6N polo ja kytkin/vaihdelaatikko

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Makkis78
-
Viestit: 94
Liittynyt: 17.3.2008 14:47

6N polo ja kytkin/vaihdelaatikko

ViestiKirjoittaja Makkis78 » 18.10.2010 18:55

nyt on poloon menossa hieman kutiteltu aaz mutta mietityttää kytkimen kestävyys, tässähän oli aef kone kaksoismassalla ja pikkulaatikolla, laatikossa vaihteensiirto vaijereilla ja pienemmät vetarin laipat kuin esim golf1.9td laatikossa sekä koko vauhtipyörä pienempi.
Tietääkö viisaammat mikä neuvoksi? mikä kytkin/ laatikko yhdistelmä kestäisi ettei heti tarvitsisi masentua voimansiirto ongelmista?

AKocco
-
Viestit: 67
Liittynyt: 21.10.2003 18:48

ViestiKirjoittaja AKocco » 19.10.2010 15:50

miksei tässäkin kestäis 02a laatikko ja 215mm tai 228mm kytkin. Onkos tähän tulossa AAZ tekniikka turboineen?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.10.2010 16:05

miksei tässäkin kestäis 02a laatikko ja 215mm tai 228mm kytkin.

Kyllä varmaan kestäis jos sais vaan sovitettua paikoilleen, tuossa polossa kun on kone kallistettu eteenpäin.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 19.10.2010 19:42

Minkäs koodinen laatikko oli tuossa 1.9Td T4 portterissa? Siinä mahtoi olla kone eteenpäin kallistettu.

Makkis78
-
Viestit: 94
Liittynyt: 17.3.2008 14:47

ViestiKirjoittaja Makkis78 » 25.10.2010 20:46

AAZ alakerta, AEF kansi+apulaitteet, S12 silvian ahdin aef pakosarjassa, motonetin välijäähy, 2,5" simons rosteri catback

tuommoista kokoonpanoa tulossa, kampiakselin hihnapyörä on sorvattavana tällähetkellä ja homma seisoo, aef hihnapyörä/hihna kapeampi kuin aaz ja kampiakselin pää erilainen..

palatakseni laatikko asiaan, mahtaako iso laatikko mahtua polon keulalle?
kun tämä pätkämallin loota on runkoaisan lähettyvillä jo.

onko joku laittanut hb poloon isompaa laatikkoa, esim. G3 tdi?

Makkis78
-
Viestit: 94
Liittynyt: 17.3.2008 14:47

laatikon tyyppi

ViestiKirjoittaja Makkis78 » 7.11.2010 16:12

nyt löysin laatikon tyypin.

085301107-K

eli 085 tyyppinen laatikko. ja vauhtipyörän halkaisija 244mm, aika niukasti tietoa saatavissa näistä.

jos löytyisi tietoa mikä laatikkoi kävisi tilalle johon saisi isomman vauhtipyörän tai kävisikö 1.3 kakkiksen vauhtipyörä mutta saako siihenkään riittävää kytkintä?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 7.11.2010 18:35

Tuossa nosturilla pähkäilin kytkintä vaihtaessa et tuohon vois käydä apurunko cordobasta ja silloin sais koneen kallistettua taakse ja sopimaan kestävämmän laatikon.

Makkis78
-
Viestit: 94
Liittynyt: 17.3.2008 14:47

vauhtipyörä/kytkin

ViestiKirjoittaja Makkis78 » 13.11.2010 18:40

ratkaisuksi päätyi 084 laatikollisen 2golfin vauhtipyörä ja siihen sachs kytkin setti 190mm levyllä. paine-asetelma kasataan tuplajousilla. katsotaan miten kestää, kytkimelle luvataan 250nm vakiona, vauhtipyörä on puolet vanhaa kaksoismassaa hentoisempi.
orumin mukaan tuota 190mm jousitettua levyä on käytetty myös 6N1 1.7d ja 1.9d muiden vag muassa mutta paine asetelma on ollut eri.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa