Golf IV 1.6 16V AZD-> Sammui ajosta, ei lähde käyntiin
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV 1.6 16V AZD-> Sammui ajosta, ei lähde käyntiin
Auto vuosimallia 2001. Moottori ja moottorikoodi tulee selville otsikosta.
Ajoin moottoritiellä n.100km/h suht kylmällä koneella ja yhtäkkiä EPC merkkivalo syttyi. Moottori sammui ja ajoin auton tienlaitaan. Eipä lähteny golffi enää käyntiin. Starttaa kyllä, mutta käyntiin ei lähde.
Akunkenkä käytetty irti -> ei vaikutusta. Mikähän voisi olla vialla? Obd-lukija löytyy ja pitää yrittää huomenna lukea koodit jos piuha toimis win7:n kanssa. Kaiken hyvän lisäksi myös näppäimistö päätti lopettaa yhteistyön ja joudun kirjoittelemaan tällä upealla näyttönäppiksellä.. huoh
Ajoin moottoritiellä n.100km/h suht kylmällä koneella ja yhtäkkiä EPC merkkivalo syttyi. Moottori sammui ja ajoin auton tienlaitaan. Eipä lähteny golffi enää käyntiin. Starttaa kyllä, mutta käyntiin ei lähde.
Akunkenkä käytetty irti -> ei vaikutusta. Mikähän voisi olla vialla? Obd-lukija löytyy ja pitää yrittää huomenna lukea koodit jos piuha toimis win7:n kanssa. Kaiken hyvän lisäksi myös näppäimistö päätti lopettaa yhteistyön ja joudun kirjoittelemaan tällä upealla näyttönäppiksellä.. huoh
Nokka-akselin hihna oli kunnossa. Antaa ulos jotain tällaista:
http://balloon.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise ... maller.jpg
http://balloon.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise ... maller.jpg
Eli antaa vikakoodin:
17961 Barometric / Manifold pressure signals : Implausible
Correlation P1553 000
Taidan viedä SAH:lle tai pörhölle... :D
http://balloon.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise ... maller.jpg
http://balloon.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise ... maller.jpg
Eli antaa vikakoodin:
17961 Barometric / Manifold pressure signals : Implausible
Correlation P1553 000
Taidan viedä SAH:lle tai pörhölle... :D
Noniin, tuttu koodi: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117164
Mutta niin... ei tuo mulla koneen sammumista aiheuttanut. Minulla tuo koodi johtui EGR:stä joka ei toiminut kunnolla ja täten antoi häröjä ilmapulsseja imusarjaan, ja MAP anturi sitten suuttui niistä. Kaiken lisäksi tuo mielestäni sytytti pakokaasujärjestelmän merkkivalon eikä EPC:tä.
Kokeile helpottaako MAP-anturin liittimen irroittaminen. Anturi löytyy edestä katsottuna imusarjan vasemmasta päästä, ja itse anturi on kiinni 2 torx-ruuvilla muistaakseni.
Kahdesta huoltovaihtoehdosta mitkä heitit melkeen suosittelisin SAH:a. Jotenkin pörhön touhuista on itselle jäänyt mieleen mentaliteetti "Tehdään puoliksi, niin asiakas tulee uudelleen".
Mutta niin... ei tuo mulla koneen sammumista aiheuttanut. Minulla tuo koodi johtui EGR:stä joka ei toiminut kunnolla ja täten antoi häröjä ilmapulsseja imusarjaan, ja MAP anturi sitten suuttui niistä. Kaiken lisäksi tuo mielestäni sytytti pakokaasujärjestelmän merkkivalon eikä EPC:tä.
Kokeile helpottaako MAP-anturin liittimen irroittaminen. Anturi löytyy edestä katsottuna imusarjan vasemmasta päästä, ja itse anturi on kiinni 2 torx-ruuvilla muistaakseni.
Kahdesta huoltovaihtoehdosta mitkä heitit melkeen suosittelisin SAH:a. Jotenkin pörhön touhuista on itselle jäänyt mieleen mentaliteetti "Tehdään puoliksi, niin asiakas tulee uudelleen".
Tuota topikkia eilen selasin, mutta en osannu millään yhdistää.
Taitaa olla tuo läppä aika karstassa knu ei saanu sormin auki? Jos ottais sen irti, puhdistais ja kokeilisi sitten käyntiin uudestaan.
Mitkä mahtaa olla ohjehinnat EGR:lle ja MAP-anturille?
Ihmetyttää edelleen miksi auto ei lähde käyntiin.
Taitaa olla tuo läppä aika karstassa knu ei saanu sormin auki? Jos ottais sen irti, puhdistais ja kokeilisi sitten käyntiin uudestaan.
Mitkä mahtaa olla ohjehinnat EGR:lle ja MAP-anturille?
Ihmetyttää edelleen miksi auto ei lähde käyntiin.
Kun minä hintoja kyselin aikanaan, niin EGR ~250e, ja MAP-anturi ~120e. Tosin EGR löyty ACF:n varaosakanavaa pitkin puoleen hintaan, joten suosittelen tutustumaan vaihtoehtoisiin ratkaisuihin. MAP:a en siis vaihtanut omaani.
Se EGR ei pitäisi käyntiinlähtöön vaikuttaa mitenkään, joten voit kokeilla käynnistää sen "sähköjohto" irti.
Näyttääkö koneen päällä puolat ja niiden johdot suurinkaanpiirtein ehjiltä? Entä miten suuttimiet ja niiden johdot imusarjan päällä? Joku sähköjuttu musta tuntuu kuitenkin että sieltä ois kajahtanut.
Se EGR ei pitäisi käyntiinlähtöön vaikuttaa mitenkään, joten voit kokeilla käynnistää sen "sähköjohto" irti.
Näyttääkö koneen päällä puolat ja niiden johdot suurinkaanpiirtein ehjiltä? Entä miten suuttimiet ja niiden johdot imusarjan päällä? Joku sähköjuttu musta tuntuu kuitenkin että sieltä ois kajahtanut.
VOI hel**%&/() tuo pitää kyllä tarkistaa. Uusi bensansuodatinkin lojunut kaapissa, jo jonkin aikaa, mutta ei saanut vanhaa irti niin en vaihtanut. Pitää tsekata myös rele tuolle bensapumpulle.
MItenköhän tuo helpoin kokeilla? Ei taidan oven avauksesta keretä taakse sitä kuuntelemaan.
Ottaako se käskyn muistakin kuin kuskin ovesta, koska kuskin ovesta on mikrokytkin rikki?
MItenköhän tuo helpoin kokeilla? Ei taidan oven avauksesta keretä taakse sitä kuuntelemaan.
Ottaako se käskyn muistakin kuin kuskin ovesta, koska kuskin ovesta on mikrokytkin rikki?
Jos kuskin oven mikro on särki, niin "virrat päällä" asentoon kun kääntää avaimen pitäisi alkaa elämän ääniä kuulumaan. Muut ovet eivät auta...
Käännät sitten vielä takapenkin istuinosat eteen niin kuuntelu helpottuu. Toki kaveri on kiva tuossakin hommassa... Jokuhan just valitteli että tuo pumppu pitää kovaa meteliä toisessa 1.6 16v topikissa, et voi hyvinkin olla moista vikaa.
Käännät sitten vielä takapenkin istuinosat eteen niin kuuntelu helpottuu. Toki kaveri on kiva tuossakin hommassa... Jokuhan just valitteli että tuo pumppu pitää kovaa meteliä toisessa 1.6 16v topikissa, et voi hyvinkin olla moista vikaa.
Eipä ollu vika pumpussa eikä antureissa.. Jakohihna hypänny ja pistänyt ainakin 2 pytystä venttiilit uusiksi. Epäili SAHilla että saattaa olla 1 mäntäkin vaihtokunnossa. Kantta ne eivät olleet käyttäneet auki.
Ihme vaan että mitään kilinää ei kuulu.
Korjausarvio 1500€-2000€
Kannattaisko korjauttaa vai hommaanko 1.8T tekniikan kerralla tuohon. Autosta en kuitenkaan mielellään luopuisi kun niin hyvin kuitenkin palvellu, lukuunottamatta tätä vikaa, joten ne "Osta kerralla 1.8T golf"- kommentit voi jättää pois :D
Mistä kannattaisi kysellä keulapaloja tai täydellisiä tekniikoita?
Edit: Löyty AVK:lta a4 1.8T . Saisko tuon miten istutettua golffiin?
Ihme vaan että mitään kilinää ei kuulu.
Korjausarvio 1500€-2000€
Kannattaisko korjauttaa vai hommaanko 1.8T tekniikan kerralla tuohon. Autosta en kuitenkaan mielellään luopuisi kun niin hyvin kuitenkin palvellu, lukuunottamatta tätä vikaa, joten ne "Osta kerralla 1.8T golf"- kommentit voi jättää pois :D
Mistä kannattaisi kysellä keulapaloja tai täydellisiä tekniikoita?
Edit: Löyty AVK:lta a4 1.8T . Saisko tuon miten istutettua golffiin?
Huh... se tekee jo toisen "ajosta" vikaantuneen Golfin tässä ihan lyhyen ajan sisään. Osasivatko syyksi muuta kertoa kuin jaon pomppaamisen? Koska hihna on vaihdettu, ja paljonko sillä on ajettu, ja onko vaihdossa uusittu kaikki releet jakopäähän?
Itse miettisin kyllä tuossa tilanteessa isomman bensapadan laittoa. Helpoin toki olisi 1.8T Borasta tai Golfista hommata keula. Kannattanee varmaan ruotsinmaaltakin vilkuilla, sieltä kun "isot pojat" nuita on hankkineet käsittääkseni. Toisaalta sopivasti kenkälusikalla käsitellen uudempi 2.0TDI mottikin sinne voisi tipahtaa laatikkoineen.
Jännä homma... voimia sinnepäin :P
Itse miettisin kyllä tuossa tilanteessa isomman bensapadan laittoa. Helpoin toki olisi 1.8T Borasta tai Golfista hommata keula. Kannattanee varmaan ruotsinmaaltakin vilkuilla, sieltä kun "isot pojat" nuita on hankkineet käsittääkseni. Toisaalta sopivasti kenkälusikalla käsitellen uudempi 2.0TDI mottikin sinne voisi tipahtaa laatikkoineen.
Jännä homma... voimia sinnepäin :P
Eipä ne muuta. Kerto että hihna kuitenkin näytti ihan hyvältä. 70tkm sitten vaihdettu hihna ja alle 4 vuotta sitten. Pikkupajalla teetetty homma, joten ei tietoa onko sinne kaikki tarpeellinen osattu vaihtaa.
Kyllä se 1.8T pata sinne mielis laittaa. 2.0Tdi menee jo liian hankalaksi ja kalliiksi.
1.8T keulapalan ku sais jostain, niin siinä olis kaikki mitä tarvii.
EDIT: Benecarssilta koko paska jarruineen ja kaikkinen tarvittavine laitteineen 2000€
Kyllä se 1.8T pata sinne mielis laittaa. 2.0Tdi menee jo liian hankalaksi ja kalliiksi.
1.8T keulapalan ku sais jostain, niin siinä olis kaikki mitä tarvii.
EDIT: Benecarssilta koko paska jarruineen ja kaikkinen tarvittavine laitteineen 2000€
onkohan hydraulikiristin vaihdettu?tämähän ei kuulu huolto-ohjelmaan jos ei sitä itse tajua pyytää,itellä tuli yllätyksenä kun alkoi kihnutus kuulua jakopäästä,kiristin oli pettänyt mutta ihme ja kumma remmi oli pysynyt paikoillaan vaikka kuulemma lähti käytännössä ilman työkaluja pois,kaikki hilut meni uusiksi remmipyöriä myöten,onni onnettomuudessa että ei kone kilahtanu
Menee ehkä hieman OT, mutta kun itsellä on jakopään remppa tulossa tuossa parin tontun jälkeen, niin voisiko joku nyt selvittää mitä kaikkea sinne olisi hyvä vaihtaa (myös näitä, mitkä ei kuulu huolto-ohjelmaan)? En aio viedä autoa marmoritiskille, koska osaava kaveri vaihtaa halvempaan hintaan, kunhan vain oikeat osat bongaa jakopäähän. =) Olisihan tuolla autolla ihan kiva ajaa vielä seuraavaan vaihtoväliin asti ainakin...
Ei tuossa 1.6 16v:ssä ole edes mitään hydraulikiristintä, muovipinnoitettuja kiristin ja ohjainrullia kylläkin niin kuin 1.4 16v:ssä.
VW:n 1.8 20v, 2.0 16v, 2.8 v6, 4.2 v8 ja tietyissä 1.9tdi:ssä löytyy hydraulitapilla toimiva kiristin, pikkumoottoreista niitä ei yleinsä löydy...
Sinne jakopäänkopan sisälle kannattaisi katsoa joskus muulloinkin, kuin pelkästään hihnanvaihdon yhteydessä.
VW:n 1.8 20v, 2.0 16v, 2.8 v6, 4.2 v8 ja tietyissä 1.9tdi:ssä löytyy hydraulitapilla toimiva kiristin, pikkumoottoreista niitä ei yleinsä löydy...
Sinne jakopäänkopan sisälle kannattaisi katsoa joskus muulloinkin, kuin pelkästään hihnanvaihdon yhteydessä.
Juu, jakopäässä on kaksi kiristinrullaa, jotka näköjään toimivat epäkeskoperiaatteella. Toinen on nokka-akseleiden väliselle hihnalle, ja toinen on sitten kampuran, vesipumpun ja toisen nokkakepin kautta kulkevalle hihnalle.
Näiden toiminnan tarkastaminen vaatisi elsawin:n mukaan jokseenkin koko jakopään leväyttämisen, joten pelkkä "kurkistaminen" ei taida piisata.
Esimerkiksi tuon "päähihnan" kiristin tarkastetaan pyörittämällä konetta 2 kierrosta, ja katsomalla että se kiristin palautuu kierrosten jälkeen asetettuun merkkiin.
Näiden toiminnan tarkastaminen vaatisi elsawin:n mukaan jokseenkin koko jakopään leväyttämisen, joten pelkkä "kurkistaminen" ei taida piisata.
Esimerkiksi tuon "päähihnan" kiristin tarkastetaan pyörittämällä konetta 2 kierrosta, ja katsomalla että se kiristin palautuu kierrosten jälkeen asetettuun merkkiin.
Kaikkien joita kiinnostaa/meinaa vaihtaa omatoimisesti/ihmettelee jakohihnanvaihtotyön hintaa 16V/1,4/1,6 moottoreihin kannattaa lukaista seuraava Gatesin julkaisema tiedote ko aiheesta.
http://www.gates.com/europe/file_displa ... 65XS%2Epdf
Edit: ConD jo vähän viittasikin, että kun pää hihna on paikallaan kannattaa sitä vielä painaa "reilusti" pitkältä sivulta ja pyörittää konetta tuo kaksi kierrosta ja tarkistaa uudelleen kireys. Lisäksi kireyttä tarkistettaessa koneen tulee olla hallilämpöinen ja YKK:ssa. Osoitin viisarin asema muuttuu riippuen kampiakselin asennosta, joten on tärkeää että kireyttä tarkastellaan vasta kun kone on saatettu YKK:aan.
http://www.gates.com/europe/file_displa ... 65XS%2Epdf
Edit: ConD jo vähän viittasikin, että kun pää hihna on paikallaan kannattaa sitä vielä painaa "reilusti" pitkältä sivulta ja pyörittää konetta tuo kaksi kierrosta ja tarkistaa uudelleen kireys. Lisäksi kireyttä tarkistettaessa koneen tulee olla hallilämpöinen ja YKK:ssa. Osoitin viisarin asema muuttuu riippuen kampiakselin asennosta, joten on tärkeää että kireyttä tarkastellaan vasta kun kone on saatettu YKK:aan.
Viimeksi muokannut Turnipsi, 12.11.2010 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin. Tekomies löytyi ja auto laitettu kuntoon. Osien hinnalla saatiin kuntton niin ei vaikuttanut sitä uutta myllyä laittaa.
Elikkä autossa oli nokka-akselien välinen hihna aivan loppu. Kaikki hampaat oli repeytyneet irti. Tämän seurauksena kaikki 8 pakoventtiiliä solmussa.
Nyt remontin jälkeen toimii ihan nätisti. Nostimet kyllä naputtaa aika lailla. Pörhön mukaan ihan normaalia, mutta pitäisi ajan kanssa "vika" poistua kun saavat kunnolla öljyä.
Onko tuon prosessiin jotain omaa ainetta öljyn sekaan?
Elikkä autossa oli nokka-akselien välinen hihna aivan loppu. Kaikki hampaat oli repeytyneet irti. Tämän seurauksena kaikki 8 pakoventtiiliä solmussa.
Nyt remontin jälkeen toimii ihan nätisti. Nostimet kyllä naputtaa aika lailla. Pörhön mukaan ihan normaalia, mutta pitäisi ajan kanssa "vika" poistua kun saavat kunnolla öljyä.
Onko tuon prosessiin jotain omaa ainetta öljyn sekaan?
Oma kaasuläppä oireili ennen sopeutusta irtikäytön jälkeen siten, että nosti kierrokset 2000rpm josta tuli röpöttämällä alas, jonnekin 600 tienoille ja taas nosti kierrokset... eli heijasi ylös alas. Jos käynti on tasaista mutta traktorimaista niin olisiko vika sitten kuitenkin tulpissa/puolissa jos käy tyyliin kolmella.
Sanooko vikakoodit mitään?
Sanooko vikakoodit mitään?
samaa vikaa
onnellinen tapahtuma reilu tunti sitten..
-02 golf 1.6 bcb koneella..
kesken ajon syttyi epc ja päästöjen merkkivalo, näytöllä kerkes vilahtaa aja korjaamolle jonka jälkeen samontein auto sammu..
startti pyörittää mutta mitään ei tapahu..
climatronic anto koodit
4 FA 00
000 00
..osaako joku noista sanoa mitään ni tietää aamulla tarviiko viiä merkkiliikkeeseen laskua keräämään
-02 golf 1.6 bcb koneella..
kesken ajon syttyi epc ja päästöjen merkkivalo, näytöllä kerkes vilahtaa aja korjaamolle jonka jälkeen samontein auto sammu..
startti pyörittää mutta mitään ei tapahu..
climatronic anto koodit
4 FA 00
000 00
..osaako joku noista sanoa mitään ni tietää aamulla tarviiko viiä merkkiliikkeeseen laskua keräämään
startti pyörittää mutta mitään ei tapahu..
climatronic anto koodit
4 FA 00
000 00
Tuohan kertoo vain climatronicin koodit. Ei moottorin... tuo koodi tarkoittaa että sisätilakierron servoläpässä on jotai häikkää. Moottorinohjauksen koodit saa ulos merkkiliikkeessä/huoltoputkassa tai sitten VCDS:llä. Eli koodinlukuun tai sitten katselemaan onko alueellasi VCDS-apulaisia ehdolla...
kansi paskana
moniurahihna oli ok, pimeässä tien poskessa en huomanni nokkahihnaa kattoa..mutta vaikuttaa että se kai siellon napsahtanu, 20tkm olis vielä vaihtoon ollu aikaa..
..tänään volkkariliikkeestä terveiset että kansi ja mitähän muuta tämän päivän loppuun mennessä oli kattoneet ja vaihtoon kaikki, huomenna vielä alakerran tarkastus ni saa lopullisen tuomion..
konehan se taitaa mennä vaihtoon.. mitä nuo mallimerkinnät koneissa tarkottaa ja onko mahollisen vaihtokoneen oltava samaa mallia?
..tänään volkkariliikkeestä terveiset että kansi ja mitähän muuta tämän päivän loppuun mennessä oli kattoneet ja vaihtoon kaikki, huomenna vielä alakerran tarkastus ni saa lopullisen tuomion..
konehan se taitaa mennä vaihtoon.. mitä nuo mallimerkinnät koneissa tarkottaa ja onko mahollisen vaihtokoneen oltava samaa mallia?
Eiköhän ne sinne volkkariliikkeessä uuden samanlaisen koneen istuta ellet hankaa väkisellä vastaan. Antavat kuitenkin takuun työlleen jos saavat itse moiset asiat päättää.
Mutta niin... pieniä viilauksia on moottoissa ja eroja apulaitteissa kun puhutaan esim. AZD, BCB, ja AUS koneista. Kaikki 1.6 16v 105hp koneita. Peruslohko kuitenkin lie aika sama mitä itse näihin tullut tutustuttua. Apulaitteet sulla lienee vanhat ehjinä.
Mut hmm... kolmas vai neljäs tän foorumin kuskeilla porsinut 1.6 16v kone tässä tän syksyn ja talven aikana. Hyviä koneita, hyviä koneita :D
Mutta niin... pieniä viilauksia on moottoissa ja eroja apulaitteissa kun puhutaan esim. AZD, BCB, ja AUS koneista. Kaikki 1.6 16v 105hp koneita. Peruslohko kuitenkin lie aika sama mitä itse näihin tullut tutustuttua. Apulaitteet sulla lienee vanhat ehjinä.
Mut hmm... kolmas vai neljäs tän foorumin kuskeilla porsinut 1.6 16v kone tässä tän syksyn ja talven aikana. Hyviä koneita, hyviä koneita :D
kansi paskana
no niin, merkkiliikkeessä aukovat konetta..kansi paskana ja männissä jälkiä..
alakerta ok kunnossa
hihnat oli ehjänä ja öljyt sisässä.. voitelu on jostain kohtaa pettäny, mistä lie, niin tarkkaan ei oo konetta katottu
laitoin siinä vaiheessa pelin poikki, volkkarin osilla kannen vaihto töineen yli 3t euroa..
hinasin auton tutummalle pajalle, tilasin samanlaisen 100tkm ajetun koneen 1200 e ja jos sen sais ennen joulua paikalleen..
viisaammat sanovat että kannattais soitella maahantuojalle kun näitä ongelmia on ollu muillakin, ei pitäs vissiin noilla 163tkm kilometreillä vielä koneen laueta..?
alakerta ok kunnossa
hihnat oli ehjänä ja öljyt sisässä.. voitelu on jostain kohtaa pettäny, mistä lie, niin tarkkaan ei oo konetta katottu
laitoin siinä vaiheessa pelin poikki, volkkarin osilla kannen vaihto töineen yli 3t euroa..
hinasin auton tutummalle pajalle, tilasin samanlaisen 100tkm ajetun koneen 1200 e ja jos sen sais ennen joulua paikalleen..
viisaammat sanovat että kannattais soitella maahantuojalle kun näitä ongelmia on ollu muillakin, ei pitäs vissiin noilla 163tkm kilometreillä vielä koneen laueta..?
Käy teettään puristuspainemittaus, sillähän tuo selviää...
Mitä sinun koneesta vaihdettiin lopuntehden? Pelkät pakovenat?
Sinne vaihdettiin kaikki yläpään tiivisteet, tulpat, hihnat ja kaikki pakovenat ja yksi nostaja. Kaikki venat on käyty läpi ja hiottu kanteen. Vois olla kannentiiviste joka valskaa. Noh kattoo kun saan hinattua sen tuonne huoltoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa