Nyt on jonkinaikaa ihmetelty ahtovuotoja ja viimein tuli paineistettua ahtoputket ja vuoto tulee venttiilikopan alta, takareunasta, nokka-akselin jokin tiiviste. Siinä on kannen puolella, eli tiivisteen alapuolella juuri joku puolipallon tuntuinen kolo (peukalonpään kokoinen), ja tiivisteen yläpuolelta tuntuu vuotavan, öljyä puskee hieman siitä aukosta, näkyy kuplivan.
Kuuluisiko tuonne edes mennä ahtoputkia pitkin ilma? Mikä tiiviste tuo vuotava on? Itellä on korjausopas muualla, ni ei pysty siitä katella. Tällähetkellä tuohon ei muuta pysty tehdä kun kiristää päälllä olevaa 3.a torx ruuvia, mutta kuinka tiukalle? En löydä juuri tähän hätään mitään kuvia, jos joku sattuisi tietämään tai pääsemään katsomaan niin auttaisi paljon. Kiitoksia. :)
1.8T 3B Passat AEB ahtovuoto kannessa!
Valvoja: ffp jäsenet
No tuo vuoto johtuu siitä, että ilmamassamittarin kohdalta tehty painetesti paineistaa myös huohotusletkut ja sitä kautta venttilikopan. Tuolla vuodolla ei auton toiminnan kannalta ole merkitystä, eikä se auton normaalin toiminnan aikana aiheuta ahtovuotoa.
Kannattaahan se tietysti korjata jos se öljyä paljon vuotaa, mutta ahtovuoto se ei ole.
Kannattaahan se tietysti korjata jos se öljyä paljon vuotaa, mutta ahtovuoto se ei ole.
No sitä kävin itsekkin ihmettelemään koska tuollahan pitäisi vain öljy kiertää venttiilikopan sisällä tai sielläpäin. Ei paljoa tihkuta, eikä ole kauhean märkänä öljystä. Mistäs tuo ahtojen testaus kannattaa sitten tehdä? kannattaako tukita kaasuläppä jotenkin? Mikä on se letku joka vuotaa yleisimmin imusarjan alta, ja siinä on olut muillakin halkeamia?
Kyllä se mittaus tulee tuolla tavalla varsin hyvällä tarkkuudella oikein tehtyä. Sillä selviää selkeät ja isot vuodot, mutta kaikkein pienimpiä ja ahtopaineen mukaan laajenevia ei välttämättä saa selville. Jos tukkii huohottimen paluun ahtimen imuputkeen, uskaltaa järjestelmää paineistaa hieman enemmän.
Siis tuolla äskeisellä mittauksella sinne järjestelmään en saanut painetta edes sen vertaa että rengaspainemittarin viisari olisi noussut. Kiristin äsken kun ajoin koneen lämpimäksi ne 3 pulttia siitä päältä, jos se olisi nyt tiiviimpi. Täytyy huomenna koittaa tuota toista mittausta siten ettei ne huohotusjärjestelmät häiritsisi. Samallahan näen että ahtopainemittarini näyttää oikeaa lukemaa (rengaspainemittarin kanssa).
Eli seuraavan mittauksen teen siten että tukin sen huohottimen paluuletkun. Jos sillon saisi paineet nousemaan. 1bar:han sen pitäisi kestää ja vuodoy tulisi huomattua.
Eli seuraavan mittauksen teen siten että tukin sen huohottimen paluuletkun. Jos sillon saisi paineet nousemaan. 1bar:han sen pitäisi kestää ja vuodoy tulisi huomattua.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Rengaspainemittarin virtaus on liian pieni, jos on auton toiminnan kannalta kyseessä edes "pieni" vuoto.
Hommaa jostain säädettävä paineensäädin jonka kautta ihan suoraan letkuliittimellä liität sen omiin systeemeihisi. Pysyy virtaus ainakin mahdollisimman kohdillaan... Kuitenkin virtausta ihan eri määrä ;-) Laita siihen säätimeen vaikka sitten se 1bar asetukseksi, älä kuitenkaan täysiä...
Hommaa jostain säädettävä paineensäädin jonka kautta ihan suoraan letkuliittimellä liität sen omiin systeemeihisi. Pysyy virtaus ainakin mahdollisimman kohdillaan... Kuitenkin virtausta ihan eri määrä ;-) Laita siihen säätimeen vaikka sitten se 1bar asetukseksi, älä kuitenkaan täysiä...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No laitoin kompuran toiseen ulostuloon maks 1,5bar ja tulppasin sen huohotusletkun siitä imuletkun päältä puupalikalla. Painetta sain järjestelmään ahtomittarin mukaan 0,5bar maksmimissaan, ja ne kesti siellä vain kymmenisen sekunttia. eikös siellä pitäisi kestää paineet kauemmin jos ahtoputket ei vuoda? Siellähän on kaikenlaisia yksitie venttiileitä ja yms.
- Mikä on se letku imusarjan alla jossa useilla on ollut halkeamia?
- Onko tuo tulppaus tehty oikein vai onko siellä vielä jotain joka pitää sulkea mittauksen ajaksi?
- Osaako joku sanoa ohjeet mittaukselle?
Tein muovipullosta adapterin tuohon imuputkeen(korkissa peltivanteesta revitty venttiili)
- Mikä on se letku imusarjan alla jossa useilla on ollut halkeamia?
- Onko tuo tulppaus tehty oikein vai onko siellä vielä jotain joka pitää sulkea mittauksen ajaksi?
- Osaako joku sanoa ohjeet mittaukselle?
Tein muovipullosta adapterin tuohon imuputkeen(korkissa peltivanteesta revitty venttiili)
Se letku on huohottimen putki, kun sulla on tulpattuna se huohotinventtiilin reikä turbon imuputkesta niin halkeamalla huohotinputkessa ei pitäisi olla vaikutusta mittaustulokseen mitenkään.
Tolla tavalla toi mittaus neuvotaan tehtäväksi lähes joka lähteessä jonka ite tiedän, eli en ainakaan usko että siellä enää mitään olisi ja omassa autossa sain juuri tolla tavalla paikallistettua kaikki ahtovuodot. Annoin ensin puolen barin verran painetta, kuuntelin ja paikallistin isommat vuodot, vaihdettiin osat ja lisättiin paine yhteen bariin, jonka jälkeen vaihdettiin vielä pari osaa ja se oli siinä.
Jos on muuten vaikea havaita vuotoja, eikö jostain saisi koneelle vaaratonta merkkisavua tms. jolla vuotokohdat näkisi selkeästi? Noista jos jollain on tietoa niin viestiä tulemaan.
Tolla tavalla toi mittaus neuvotaan tehtäväksi lähes joka lähteessä jonka ite tiedän, eli en ainakaan usko että siellä enää mitään olisi ja omassa autossa sain juuri tolla tavalla paikallistettua kaikki ahtovuodot. Annoin ensin puolen barin verran painetta, kuuntelin ja paikallistin isommat vuodot, vaihdettiin osat ja lisättiin paine yhteen bariin, jonka jälkeen vaihdettiin vielä pari osaa ja se oli siinä.
Jos on muuten vaikea havaita vuotoja, eikö jostain saisi koneelle vaaratonta merkkisavua tms. jolla vuotokohdat näkisi selkeästi? Noista jos jollain on tietoa niin viestiä tulemaan.
Nyt tuli eilen testattua se uudestaan ja rakensin uuden adapterin ettei varmastikkaan vuoda. Eli säilykepurkin pohjaan paineilmaventtiili. hintaa yht n.3€. :D Tulppasin sen huohotusventtiilin kohdan siitä n75 päältä muovisella viinipullon korkilla. Painetta laitoin varovasti nostaen yli 1 bar (kompuran mittarissa neula ei laskenut alle 1bar)
http://www.youtube.com/watch?v=s29Q77hK-i4
Koneesta ei kuulunut mitään vuotoja tms. vaan pelkästään öljypohjan tuntumasta semmoinen ääni kuin jokin olisi kuplinut (öljy). Ääni kuului voimakkaimmin öljykorkin reijästä kuuneltuna ja tiheni/voimistu mitä enemmän sinne painetta laittoi.
Miten tuonne pitäisi päästä tuota ahtoilmaa? ihmettelen...
Paineet tuntui pysyvän sisällä, ei kuulunut vuotoja. Miten tuo huohotusventtiili pitäisi toimia? Sen kun otin pois, ylemmältä puolelta tuli vajaa puoli desiä öljyisen hajuista vettä (sen verran siis kun siihen venttiiliin ja mahtuu). Ei kai ole normaalia?
Ja miten tuon venttiilin pitäisi toimia? tuntuu nyt että pystyy puhaltamaan molemmilta puolilta ilman läpi. Onko ok?
http://www.youtube.com/watch?v=s29Q77hK-i4
Koneesta ei kuulunut mitään vuotoja tms. vaan pelkästään öljypohjan tuntumasta semmoinen ääni kuin jokin olisi kuplinut (öljy). Ääni kuului voimakkaimmin öljykorkin reijästä kuuneltuna ja tiheni/voimistu mitä enemmän sinne painetta laittoi.
Miten tuonne pitäisi päästä tuota ahtoilmaa? ihmettelen...
Paineet tuntui pysyvän sisällä, ei kuulunut vuotoja. Miten tuo huohotusventtiili pitäisi toimia? Sen kun otin pois, ylemmältä puolelta tuli vajaa puoli desiä öljyisen hajuista vettä (sen verran siis kun siihen venttiiliin ja mahtuu). Ei kai ole normaalia?
Ja miten tuon venttiilin pitäisi toimia? tuntuu nyt että pystyy puhaltamaan molemmilta puolilta ilman läpi. Onko ok?
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Kyllä kai tuolla mittarilla sinne putkistoon saisi ilmaa laitettua vaikka 1bar ja tarkastettua jonkin ajan päästä onko siellä vielä ilmaa jäljellä.
Miten tuonne öljypohjalle pitäisi päästä ilmaa tuolta ahtoputkistosta? Vai mistä tuo kupliva ääni voisi tulla?
Mikä tuo venttiili on ja miten sei toimii joka on tuossa huohotusjärjestelmässä?
Nyt ei vaikuttanut että vuotoja olisi mutta pitää vielä testata se uudestaan kun pääsee oman kompuran luokse.
Miten tuonne öljypohjalle pitäisi päästä ilmaa tuolta ahtoputkistosta? Vai mistä tuo kupliva ääni voisi tulla?
Mikä tuo venttiili on ja miten sei toimii joka on tuossa huohotusjärjestelmässä?
Nyt ei vaikuttanut että vuotoja olisi mutta pitää vielä testata se uudestaan kun pääsee oman kompuran luokse.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa