Golf IV 1.6 16V AZD-> Sammui ajosta, ei lähde käyntiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

Golf IV 1.6 16V AZD-> Sammui ajosta, ei lähde käyntiin

ViestiKirjoittaja balloon » 1.11.2010 19:05

Auto vuosimallia 2001. Moottori ja moottorikoodi tulee selville otsikosta.

Ajoin moottoritiellä n.100km/h suht kylmällä koneella ja yhtäkkiä EPC merkkivalo syttyi. Moottori sammui ja ajoin auton tienlaitaan. Eipä lähteny golffi enää käyntiin. Starttaa kyllä, mutta käyntiin ei lähde.
Akunkenkä käytetty irti -> ei vaikutusta. Mikähän voisi olla vialla? Obd-lukija löytyy ja pitää yrittää huomenna lukea koodit jos piuha toimis win7:n kanssa. Kaiken hyvän lisäksi myös näppäimistö päätti lopettaa yhteistyön ja joudun kirjoittelemaan tällä upealla näyttönäppiksellä.. huoh

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 1.11.2010 20:22

Koodeista varmaan viksuin aloittaa vian setvintä. Voin tarvittaessa auttaa, piuha ja läpsy löytyy tästä Oulusta. Ota yhteyksiä jos tarviit apua.

Luulisin että ei saa joko bensaa tai kipinää syystä tai toisesta jos kerta pyörittää reippaasti.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 1.11.2010 20:45

Kiitos hienosta tarjouksesta. Otan yhteyttä jos en saa omaa piuhaa toimimaan.

Hienosti tosiaan starttaa, mutta kipinä, bensa tai ajonesto puuttuu peliin.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 1.11.2010 21:54

Tuokin on kyllä vähän kaukaa haettua, että auto kesken ajon pätkäisisi EPC valon kanssa, ja vika olisi ajonestossa. Kyllä siellä joku väkkyrä lie pimeänä mikä käynnin edellytyksenä on.

Mut katsellaan huomenissa mitä päivä tuo tullessaan. :)

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 1.11.2010 22:40

Nokkahihna poikki? :P

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 2.11.2010 0:21

Ei oo hihna poikki jos tuo moniurahihna kirtää kaiken läpi.

Aika keveästi kyllä pyörii.. Startatessa ei oikeen mitään vastusta. Niinkuin vain startti pyörisi, ei kuulu sitä normi rohinaa sieltä??

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 2.11.2010 1:08

Ei moniurahihna, vaan nokkahihna mikä pyörittää nokka-akselia.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 2.11.2010 20:35

Nokka-akselin hihna oli kunnossa. Antaa ulos jotain tällaista:

http://balloon.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise ... maller.jpg

http://balloon.kuvat.fi/kuvat/Sekalaise ... maller.jpg

Eli antaa vikakoodin:

17961 Barometric / Manifold pressure signals : Implausible
Correlation P1553 000

Taidan viedä SAH:lle tai pörhölle... :D

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 2.11.2010 21:12

Noniin, tuttu koodi: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117164

Mutta niin... ei tuo mulla koneen sammumista aiheuttanut. Minulla tuo koodi johtui EGR:stä joka ei toiminut kunnolla ja täten antoi häröjä ilmapulsseja imusarjaan, ja MAP anturi sitten suuttui niistä. Kaiken lisäksi tuo mielestäni sytytti pakokaasujärjestelmän merkkivalon eikä EPC:tä.

Kokeile helpottaako MAP-anturin liittimen irroittaminen. Anturi löytyy edestä katsottuna imusarjan vasemmasta päästä, ja itse anturi on kiinni 2 torx-ruuvilla muistaakseni.

Kahdesta huoltovaihtoehdosta mitkä heitit melkeen suosittelisin SAH:a. Jotenkin pörhön touhuista on itselle jäänyt mieleen mentaliteetti "Tehdään puoliksi, niin asiakas tulee uudelleen".

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 2.11.2010 21:58

Tuota topikkia eilen selasin, mutta en osannu millään yhdistää.

Taitaa olla tuo läppä aika karstassa knu ei saanu sormin auki? Jos ottais sen irti, puhdistais ja kokeilisi sitten käyntiin uudestaan.

Mitkä mahtaa olla ohjehinnat EGR:lle ja MAP-anturille?

Ihmetyttää edelleen miksi auto ei lähde käyntiin.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 3.11.2010 6:38

Kun minä hintoja kyselin aikanaan, niin EGR ~250e, ja MAP-anturi ~120e. Tosin EGR löyty ACF:n varaosakanavaa pitkin puoleen hintaan, joten suosittelen tutustumaan vaihtoehtoisiin ratkaisuihin. MAP:a en siis vaihtanut omaani.
Se EGR ei pitäisi käyntiinlähtöön vaikuttaa mitenkään, joten voit kokeilla käynnistää sen "sähköjohto" irti.

Näyttääkö koneen päällä puolat ja niiden johdot suurinkaanpiirtein ehjiltä? Entä miten suuttimiet ja niiden johdot imusarjan päällä? Joku sähköjuttu musta tuntuu kuitenkin että sieltä ois kajahtanut.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 3.11.2010 9:25

Pikaisella vilkaisulla puolat näytti ehjältä, kuten myös johdot. Suuttimienkin johdot näytti ihan ok:lta.

Otan täneen tuon kaasuläpän irti ja puhdistan sen.

JariPekka
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.4.2010 21:31

ViestiKirjoittaja JariPekka » 4.11.2010 21:37

suutinvika / puolavika tuskin, vaikka yhdet ois paskana niin pitäs sen röpeltämällä kolmella käydä...

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 4.11.2010 22:26

^Paitsi jos se viallinen puola polttaa puolien sulakkeen. Jos kaasuläppä on sorminkin koitettuna jumissa karstasta, niin eipä tartte vikaa kauempaa etsiä.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 5.11.2010 11:48

Mitenkähän bentsiinipumpun laita? Suriseeko kun lyö virrat päälle?

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 5.11.2010 16:32

Ainut mikä surisee on se kaasuläpp tai jokin pitää ääntä konehuonessa. Pitääkö bensapumpunkin surista? Sijaitseeko se takapenkin alla? Ennen vikaa on takaa kyllä kuulunut todella epäilyttäviä ääniä, mutta en olen saanut paikannettua äänen lähdettä.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 5.11.2010 16:52

Kyllähän sen bensapumpun siellä penkin alla pitäisi surahtaa kun oven avaa kun auto on tovin ollut "kylmillään". Myös virrat päälle laitettaessa pitäisi surahdus kuulua jos ei ovea avetessa oo surahtanut.

Jos bensa ei kulje tankista, niin eihän se auto starttaa :D

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 5.11.2010 16:57

VOI hel**%&/() tuo pitää kyllä tarkistaa. Uusi bensansuodatinkin lojunut kaapissa, jo jonkin aikaa, mutta ei saanut vanhaa irti niin en vaihtanut. Pitää tsekata myös rele tuolle bensapumpulle.

MItenköhän tuo helpoin kokeilla? Ei taidan oven avauksesta keretä taakse sitä kuuntelemaan.
Ottaako se käskyn muistakin kuin kuskin ovesta, koska kuskin ovesta on mikrokytkin rikki?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 5.11.2010 23:51

Jos kuskin oven mikro on särki, niin "virrat päällä" asentoon kun kääntää avaimen pitäisi alkaa elämän ääniä kuulumaan. Muut ovet eivät auta...

Käännät sitten vielä takapenkin istuinosat eteen niin kuuntelu helpottuu. Toki kaveri on kiva tuossakin hommassa... Jokuhan just valitteli että tuo pumppu pitää kovaa meteliä toisessa 1.6 16v topikissa, et voi hyvinkin olla moista vikaa.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 7.11.2010 18:38

Kyllähän se pumpun surina pitäs ihan kuskin penkillekkin kuulua, vielä paremmin kun kääntää takapenkin auki. Ite oon pari kertaa ihmetelly käynnistettäessä kun se ikään kuin mouraisee, tyyliin "mouuuuuuuuuuuuuu" :D Kai se sitten joskus lakkaa toimimasta...

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 11.11.2010 15:57

Eipä ollu vika pumpussa eikä antureissa.. Jakohihna hypänny ja pistänyt ainakin 2 pytystä venttiilit uusiksi. Epäili SAHilla että saattaa olla 1 mäntäkin vaihtokunnossa. Kantta ne eivät olleet käyttäneet auki.

Ihme vaan että mitään kilinää ei kuulu.

Korjausarvio 1500€-2000€

Kannattaisko korjauttaa vai hommaanko 1.8T tekniikan kerralla tuohon. Autosta en kuitenkaan mielellään luopuisi kun niin hyvin kuitenkin palvellu, lukuunottamatta tätä vikaa, joten ne "Osta kerralla 1.8T golf"- kommentit voi jättää pois :D

Mistä kannattaisi kysellä keulapaloja tai täydellisiä tekniikoita?

Edit: Löyty AVK:lta a4 1.8T . Saisko tuon miten istutettua golffiin?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 11.11.2010 16:09

Huh... se tekee jo toisen "ajosta" vikaantuneen Golfin tässä ihan lyhyen ajan sisään. Osasivatko syyksi muuta kertoa kuin jaon pomppaamisen? Koska hihna on vaihdettu, ja paljonko sillä on ajettu, ja onko vaihdossa uusittu kaikki releet jakopäähän?

Itse miettisin kyllä tuossa tilanteessa isomman bensapadan laittoa. Helpoin toki olisi 1.8T Borasta tai Golfista hommata keula. Kannattanee varmaan ruotsinmaaltakin vilkuilla, sieltä kun "isot pojat" nuita on hankkineet käsittääkseni. Toisaalta sopivasti kenkälusikalla käsitellen uudempi 2.0TDI mottikin sinne voisi tipahtaa laatikkoineen.

Jännä homma... voimia sinnepäin :P

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 11.11.2010 16:15

Eipä ne muuta. Kerto että hihna kuitenkin näytti ihan hyvältä. 70tkm sitten vaihdettu hihna ja alle 4 vuotta sitten. Pikkupajalla teetetty homma, joten ei tietoa onko sinne kaikki tarpeellinen osattu vaihtaa.

Kyllä se 1.8T pata sinne mielis laittaa. 2.0Tdi menee jo liian hankalaksi ja kalliiksi.

1.8T keulapalan ku sais jostain, niin siinä olis kaikki mitä tarvii.

EDIT: Benecarssilta koko paska jarruineen ja kaikkinen tarvittavine laitteineen 2000€

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 11.11.2010 18:05

En kauaa miettisi tilanteessasi... 2000e "uusi" 1.6 vai "käytetty" 1.8T, Hmm... :D

Ei muutakuin projektiosastolla tavataan? :)

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 12.11.2010 6:13

onkohan hydraulikiristin vaihdettu?tämähän ei kuulu huolto-ohjelmaan jos ei sitä itse tajua pyytää,itellä tuli yllätyksenä kun alkoi kihnutus kuulua jakopäästä,kiristin oli pettänyt mutta ihme ja kumma remmi oli pysynyt paikoillaan vaikka kuulemma lähti käytännössä ilman työkaluja pois,kaikki hilut meni uusiksi remmipyöriä myöten,onni onnettomuudessa että ei kone kilahtanu

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 12.11.2010 10:57

Eipä ole merkitty huoltokirjaan sitä että vaihdettiinko. Lukee pelkästään, että jakopääremontti tehty. Autosta kuului kyllä käynnissä ollessa sellainen kihnutus / siritys. Mutta tätä siritystä kuului koko 70tkm ajan ja oli kuulemma normaalia.

somete

ViestiKirjoittaja somete » 12.11.2010 11:10

Menee ehkä hieman OT, mutta kun itsellä on jakopään remppa tulossa tuossa parin tontun jälkeen, niin voisiko joku nyt selvittää mitä kaikkea sinne olisi hyvä vaihtaa (myös näitä, mitkä ei kuulu huolto-ohjelmaan)? En aio viedä autoa marmoritiskille, koska osaava kaveri vaihtaa halvempaan hintaan, kunhan vain oikeat osat bongaa jakopäähän. =) Olisihan tuolla autolla ihan kiva ajaa vielä seuraavaan vaihtoväliin asti ainakin...

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 12.11.2010 11:58

^ Vaiha koko auto :D

somete

ViestiKirjoittaja somete » 12.11.2010 14:43

Höh, eihän tuo ole edes kauaa mulla ollut. =)

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 12.11.2010 15:50

Rajakylässä Autokorjaamo Vepsäläinen antaa 3v takuun työllensä. Merkkiliike 2. Sinne siis. :)

Vaihdattaa vesipumpun, hihnan, KAIKKI rullat ja kiristimet niin eiköhän siinä ala olla soppeli paketti. Sanoisin että pihistely ei näköjään ole järkevää näiden myllyjen kans jakopäätä tehdessä.

somete

ViestiKirjoittaja somete » 12.11.2010 19:39

Ok, kiitoksia taas vinkeistä!

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 12.11.2010 20:18

Voin yhtyä täysin ConD:n kanssa. Älkää todellakaan pihistelkö niiden hihnavaihtojen kanssa. Vaihtakaa ihan kaikki sinne mitä vaan voi. Tosiaan itse en ollut hihnanvaihdossa pihistellyt vaan en tiennyt että jopa hydr.kiristin, jota ei ilmeisesti normaalisti kuulu vaihtaa KANNATTAA vaihtaa.

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 12.11.2010 20:36

Ei tuossa 1.6 16v:ssä ole edes mitään hydraulikiristintä, muovipinnoitettuja kiristin ja ohjainrullia kylläkin niin kuin 1.4 16v:ssä.

VW:n 1.8 20v, 2.0 16v, 2.8 v6, 4.2 v8 ja tietyissä 1.9tdi:ssä löytyy hydraulitapilla toimiva kiristin, pikkumoottoreista niitä ei yleinsä löydy...

Sinne jakopäänkopan sisälle kannattaisi katsoa joskus muulloinkin, kuin pelkästään hihnanvaihdon yhteydessä.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 12.11.2010 22:06

Juu, jakopäässä on kaksi kiristinrullaa, jotka näköjään toimivat epäkeskoperiaatteella. Toinen on nokka-akseleiden väliselle hihnalle, ja toinen on sitten kampuran, vesipumpun ja toisen nokkakepin kautta kulkevalle hihnalle.

Näiden toiminnan tarkastaminen vaatisi elsawin:n mukaan jokseenkin koko jakopään leväyttämisen, joten pelkkä "kurkistaminen" ei taida piisata.
Esimerkiksi tuon "päähihnan" kiristin tarkastetaan pyörittämällä konetta 2 kierrosta, ja katsomalla että se kiristin palautuu kierrosten jälkeen asetettuun merkkiin.

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 12.11.2010 22:26

Kaikkien joita kiinnostaa/meinaa vaihtaa omatoimisesti/ihmettelee jakohihnanvaihtotyön hintaa 16V/1,4/1,6 moottoreihin kannattaa lukaista seuraava Gatesin julkaisema tiedote ko aiheesta.

http://www.gates.com/europe/file_displa ... 65XS%2Epdf

Edit: ConD jo vähän viittasikin, että kun pää hihna on paikallaan kannattaa sitä vielä painaa "reilusti" pitkältä sivulta ja pyörittää konetta tuo kaksi kierrosta ja tarkistaa uudelleen kireys. Lisäksi kireyttä tarkistettaessa koneen tulee olla hallilämpöinen ja YKK:ssa. Osoitin viisarin asema muuttuu riippuen kampiakselin asennosta, joten on tärkeää että kireyttä tarkastellaan vasta kun kone on saatettu YKK:aan.
Viimeksi muokannut Turnipsi, 12.11.2010 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 12.11.2010 22:39

Ok. Kiitos korjauksesta. Jostain kuulin että olis tuollainen hydr.kiristin siellä.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 30.11.2010 16:56

Noniin. Tekomies löytyi ja auto laitettu kuntoon. Osien hinnalla saatiin kuntton niin ei vaikuttanut sitä uutta myllyä laittaa.

Elikkä autossa oli nokka-akselien välinen hihna aivan loppu. Kaikki hampaat oli repeytyneet irti. Tämän seurauksena kaikki 8 pakoventtiiliä solmussa.

Nyt remontin jälkeen toimii ihan nätisti. Nostimet kyllä naputtaa aika lailla. Pörhön mukaan ihan normaalia, mutta pitäisi ajan kanssa "vika" poistua kun saavat kunnolla öljyä.

Onko tuon prosessiin jotain omaa ainetta öljyn sekaan?

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 4.12.2010 21:02

Pitäisikö tuo kaasuläppä sopeuttaa jälkeen kun sitä on käytetty irti? Käy kuin rattori tuo auto. Pari päivää toimi mainiosti ja nyt koneen käyntiääni muistuttaa dieseliä? Onko kokemuksia. Kierrokset kuitenkin aika lailla tasaiset.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 4.12.2010 21:37

Oma kaasuläppä oireili ennen sopeutusta irtikäytön jälkeen siten, että nosti kierrokset 2000rpm josta tuli röpöttämällä alas, jonnekin 600 tienoille ja taas nosti kierrokset... eli heijasi ylös alas. Jos käynti on tasaista mutta traktorimaista niin olisiko vika sitten kuitenkin tulpissa/puolissa jos käy tyyliin kolmella.

Sanooko vikakoodit mitään?

toi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.12.2010 22:05

samaa vikaa

ViestiKirjoittaja toi » 4.12.2010 22:13

onnellinen tapahtuma reilu tunti sitten..
-02 golf 1.6 bcb koneella..
kesken ajon syttyi epc ja päästöjen merkkivalo, näytöllä kerkes vilahtaa aja korjaamolle jonka jälkeen samontein auto sammu..

startti pyörittää mutta mitään ei tapahu..
climatronic anto koodit
4 FA 00
000 00

..osaako joku noista sanoa mitään ni tietää aamulla tarviiko viiä merkkiliikkeeseen laskua keräämään

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 5.12.2010 18:57

Katoikko onko hihnat vielä paikallaan?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 5.12.2010 21:03

startti pyörittää mutta mitään ei tapahu..
climatronic anto koodit
4 FA 00
000 00


Tuohan kertoo vain climatronicin koodit. Ei moottorin... tuo koodi tarkoittaa että sisätilakierron servoläpässä on jotai häikkää. Moottorinohjauksen koodit saa ulos merkkiliikkeessä/huoltoputkassa tai sitten VCDS:llä. Eli koodinlukuun tai sitten katselemaan onko alueellasi VCDS-apulaisia ehdolla...

toi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.12.2010 22:05

kansi paskana

ViestiKirjoittaja toi » 7.12.2010 23:31

moniurahihna oli ok, pimeässä tien poskessa en huomanni nokkahihnaa kattoa..mutta vaikuttaa että se kai siellon napsahtanu, 20tkm olis vielä vaihtoon ollu aikaa..

..tänään volkkariliikkeestä terveiset että kansi ja mitähän muuta tämän päivän loppuun mennessä oli kattoneet ja vaihtoon kaikki, huomenna vielä alakerran tarkastus ni saa lopullisen tuomion..

konehan se taitaa mennä vaihtoon.. mitä nuo mallimerkinnät koneissa tarkottaa ja onko mahollisen vaihtokoneen oltava samaa mallia?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 8.12.2010 7:22

Eiköhän ne sinne volkkariliikkeessä uuden samanlaisen koneen istuta ellet hankaa väkisellä vastaan. Antavat kuitenkin takuun työlleen jos saavat itse moiset asiat päättää.

Mutta niin... pieniä viilauksia on moottoissa ja eroja apulaitteissa kun puhutaan esim. AZD, BCB, ja AUS koneista. Kaikki 1.6 16v 105hp koneita. Peruslohko kuitenkin lie aika sama mitä itse näihin tullut tutustuttua. Apulaitteet sulla lienee vanhat ehjinä.

Mut hmm... kolmas vai neljäs tän foorumin kuskeilla porsinut 1.6 16v kone tässä tän syksyn ja talven aikana. Hyviä koneita, hyviä koneita :D

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 8.12.2010 20:04

Mut hmm... kolmas vai neljäs tän foorumin kuskeilla porsinut 1.6 16v kone tässä tän syksyn ja talven aikana. Hyviä koneita, hyviä koneita :D


Niin... pitäisköhän sitä harkita pikkuhiljaa golperon laittamista vaihtomarkkinoille... :D

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 8.12.2010 22:53

Puristukset taitaa olla hävöksissä omassa autossa kun ei puolan vaihto auttanut. Huoh.. Joku siellä nyt vuotaa. P&%¤%&

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 9.12.2010 6:37

Käy teettään puristuspainemittaus, sillähän tuo selviää...

Mitä sinun koneesta vaihdettiin lopuntehden? Pelkät pakovenat?

toi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.12.2010 22:05

kansi paskana

ViestiKirjoittaja toi » 9.12.2010 9:05

no niin, merkkiliikkeessä aukovat konetta..kansi paskana ja männissä jälkiä..
alakerta ok kunnossa

hihnat oli ehjänä ja öljyt sisässä.. voitelu on jostain kohtaa pettäny, mistä lie, niin tarkkaan ei oo konetta katottu

laitoin siinä vaiheessa pelin poikki, volkkarin osilla kannen vaihto töineen yli 3t euroa..

hinasin auton tutummalle pajalle, tilasin samanlaisen 100tkm ajetun koneen 1200 e ja jos sen sais ennen joulua paikalleen..

viisaammat sanovat että kannattais soitella maahantuojalle kun näitä ongelmia on ollu muillakin, ei pitäs vissiin noilla 163tkm kilometreillä vielä koneen laueta..?

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 9.12.2010 10:27

Käy teettään puristuspainemittaus, sillähän tuo selviää...

Mitä sinun koneesta vaihdettiin lopuntehden? Pelkät pakovenat?


Sinne vaihdettiin kaikki yläpään tiivisteet, tulpat, hihnat ja kaikki pakovenat ja yksi nostaja. Kaikki venat on käyty läpi ja hiottu kanteen. Vois olla kannentiiviste joka valskaa. Noh kattoo kun saan hinattua sen tuonne huoltoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa