Suutin vikaiset vag autot!!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

golfvr6
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.12.2006 23:33

Suutin vikaiset vag autot!!

ViestiKirjoittaja golfvr6 » 2.4.2010 10:48

Onkos porukalla ollut noita suutin ongelmia?

Itselläni meni vaihteeks taas yks suutin vaihtoon kun jätti skodaloda tielle ?. Alkaa vähän vituttamaan tämä suuttimien vaihtelu!
Saisi se vi.un konserni alkaa tutkimaan ton suuttimen elektroniikkaa että mikä niissä on vikana, että menevät oikosulkuun. (Kun eihän se sulakekkaan pala ilman että joku aiheuttaa oikusulun) Saisivat tutkia noi suuttimet ja kantaa vastuun siitä jos niissä on jotain valmistus virheitä!

Ei voi kyllä kehua kauheesti ainakaan skodan maahantuontia, tämän asian tiimoilta!

Enkä kyllä voin ymmärtää sitä miksi koko vi.un suutin tarvii vaihtaa jos elektroniikka hajoo kyljestä, kun se ei ole muuta kun ruuvaa vanhan paskan irti siitä suutin osasta
ja laittaisi uuden tilalle!! Mut kai se vag-konsernin on jostain raha saatava

Ja olen myös luullu et ei tollasii suuttimia tarvii vaihtaa korkeintaan kun vasta n.300 000km tai enemmän

olen tainnut olla väärässä!! mittarissa 126000km

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 2.4.2010 11:00

Jep jep. Vaihda konsernia?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 2.4.2010 11:08

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

golfvr6
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.12.2006 23:33

ViestiKirjoittaja golfvr6 » 2.4.2010 13:44

Kyllä tässä pitää harkita konsernin vaihtoa, kun vaan saa laatikon huollosta takaisin.

Sitten ihmetyttää se kun huollosta sanotaan aina, että ei näitä oo mennyt oikeen koskaan!

On niin uskottava repliikki!!

Löytyy nimittäin yksi purettu suutin kotoa, eikä se kyllä mitään kauheen tähti tiedettä ole tuo vag-konsernin suutin rakentelu taito!!

Pitäisi vaan tässä selvitellä että onko suutin elektroniikan hajoaminen johtunut autosta vai elektroniikan huonoudesta tai teko virheestä!!

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 2.4.2010 14:22

Konsernihan ne suuttimet rakentaaki :DD
Ihan hyvin vedät, lisää viinaa koneseen :)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 2.4.2010 14:28

No tunnetusti vag -harrastajat mieltävät tyyppiviat ominaisuuksiksi.
Tottahan se ketuttaa pistää parikymppiä uudehkoon autoon ja seisottaa sitä pajalla milloin mistäkin syystä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.4.2010 14:28

ja luultavasti myös muille valmistajilla on samoja suuttimia :) vai olisko sittenki käyttäjässä jotain syytä moiseen asiaan :)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 2.4.2010 15:11

Eipä tunnu densolla olevan samoja ongelmia suuttimien kanssa, olisiko boschin aika alkaa siirtää intian tuotantoa takaisin saksaan.

golfvr6
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.12.2006 23:33

ViestiKirjoittaja golfvr6 » 2.4.2010 15:16

Lainaus:
jarskii-

ja luultavasti myös muille valmistajilla on samoja suuttimia :) vai olisko sittenki käyttäjässä jotain syytä moiseen asiaan :)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
En kyllä tiedä muita ketä käyttäisi samaan tekniikkaa kun vag. Voin olla väärässä!!

Ainakin bemarissa ja mersussa on toteutettu korkeapaineruikulla se paine sinne suuttimelle, kun taas vaggeissa se suutin tuottaa sen paineen sinne.

vag suutin: boschin suutin rungolla ja siemens elektroniikka ohjaa suuttimen avautumista

Huvittaa vaan että tota elektroniikkaa ei saa erikseen... taitaa olla myynti kikka

Ja tohon käyttäjä juttuun, et ihan normi työmatka ajossa auto on, tai siis ajossa :) jos on joskus kunnossa

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 2.4.2010 16:26

Sitten ihmetyttää se kun huollosta sanotaan aina, että ei näitä oo mennyt oikeen koskaan!


ihan yhtä kuuluisa sanonta kuin sekin että autokauppias mainostaa : mulla on/vaimolla on juuri tällanen auto, joka päivä ajossa jne ei mitään vikaa plaa plaa...

golfvr6
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.12.2006 23:33

ViestiKirjoittaja golfvr6 » 2.4.2010 19:09

Näin juuri :)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 2.4.2010 19:29

En kyllä tiedä muita ketä käyttäisi samaan tekniikkaa kun vag. Voin olla väärässä!!

Ainakin bemarissa ja mersussa on toteutettu korkeapaineruikulla se paine sinne suuttimelle, kun taas vaggeissa se suutin tuottaa sen paineen sinne.


nyt siis puhuttiin pumppareista kun ei ollut ollenkaan mainittu sitä aiemmin. luulin toki että puhuttiin jo raili moottoreista kun noin vähän ajettu auto.

kukapa tuommoista pumpparitekniikkaa huolisikaan, eihän niillä taida tosiaan tehdä mitään.

volvolla koemallina taisi olla nimellä FH12 vuodesta -92 lähtien pumpparina.. moottoria on valmistettu kuitenkin miljoonia kappaleita joten ei tuo kovin uutta volkkarin tekniikkaa ole

kyllä ne taitaa olla nuo pumpparit kestävämpiä kun commonrail moottorit. niissä kun ei kestä suuttimet hirveitä kilometrejä juurikin sen suuren paineen takia

golfvr6
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.12.2006 23:33

ViestiKirjoittaja golfvr6 » 2.4.2010 20:47


nyt siis puhuttiin pumppareista kun ei ollut ollenkaan mainittu sitä aiemmin. luulin toki että puhuttiin jo raili moottoreista kun noin vähän ajettu auto.

kukapa tuommoista pumpparitekniikkaa huolisikaan, eihän niillä taida tosiaan tehdä mitään.

volvolla koemallina taisi olla nimellä FH12 vuodesta -92 lähtien pumpparina.. moottoria on valmistettu kuitenkin miljoonia kappaleita joten ei tuo kovin uutta volkkarin tekniikkaa ole

kyllä ne taitaa olla nuo pumpparit kestävämpiä kun commonrail moottorit. niissä kun ei kestä suuttimet hirveitä kilometrejä juurikin sen suuren paineen takia


Selvennykseksi vielä tähän asiaa.

2.0TDI 125kW-moottorit pumppusuutintekniikalla ovat taasen varustettu pietzo-ohjatuilla pumppusuuttimilla, 4-venttiilikansirakenteella ja aina hiukkassuodattimella.

125 kW moottorissa polttoaineen ruiskutus tapahtuu monivaiheisesti pitzosuuttimen kautta, mikä pehmentää käyntiääntä vaikka pumppusuutinmoottori onkin.

Elikkä ei ainakaan vielä -07 ole CR. Vaikka skoda octavia rs 2.0tdi CR
nimellä myyty!!

Vasta nyt uusimpiin vag laisiin on tullut tai tulossa aito common rail tekniikka

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 2.4.2010 22:01

topicin alkuun olisi varmaan kannattanut laittaa heti tuo viesti. ei tarvitse sitten kalastella tietoja

Mikko L.
-
Viestit: 80
Liittynyt: 23.7.2003 16:44

ViestiKirjoittaja Mikko L. » 3.4.2010 10:29

kyllä ne taitaa olla nuo pumpparit kestävämpiä kun commonrail moottorit. niissä kun ei kestä suuttimet hirveitä kilometrejä juurikin sen suuren paineen takia


Tarkoititko yleisellä tasolla vai jonkun tietyn merkin/mallisarjan sisällä vai kuinka? Tähän olisi mukava saada hieman perusteluja, koska allekirjoittanut ei ainakaan ole törmännyt tällaisiin ongelmiin commonrail-moottoreiden polttoaineensyötön kanssa (tuolloinen autonvalmistaja tosin aivan muu kuin VAG, Bosch-järjestelmät).

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 3.4.2010 11:22

kaikista delphin järjestelmistä pysyisin etäällä. niissä kun ei kestä mikään. boschit tuntuu kestävän vähän paremmin

Vessu
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.3.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Vessu » 3.4.2010 12:59

Yleistettynä:
Mercedes-Benz aloitti Commonrail tekniikan käyttämisen ja kohtasi ensimmäiset
ongelmat hehkutulppien ja suuttimien kanssa.
Muut merkit seuraavat perässä ja tasan tarkkaan samat ongelmat tiedossa rakenteesta
johtuen.
Miksi sitten siirryttiin Commonrailiin?
Pehmeämpi käynti ja tiukentuvat pakokaasunormit, edes tehoissa ei ole välttämättä eroja.
Kuluttaja maksaa ja korjaamo kiittää.
Edit
Pumppareissa taitaa olla johdinsarjavikoja ja nokka-akselin kulumista pää diagnoosina

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 4.4.2010 19:17

Pääsyy commonrailiin siirtymisessä on kyllä se, että se on huomattavasti halvempi valmistaa kuin pumppari tai edes sähköisesti ohjattu jakajapumppu.
Osia on huomattavan vähän ja ne ovat käytettävissä huomttavasti isommassa osassa mallistoa.
Hehh, aika harvoin autojen tekniikassa on siirrytty eteenpäin, jos siitä ei ole jäänyt konsernille enempää rahaa käteen.
Yksikään autonvalmistaja ei tee sarjatuotantoautoja tekemisen riemusta, ainoastaan tehdäkseen rahaa.

Vessu
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.3.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Vessu » 4.4.2010 20:19

Väittäisin edelleen,että saastemääräykset olivat suurin syy miksi siirryttin.
Yhteispaineruiskutuksessa voidaan säätää ruiskutusmäärää tarkemmin kuin PDI:ssä?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 4.4.2010 22:47

tuo syyhän se oli volkkarillakin ettei voinut enää jatkaa pumpparin käyttöä

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 5.4.2010 8:44

Itselläni meni vaihteeks taas yks suutin vaihtoon

Montakos suutinta oot uusinu?
Viimeksi muokannut helix, 15.4.2010 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 5.4.2010 9:56

Eikös tämä ole pelkästään 2.0tdi 16v koneen ongelmia ja nimenomaan pumppusuuttimet(tai niiden aivot) hajoaa.
Kaverilla 2 kertaa jäi tielle 06 passatti 140hv versio tuon vian takia, teki puolen vuoden sisällä nuo, sitten lähti vaihtoon että saa seuraava onnellinen hinautella ja vaihella loput suuttimet.. ;) niiden johtosarjakin uusittiin tuossa.

Mukavan hintasta hommaa, ja sammuu laakista ties mihin hevon jeeraan varoittamatta yhtään.

Kyllä commonrailit on hyvinkin luotettavia jos nuihin vertaa, toki suuttimia niissäkin vaihellaan, mutta ne ei yleensä hajoa kerrasta vaan kuluvat ja ohivirtaus kasvaa että lopulta on käyntiinlähtöongelmia.

Kuluu ne jakajapumputkin, tosin pääsääntöisesti lähelle/tai ylikin 400tkm ne silti kestää ettei niitä oikeen pääse moittimaan.

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 28.4.2010 18:43

täällä kans yks pumppusuutin potilas. maanantai aamuna klo 4:50 passat hyytyi 100m ennen työmaata. liekkö tuossa uudessa A4:sessa noita suutin ongelmia ku sehän on commonrail.
mut toisaalta tuolla A4:sen hinnalla saa jo usean parin pumppusuuttimia

Miikka-
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.5.2010 21:50

ViestiKirjoittaja Miikka- » 11.5.2010 22:34

Tervehdys,

Piti tulla heti kyselemään, kun tuli hankittua tuollainen Rs Ocu TDI -07.
Miten porukka on hankkinu noita rikkoontuneita pietzoja?

Merkkitiskiltä kertoo 1000e kustannus.
VW "vaihto-osa" 600e.
Saksa ? tms???

Olisi ainakin tilanteelle selvät sävelet kun se huonolla tuurilla osuu kohalle.
90tkm mittarissa ja Metrolla näyttäis olevan huollettu eli Skodaturva voimassa, onneksi.

Kaikki vinkit otetaan vastaan jotta euroja säästyisi... eikä tarvi heti vaihtaa laitetta ahistuksen iskiessä

Edit
Ei se oikein ole kuin tulpan vaihtoa tuo suutinremontit, vaatii kohtuu tarkat kuviot eikä joka paja niitä todellakaan kykene tekemään. Näyttäisi siltä että merkillä kannattaa hoitaa tuo ongelma jos se osuu kohdalle ja näyttäisi että 620e olisi VW osan hinta + työt. Jos jollakin on parempaa tietoa niin edeleen otetaan infoa vastaan.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 12.5.2010 15:55

03g130073mx
Tuommoset siellä vissiin lymyilee.
E-bay:ssä on välillä muutamia ollu kaupan, uusiakin n. puolet marmorin hintaan.
Marmorilta oon vaihto-osana ostanu, kun ei se ilmaista ole laina / vuokra autoilla ajella osia ootellessa.

Miikka-
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.5.2010 21:50

ViestiKirjoittaja Miikka- » 12.5.2010 16:04

Ootko teettäny asennuksen merkillä vai osaava "Dieselpaja" hoitanut sen puolen?

Edit.
03g130073mx on tosiaankin tuo oikea osa, kuitenkin merkillä tarjosivat kun kyselin samaa tuotetta 400 e kalliimmalla osanumerolla 03g130073m? Myyjä oli ihmeissään kun kyselin että kato nyt sieltä onko 1000e osa ainoa ja kyllähän sieltä sitten hetken päästä löytyi tuo edellä mainittu vw/seat/skoda osa. Hinta oli 620e /kpl.

kiitos tiedoista muuten

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 12.5.2010 17:40

Ootko teettäny asennuksen merkillä vai osaava "Dieselpaja" hoitanut sen puolen?

3. vaihettu merkillä, 1. ei merkillä.

olisko tuo 03g130073m tehdas uusi suutin ja 03g130073mx kierrätysosa.

Sähkopuoli noissa suuttimissa menee, virtapiiri vuotaa maihin ja ecu katkaisee syötöt kaikilta suuttimilta.

Minun pasussa meni kaikki 4.kpl n.210-235tkm:n välissä n:11kk sisällä.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 19.5.2010 18:32

Paljon tuntuu olevan noita 2.0 PD koneita nämä käsitellyt. Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa vanhemmista 1.9PD koneista? Nokkiahan noista on on poikittaisista mennyt mutta entäs suuttimet?

Patasuvanto
-
Viestit: 55
Liittynyt: 28.11.2003 21:49

ViestiKirjoittaja Patasuvanto » 19.5.2010 19:43

......
Viimeksi muokannut Patasuvanto, 25.8.2010 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 27.7.2010 22:37



Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa