Autona toimii -93 gti 8v.
Vielä ei ole ongelmaa ilmennyt, mutta tulevaisuuden varalle ajattelin kytkeä Conlog nimisen ajonestolaitteen pois toiminnasta. Lueskelin aiempia juttuja vastaavasta laitteesta mutta, vastausta en saanut.
Eli miten sen voisi poistaa käytöstä? Seurasin johtoja ja paikansin laitteen rattiakselin vieressä olevasta telineestä. Purin teippiä johtosarjan päältä, mutta en löytänyt mitään aiempia katkaistuja johtoja jotta olisi liitoksia pystynyt selvittämään.
Voiko tuo olla alkuperäinen? Se on sellainen tikulla kuitattava? Ymmärsin että ajonestot tuli vasta vuonna -95.
Apua kaivataan kaikilta jotka tuon pirulaisen on saanut poistettua. Koska en jaksa tuota ainaista tikulla kuittailua.
Tuosta linkistä näkee millainen vehje on kyseessä
http://forums.rennlist.com/rennforums/928-forum/473633-how-to-copy-the-start-interrupter-key.html
Ajoneston purkaminen Golf mk3 (Conlog)
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ole tehdasasenteinen, mutta Saksassa noita on innostuttu mk3 Golfeihin laittelemaan aika innokkaasti.
Tästä sopivaa vinkkiä:
http://www.audifieber.de/audiforum/thre ... Conlog-WFS
(mm. kuvat asennusohjeista)
Tästä sopivaa vinkkiä:
http://www.audifieber.de/audiforum/thre ... Conlog-WFS
(mm. kuvat asennusohjeista)
Tästä sopivaa vinkkiä:
http://www.audifieber.de/audiforum/thre ... Conlog-WFS
(mm. kuvat asennusohjeista
Googlella yritin suomentaa linkin takana olevaa sivua. Vaan toimii tuo suomennos suht koht huonosti. Voisiko, joku selventää vähän. Saako Conlog:kkia A pois toimimasta B toimimaan.
Autona GTI Golf -93
sjoneston poisto
ohitin tuossa juuri kyseisen vermeen vr6 golffista kyseiselle vermeelle on vedettu johdot sulakerasialle omassa autossa olivat noin 4mm paksuja punaisia johtoja
kyseinen laite katkaisee virrat
1 virtalukolle tuleva päävirta
2 sytytys virta
3 pensapunpun virta
ohitus onnistuu kytkemällä näiden komen piuhan väliin hyppyjohdot
eli erittäin helppo. tästäsyystä kyseistä vermettä ei huomioida edes vakuutuksissa...
kyseinen laite katkaisee virrat
1 virtalukolle tuleva päävirta
2 sytytys virta
3 pensapunpun virta
ohitus onnistuu kytkemällä näiden komen piuhan väliin hyppyjohdot
eli erittäin helppo. tästäsyystä kyseistä vermettä ei huomioida edes vakuutuksissa...
Tälläisen priva vastauksen sain yhdeltä avuliaalta foorumilaiselta. En ole vielä tehnyt asialle mitään mutta piakkoin alan hommiin.
Conlog ajonesto eliminoi autosta päävirran, bensapumpun sekä starttimoottorin toiminnan.
Itse ajonestolaite sijaitsee sulakerasian yläpuolella vasemmalla puolella kahden releen yläpuolella. Releiden pitimen ruuvit pitävät myös ajonestolaitteen paikallaan. Hieman hankalassa paikassa. Pitää purkaa kaikki muovit ratin alta pois ja pudottaa sulakerasia telineestään, mutta sitten pääsee käsiksi.
Ajonestolaitteeseen tulee kaksi apikomallista lattaliitintä kiinni muistaakseni punaisella ja mustalla merkitty ja olikohan nastat r1 ja r2?? No kuitenkin niitä johtoja on vain kaksi ja ne tulee liittää yhteen. Ne ohjaavat auton päävirtaa. Tämän toimenpiteenjälkeen tuleekin jo virrat avaimesta päälle mutta auto ei starttaa eikä sa polttoainetta.
No siihen ajonestolaitteeseen tulee myöskin kiinni sellainen pistoke. Siitä osa menee ajosestolaitteen lukijalle, osa ohjaa itse ajonestoa ja kaksi piuhaa niistä menee niille kahdelle releelle jotka olivat ajonestolaitteen alla.
Vain niillä kahdella piuhalla näistä jäljelle jääneistä on virkaa,eli siis niillä johdoilla jotka menevät releille. Toinen niistä releistä ohjaa bensapumppua ja toinen ohjaa starttimoottoria. Ainakin omassa autossani se katkaisi releiltä maadoituksen joten ohjasin vain releiltä ajonestolle menevät johdot suoraan runkoon.
Conlog ajonesto eliminoi autosta päävirran, bensapumpun sekä starttimoottorin toiminnan.
Itse ajonestolaite sijaitsee sulakerasian yläpuolella vasemmalla puolella kahden releen yläpuolella. Releiden pitimen ruuvit pitävät myös ajonestolaitteen paikallaan. Hieman hankalassa paikassa. Pitää purkaa kaikki muovit ratin alta pois ja pudottaa sulakerasia telineestään, mutta sitten pääsee käsiksi.
Ajonestolaitteeseen tulee kaksi apikomallista lattaliitintä kiinni muistaakseni punaisella ja mustalla merkitty ja olikohan nastat r1 ja r2?? No kuitenkin niitä johtoja on vain kaksi ja ne tulee liittää yhteen. Ne ohjaavat auton päävirtaa. Tämän toimenpiteenjälkeen tuleekin jo virrat avaimesta päälle mutta auto ei starttaa eikä sa polttoainetta.
No siihen ajonestolaitteeseen tulee myöskin kiinni sellainen pistoke. Siitä osa menee ajosestolaitteen lukijalle, osa ohjaa itse ajonestoa ja kaksi piuhaa niistä menee niille kahdelle releelle jotka olivat ajonestolaitteen alla.
Vain niillä kahdella piuhalla näistä jäljelle jääneistä on virkaa,eli siis niillä johdoilla jotka menevät releille. Toinen niistä releistä ohjaa bensapumppua ja toinen ohjaa starttimoottoria. Ainakin omassa autossani se katkaisi releiltä maadoituksen joten ohjasin vain releiltä ajonestolle menevät johdot suoraan runkoon.
Kyseisen laitteeen toiminta ja ohitus/poisto selviää mielestäni enemmän kuin hyvin seuraavasta kuvasta: http://www.audifieber.de/faqdaten/c4.JPG (löytyy myös tuon jo aiemmin lähettäneeni linkin kautta.) Käännöksiä ei lie tarvita?
Sähköjohdosta vääntäen:
Kytkentä-/asennusohjeeseen saksin merkityt johtimien katkaisut irroitetaan ja asennusvaiheessa katkaistut johdot liitetään takaisin yhteen. Muut liitokset irrotetaan ja osat poistetaan.
Autosta ja asentajasta riippuen komponenttien sijoittelu ja kytkentä saattaa vaihdella, sillä kyseessä on jälkiasennettu ei tehdasasennettu ajonesto.
Pika-ohjeena ajoneuvon kännistämiseksi: Conlogin tikun lukijalta johtoja seuraten löytyy tuo boksi, siitä neljästä paksummasta: J1+J2 johtimet yhdistetään, samoin J3+J4. Käynnistyksen ajaksi annetaan leveän liittimen pinniin 6 jännitettä, (esim. viereisestä pinnistä 7), jolloin rele vetää.
Sähköjohdosta vääntäen:
Kytkentä-/asennusohjeeseen saksin merkityt johtimien katkaisut irroitetaan ja asennusvaiheessa katkaistut johdot liitetään takaisin yhteen. Muut liitokset irrotetaan ja osat poistetaan.
Autosta ja asentajasta riippuen komponenttien sijoittelu ja kytkentä saattaa vaihdella, sillä kyseessä on jälkiasennettu ei tehdasasennettu ajonesto.
Pika-ohjeena ajoneuvon kännistämiseksi: Conlogin tikun lukijalta johtoja seuraten löytyy tuo boksi, siitä neljästä paksummasta: J1+J2 johtimet yhdistetään, samoin J3+J4. Käynnistyksen ajaksi annetaan leveän liittimen pinniin 6 jännitettä, (esim. viereisestä pinnistä 7), jolloin rele vetää.
Tänään myös yksi passat tehtiin seuraavasti: J1 ja J2 yhteen, releiltä lähtevät harmaa ja valko-harmaa johdot poikki, yhteen ja siitä maihin. Toimii.
Näköjään releet voi heittää mäkeen ja yhdistää suoraan nuo virrat tuon aikaisemman linkin sivun alaosan kuvissa, eli http://www.audifieber.de/audiforum/thre ... Conlog-WFS . Tuotakin tuli mietittyä kun myöhemmin ajatteli asiaa tarkemmin. Tuossa saa noiden releiden hyytymisen haitan samalla pois.
Näköjään releet voi heittää mäkeen ja yhdistää suoraan nuo virrat tuon aikaisemman linkin sivun alaosan kuvissa, eli http://www.audifieber.de/audiforum/thre ... Conlog-WFS . Tuotakin tuli mietittyä kun myöhemmin ajatteli asiaa tarkemmin. Tuossa saa noiden releiden hyytymisen haitan samalla pois.
Nostetaan tätä sen verran että pitää kehaista tuota Zeron linkittämää ohjetta. Omaan Audiin tuon tein ja toimii. En löytänyt kylläkään omasta kuin yhden releen, mutta ei väliä. Pirun helppo laittaa takaisin toimintaan jos haluaa. Konsolissa vilkkuva conlog-liitin on vielä paikallaan ja sen kohtaloa mietin, josko sen saisi johonkin jemmattua ilman että tarvii johtoja katkoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa