Utelen onko muilla käynyt vastaavaa. Elikkä kesken ajon borasta hävisi jarrutehostin. Vähän ilmoitteli itsestään ennenkuin kosahti lopullisesti. Mietinkin että onko uuden jarrutehostimen vaihto edessä, vai riittääkö pelkkä alipainepumppu. Alipainepumppu olisi Motonetissä 179e.
Ja onko pumpun vaihto hankalaa, eli kannattaako itse ruveta vaihtamaan vai vienkö huoltoon? Auto siis on 03 vuoden bora powertdi.
Boran jarrutehostin lakkasi toimimasta.
Valvoja: ffp jäsenet
minulla vähän samantapainen ongelma, minulla jarruttaa hyvin ekalla kerralla, mutta jos polkimen nostaa ylös ja painaa uudestaan niin on kova. Ja vaikuttaa myös niin että ei ahtaa kunnolla ennenkun kierrokset ovat yli 2800... en ole vielä ehtinyt laittaa konetta kiinni että pääsis arvoja kattelemaan...
Näkyykö alipaine jostain? VAG-comissa siis
Näkyykö alipaine jostain? VAG-comissa siis
Dodiin..Kiitti vinkistä. Vika siis oli juuri se tehostajan ja alipainepumpun letku. ku rupesin irrottelemaan sitä tehostajasta niin poikkesi samantien. Nyt laitoin jeesusteipillä ja jarrut on pirun tehokkaat. letku on vuotanut jo pitkään, koska jarrut on nyt oikeastaan yliherkät. Nyt siis uutta letkua hamstraamaan! Sattuuko muuten ketään tietämään mistä letkun voisi tilata ja mitä maksaa?
mulla lähti irti se letku siitä nippelistä joka on tehostajassa kiinni, mutta kun uusi osa tuli (vielä vanha teipattu malli kiinni) niin siinä oli myös se nippeli mukana eli sellainen L-muotoinen kulma pitäisi irrota tehostajasta
Edit: uuden tilasin slamitlita, hinta oli muistaakseni 34e + toimitus, ja siinä on se muovinen U-letku, takaiskuventtiili ja se kumiletkun pätkä pumpulta takaiskuventtilille
Edit: uuden tilasin slamitlita, hinta oli muistaakseni 34e + toimitus, ja siinä on se muovinen U-letku, takaiskuventtiili ja se kumiletkun pätkä pumpulta takaiskuventtilille
tuossa oli minun ongelmasta enemmän:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=766397
ja suora linkki letkuun: http://img508.imageshack.us/img508/6636 ... 103061.jpg
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=766397
ja suora linkki letkuun: http://img508.imageshack.us/img508/6636 ... 103061.jpg
Skoda octavia jarrupoljin muuttuu pumpattaessa kovaksi:
Toinen mielenkiintoinen ominaisuus tuli eilen, kun hieman testasin jarruja. Eli hitaasti tyhjään risteykseen pumppailin jarruja, niin veti jarrupolkimen kovaksi. Aivan kuin tehostin olisi hävinnyt pelistä. Dieselissä on alipaineella toteutettu tuo tehostin ja nopeasti testasin, että alipainetta tulee joten pumppu on ainakin ehjä. Samoin jos auton käynnistää ja painaa jarrupoljinta, niin hiljalleen se painuu hieman sisään päin.
Myös tuota letkua tarkistelin päälle päin, niin en huomannut murtumia. Tänään olisi tarkoitus kokeilla vuodonimaisimella.
Muutenkin tullut mieleen, että voisi kaikki nuo alipaineletkut uusia varmuuden vuoksi, kun jo aikaisemmin niissä ollut ongelmia.
Myös tuota letkua tarkistelin päälle päin, niin en huomannut murtumia. Tänään olisi tarkoitus kokeilla vuodonimaisimella.
Muutenkin tullut mieleen, että voisi kaikki nuo alipaineletkut uusia varmuuden vuoksi, kun jo aikaisemmin niissä ollut ongelmia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa