Nettiauto- huijarit käyttävät jo myös Paypal:ia?

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

Nettiauto- huijarit käyttävät jo myös Paypal:ia?

ViestiKirjoittaja AziZ » 3.3.2011 10:56

Olen tässä autoani myynyt ja nyt tuli itselleni ainkin uudenlainen 99% huijausyritys.

Kulkuhan menee näin:

Ensin sain lyhyen viestin Englanniksi, että onko autoni vielä myynnissä. Tähän vastasin, koska kyllä Suomessa joskus kauppaa silläkin käydään. Nyt sain tällaisen viestin:


I apologize for the delay. I'm in the military and I am deployed now to marine department with the US Marines engineer, so i want to buy your vehicle for my colleagues that was retired last week from military as gift.

I would have call you about this issue but we can only talk on TS2 communication because we do not allow calling from general phone and paypal is only method of my payment for now, if you dont have paypal account it can easily register through www.paypal.com for free and i will handle paypal charges.

i will handle picking up by best shipping company in the world, so you just need to confirmed me if your email address [email protected] is your paypal account email address because i can not have access to my account and it have been linked up with paypal, so that i can proceed with the payment.

Kindly get back to me with your final price and condition of the vehicle.

SGT Carlos Michelen.

Epäilen, että merijalakaväen miehiä, ei mun farkku golffi kiinnosta. Mutta miten Paypal - tapauksissa huijaus menisi, tai miten rahat jäisi saamatta?

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 3.3.2011 11:23

Rahat vain etukäteen, en kyllä ole perehtyny tuohon paypalin toimintaan, mutta anyway sitten voit sen golffin vasta laittaa sinne laivaan ku oot jostain nostanu rahan euroina käteen. Itte en kyllä luovuttas autoa ennenku nään että omalla pankkitilillä tai käessä on rahat.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 3.3.2011 11:31

Ja olen huomannut että jos viestissä lukee vain "your vehicle" tai "your car", niin se on (lähes) aina huijaus.

Toinen voi olla että on kopioitu esim. koko otsikko, niin sekin herättää huomiota...

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 3.3.2011 11:33

Jooh, kyllä nämä aika selviä on, mutta itse lähinä ihmetyttää, että miten tämä huijaus Paypal- tilin kautta oikeen onnistuu.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 3.3.2011 13:30

Itselle on tullut pyörästä jo kaksi samanlaista ostoilmoitusta ja toinen niistä on tullut juurikin tuolta samalta Carlos Micheleniltä.

Heti kun olen laittanut että vain käteisellä ja kasvotusten niin yhteyden pito on loppunut siihen.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 3.3.2011 15:00

Veikkaan, että ostaja ilmoittaa rahojen siirron jälkeen Paypalille, että tavara ei ole saapunut ja ottaa rahat takaisin. Tämä ainakin pienemmissä summissa tosin edellyttää, että rahat ovat saajan Paypal-tilillä.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 3.3.2011 17:46

Niin senkin kai voi estää sillä, että on osoittaa, että tavara on luovutettu kuljetusyhtiölle.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 3.3.2011 22:12

Voihan olla, että hold'em:ssa ei kaikkia kortteja olekkaan veilä lyöty pöytään, vaan ensimmäisten sähköpostien tarkoitus on antaa luotettava kuva ostajasta ja myöhemmin tarkoitus olisikin vetää juttu uusiin uomiin.

-w4-
-
Viestit: 18
Liittynyt: 4.2.2010 20:31

ViestiKirjoittaja -w4- » 3.3.2011 23:25

Mihin on ihmisten luotto hävinnyt? Kyllä amerikan poika voi ihan tosissaan olla ostamassa golffia suomesta, kun se Conanikin jatkuvast meitä kehuu...

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 4.3.2011 0:10

Googletin ensimmäisen lauseen viestistä ja tuollainen tuli vastaan: http://www.consumerfraudreporting.org/C ... orolla.php

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 4.3.2011 10:10

kyllähän _teorias_ toi ois mahdollista mutta kuukkeli kyllä paljastaa nämä jutut parhaiten :) itte kans joskus jo hetken lukenu sähköpostista jotai outoa viestiä et prkl eihä tää edes taida olla mikään kusetusviesti, mutta ~30sec googletuksen jälkeen asia onkin aina yleensä selvä

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 4.3.2011 10:26

-w4- kirjoitti: Mihin on ihmisten luotto hävinnyt? Kyllä amerikan poika voi ihan tosissaan olla ostamassa golffia suomesta...


..ja tässä näppistä putsatessa...

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 4.3.2011 15:53

:D

Paypal on melko herkkä uskomaan ostajia tapauksessa kuin tapauksessa, jos tavaran ilmoittaa saapumattomaksi niin rahat palautetaan. saa olla aika selvät tositteet ja seurannat toimituksesta, ennen kuin uskovat. todennäköisesti kusettaja tietää mikä kuljetusmuoto on sellainen, johon paypal ei luota.

bo boot
-
Viestit: 22
Liittynyt: 6.1.2011 17:29

Nettiauto- huijarit käyttävät jo myös Paypal:ia?

ViestiKirjoittaja bo boot » 4.3.2011 16:33

Vasta yritti joku armeijan laiva-insinööri tms. ostaa kolmea kannettavaani Nettivaraosasta. John Clover tai Hopper?

[email protected] kirjoitti:Dear Seller,
I'm John Hopper Am a Marine Engineer, I got your advert through a
Finland
friend with me here. I will like to buy your item for my
Nephew in Nigeria. How much do you want to sell it last? I want you to
estimate your last desired price in including the shipping charges via
EMS or FedEx to Ibadan, Nigeria. I will send payment through bank
transfer to your account and kindly tell me the total cost so we can
discuss transfer. Kindly reply in English for fast response
[email protected]
Many thanks.


Tämän jälkeen ilmoitin tietokoneiden olevan myytyjä. Kieli vaihtui. Luuli ilmeisesti vielä tiertokoneiden olevan myynnissä?

[email protected] kirjoitti:Danke für die Antwort .... Ich gebe 110 ¬ für das Element und
den Versand und ich werde gerne Ihre Kontodaten haben, damit ich die Zahlung
durch meine Bank oder ein Formular, das einfach sein wird für Sie oder über
Western Union machen kann, cos es ich bin nicht in Deutschland .... ok .....
Ich werde warten, von Ihnen zu lesen ASAP ..... Danke.

PöyhöinKuusaalt
-
Viestit: 158
Liittynyt: 29.12.2010 5:41

ViestiKirjoittaja PöyhöinKuusaalt » 4.3.2011 16:47

Ei härregut sentään! Laittaa joku auto laivaan ja jäädä odottelemaan rahoja ja rahtikustannusten maksua!!! Karmaiseva ajatuskin.

jakke89
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.3.2011 10:38

Carlos michelen???

ViestiKirjoittaja jakke89 » 11.3.2011 10:48

Sain samalta kaverilta täysin samat viestin ja olin myymässä -99 honda cbr:ää
Ensin tuli: Vehicle still available for sale?

Jonka jälkeen tuli:

I apologize for the delay. I'm in the military and I am deployed now to marine department with the US Marines engineer, so i want to buy your vehicle for my colleagues that was retired last week from military as gift.

I would have call you about this issue but we can only talk on TS2 communication because we do not allow calling from general phone and paypal is only method of my payment for now, if you dont have paypal account it can easily register through www.paypal.com for free and i will handle paypal charges.

i will handle picking up by best shipping company in the world, so you just need to confirmed me if your email address [email protected] is your paypal account email address because i can not have access to my account and it have been linked up with paypal, so that i can proceed with the payment.

Kindly get back to me with your final price and condition of the vehicle.

SGT Carlos Michelen.

Kaverilla on autoliike joka maahantuo jenkkiautoja/osia. Soitin ja kysyin tästä jutusta lisatietoa ja neuvoa niin vastaus oli heti, että EI missään nimessä! Hän on saanut samoja viestejä mukamas US Army / US marines kavereilta jotka haluaisi ostaa suomesta muka jotain. Hyvä esimerkki oli kaveri joka olisi halunnut osaa suomesta jenkkeihin suburbanin? Jenkeissä ei muka ole tarpeeksi suburbaneja ja kaveri haluaisi ostaa sen suomesta! Suurimmaksi osaksi viesteissä on kaupan maksamiseen ehdotettu juuri paypal sivustoa. Eli suuri kusetus! Älkää menkö lankaan!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.3.2011 10:58

Jututtakaa niitä aikanne jos jaksatte tehdä kiusaa tollaisille. Sitten kun ne on tuhlanneet aikaansa parhaaksi katsomanne määrän niin kerrotte että tavara myydään vain kasvotusten :)

Tarpeeksi jos tuollaisten yrittäjien aikaa saa kulutettua niin niiden bisnes muuttuu ennen pitkää kannattamattomaksi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.3.2011 11:19

Spämmäyksen onnistumisen yksi perusedellytys on, että aina joku on riittävän idiootti tarttuakseen koukkuun.

jakke89
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.3.2011 10:38

Huijaus?

ViestiKirjoittaja jakke89 » 11.3.2011 11:46

Juu mää jatkan ton kaverin kiusausta ja katotaan mihinkä tää tästä ajautuu. Mutta pyörä ei kyllä oo lähössä mihinkään!

Marktan
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 11.3.2011 11:40

ViestiKirjoittaja Marktan » 11.3.2011 11:54

Ei Jarheadiä pelkästään Golfit kiinnosta. Vanha Chevy Blazerikin tuntuu kiinnostavan. Sama "Carlos" viestitti seuraavalla tavalla:

I apologize for the delay. I'm in the military and I am deployed now to marine department with the US Marines engineer, so i want to buy your vehicle for my colleagues that was retired last week from military as gift.

I would have call you about this issue but we can only talk on TS2 communication because we do not allow calling from general phone and paypal is only method of my payment for now, if you dont have paypal account it can easily register through www.paypal.com for free and i will handle paypal charges.

i will handle picking up by best shipping company in the world, so you just need to confirmed me if your email address [email protected] is your paypal account email address because i can not have access to my account and it have been linked up with paypal, so that i can proceed with the payment.

Kindly get back to me with your final price and condition of the vehicle.

SGT Carlos Michelen.

Oli pakko kysäistä, että aikooko ihan Amerikkaan laivata tämän yksilön, että sehän olisikin iloinen kotiin paluu.

jakke89
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.3.2011 10:38

huijaus

ViestiKirjoittaja jakke89 » 11.3.2011 13:16

NO huhhuh!! Kaikkee ne yrittää :D

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 12.3.2011 11:03

Jos joku tosiaan jatkaa kiusaamista, niin olisi hyvä tietää, että miten lopulta haluavat rahat siirtää ja millä kuskata auton. Pay Pal:ia on kuitenkin pidetty turvallisena. Mutta ilmotelkaa jos jaksatte kiusata :)

CtD
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.8.2009 8:51

ViestiKirjoittaja CtD » 25.3.2011 8:48

Myin erästä autoa tuossa viime viikonloppuna. (Menikin kaupaksi alle tunnissa). Minuun otti yhteyttä sähköpostilla Jussi Matti niminen henkilö, mutta pyysi selvitystä miksi myin autoa pois. Ja kysymys oli englanniksi. Hieman jo tässä vaiheessa ihmettelin ja pistin lyhen ja napakan vastauksen. Sitten Jussi Matilta tuli tuo sama US Marines juttu ja PayPal maksuehdotus.

En tiedä mikä näillä Jussi Mateilla ja yms. on idea tässä hommassa. Kun koittavat ostaa 250€ Toyota Terceliäkin jenkkeihin :)

hommaetenee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 2.1.2004 17:32

ViestiKirjoittaja hommaetenee » 1.6.2011 14:20

Nyt olisi mun minicrossipyörää ostamassa joku heppu Englannista. Kerroin raadon hinnaksi 8500 euroa ja huijari kyselee nyt PayPal tilitietoja mihin laittaa rahat. Mitenkä jatkaisin vedätystä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.6.2011 17:39

Kysele nyt vaikka koska meinaa tulla hakemaan?

Ja/tai anna paypal tietosi ja vahda salasanaa tarpeeks tiheään.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 1.6.2011 18:29

Voisihan sitä lähettää 8500€ maksupyynnön PayPal:sta ja pitää sähköpostinvaihto tiukasti talllella. Tuskin niitä rahoja sinne koskaan tulee, mutta jos tulisikin, niin sitten vain pikainen rahojen kotiutus pankkitilille ja minimopo vaikka vakuutettuna pakettina matkaan :D

hommaetenee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 2.1.2004 17:32

ViestiKirjoittaja hommaetenee » 1.6.2011 20:45

Jospa vastaan että tarvin 300 euroa varausmaksua suoraan tilille ja loput voi maksaa PayPallilla. Jos rahaa sattuu tilille ilmaantumaan niin voin ilmoittaa että heppu on onnellinen mopon omistaja ja voi ryhtyä järkkäämään kuljetusta.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 1.6.2011 22:29

Eikös se joskus ollut noissa "money transfer" jutuissa niin, että myyjä sai jopa rahat nostettua sieltä western union pisteestä, mutta myöhemmin selvisikin että rahansiirto oli katteeton, ja joutui palauttamaan fyrkat..(hyvällä tai sitten pahalla)

Ehkä helpointa olisi skipata kokonaan nämä huijausyritykset, eikä miettiä moisia tippaakaan..

JuNzA
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.7.2012 0:46

ViestiKirjoittaja JuNzA » 19.2.2013 17:03

Sellanen henkilö joka asuu uudessa seelannissa yritti pay pal huijjausta.
Laura Van Leenwen [email protected]


Tosissaan tämä henkilö kysy ensiksi että onko auto vielä myytävänä ja sanoi että on erittäin kiinostunut autosta.
-alla oleva on hänen kirjoittaman teksti teksti tuli ensiksi englanniksi sitten tuli suomeksi muutamaan kertaan.



Olen kiinnostunut ostamaan kohteen ja haluaisin saada sen pian kuin voin. Olisin kiitollinen, jos voit vastata muutamaan kysymykseen alla:

Miksi myyt sen?

Miten kuvailisit kunnossa?

mikä on viimeinen hinta on?

Kuinka kauan olet omistanut sen?

En voi katsella sitä, mutta voitko taata minulle se on hyvässä kunnossa?

Anteeksi liikaa kysymyksiä. Toivon kuulevani sinusta pian, ja minä teen kaikki kuljetukset valmistelut, jotta se voidaan kuljettaa kotiini Alankomaat. Jos mahdollista voit lähettää minulle hiljattain kuvan kohteen?
Kiitos, Laura.

-Pyysin häntä soittamaan minulle puhelin numeroon hän vastasi näin.

Due to the nature of my work,phone calls making and visiting of
website are restricted but i squeezed out time to check this advert and send you an
email regarding it.


-Hänen lähettämä viesti. ala puolella.


Olen samaa mieltä teidän hinta ja aion lisäämällä 3,9% PayPal lisämaksun kokonaismäärää aion maksaa sinulle. Joten aion maksaa suoraan PayPal-tilin ilman viivettä, lähetä minulle PayPal osoitteeseen alla.

Koko nimi:
PayPal Email ID:
Mobile Number:

Tai voit lähettää minulle PayPal rahaa pyytää.

Joten kun saan tiedot menen eteenpäin maksu välittömästi ja sitten otan yhteyttä minun laivayhtiö jälkeen saat maksun. Tarvitsen kotiosoitteesi, jotta se noutaa Shipping Company

kippis.

Tässä vaiheessa vielä ajattelin että kiusaan sitä vielä vähän että tajusin kyllä mistä tässä koko jutussa oli kyse. koska vanha kikka jo ollut siitä lähtien kun paypal tuli.
-ala puolella on texti



Not that i cant buy from Netherlands but i want to buy used car that is why and the last time i bought a used car in Netherlands i never knew it was a stolen one and i almost go to jail because of it so that i why i am buying from oversea because even if i buy a stolen merchandise from oversea once i get it into Netherlands i wont have any problem..

Vastasin hänelle että minulla ei ole paypal tiliä eikä tule. voidaan tehdä kaupat naamatusten.
-Alapuolella on hänen vastaus.

pahoillani sinulla ei ole tiliä PayPal.I Toivottavasti sinulla tapana mielessä saada tili PayPal. Luotettava ja helppokäyttöinen PayPal, kaikki sinun tarvitsee vain käydä www.paypal.com ja rekisteröi niitä. Kun olet tehnyt rekisteröinnin lähetä minulle sähköpostia käytetään rekisteröinnin PayPal jotta voin maksaa sisään

Odottaa vastaustasi ..

Kiitos!

Tähän vaiheeseen sanoin sille että pidätkö minua aivan pässinä että en tiedä mistä tässä on kyse sanoin myös että anna osoitteesi niin tulen tuomaan sen auton sinulle. niin sen jälkeen ei tullut textiä enään.

Varoituksen sanana kaikille ketkä saa tälläistä niin Homman nimi on se että jos menet halpaan sinun auto viedään plus että et ikinä saa kyseistä henkilöä kiinni. vielä sen verran tarkennan että jos joku ottaa yhteyttä sinuun ja sanoo tulevansa käymään ja ostaa sen paikan päältä niin silloin kaupat tehdään. Ei minkään sähkö postin kautta sekä paypal juttujen kera. VAROTUS! vain teille ihmiset että tuallasia pitkä kyntisiä on liikkeellä.
Toivottavasti tämä auttaa jotain henkilöä varomaan paypal huijjaukselta.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 19.2.2013 19:15

Nerokasta.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 19.2.2013 21:23

Jos olis reilusti ylimäärästä rahaa niin tollasille ois ihan hauskaa lähettää joku paalikuutio.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 20.2.2013 7:24

Niin taikka ihan vaan joku romuauto oikeilla rekkareilla. Valais vaan pohjalevyn päälle 15cm betonia ja peräluukun ja konehuoneen täyteen. Siinähän sitten puntarois 5000kg painavaa mk2 golffia...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 20.2.2013 7:36

Täyttäis sen vaikka lehmän paskalla. Voisivat nigerialaishuijarit ainakin taputella uuden majan siitä itselleen :)

Sonny1
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 21.2.2013 14:02

Laura van Leewen

ViestiKirjoittaja Sonny1 » 21.2.2013 15:29

Juu,

kannattaa varoa kyseistä kirjettä. Sain eilen samanlaisen. Kiitos edelliselle ilmoittajalle vinkistä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.2.2013 17:07

Kyllä kai nyt sen verran pitäs olla valoja päällä että ymmärtää googlettamattakin että kusetusta tommoset! =D

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 21.2.2013 20:53


Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 25.1.2014 11:00

Nykyään on jo 100% varma että kun laittaa ilmoituksen nettiautoon niin vuorokauden sisällä tulee lontooksi sähköpostia.

Tällaista ei ole kuitenkaan ennen tullut. Mitähän tuolla oikein ajetaan takaa? Mitä iloa on kuvilla rekisteriotteesta jne??
Hei,
Olen Venäjän ja siirrytään Suomessa ensi viikolla perheeni ja työni. Päätin ostaa auton, koska se on rekisteröity Suomessa. Minulla on rahaa ja voisi tulla ja ottaa sen ensi viikolla. Minun täytyy tietää kaikki on kunnossa asiakirjoja, lähetä minulle kopiot auton asiakirjoista, myös haluaisin tietää, jos se on huoltokirja. Kuka on omistaja, mikä on omistajan nimi? Myös viime hinnan. Odottelen vastauksesi.Olen pahoillani minun suomalainen, en tiedä niin hyvin. Kiitos. Mihail


e: eipä tämä niin uusi tyyli ollutkaan näköjään. ei vain ole itselle osunut kohdalla tällaista ennen:

http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?p=318118&sid=bb045280f4245ddb7c9f013e1542552f

Eli ilmeisestikkin tekaistaan uusi ilmoitus samasta autosta halvalla, oikean omistajan nimissä ja kalastellaan käsirahaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 25.1.2014 20:50

Kyllä silti saa peiliin katsoa jos näihin menee.. Haiskahtaa sen verran kunnolla että saa olla nenä ihan oikeesti aika tukossa...

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 27.1.2014 18:06

Kyllä niitä sähköposti ja muihin huijauksiin meneviä näyttää löytyvän vielä tänäkin päivänä vaikka kovasti joka paikassa varoitellaan. :D


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa