1.9 TDI ja yli 300 hevosvoimaa
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDI ja yli 300 hevosvoimaa
VAG 1.9L pumppusuutindiesel räyhäsi penkkiin tänään lukemat 308hv / 554nm.
Koska autoilu kehittyy suomessa ympäristöystävällisempään suuntaan niin savua ei tällä kertaa perässä nähty.
Tulokseen siivittivät NPS:n kansi, Marteliuksen putkisto sekä LTR:n ohjelma. Unohtamatta sitkeän harrastajan omaa ja perheen panosta.
Dynokäyrä nähtävissä: http://www.ltr-racing.com/ohjelmoinnit.htm
Koska autoilu kehittyy suomessa ympäristöystävällisempään suuntaan niin savua ei tällä kertaa perässä nähty.
Tulokseen siivittivät NPS:n kansi, Marteliuksen putkisto sekä LTR:n ohjelma. Unohtamatta sitkeän harrastajan omaa ja perheen panosta.
Dynokäyrä nähtävissä: http://www.ltr-racing.com/ohjelmoinnit.htm
Kovat on lukemat.
Hyvä olisi nähdä myös pyöräteho että tiedettäisiin häviötehoarvio ja noista laskettu moottoriteho.
Mikä on isoin muutos edellisiin mittauksiin? Miten R783 suuttimista voi tulla noin paljon lisää tehoa edellisiin mittauksiin nähden ja ilman savua? Kukaan muu ei ole päässyt 300:n lukemiin noilla suuttimilla.
Nämä kysymykset askarruttaa varmaan monia ja vastaukset jäävät tietysti ammattisalaisuuksien nojalla saamatta ;).
Hyvä olisi nähdä myös pyöräteho että tiedettäisiin häviötehoarvio ja noista laskettu moottoriteho.
Mikä on isoin muutos edellisiin mittauksiin? Miten R783 suuttimista voi tulla noin paljon lisää tehoa edellisiin mittauksiin nähden ja ilman savua? Kukaan muu ei ole päässyt 300:n lukemiin noilla suuttimilla.
Nämä kysymykset askarruttaa varmaan monia ja vastaukset jäävät tietysti ammattisalaisuuksien nojalla saamatta ;).
Näinhän se toki varmasti on.Itsellä oikeastaan kaikki lähti kolme vuotta sitten kun erään arvostetun ohjelmoijan tekemällä softalla autosta tuli 170 hp.Ja se oli kuulemma kaikki mitä sillä raudalla ulos saa.Softantekijän vaihduttua päästiin jo 250hv.
Sitten kaikki ne puheet sekä kotimaan että ulkomaan foorumeilla "antoivat" Bosion Race 783 max tuoton riittävän 220-240hv. Sitten osittaisen raudan muutoksen myötä oltiinkin jo
samoilla suuttimilla 280 kieppeillä.Eikä suuttimet olleet vielä levällään.Jälleen softa kokeiluja ja nyt tuloksena se hieman yli 300hv.Suuttimet ei ole vieläkään levällään,joten kokeilut jatkukoon.Tämä on ehkä meille itselle jonkun moinen todiste siitä suuttimien riittävyydestä.
Ja joittenkin kommenttien kumoamista.Toisaalta onko sillä nyt sitten mitään merkitystä;)
Joo ,eikä tässä järkeä ole ,se tiedostetaan.Eikä tämän jutustelun tarkoitus ole keulia muita kohtaan missään nimessä.Tuotekehitellään!
Sitten kaikki ne puheet sekä kotimaan että ulkomaan foorumeilla "antoivat" Bosion Race 783 max tuoton riittävän 220-240hv. Sitten osittaisen raudan muutoksen myötä oltiinkin jo
samoilla suuttimilla 280 kieppeillä.Eikä suuttimet olleet vielä levällään.Jälleen softa kokeiluja ja nyt tuloksena se hieman yli 300hv.Suuttimet ei ole vieläkään levällään,joten kokeilut jatkukoon.Tämä on ehkä meille itselle jonkun moinen todiste siitä suuttimien riittävyydestä.
Ja joittenkin kommenttien kumoamista.Toisaalta onko sillä nyt sitten mitään merkitystä;)
Joo ,eikä tässä järkeä ole ,se tiedostetaan.Eikä tämän jutustelun tarkoitus ole keulia muita kohtaan missään nimessä.Tuotekehitellään!
Ei se varmasti viimeinen nyt ole, kun resepti on julkiseksi tullut millä tuohon päästään. Eriasia kuka on valmis sijoittamaan tarvittavan rahamäärän perheautoonsa. :)
Jakajapumpullisia enemmän innolla odotan. Omasta mielestäni niissä voisi olla jopa enemmän haastetta. Jospa sellaisia alkaisi vireämään kevään mittaan tuonne lähemmäksi 300hp.
Jakajapumpullisia enemmän innolla odotan. Omasta mielestäni niissä voisi olla jopa enemmän haastetta. Jospa sellaisia alkaisi vireämään kevään mittaan tuonne lähemmäksi 300hp.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Onnittelut täältäkin! Automaatti selittääkin käppyrän muotoa ja ajossa alarekisteri on varmaan aivan erilainen kuin mitä lapusta voi päätellä.
Paljonkos ahtoa penkissä 4-5krpm? Mukava verrata omaan, koska voimalukemat identtiset tuolla kierrosalueella. Omassa 1,2-1,3bar.
12mm VE riittää kyllä noihin lukemiin myös. Oman kikottimen pumppu tullaan ajamaan äärimmäisyyksiin, sekä kierroksien, että tuoton suhteen, joten siitä voi sitten saada vertailevaa dataa neloskoneen pumpun riittävyyteen, joka on siis enemmän kuin neljä viidesosaa tuon oman riittävyydestä. 450hv vitosessa tarkoittaisi yli 360hv nelosessa.
Paljonkos ahtoa penkissä 4-5krpm? Mukava verrata omaan, koska voimalukemat identtiset tuolla kierrosalueella. Omassa 1,2-1,3bar.
12mm VE riittää kyllä noihin lukemiin myös. Oman kikottimen pumppu tullaan ajamaan äärimmäisyyksiin, sekä kierroksien, että tuoton suhteen, joten siitä voi sitten saada vertailevaa dataa neloskoneen pumpun riittävyyteen, joka on siis enemmän kuin neljä viidesosaa tuon oman riittävyydestä. 450hv vitosessa tarkoittaisi yli 360hv nelosessa.
Eipä nyt ole saatavissa ko.paikasta.Joo näinhän se että käppyröitä voi tehdä kuinka vain.Olen pahoillani jos ko. yritys muokkaa käppyröitä.Sahaisi meinaan omaan nilkkaan.
Ainakin siinä penkissä eri set uppien muutos on ollut nousujohteinen.
Ja parin muunkin penkin.Eikä siinä mitään.Muutamia perusasioita kun tajuaa dieselin softan tekemisestä niin uusi maailma aukeaa.Tässä on nyt n.50tkm. ajettu mittareita kiinni etc. ja muita tiedonkeruu paskoja kiinni niin eiköjän jotain tyhmällekkin aukea.Eikä tosiaan se 308hv autuaksi tee.Samoissa penkeissä vain niitä 783:a on riivattu.Niinkuin joskus puhuttu tuoton erosta vs. 100 pd suutin niin todellisia mittapöytäkirjoja en ole nähnyt kuin kaksi.Toinen on mun suuttimista ja toinen on k-euroopasta.Ja se mitä on" julkisuudessa" on puutaheinää meidän mittauksiin verrattuna.Nyt vaatii muutoksia ajatustapaan.
Ainakin siinä penkissä eri set uppien muutos on ollut nousujohteinen.
Ja parin muunkin penkin.Eikä siinä mitään.Muutamia perusasioita kun tajuaa dieselin softan tekemisestä niin uusi maailma aukeaa.Tässä on nyt n.50tkm. ajettu mittareita kiinni etc. ja muita tiedonkeruu paskoja kiinni niin eiköjän jotain tyhmällekkin aukea.Eikä tosiaan se 308hv autuaksi tee.Samoissa penkeissä vain niitä 783:a on riivattu.Niinkuin joskus puhuttu tuoton erosta vs. 100 pd suutin niin todellisia mittapöytäkirjoja en ole nähnyt kuin kaksi.Toinen on mun suuttimista ja toinen on k-euroopasta.Ja se mitä on" julkisuudessa" on puutaheinää meidän mittauksiin verrattuna.Nyt vaatii muutoksia ajatustapaan.
Viimeksi muokannut rane_69, 12.3.2010 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu tosiaan hyvä huomio.Katsoin ed. käppyrää ja siinä tosiaan 206/179kW,ja että kaikki käppyrät joita löytyy kolmen vuoden ajalta kolmattakymmentä niin ei niissäkään ole kone et pyörätehoa eritelty.Eikä tämä virittäminen niin vakavaa ole.Tai siis on.Niinkuin vaimo sanoi tuolla rahalla voisi tehdä paljon järkevämpääkin.Mikä on täysin tosi!.Rahan määrä on ollut suhteeton tuohon autoon.En voi suositella kenellekkään.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Vai kesäkauden avajaiset... Minähän en sitten tule olemaan paikalla tuossa rallissa, ei kiinnosta tuollanen esitys pätkääkään. WHAT?!
Onkos tässä kapineessa nyt minkälainen nokka politiikka?
Eikös tuota vetoaluetta voisi jatkaa vielä vähän ylemmäksikin... On kyllä jo ihan järkevän näköistä käppyrää tuolla alakierroksillakin. Verrattuna ensimmäisiin jakajapumpullisiin joilla lähentelivät 300hv... Ranen auto sopinee ihan arkiajoonkin tuollaisenaan kun ei tarvi odotella +4000rpm että alkaa tapahtumaan.
Pitkään sitä on jo odoteltukin, eräänlainen merkkipaalu tdi virittelyssä.
Hienoa työtä!
Onkos tässä kapineessa nyt minkälainen nokka politiikka?
Eikös tuota vetoaluetta voisi jatkaa vielä vähän ylemmäksikin... On kyllä jo ihan järkevän näköistä käppyrää tuolla alakierroksillakin. Verrattuna ensimmäisiin jakajapumpullisiin joilla lähentelivät 300hv... Ranen auto sopinee ihan arkiajoonkin tuollaisenaan kun ei tarvi odotella +4000rpm että alkaa tapahtumaan.
Pitkään sitä on jo odoteltukin, eräänlainen merkkipaalu tdi virittelyssä.
Hienoa työtä!
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
No aikalailla nois noi samat niksit tarvii jokatapaukses oli lähtökohtana sitten mikä 1.9
200heppaa tulee ihan perusmodilla melkolailla. Suuttimet + ahdin + avarampi putki + välijäähy ja päälle tietty softa. Hyvin pitäs 3k€:lla selvitä.
Ja aiheesta keskustelua lisää sitten omassa topikissa jos haluaa jatkaa:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=63723
200heppaa tulee ihan perusmodilla melkolailla. Suuttimet + ahdin + avarampi putki + välijäähy ja päälle tietty softa. Hyvin pitäs 3k€:lla selvitä.
Ja aiheesta keskustelua lisää sitten omassa topikissa jos haluaa jatkaa:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=63723
LTR piipahti perjantaina jäälissä ja avattiin kesäkausi toisella 1.9tdi PD +300hv päräyksellä. http://www.ltr-racing.fi//31822ff4bda94 ... b0442a.jpg
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Olikos Pasuuna lauantaina Kiikalassa vartilla? Ainakin yksi tuollainen meni varsin mukavasti tuolla. Sääli ettei tuon oikean radan ajanotto tuntunut pelaavan koko päivänä, joten aika/loppunopeus jäi epäselväksi katsojille tuosta vedosta. Kilpakumppanina ollut bemu taisi viedä kuitenkin voiton jotain 14,1s/ 17x kmh tuloksella, tosin bemu ei oikein irronnut viivasta.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Kyllähän tomaatti syö suorituskyvystä jonkinverran, mutta on siinä etunsakin. Yhden oman kikottimen autolootasta tuli kyllä erinomainen Siekkisen käsittelyssä. Manuaalilla ei kerkee millään vaihtaan niin nopeesti enää...
Hyvä loppunopeus. Tietää hyvää jatkoa ajatellen, jos vain paikat pysyy nipussa.
Millanen 60 jalkanen? Omassa 2,37s ja sama aika. Loppuja kyllä jo 6kmh vähemmän kaapissa, joka on paljon.
Hyvä loppunopeus. Tietää hyvää jatkoa ajatellen, jos vain paikat pysyy nipussa.
Millanen 60 jalkanen? Omassa 2,37s ja sama aika. Loppuja kyllä jo 6kmh vähemmän kaapissa, joka on paljon.
6 kymppinen oli 2,658
En tiedä mihin sitten muuttuu kun sais pitävämmät kumit.
Jotenkin vaan ryntäyksen hallinta on niin vaikeeta kun ei ole kokemusta tuollaisesta
yltiöpäisestä kaahailusta;).
Nyt rupee olemaan melkein kaikki ulkona noista Bosion 783:sta.Noilla raudoilla.
Vielä kun hifistelis imu ja painepuolen niin sekin auttaisi.
En tiedä mihin sitten muuttuu kun sais pitävämmät kumit.
Jotenkin vaan ryntäyksen hallinta on niin vaikeeta kun ei ole kokemusta tuollaisesta
yltiöpäisestä kaahailusta;).
Nyt rupee olemaan melkein kaikki ulkona noista Bosion 783:sta.Noilla raudoilla.
Vielä kun hifistelis imu ja painepuolen niin sekin auttaisi.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Eipä ole tasausp.lukkoa.Pakko laittaa näin ennenkuin joku viisastelee lukoista:
joita on ovissa jne.....
No ei se 01N ihan vakiokaan ole.
Siekkiselle kun aikoinaan soitin niin tyly toteamus oli että ei sillä mitään tee koko
laatikolla(En tiedä kenen kanssa puhuin).
Siitä vittuuntuneena niin tehdään sitten itse.Opiskelua ja kokeilua.
Kun vaan yksityisyrittäjällä olisi aikaa niin laatikko menisi levälleen ja muutokseen.
Ehkä kesällä sitten kun saa työkiireet pois.
joita on ovissa jne.....
No ei se 01N ihan vakiokaan ole.
Siekkiselle kun aikoinaan soitin niin tyly toteamus oli että ei sillä mitään tee koko
laatikolla(En tiedä kenen kanssa puhuin).
Siitä vittuuntuneena niin tehdään sitten itse.Opiskelua ja kokeilua.
Kun vaan yksityisyrittäjällä olisi aikaa niin laatikko menisi levälleen ja muutokseen.
Ehkä kesällä sitten kun saa työkiireet pois.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Siekkisellä voi olla myös muuta tekemistä, joten kiinnostus siksi laimeaa. Oma autoloota oli käsittelyssä 8 kuukautta, koska oli ensimmäinen laatuaan ja koneistukset veivät tuhottomasti aikaa. Toisen tekeminen on jo sitten huomattavasti helpompaa/nopeampaa.
Ton pakun kanssa varsinkin törmää helposti tohon kiinnostuksen puutteeseen, vaan kyllä siihenkin lopulta suorakytkyloota valmistuu, kun jaksoi tarpeeksi kauan kinuta... :)
Ton pakun kanssa varsinkin törmää helposti tohon kiinnostuksen puutteeseen, vaan kyllä siihenkin lopulta suorakytkyloota valmistuu, kun jaksoi tarpeeksi kauan kinuta... :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa