Ongelmia on ollut joka talvi ko. kulkineiden kanssa. Takajarrut ovat talvella lähes aina niin jäässä että ainoa keino on ottaa rengas irti ja sulattaa satula. Molemmilla autoilla joudutaan ajamaan paljon teitä joissa on pölyävää lunta joten sulatus täytyy tehdä n. kerran kahdessa viikossa. Jarrulevy jäätyy parkissa seistessään jarrupaloihin, jarrukilpeen ja satulaan niin tiukasti ettei pyörät lähde pyörimään edes betonilattian päällä.(kylmä autotalli). ilmeisesti nykyautoja tai ainakin ko. kulkineita ole tehty enää suomen talveen, sillä audi 80:ssä ei vastaavia ongelmia ole vaikka autolla ajetaan samoja teitä.
Onko kukaan viritellyt noita volkkarin takajarruja niin etteivät ne jäädy yhtä herkästi? Esimerkiksi suojia, tuuliohjareita, satulan käsittelyä jollain aineella yms. Alkaa usko loppuja jo noitten "lelujen" kanssa. Kai se on ostettava seuraavaksi neliveto nii pyörii ainakii pyörät :D. Toisaalta vetävien pyörien satulat on ku rälläkällä ajetut, kun kesän kurat ja talvella jää on hangannu ne aika karun näköiseksi.
Volksvagenin (golf IV ja bora) takajarrut jäätyvät
Valvoja: ffp jäsenet
Tuolla ohjeita: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=132
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Nuo neloskoppasten omistajat tuntuvat luottavan mahdollisimman avoimiin aluvanteisiin. On sit ainakin helpompi putsata lumet pois heti ajon jälkeen.
Toi on kaikkein paras keino,tietenkään siellä ei mikään saa jumittaa.
Noissa on nuo takapään jarrut niin kovasti mukana,että lämpenee kovasti.
Mullakin vaan peltivanteet,niin joka yö töissä ollessa joutuu vasaralla paukuttelee vanteista moskia pois.
liukuja en ole vaihtanu. toisaalta kun renkaat saa pyörimään pelaa jarrut oikein. myös käsijarrua tulee käytettyä toisinaan eikä sinänsä pyri jumimaan renkaita. Ongelma muodostuu tosiaan sitten kun auto pääsee jäähtymään ajon jälkeen. ilmeisesti ovat takajarrut enemmän normijarrutuksessa mukana ja siitä johtuva lämpö sulattaa lunta ja jäätä joka pääsee valumaan satulan sisuksiin. harvapuolaiset aluvanteet ois ratkaisu vanteeseen tarttuvan jään poistossa. vielä kun keksisi millä estää lumen ja jään pääsy jarrukilven ja satulan väleihin...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei johdu käsijarrusta tuo jäätyminen eikä oikeastakaan mistään muustakaan jumituksesta, kyllä ne jarrut ihan muutoin tykkäävät jäätyä kiinni kun sitä lunta kertyy vanteen kehälle/jarrujen ympäristöön, sulaa sitten levyihin, paloihin ja satuloihin.
Avonaiset aluvanteet auttaa ainakin siivoamisoperaatiota, mukavasti menee nuo peltivanteet epätasapainoon niihin kertyvän jään ansiosta.
Kaikista paras keino olis omistaa lämmin autotalli jossa saa auton sulateltua ajon jälkeen...
Avonaiset aluvanteet auttaa ainakin siivoamisoperaatiota, mukavasti menee nuo peltivanteet epätasapainoon niihin kertyvän jään ansiosta.
Kaikista paras keino olis omistaa lämmin autotalli jossa saa auton sulateltua ajon jälkeen...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa