Golf IV 1.9 TDI 66 kw jakohihna
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 30.7.2009 12:07
Golf IV 1.9 TDI 66 kw jakohihna
Tervehdys taas tänne. Ostin ensi talvea silmällä pitäen volkkarin, kun viime talvinen Polo yllätti positiivisesti. Nyt oli sitten aika siirtyä turboaikaan neloskoppasen golfin siivin.
Ja asiaan: Auto on 98-vuotinen ja ilmeisesti siis AGR-koneella. Hihnan vaihtohan näissä on huoltokirjan mukaan 60 tkm., mutta lueskelin netistä että saattaisi olla ekan vaihdon jälkeen 90 tkm.? Mistä tämä parhaiten selviäisi? Tarroja tai lappuja ei konehuoneessa ole, sillä edellinen omistaja on itse vaihtanut hihnan.
Ja asiaan: Auto on 98-vuotinen ja ilmeisesti siis AGR-koneella. Hihnan vaihtohan näissä on huoltokirjan mukaan 60 tkm., mutta lueskelin netistä että saattaisi olla ekan vaihdon jälkeen 90 tkm.? Mistä tämä parhaiten selviäisi? Tarroja tai lappuja ei konehuoneessa ole, sillä edellinen omistaja on itse vaihtanut hihnan.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_golf4_1j
Tuolla hihnanvaihdosta, ei suomeksi mitään.
Jos ei tietoa hihnanvaihto ajasta niin vaihda heti, ja sen jälkeen 90tkm.
Tuolla hihnanvaihdosta, ei suomeksi mitään.
Jos ei tietoa hihnanvaihto ajasta niin vaihda heti, ja sen jälkeen 90tkm.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 30.7.2009 12:07
Noita hihnoja on kaksi eri versiota??
Hammastus on erilainen,pituus sama.?
Moottorin valmistusnumero ratkaisee kumpi hihna käy.
No nyt selvisi!!
http://www.gates.com/europe/file_displa ... 5559XS.pdf
Onko syytä vaihtaa myös venttiilin nostajan kupit,millon??
Autossa on huoltokirja ,joka huolto tehty merkkiliikkeessä.
Oisko noita siellä vaihdettu ,mittarissa 400 thkm??
http://pics2.tdiclub.com/pdf/a4timingbelt.pdf
aukee hitaasti.
Hammastus on erilainen,pituus sama.?
Moottorin valmistusnumero ratkaisee kumpi hihna käy.
No nyt selvisi!!
http://www.gates.com/europe/file_displa ... 5559XS.pdf
Onko syytä vaihtaa myös venttiilin nostajan kupit,millon??
Autossa on huoltokirja ,joka huolto tehty merkkiliikkeessä.
Oisko noita siellä vaihdettu ,mittarissa 400 thkm??
http://pics2.tdiclub.com/pdf/a4timingbelt.pdf
aukee hitaasti.
Viimeksi muokannut 204, 18.7.2010 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hihnoja on kaksi eri versiota, ulkoisesti ovat täsmälleen samanlaiset, sisäisesti uudempi on vahvempi. Uuden vahvemman voi laittaa, jos vaihdetaan kaikki rullat metallisiin. Gatesin sarja K015559XS on vahvemmalla hihnalla ja metallirullilla, se paikalleen ja kovaa menoa. Gatesilla on sivut alhaalla, siellä on kuitenkin aiheesta technical bulletin löydettävissä.
Ymmärsinkö oikein?
Kun laitan tuon sarjan Gates K015559XS.
Niin siinä tulee kaikki tarvittavat metalliset rullat.??
Kiitos edellisestä vastauksesta,selvensi asiaa jo huomattavasti.
Tässä tärkeä asia juuri tuohon asennukseen liittyen.
http://www.gates.com/europe/file_displa ... XS_jne.pdf
http://www.gatessingapore.com/europe/fi ... %C3%A4.pdf
1.8 bensakoneen jakohihna
http://www.gatessingapore.com/europe/fi ... _8_20V.pdf
Kun laitan tuon sarjan Gates K015559XS.
Niin siinä tulee kaikki tarvittavat metalliset rullat.??
Kiitos edellisestä vastauksesta,selvensi asiaa jo huomattavasti.
Tässä tärkeä asia juuri tuohon asennukseen liittyen.
http://www.gates.com/europe/file_displa ... XS_jne.pdf
http://www.gatessingapore.com/europe/fi ... %C3%A4.pdf
1.8 bensakoneen jakohihna
http://www.gatessingapore.com/europe/fi ... _8_20V.pdf
Lainataampa olemassa olevaa topikkia.
Pitäisi kaverin 66kw 1.9TDI golfiin vaihtaa jakopää ja aikaisempaa kokemusta VAGeista ei juuri ole. Pikaisesti selailin Alfamerin opusta ja jäi mietityttämään onko tuo tehtävissä kotiolosuhteissa ilman noita nokan ja ruiskutuspumpun lukitustyökaluja?
Ja minkä takia siinä käsketään löysäämään nokan- ja pumpunhammashihna pyörän pultit?
Onko jotain muuta normaalista poikkeavaa mitä pitäisi ottaa huomioon?
Pitäisi kaverin 66kw 1.9TDI golfiin vaihtaa jakopää ja aikaisempaa kokemusta VAGeista ei juuri ole. Pikaisesti selailin Alfamerin opusta ja jäi mietityttämään onko tuo tehtävissä kotiolosuhteissa ilman noita nokan ja ruiskutuspumpun lukitustyökaluja?
Ja minkä takia siinä käsketään löysäämään nokan- ja pumpunhammashihna pyörän pultit?
Onko jotain muuta normaalista poikkeavaa mitä pitäisi ottaa huomioon?
Ruiskutuspumpulle käy "erikoistyökalusta" 6mm poranterä tai muu vastaava puikko. Nokka-akselin työkalu sen sijaan olisi hyvä olla olemassa, siihen ehkä kävisi sopivan kokoinen lattalevy, millä varmistetaan että nokka-akselin hahlo on samansuuntainen kannen kanssa.
Nokan ja ruiskutuspumpun ruuvit täytyy avata sen takia että saadaan löysät pois hihnasta.
Nokan ja ruiskutuspumpun ruuvit täytyy avata sen takia että saadaan löysät pois hihnasta.
Jep, ei tosiaan näytä olevan turhan kranttu nokan ajoituksen suhteen. Kun kierrettiin merkit kohakkain kampiakselilta ja lukitsi pumpun pyörän niin se nokan hahlo oli vinossa suhteessa kanteen eikä samansuuntaisesti. Laitettiin se nyt sitten suoraan eikä mitään eroa auton omistaja huomannut aikaisempaan, ehkä vähän pirteämpi epäili mutta ei osannut varmaksi sanoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa