mikä esiintyy näillä palstoilla. Voi siis olla huomattavasti helpompi lukea ne vikakoodit kuin odottaa vastausta täällä netissä.
lasses
 
Hirveitä romuja kaikki

LähetäLähetetty: 4.12.2011 19:38    Viestin aihe:

Joo ei löydy kuuklella. Ehdottakaa nyt joku vielä testeriä. Anteeksi nyt vaan kun kysyin, ihan vaan uteliaisuudesta olis kiva ollut tietää ja ehkä korjatakin vika.
mla
 
Superb 2.0l Combi CR TDI DSG ja Seat Leon 1.4l TSI Stylance

LähetäLähetetty: 4.12.2011 21:19    Viestin aihe:

Niin jos ei apu kelpaa niin ei tietenkään ole pakko sitä vastaanottaa. Jos et tuolta toisaalta jo lukenut niin minulla on Webaston testeri ja voin Tampereen seudulla auttaa sen kanssa.

Mutta jos ei kerran saanut sitä enää ehdottaa, niin ei sitten :)
jad
 

LähetäLähetetty: 4.12.2011 21:31    Viestin aihe:

Työssäni toimin erittäin intensiivisesti webastojen kanssa. Koskaan en ole nähnytkään kellossa koodia 86, joten siksi ehdotin tätä testeri vaihtoehtoa. Vikakoodin lukeminen ja laitteen koekäynnistäminen webasto huoltopisteessä jäänee reilusti alle satasen. Itse en juurikaan muutenkaan luota kellon antamaan koodiin.
Lisäksi vikakoodi usein mielletään diagnoosiksi, jota ei kannattaisi niin sokeasti tehdä. Vikakoodi on oire, ei syy. Vikakoodin perusteella voidaan aloittaa diagnoosin tekeminen.
lasses
 
Hirveitä romuja kaikki

LähetäLähetetty: 5.12.2011 9:56    Viestin aihe:

Niin lähtökohtainen oletus oli, että tuo koodi kertoo jostakin jotakin, mutta näin ei näemmä ole.

Vai satasen maksaa koekäynnistys..... Täytyy koittaa varmaa kattoa joku hieman "edukkaampi" koekäynnistyspaikka.
selvesa
 
VW syncro tölkki -88,VW Trp Carsport GL V.I.P. 2.5 TDI -02

LähetäLähetetty: 5.12.2011 10:24    Viestin aihe:

löytyiskö täältä apuja

http://www.butlertechnik.com/webasto-fault-codes

kun pikaisesti noita webaston koodeja katsoin(90 &90S), niin tuommoinen 8x koodi olisi , Fan motor interrupt or fan motor short circuit or fan motor incrrect speed
eli puhallinmoottorin vikaan viittaisi

ja myös eberin koodeja samaisessa paikassa
http://www.butlertechnik.com/Eberspacher-fault-codes
jad
 

LähetäLähetetty: 5.12.2011 16:20    Viestin aihe:

Paloilma puhallin viat on TODELLA harvinaisia webastoissa. Ja sisäpuhaltimen toiminnasta webaston ei pitäisi tietää mitään.
selvesa
 
VW syncro tölkki -88,VW Trp Carsport GL V.I.P. 2.5 TDI -02

LähetäLähetetty: 5.12.2011 19:31    Viestin aihe:

harvinaisia, mutta ei pois suljettuja vikapaikkoja ...

no voikos huono akku aiheuttaa esim puhaltimen väärän pyörimisnopeuden ja siitä tuon koodin tai sitten aivot paskana ??? että pyörittää puhallinta miten sattuu ... ja arpoo koodeja ?

nämä nyt on vaan arvailuja/heittoja , kun kerta ei tietoakaan ole
jad
 

LähetäLähetetty: 5.12.2011 21:14    Viestin aihe:

Ohjurikortti vika voi aiheuttaa vaikka mitä vikakoodeja. Webasto seuraa toiminta jännitettä ja menee vikatilaan ennenkuin muut asiat jännitteen alenemisesta menevät epäkuntoon.
Edelleen suositan testerillä diagnosointia. Turha ohjainkortin ja/tai paloilmapuhaltimen vaihto maksaa kuitenkin enemmän kuin diagnoosi.
Itse törmään lähes viikoittain tein-itse-säästin asiakkaisiin jotka ovat vaihtaneet aikalailla koko eberin/webaston osa kerrallaan. Sitten suostutaan varaamaan aika ja laite tulee kuntoon murto-osa kustannuksin mitä siihen on jo mennyt.
selvesa
 
VW syncro tölkki -88,VW Trp Carsport GL V.I.P. 2.5 TDI -02

LähetäLähetetty: 5.12.2011 21:34    Viestin aihe:

Lainaus:
Edelleen suositan testerillä diagnosointia. Turha ohjainkortin ja/tai paloilmapuhaltimen vaihto maksaa kuitenkin enemmän kuin diagnoosi.


Niinpä, mutta jos ei halua viedä vaan odottaa täältä hyviä(=kalliita) arvauksia, niin mikäs siinä =)

.... jokainen tyylillään
lasses
 
Hirveitä romuja kaikki

LähetäLähetetty: 6.12.2011 19:55    Viestin aihe:

Ei ollu aivot paskana, eikä muutakaan tähtitieteellistä. Ei tarvittu testeriä tällä kertaa, kiitokset kuitenkin avuliaisuudesta Lempäälän suuntaan.

Mutta nyt Weba hönkii.
only4pro
 

LähetäLähetetty: 6.12.2011 21:10    Viestin aihe:

olisko hyvä esim. kertoa mikä oli vikana ja miten se korjattiin? jospa siitä olisi muille hyötyä
selvesa
 
VW syncro tölkki -88,VW Trp Carsport GL V.I.P. 2.5 TDI -02

LähetäLähetetty: 6.12.2011 21:20    Viestin aihe:

hieno homma että alkoi pelaamaan ilman isompia remontteja :)

ja olisihan se kiva tietää mikä oli ropleemi ja ratkaisu
lasses
 
Hirveitä romuja kaikki

LähetäLähetetty: 9.12.2011 11:02    Viestin aihe:

Kyseessä on termotop V kellosarjalla. Ei käynnistynyt kellolla, ajossa toimi normaalisti. Vesipumppu just vaihdettu. Vaihdon yhteydessä viottunut tai pumppusarjassa ollut johtosarja viallinen liittimen osalta. Liitin korjattu ja kaikki kunnossa.

Tuo vikakoodi siis viittaa siis ei yhteyttä vesipumppuun eikä käynnistä lämmitintä ollenkaan vaan heittää tuon koodin heti tauluun.
jad
 

LähetäLähetetty: 9.12.2011 11:34    Viestin aihe:

Oliko kyseessä alkuperäinen vai jälkiasennettu webasto?
lasses
 
Hirveitä romuja kaikki

LähetäLähetetty: 9.12.2011 12:59    Viestin aihe:

Käsittääkseni tt V:tä asennettaan vain harvoin jälkikäteen eli tehdasasenteinen, johon on jälkikäteen asennettu kellosarja.
jad
 

LähetäLähetetty: 9.12.2011 16:32    Viestin aihe:

Ei tuo kello tiedä vesipumpusta mitään (climatronic versiosta en ole aivan varma), kenties sattumaa siis kellon antama vikakoodi. Portterin webasto ei itse asiassa edes ohjaa vesipumppua , jos ei ole tehtaan kelloa tai kaukosäädintä.Paitsi jos on climatronic versio, niin silloin muistaakseni webasto ohjaa vesipumppua.
toniha
 
Etubokseripitkäselkä ja Steyr-Puchgolffi

LähetäLähetetty: 10.12.2011 9:26    Viestin aihe:

Kyseessähän ei ollutkaan T5 vaan touran/passat/caddy tms. TT-V lämmittin kertoo vikoja kellolle.
jad
 

LähetäLähetetty: 10.12.2011 9:27    Viestin aihe:

Kas, minun erheeni :)
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa