Viikolla syttyi luistoneston merkkivalo palamaan. Kiihdyttäessä autossa tuntui outoa tärinää ja ajattelin että liittyy jotenkin tuohon luistonestoon. Ei muuta kuin vikakoodin lukuun. Testeri antoi vikakoodiksi jotakuinkin tällaista "signaali katko/heikko signaali - 4. suutin". Käytin venttiilikopan auki ja rappasin nelossuuttimella olevaa liitintä ja koko johtosarjaa mitä pystyin. Ei vaikutusta asiaan. Välillä pystyy ajamaan pitempään ennenkuin vika tulee päälle, välillä tulee lähes heti kun starttaa ja lähtee liikkeelle. Vian ollessa päällä tyhjäkäyntikin on tosi epätasaista. Osaako kukaan sanoa mistä tuo vois johtua tai onko joku törmänny vastaavanlaiseen ongelmaan? Kannattaako/uskaltaako vaihtaa suutinjärjestystä jolloin pystyis varmistamaan ainakin onko vika suuttimessa? Taitaa vaan olla aika kallis jos tuo menee vaihtoon.
Haulla ei löytyny tietoa joka ois mätsänny tuollaiseen vikakoodiin.
Auto on -04 Seat Alhambra 1.9 TDI (ASZ) ja ajettu on 391tkm.
Suutin ongelmako?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Eikös noissa johtosarjoissa tosiaan ole vikoja ollut. Jos kuitenkin vika tuntuis suuttimissa olevan niin ota sitten huomioon, että suutinten suuntaus on melko tarkka ja suutinten keinuvivuissa on venyvät pultit mitkä pitää vaihtaa.... Ja heittokelloa taisi tarvita keinuvipujen välyksiä säätäessä.
Ja taisi olla ne suutinten kiinnityspultitkin venyvät...
E: Typo ja lisäys
Ja taisi olla ne suutinten kiinnityspultitkin venyvät...
E: Typo ja lisäys
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 156 vierailijaa