aaz pätkii,hyytyy ja savuaa ahtojen noston jälkeen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

aaz pätkii,hyytyy ja savuaa ahtojen noston jälkeen

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 6.9.2010 21:16

eli aaz 1.9td vento johon laitettu cooleri,putkistoa väsätty,egr ja ajonesto poistettu käytöstä.ahtokara+syöttöä.tällä hetkellä savua ei juurikaan tule reilun kilon paineilla.ja kunkkupultti vaihdettu alle 10tkm sitten eli se vika pois suljettu.

muuten toiminu täysin moitteettomasti mutta ahtojen nostojen jälkeen joka alkoi kun max ahdot nostin 1.2baariin.eli silloin tällöin täysikiihdytyksellä max ahdoilla auto hyytyy kuin seinään ja alkaa katkoa ja putkesta tulee usvaa tien täydeltä(harmaata,sinistä?).jos nostaa kytkimen niin katkoo ja meinaa sammua mutta muutaman sekunnin päästä taas tokenee ja pelaa taas kuin mitään ei olisi tapahtunut?!?mitä helvettiä?
ennen ahtojen nostoa auto ei ainakaan öljyä kuluttanut nimeksikään eli turbokaan ei öljyjä ole läpi voinut laskea.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 6.9.2010 21:56

mikä ahdin?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.9.2010 22:01

onkos tuommosesta osasta menty johdot katkaisemaan?
http://i76.photobucket.com/albums/j15/v ... P60074.jpg
tuohan siis tulee nestepäähän siihen mistä lähtee suihkuputket niin siihen keskelle mistä voi tarkistaa pumpun ennakon. entä onko ennakot minkälaiset?

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 6.9.2010 22:52

Liian kova pakopaine raottaa pakoventtiiliä, hydraulinostin poistaa syntyneen välyksen ja venttiili jää kantamaan hetkeksi.
Ongelma poistuu vaihtamalla suurempi ahdin tai laskemalla ahtoja.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 7.9.2010 0:03

Kyllähän tuohon auttaa jäykemmät venttiilinjousetkin, 1,9 yksinkertaset jouset on melko rimpulat.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 7.9.2010 0:41

^ Toki, mutta pakopainetta on silti paljon.

bigsix
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.9.2007 14:58

ViestiKirjoittaja bigsix » 7.9.2010 8:26

Meneekö naftaputkissa ilmaa? Itselle aiheutti joskus samanlaista ongelmaa.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 7.9.2010 9:54

AnttiK ja MJF on oikeassa.kova ahtopaine pienellä ahtimella saa pakopaineen karkaamaan pilviin.Pakoventtiilit alkavat kantamaan ja sitä kautta hydraulinostimen venyy liian pitkäksi.
Pakopainehan näissä on aika ongelma,samoin vakiot venttiilinjouset,erityisesti jos ovat yksinkertaiset,esim. 1Y:n...

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 7.9.2010 10:35

Itellä ollut joskus samaa ongelmaa. AAZ vakio kokoonpano, avarampi putkisto vaan ja ahdot päälle kiloon, ni alkaa rynkyttämään. Mittaappa pakopaineita, silloin ku alkaa täristää, olis mielenkiintoinen tietää.

sitkuura
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.9.2010 17:53

ViestiKirjoittaja sitkuura » 7.9.2010 13:30

Omasta mittasin pakopaineita tuolla K03 pillerillä nii 0,9 ahdoilla ilman cooleria ja 2,5 tuuman putkistolla kesti tuonne ~3000 hujakolle vähän reilussa baarissa ja sit hyppäs kierrosten mukana ~4500 ja 2bar.... On siis melko max tuo 0,9.... syöttöjä ja karaa hipelöity silleen sopivasti ->meni leimasta läpi ilman ahdonalaista...

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 7.9.2010 14:09

ennakko 0.95 ja ei ole nypätty tuota syöpumpun päässä olevaa johtoa irti.

eli eiköhän nuo pakopaineet ole syynä moiseen.niin ja vetäviä kierroksia on nostettu ja juuri reilummilla yläkierroksilla se juuri aina tilttaa;D

tuo turbo on kauhea rusina,monet kuitenkin ovat tuntuneet ajelleen reilusti yli kilon ahdoillakin.kolmella pultilla oleva eli onko tuo nyt se K03?
elikkä täytyy pudottaa ahtoja,jos sen max 1bar pistäisi.
täytyy katsoa olisiko jossain vaiheessa mielenkiintoa vaihtaa isompaa puhallinta tilalle.

AUH
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.9.2010 21:00

ViestiKirjoittaja AUH » 7.9.2010 21:10

Lainataanpa topiccia kun sama kone kyseessä. Mutta ongelma semmoinen että ahdot ei nouse millään yli 0,45bar...ei vaikka tulppaa hukkaportin kokonaan pois pelistä? Voiko olla et hukkiksen kello on totaali kabut? syöttöä on senverran lisätty et peilistä juuri huomaa ja ahto mittari on ahtojen alaisen syötön letkusta T haaralla. Auto on -98 1,9td ja turbo kkk 13? Niin ja eka viesti joukossa savuisessa! =)

sitkuura
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.9.2010 17:53

ViestiKirjoittaja sitkuura » 7.9.2010 21:19

ootkos "jatkanut" sitä hukkaportin tankoa? Olisko joku joskus kirjottanu et olis tavallaan portti kulunu väljäks ja periaatteessa olis kokoajan auki... milläs kierroksilla on tuo 0,45 ahtoja? omassa on jossain ~1600 hujakoilla tuon verran ja 0,9bar@~2100...

AUH
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.9.2010 21:00

ViestiKirjoittaja AUH » 7.9.2010 21:29

Pitää huuattaa jonnekki 3200-3500 et nostaa tuonne asti!? Oon sitä tankoa vähä jatkanu mutta en ihan "tappiin" asti.

sitkuura
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.9.2010 17:53

ViestiKirjoittaja sitkuura » 7.9.2010 22:01

rohkeesti vaan lisää jatkoa siihen tankoon.... jos varat loppuu ennen ku on tarpeeks painetta ni sit varmaan on jossain jotain oikeeta vikaa tai vuotoa....

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 7.9.2010 22:07

No joko se vento on liikenteessä ja oireilee =O :DD
Eikös se oo aika selvää et semmonen rusina jo tilttaakin reiluilla ylikierroksilla :DD

AUH
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.9.2010 21:00

ViestiKirjoittaja AUH » 7.9.2010 22:10

Joo pitää huomenna koittaa mitä tapahtuu ku ruuvaa sen tangon loppuun asti?

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 7.9.2010 22:15

Veikkaisin vuotoa noihin alhaisiin ahtoihin, mut jos syöttöäkin on lisätty niin pitäs näkyä jo reilua usvaa peilistä..??

AUH
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.9.2010 21:00

ViestiKirjoittaja AUH » 9.9.2010 6:12

Vähän parannusta tähän vaivaan tulin ku kävin kaikki liitokset läpi ja voi olla et turbon ja imusarjan välistä ehkä on vuotanut? Eli nuo liitokset on nyt ok. Sit jatkoin sitä hukkiksen tankoa ihan maksimiin ja silti jää paineet 0,6bar mut se hyvä puoli tässä on nyt kuitenki et nyt ahtaa tuon jo noin 2000rpm ja paineet nousee ihan terveen oloisesti. Voiko tätä bliidata normaalisti kun on tuo 2 toiminen hukkaportti vai millä keinoin noita paineita ylös? joku 0,9-1bar vois varmaan olla ihan hyvä niin eipähän heti laukea koko kikotin.

AUH
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.9.2010 21:00

ViestiKirjoittaja AUH » 9.9.2010 21:26

Tulipahan kokeiltua sit ite tuo bliidaus ja toimii. Nyt homma pelittää, paineet tasan 1,0bar ja ne on jo vähän yli 2000rpm ja siitä eteenpäin...äkäseksi tuota ei kyllä voi sanoa mut jospa tuolla pääsis töihin ja välillä sieltä poiski...!?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa