T4 Ei lataa ja öljynpainevalo vilkkuu
Valvoja: ffp jäsenet
T4 Ei lataa ja öljynpainevalo vilkkuu
Eli t4 1,9td jossa uusi laturi mutta virtalukonpohja todella huonossa jamassa.
Voisiko se aiheuttaa semmoista että ei lataa mutta akun valo ei pala, öljynpainevalo vilkkuu ja välillä häviää mittaristosta kaikki toiminnot. Samalla kertaa syttyi muuten airbagin valokin...
Voisiko se aiheuttaa semmoista että ei lataa mutta akun valo ei pala, öljynpainevalo vilkkuu ja välillä häviää mittaristosta kaikki toiminnot. Samalla kertaa syttyi muuten airbagin valokin...
Noniin, vaihdoin virtalukon pohjan ja vedin hyppyjohdot laturin takaa suoraan sulakerasialle eikä vieläkään lataa...
Semmoinen muutos tuli asiaan että akkujännite on johdot irti otettuna 11,8V ja laskee mutta johdot kiinni ollessa laturilta löytyy 12,1V.. voiko puoli vuotta vanha laturi olla jo kömmähtänyt?
Öljynpainevalo vilkkuu samalla lailla edelleen luonnollisesti koska ei lataa ja bägin valo myös palaa, ihmetystä aiheuttaa että akkujännitteen varoitusvalo ei pala..
Semmoinen muutos tuli asiaan että akkujännite on johdot irti otettuna 11,8V ja laskee mutta johdot kiinni ollessa laturilta löytyy 12,1V.. voiko puoli vuotta vanha laturi olla jo kömmähtänyt?
Öljynpainevalo vilkkuu samalla lailla edelleen luonnollisesti koska ei lataa ja bägin valo myös palaa, ihmetystä aiheuttaa että akkujännitteen varoitusvalo ei pala..
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Noniin nyt on tutkittu ja hutkittu lisää.
D+ johto joka menee mittaristolle on ehjä eli sen johdon kautta menee akun merkkivalolle tieto.
Missä sijaitsee sitten jännitteensäädin ja latausrele..?
Testasin jomppijohdolla D+ navasta suoraan akun + napaan simuloidakseni jännitteen mutta mitään ei tapahtunut, eli laturi on aivan mykkä.
Mistä sitä ohjataan??
D+ johto joka menee mittaristolle on ehjä eli sen johdon kautta menee akun merkkivalolle tieto.
Missä sijaitsee sitten jännitteensäädin ja latausrele..?
Testasin jomppijohdolla D+ navasta suoraan akun + napaan simuloidakseni jännitteen mutta mitään ei tapahtunut, eli laturi on aivan mykkä.
Mistä sitä ohjataan??
Kiitos linkistä... Ei ole tuo topicci sattunut silmään..
Joka tapauksessa, vaihdoin tänään jännitteensäätimen ja nyt heräsi akun merkkivalo henkiin.
Onko mahdollista että vanha jännitteensäädin on alkanut temppuilemaan (antanut ylijännitettä kun välillä hävisi mittaristo kokonaan pois pelistä) sen verran että on lopulta polttanut laturin koska ei edelleenkään lataa, ainoa bonus oli tuon valon syttyminen jota kerkesin jo kummeksua.
Eli lyhyt johtopäätös on että laturi vaihtoon!
Joka tapauksessa, vaihdoin tänään jännitteensäätimen ja nyt heräsi akun merkkivalo henkiin.
Onko mahdollista että vanha jännitteensäädin on alkanut temppuilemaan (antanut ylijännitettä kun välillä hävisi mittaristo kokonaan pois pelistä) sen verran että on lopulta polttanut laturin koska ei edelleenkään lataa, ainoa bonus oli tuon valon syttyminen jota kerkesin jo kummeksua.
Eli lyhyt johtopäätös on että laturi vaihtoon!
Kyllä toista laturia se kaipaa, voi myös löytyä purkamoilta ehjiä.
http://www.autopurkaamot.com/autopurkamot.php
http://www.autopurkaamot.com/autopurkamot.php
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
Minulla suli paksusta punaisesta B+ johdosta akun läheltä peltisulake,siis
akun ja laturin välissä on sulake ja kun se yhteys katkeaa laturi ei tunne akkua ja ei voi ladata.
Se voi sulaa ja palaa pultin alta ,että yhteys on ja ei oo kuten mulla.
Veikkaisin sulta tätä vikaa, voi näyttää ehyeltä, mutta pultin alta hapettunut/poikki.
Musta päävirtasulakekotelo akun vieressä,paksuin tulee laturilta.
akun ja laturin välissä on sulake ja kun se yhteys katkeaa laturi ei tunne akkua ja ei voi ladata.
Se voi sulaa ja palaa pultin alta ,että yhteys on ja ei oo kuten mulla.
Veikkaisin sulta tätä vikaa, voi näyttää ehyeltä, mutta pultin alta hapettunut/poikki.
Musta päävirtasulakekotelo akun vieressä,paksuin tulee laturilta.
Nostetaampa vähän tätä aihetta.
Samojen öljyvalo vilkkuu ja latausvalo palaa ongelmien kanssa painin juuri itsekkin.
Itse en ole vikaa vielä saanut selvitettyä omassa t4 '97 2,4d syncrossa mutta tälläisen vian selvitys listan löysin brittifoorumilta.
Oljyvalo vilkkuu muttta sammuu korkeilla kierroksilla -> Matalapaine öljy anturi paskana
Öljyvalo alkaa vilkkumaan korkeilla kierroksilla ->korkeapaine anturi paskana
Öljyvalo vilkkuu kierroksista huolimatta -> Öljyjärjestelmän valvonta ei saa kierrosluku tietoa laturilta.
Eli kun mulla vilkkuu kierroksista huolimatta öljyvalo ja laturin valo palaa himmeästi mutta lataa mutta ei tarpeeksi akulta 12,8V.
Laturin herätteeltä mittasin 9,6V
Laturi kävi mielestäni myös kovin kuumana
Mites pitäisikö tuolle herätteelle tulla 12V (akkujännite)
Ja meneekö nämä kaksi johtoa suoraan mittarille (onko helppo löytää) tai vaihdanko kädet ristissä vain pätkät näistä johdoista ja toivon että ovat poikki vaihtamaltani pätkältä tai onko esim latauksen säädin paskana.
Samojen öljyvalo vilkkuu ja latausvalo palaa ongelmien kanssa painin juuri itsekkin.
Itse en ole vikaa vielä saanut selvitettyä omassa t4 '97 2,4d syncrossa mutta tälläisen vian selvitys listan löysin brittifoorumilta.
Oljyvalo vilkkuu muttta sammuu korkeilla kierroksilla -> Matalapaine öljy anturi paskana
Öljyvalo alkaa vilkkumaan korkeilla kierroksilla ->korkeapaine anturi paskana
Öljyvalo vilkkuu kierroksista huolimatta -> Öljyjärjestelmän valvonta ei saa kierrosluku tietoa laturilta.
Eli kun mulla vilkkuu kierroksista huolimatta öljyvalo ja laturin valo palaa himmeästi mutta lataa mutta ei tarpeeksi akulta 12,8V.
Laturin herätteeltä mittasin 9,6V
Laturi kävi mielestäni myös kovin kuumana
Mites pitäisikö tuolle herätteelle tulla 12V (akkujännite)
Ja meneekö nämä kaksi johtoa suoraan mittarille (onko helppo löytää) tai vaihdanko kädet ristissä vain pätkät näistä johdoista ja toivon että ovat poikki vaihtamaltani pätkältä tai onko esim latauksen säädin paskana.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 45 vierailijaa