Jotta tästäkään tapauksesta ei kuitenkaan pääsisi tulemaan poikkeusta on jo autoa hieman ehostettu silmään sopivammaksi. 250hv:n TT:n jälkeen tämän 163 hevosvoimaisen nokivasaran menopuoli tuntui jokseenkin kesyltä joten ensiapua haettiin samantien Decatecilta Karalan softan turvin. Entuudestaan autoon oli laitettu k&n vapaavirtaussuodatin. Nyt teholukemien pitäisi pyöriä 200hv ja 400Nm toisella puolella mikä tuntuu ihan sopivalta tuommoiseen perhekäyttikseen.
Seuraavaksi välitöntä valohoitoa kaipasi hieno mutta niin ainaisen vaikea metallimusta maalipinta. Myllytyksellä isommista naarmuista päästiin onneksi eroon. Jotta autosta saataisi talveksi mahdollisimman epäkäytännöllinen asennettiin samalla kertaa Eibach Sportline vieterit. Madalluksesta tuli juuri sopiva kun mukavuuttakin saatiin jäämään melko hyvin. Suurta eroa jämäkkään alkuperäiseen alustaan ei mielestäni tullut.
Talven varotellessa Etelä-Suomessakin oli auton mukana tulleista 16” talvipyöristä päästävä eroon nopeasti ja uutta saatava tilalle. Uusien talvivanteiden valinta tuottikin allekirjoittaneelle arpomista. Lopulta alle päätyivät oem-henkiset M6 replicat koossa 8,5x18 ET35. Päälle kietaistiin tuttu ja turvallinen Nokian Rsi kitkarengas koossa 225/40 kun sattui vielä uutena löytymään sopivasti.
Parin viikon jälkeen auto alkoikin jo tuntua enemmän omalta. Siinä odotellessa ehtikin taas tehdä uutta taustatyötä ja muutamia tilauksia odotellaan. Kromin ollessa jo hieman nähty, keulalle tilattiin mustat munuaiset ja 15mm spacerit taakse. Maalarilta juuri tulleet kulmasplitterit asettuvat jossain vaiheessa etupuskuriin jotta keulan ilmettä saadaan hieman muokattua. Edellinen omistaja oli ehtinyt laitattaa tummennuskalvot laseihin joten ne saavat pysyä toistaiseksi. Myös konepeltiin,takaluukkuun sekä rattiin oli vaihdettu hiilarin väriset merkit. Selkeä musta -look näyttäisi syntyvän kun mieltä ovat kalvaneet oem malliset black line version takavalot ja sivuvilkut joten kai sellaisetkin paikkansa löytävät jossain vaiheessa.
Sisätilat ovat toistaiseksi pysyneet alkuperäisenä led-polttimoita lukuunottamatta. M-sport monitoimiohjauspyörän sekä vaalealla nahalla olevien täyssähkösäätö sport-penkkien ansiosta ajomukavuus on varsin kohdillaan. Penkeistä löytyy vag-autoistakin tuttu sähköinen ristiseläntuki sekä reisituki mutta myös kylkisivuttaistuet liikkuvat napin painalluksesta. Kuljettavan penkistä löytyvät myös muistipaikat penkin ja peilien asennoille. Oleellisimmat vaatimukset oikeaa yksilöä etsiessä olivat sport-sisustan lisäksi xenonit sekä navigaattori mikä muuttaa Bmw:n hieman vaatimattoman näköisen kojetaulun oleellisesti. Muita mainittavia varusteita löytyy parkkitutka,puheohjaus,keyless go,bluetooth-handsfree sekä omaa korvaa miellyttävä Logic 7 äänentoistojärjestelmä mihin kuuluu mp3:sia-toistavan soittimen ja vaihtajan lisäksi 13 kaiutinta sekä etupenkkien alla piileskelevät kaksi 8” subwooferia.
Uusi merkki ja uudet kujeet niin tyyppivikojakin oli syytä hieman tarkastella. Ensimmäiset kauhun hetket tulivat, kun eteen osui 60sivuinen topic uudempia Bmw:tä vaivanneista imusarjan läpistä. Heikosta materiaalista valmistetut imusarjan läpät murtuvat ja irronneet osat saattaavat aiheuttaa täydellisen moottoririkon. Seuraavana päivänä puhelin käteen ja illalla läpät olivatkin jo roskakorin pohjilla. Joskus voi olla fiksua ennakoida vaikka mitään vikaa ei vielä olisikaan.
Muutama huono kuva talvilookista. Parannellaan jossain vaiheessa.



