Eli katsastussetä sanoi että mm. takaiskarit on uusittava tollaseen A4 B5 vajaavetoiseen kikottimeen ja soitto vakio huoltofirmaan kertoi, että (kaikkien muiden vikojen korjausten lisäksi) koko alustasarja maksaisi vain noin 300€ enemmän alle laitettuna ja nelipyöräsuuntaukset tehtynä yms. kuin pelkät takaiskarit. Tekeekö tuollaisilla ~500€ hintaisilla esim. Weitecin n. -40mm sarjoilla (jota muistaakseni ehdottivat) yhtään mitään. Ajattelin että jos kerta pitää puolet tolpista vaihtaa niin miksei sitten kaikkia. Radalla ei todellakaan tarvitse ajella, eikä pahemmin millään sorateilläkään. Tippuuko paikat hampaista keskustan mukulakivikaduilla ? Jos nyt jätetetään suosiolla arviosta pois varmasti hyvät (ja kalliit) korkeussäädettävät alustasarjat niin minkä arvon raati valitsisi ? Hintaakaan ei tarvitsisi olla juurikaan enempää kuin tuo ~500€ Vai tyydynkö vaihtamaan vain takaiskarit ja ajelemaan vakiokorkeudella. Maltillinen madallus kun ei mielestäni autoa juurikaan rumenna.
Edit: typoja
Apua (halvan :D) alustasarjan valinnassa ?
Valvoja: ffp jäsenet
Apua (halvan :D) alustasarjan valinnassa ?
Viimeksi muokannut HHKS, 17.10.2011 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse taas olen todennut nuo halpis alustat aika paskoiksi, enkä enää ikinä laita käyttöautoon korkeussäädettävää alustaa. Pääsääntöisesti ovat melkoisia kivirekiä ja vaimentimien ominaisuudet kehnoja. Tonttin niillä kyllä saa. Itse sijoittaisin esim. Eibachin jousiin ja joihinkin jäykkyyssäädettäviin iskareihin, kuten Bilstein.
-
- -
- Viesti:
Minä taas
Osaako/voiko joku muukin "suositella" noita Ta-technixin alustasarjoja. Ovat näköjään puoli ilmaisia, ja ei nyt ihan hirveitä haukkuja ole tullut vastaan, pikemminkin puolivarovaisia "kehuja" hinnan/laadun suhteesta. Hinta on kyllä sen verran edullinen, että jos ovat normikäytössä ajettavat (maltillisella noin 30-40mm madalluksella) niin persaukista kiinnostaisi. Tiedän, että jos haluaa hyvät ja halvat niin joutuu ostamaan kaksi eri sarjaa. Miten "helppoa" noitten säätö on osaamattomalle, eli tuleeko autosta joka nurkalta eri korkuinen kuinka helposti :) Miten nämä vertautuvat esim. siihen Weitecin kiinteästi -40mm madaltavaan sarjaan ? Kaikenlaiset perustellut mielipiteet erittäin tervetulleita.
Edit. Käyttöauto siis eli ei tarvitsisi tulla ihan tarpeettoman kovaksi kyyti, mutta pientä jämäkkyyttä en pelkää.
Edit. Käyttöauto siis eli ei tarvitsisi tulla ihan tarpeettoman kovaksi kyyti, mutta pientä jämäkkyyttä en pelkää.
JOMit vaan ja niin tonttiin kuin menee samantien. Sit ihmetellään vuoden päästä, et onpa huonoja, kun mehut on pihalla. :D
Ei vaan, muutamalla tutulla on noita JOM/TA-Technix/V-Maxx settejä ollut erinäisissä autoissa. Hienosti ne on pelannut, jos ei ole kierteitä ihan pohjaan ruuvannut.
Liiallisella madalluksella (voiko sellaista muka olla? ;D) noilla halvoilla seteillä on tapana sylkeä öljyt pihalle jo vähäisenkin käytön jälkeen (vuosi tjsp). Ei taida olla iskaripatruunoita suunniteltu toimimaan enää sillä "tappimadallus" alueella, kasvanee paine liian rajuksi ja tiivisteet antautuu?
Eli yhteenveto: JOMit ja muut samassa hintaluokassa pyörivät on ihan käypäisiä settejä, rahoille saa vastinetta ja pelaakin ihan jollainlailla (yhdellä tutulla Mk2 ratalelussa JOMit). Vähän pintakoviahan nuo tuppaa olemaan, mut jos siitä ei jaksa välittää, niin ei muuta kuin tilaamaan. eBaysta löytyy jopa ihan järkihinnoilla vrt. Suomen hintoihin.
Ja mitä siihen säätöön tulee, niin työntömitalla tms. mittaat vaan, että jousilautaset on samalla korkeudella (saman verran kierrettä lautasen ylä/alapuolella). Pitäisi toimia, tai näin olen itse ainakin sen aina säätänyt. Navasta kaareen mittailuun en lähtisi, muuttuuhan se tilanne kuitenkin aina, kun autoon hyppää ihmisiä/tavaraa/koiria/kissoja/lihavia naisia/mitä ikinä kyytiin.
Ei vaan, muutamalla tutulla on noita JOM/TA-Technix/V-Maxx settejä ollut erinäisissä autoissa. Hienosti ne on pelannut, jos ei ole kierteitä ihan pohjaan ruuvannut.
Liiallisella madalluksella (voiko sellaista muka olla? ;D) noilla halvoilla seteillä on tapana sylkeä öljyt pihalle jo vähäisenkin käytön jälkeen (vuosi tjsp). Ei taida olla iskaripatruunoita suunniteltu toimimaan enää sillä "tappimadallus" alueella, kasvanee paine liian rajuksi ja tiivisteet antautuu?
Eli yhteenveto: JOMit ja muut samassa hintaluokassa pyörivät on ihan käypäisiä settejä, rahoille saa vastinetta ja pelaakin ihan jollainlailla (yhdellä tutulla Mk2 ratalelussa JOMit). Vähän pintakoviahan nuo tuppaa olemaan, mut jos siitä ei jaksa välittää, niin ei muuta kuin tilaamaan. eBaysta löytyy jopa ihan järkihinnoilla vrt. Suomen hintoihin.
Ja mitä siihen säätöön tulee, niin työntömitalla tms. mittaat vaan, että jousilautaset on samalla korkeudella (saman verran kierrettä lautasen ylä/alapuolella). Pitäisi toimia, tai näin olen itse ainakin sen aina säätänyt. Navasta kaareen mittailuun en lähtisi, muuttuuhan se tilanne kuitenkin aina, kun autoon hyppää ihmisiä/tavaraa/koiria/kissoja/lihavia naisia/mitä ikinä kyytiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”