Kaksoismassavauhtipyörä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jaska.a4
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.2.2011 21:28

Kaksoismassavauhtipyörä

ViestiKirjoittaja jaska.a4 » 17.2.2011 21:44

Onko kenelläkään tietoa missä Audin koneissa on kaksoismassavauhtipyörä, onko esim BWE (2.0 TFSI) koneen perässä ?
Löytyykö netistä ?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 18.2.2011 20:28

Eiköhän ne löydy vain diisseleistä.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.2.2011 21:52

-90 luvun alusta asti 2-massapyöriä on ollut ihan myös Bensakoneisissa autoissa, ettei se pelkästään tupaöljykäyttöisten vitsaus ole...

06D105266A on varaosanumero A4:sessa manuaalilaatikon kanssa, joka nettihaun mukaan näyttäisi 2massapyörältä, kuten on oletettavaankin.
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=18683862

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 18.2.2011 23:40

Karkeasti sanottuna kaikista 2000 luvulla valmistetuista VAG laitteista löytyy 2 massa vauhtipyörä. (luonnollisesti manuali / DSGSTRONICPDK laatikkoiset versiot) Ja kuten Mika tuossa totesi myös hyvin monesta mallista sitä ennen.

jaska.a4
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.2.2011 21:28

ViestiKirjoittaja jaska.a4 » 19.2.2011 8:34

Kiitokset MikaJ & Rolle.
Tuon linkin takaa niitä näyttäis löytyvän, hinnat 340-425€ ( n:puolet uuden hinnasta ? )
Pitää nyt harkita, laittaako käytetyn vai uuden.
Vaihtotyöllekin tulee hintaa, ei viitsisi moneenkertaan teettää, jos vaikka se käytetty ei oliskaan ihan priima.
Jotkut ovat suositelleet koko 2 massan hylkäämistä ja vaihtoa kiinteään vauhtipyörään, onko tästä kokemuksia/suosituksia.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 19.2.2011 11:08

Mikäs vanhassa tfsi:n vauhtipyörässä on vikana?

Jos vauhtipyörän vaihtaa kiinteään, voimistuvat voimansiirron vinkunaäänet. Ei se välttämättä audin kaltaisessa hiljaisessa autossa haittaa, mutta esim omassa ykköskoppasessa sen huomasi selkeästi.

jaska.a4
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.2.2011 21:28

ViestiKirjoittaja jaska.a4 » 19.2.2011 12:51

Vanha vauhtipyörä jurnahtelee.
4 tai 5 pesässä, 2000 kierrosta ja lappu lattiaan niin kierrokset käy n: 2800 ja palaa johonkin 2400-2500 paikeille, kohtalaista jurinaa pitää hetken.
Sen jälkeen kiihtyy normaalisti ilman ylimääräisiä ääniä.
Kytkin pitää ja irrottaa normaalisti, mitään muita ylimääräisiä ääniä ei kuulu.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 19.2.2011 13:09

Kyl toi kuulostaa enempi kyl kytkimen luistamiselta. Jos dmf olis paskana, niin se kyl tärräis aikalailla.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 19.2.2011 13:19

Joo kierrosten käyttäytyminen on selkeää kytkimen luistamista.
Jurina viittaisi vauhtipyöräongelmaankin. Onko paljon vääntöä koneessa?

jaska.a4
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.2.2011 21:28

ViestiKirjoittaja jaska.a4 » 19.2.2011 13:37

Entisen omistajan mukaan n: 350nm, ei mitattu.
Noi jurina oreet alkoi ns kertapolkaisulla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa