ATD ei käynnisty/käy huonosti - RATKAISTU

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Seat TDi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 20.10.2004 10:10

ATD ei käynnisty/käy huonosti - RATKAISTU

ViestiKirjoittaja Seat TDi » 25.9.2010 9:57

Olen yrittänyt metsästää vikaa autosta Skoda Octavia TDI 4x4 vm.03. Moottori on ATD, eli 74kW pumppusuutin diesel.

Auto oireilee seuraavasti. Välillä ei meinaa käynnistyä millään ja jos käynnistyy niin ajettaessa nykii ajoittain tai sammuu.

Aluksi ajattelin että vika on polttoaineensuodattimessa ja vaihdoin sen uuteen. Vika ei poistunut. Suodatinta ilmatessa huomasin että kun sen täyttää niin auto käy hetken mutta suodatin tyhjenee, joten vika lienee polttoaineen saannissa. Otin suodattimelle tulevan letkun irti ja starttasin ja polttoainetta ei tullut yhtään. Vika siis tankissa olevassa siirtopumpussa?
Seuraavaksi otin siirtopumpun johdon irti ja laitoin lampun pumpun johtojen väliin. Senhän pitäisi käsittääkseni käydä hetken kun virrat laitetaan päälle. Valo ei tietenkään syttynyt.

Kysymys kuuluukin. Mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään?
Olen tietenkin tarkastanut kaikki polttoainejärjestelmään liittyvät sulakkeet.

Edit 1.

Hehkun valo syttyy normaalisti ja rele 109 vetää niin kuin olettaa saattaa.
Kaikkiin sulakkeisiin tulee jännite.

Edit 2.

Vika ei ole siirtopumpussa koska toimii kun sen kytkee suoraan akkuun.

Edit 3.

Vikakoodit olen lukenut GS200:lla ja mitään ei löytynyt.

Edit 4.

Siirtopumpun mahdollinen maadoitusvika tarkastettu. Ei vikaa.

Edit 5.

Helpotti huomattavasti kun sain sähkökaavion, josta selvisi että siirtopumpulla on myös oma rele (167), joka oli rikki. Releen vaihtamalla ongelmat ovat siis mennyttä aikaa, toistaiseksi...

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa