Onkos muissa golffeissa ollut tuollasta laatikkovikaa että alkaa "rohisemaan" tyhjäkäynnillä?
Äiteen golosta alko moinen rohina kuulua tuossa tammikuun lopulla ja se vietiin sitten paikalliseen merkkiliikkeeseen. Siellä laatikko atomeiksi ja kaikki laakerit uusiksi. Laskua tuli toista tonnia...
Kaikkein mielenkiintoisinta oli että he eivät osanneet sanoa mitään syytä laakereiden kulumiselle...
Ääni oli selkeää rohinaa, tämä tarina vaikuttaa samanlaiselta, paitsi että kilometrejä vasta noin vähän. Ääni hävisi kytkintäpainamalla ja hiljeni sitämukaa kun moottori lämpesi. Meillä autolla päristelty 87tkm remontin aikaan, kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä. Ja auto on vm -06.
Tässä vielä linkki youtubeen, poimittu tuosta ultimatewv:n keskustelusta.
Juutubeen
Golf 1,6 FSI vaihdelaatikko
Valvoja: ffp jäsenet
No viimetalvena tuohon vaihdettiin laakerit laatikkoon. Nyt tänätalvena alkoi taas rutista ja vietiin huoltoon. Oli kuulemma aivan entinen se lattikko. No sieltä tultiin vastaan mutta ei se uusi laatikko aivan ilmainen ollut. Eli laitteeseen laitettiin aivan tehdasuusi vaihdeloota. Nyt sillä ajettu pari tonnia ja ääni on voimakkaampi kun vanhalla laatikolla, kuuluu sisälle asti...
Omalla tutkinnalla vikakin löytyi ;) Ovat vahingossa laittaneet sinne makaroonilaatikon vaihdelaatikon paikalle, eli siinä lootan kupeessa lukee "Made in Italy"
Saa nähdä mitä tekeevät kun sen taas saa tuonne VW:lle rahdattua...
Omalla tutkinnalla vikakin löytyi ;) Ovat vahingossa laittaneet sinne makaroonilaatikon vaihdelaatikon paikalle, eli siinä lootan kupeessa lukee "Made in Italy"
Saa nähdä mitä tekeevät kun sen taas saa tuonne VW:lle rahdattua...
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Ei kai sieltä makaroonilaatikosta voi paljoa odottaa :)
Pakkasilla se tuon aloitti ja onkin nyt lähdetty ajamaan ja vältetty turhaa tyhjäkäyntiä, kai tuokin jonkinlaisella roiskevoitelulla on toteutettu.
Ei vaan pysty käsittämään miten 30km 80km/h ajon jälkeen voi rutista, luulisi että on varmasti öljyä jokapaikassa. Ilmeisesti jotain todella vikana tässä uudessa laatikossa kun ei kestänyt montaa tuhattakaan.
Itsellä tuolla projektikakkiksella ajettu 635tkm ja laatikon öljyjä ei vaihdettu viimeseen 200tkm, tarkistamisesta puhumattakaan. Latikko pelasi loistavasti :)
Kyllä se niin taitaa olla ettei tässä uskalla enää ostaa tämän vuosituhannen tuotoksia. Audilla ajettu 310 ja kehrää kuin kissa eikä ole mitään ongelmia...
Pakkasilla se tuon aloitti ja onkin nyt lähdetty ajamaan ja vältetty turhaa tyhjäkäyntiä, kai tuokin jonkinlaisella roiskevoitelulla on toteutettu.
Ei vaan pysty käsittämään miten 30km 80km/h ajon jälkeen voi rutista, luulisi että on varmasti öljyä jokapaikassa. Ilmeisesti jotain todella vikana tässä uudessa laatikossa kun ei kestänyt montaa tuhattakaan.
Itsellä tuolla projektikakkiksella ajettu 635tkm ja laatikon öljyjä ei vaihdettu viimeseen 200tkm, tarkistamisesta puhumattakaan. Latikko pelasi loistavasti :)
Kyllä se niin taitaa olla ettei tässä uskalla enää ostaa tämän vuosituhannen tuotoksia. Audilla ajettu 310 ja kehrää kuin kissa eikä ole mitään ongelmia...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa