OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ritariässä
 

LähetäLähetetty: 2.11.2009 16:42    Viestin aihe: 2,0 TDI 103kw öljypumppuviat

Mikä noista hajoaa ja saako osaa suomesta jostain halvemmalla kuin vw-liikkeestä jossa jonkinlaisen pumppukokonaisuuden hinnaksi sanottiin nelinumeroinen summa euroja???!!!

Toki jos löytyy linkki ym suoraan eurooppalaiseen ostopaikkaan, sa kertoa heti!

Tyyppivika (kuulemma), mutta tehdas/maahantuoja ei ota vastuuta koska autolla ikää muutama vuosi ja kiloja pikkasen toistasataa.
NSUman
 
VW Passat TDI 4motion - NSU

LähetäLähetetty: 3.11.2009 11:44    Viestin aihe:

Nyt menee kyllä vähän arvailuksi, kun alkaa olemaan jo aikaa kun tuollaisen kapistuksen levällään on nähnyt.
Taisi olla niiin, että siellä on olemassa kahden tyyppistä systeemiä. Ketjulla ja rattaalla pyörivät.
Ketjulla pyörivissä taisi olla jotain ongelmia ja niitä vaihdettiin näihin ratasvälitteisiin.
Myös mielikuva löystyneistä rattaan kiinnityspulteista on jäänyt mieleen, liittynee samaan ongelmaan.
Joka tapauksessa veto pumpulle loppuu ja sen jälkeen homma on selvä, öljynpaine puuttuu.

Mitähän osat esim. Slamit:n kautta maksaisi? Kysyppä heiltä.
-tarzi-
 
Seat Altea -05 2.0 TDi DSG Sport Up 200hp/400nm.Passat 3b 2.8 v6 Syncro -99. Polo 86c -83 1.3

LähetäLähetetty: 3.11.2009 21:16    Viestin aihe:

6mm kuusiokoloakseli menee pyöreäksi. EI välttämättä tarvitse kuin se laittaa jos ei oo vetopää pyörähtänyt. 6€ maksaa Skodalta kyseinen osa. Monesti riittää pelkkä tämän tapin vaihto.

Tasapainoakselisysteemissä on kuusiokolo reikä johon menee tuo kuusiokolotappi ja se pyörittää erillistä öljypumppua. Shit happens.
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 4.11.2009 18:11    Viestin aihe:

Onkohan tämä kuinkakin yleinen ongelma.. huh.
-tarzi-
 
Seat Altea -05 2.0 TDi DSG Sport Up 200hp/400nm.Passat 3b 2.8 v6 Syncro -99. Polo 86c -83 1.3

LähetäLähetetty: 4.11.2009 18:41    Viestin aihe:

Isäukon autossa mennyt kaks kertaa. Edellisellä omistajalla vähän päälle 100th ajettu ja vähän aikaa sitten meni ajettu 235000. Nykyinen akseli mikä laitettiin on "vahvistettu" malli edellisestä.
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 4.11.2009 19:52    Viestin aihe:

Onko tuo jonkun tietyn moottorityypin "ominaisuus".
-tarzi-
 
Seat Altea -05 2.0 TDi DSG Sport Up 200hp/400nm.Passat 3b 2.8 v6 Syncro -99. Polo 86c -83 1.3

LähetäLähetetty: 4.11.2009 20:10    Viestin aihe:

Ainakin BSS koneessa oli nuo viat. Tyhjäkäynti tuhoaa akselin. Takseista mennyt näitä. Isäukon superb myös ex taksi.
Aje
 
Yeti 2.0CR 4x4,R1100GS, G650X Challenge , R80G/S

LähetäLähetetty: 5.11.2009 9:23    Viestin aihe:

Oiskohan tuon kunto paha kurkata etukäteen ja vaihtaa uusi tappi samalla?
-tarzi-
 
Seat Altea -05 2.0 TDi DSG Sport Up 200hp/400nm.Passat 3b 2.8 v6 Syncro -99. Polo 86c -83 1.3

LähetäLähetetty: 5.11.2009 18:02    Viestin aihe:

Ei se sinänsä paha homma ole. Nosturilla tekee helposti. Konetta joutuu irrottaan korvakkeesta (helppo homma), jotta öljypohjan saa irti. Sen jälkeen akselin saa vedettyä pois pultilla öljypumpun päästä.
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 12.11.2009 9:14    Viestin aihe:

Ei tuota varaosanumeroa ole tiedossa?
Kun marmoritiskillä eivät välttämättä aina tiedä mistään mitään ja myyvät samanlaisen ;)
S8k-80
 
SEAT Altea FR200 2.0TFSI & DSG, Triumph Daytona 675

LähetäLähetetty: 12.11.2009 15:57    Viestin aihe:

Mut onkos toi BSS kone 8-venttilinen.
Kun kattelin ETKAa niin BSS koneessa on hammasratas veto ja BKD koneessa on ketjuveto?
Niin oliko noiden ketjuvetoisten kanssa myös ollu ongelmia?
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 12.11.2009 17:37    Viestin aihe:

Miltäs siellä ETKA:ssa näyttää A4 2.0Tdi 05 16v BLB koneen öljypumppu, onko ketju vai ratas veto?
-tarzi-
 
Seat Altea -05 2.0 TDi DSG Sport Up 200hp/400nm.Passat 3b 2.8 v6 Syncro -99. Polo 86c -83 1.3

LähetäLähetetty: 12.11.2009 21:29    Viestin aihe:

Eli siis blb on 16v? Niissä on ketjupumppu jotka _kestää_. 8v ei tahdo kestää :/
S8k-80
 
SEAT Altea FR200 2.0TFSI & DSG, Triumph Daytona 675

LähetäLähetetty: 12.11.2009 21:46    Viestin aihe:

BLB:ssä on kyllä ketju veto mutta samainen akseli siellä kyllä on ETKAn mukaan.
Sama varaosa numero BLB:n ja BSS:n öljypumpun akselilla.
Eikö BKD:ssä ole tasapainoitus akselia niin kuin noissa BLB ja BSS koneissa?
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 12.11.2009 21:49    Viestin aihe:

Ainakin tuolta yhdestä varaosa catalogista, kun katsoin ni oli et BLB ja BRE olis 16V. Mistäköhän tuon nyt sit varmistaisi?
Saksan ja Englannin foorumeilla on kyllä vaan just noista BLB koneista ollu paljon juttuja, että ei paikat kestäisi ("Balance shaft").

Audifinssillä oli vielä tämmönen juttu
Lainaus:
No niin, nyt on sitten löytynyt yksi tyyppivioista ko. moottoriin. Eli 05/06 - 01/07 valmistetuissa moottoreissa on öljypumpun rattaiden kanssa ongelma. Siitä on tullut takaisinkutsu Audin huoltopisteille, koodilla 13D7 ja huoltokutsun kertominen on jätetty huoltopisteille. Sanomattakin on selvää että takaisinkutsu koskee "ehjiä moottoreita".

Tilanne on sellainen, että öljypumpun käyttörattaisto kulluu pois. Ja kun se metalli pyörii koneessa sekä öljypumppu lakkaa pumppaamasta öljyä, on edessä melkoinen täystuho.

Käsillä on juuri yksi tällainen tapaus josta nyt sitten väännetään VV-auton kanssa. Saksan foorumeilla on asiasta paljonkin keskustelua ja kuten takaisinkutsukin osoittaa, on kyse materiaali/tyyppi viasta. Nyt VV-auto ja Laakkonen kieltäytyvät korjamaamasta moottoria koska se on jo rikki. Vaikka eipä kukaan ole huollossa vetänyt henkeä sen puolesta että olisi jotain pitänyt tehdä.

Käykääpä tarkstuttamassa onko teillä ko. moottoreita. Käynti tiskillä saattaa maksaa itsensä takaisin.

eli tämä siis koskee juuri moottoreita, jossa on "ratasveto"?
S8k-80
 
SEAT Altea FR200 2.0TFSI & DSG, Triumph Daytona 675

LähetäLähetetty: 13.11.2009 14:48    Viestin aihe:

Kyllä BLB on 16v mutta siinä näytti olevan saman oloinen tasapainoitusakseli/öljypumppu systeemi mitä BSS koneessa.
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 13.11.2009 16:03    Viestin aihe:

Voidaanko siis olettaa, että BKD olis ikään kuin kestävämpi?
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 13.11.2009 18:22    Viestin aihe:

Kävin tuossa "Huoltotiskillä" kyselemässä Saksan huoltohistorian tulevasta audista ja samalla kyselin tosta öljypumpusta, niin sanoivat siellä vaan ettei pahemmin olisi ongelmia ollu. Marmoritiskin hinta oli koko "öljypumppusetille" semmonen 1700€, että sillei. Kuulemma pitäisi erottaa ylimääräisistä äänistä, jos alkaa oleen vaihtokunnossa.
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 14.11.2009 9:54    Viestin aihe:

Löyty aiheeseen littyen ihan hyvä linkki http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=86&t=757454&nmt=A4%20Tdi%20oil%20pump%20chain%20woes
Oliskohan tuo ketjun ja sen kiristimen vaihtaminen paha homma ja sit jos siinä samalla vaihtais sen kuusiotapin.
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 14.11.2009 12:47    Viestin aihe:

Kuinka noi rattaat voi noin kulua...
Muistuu mopoajat mieleen.
Aje
 
Yeti 2.0CR 4x4,R1100GS, G650X Challenge , R80G/S

LähetäLähetetty: 14.11.2009 14:07    Viestin aihe:

Melkein näyttää moottoripyörän jakopäältä.

Olikos toi BKD ketjulla vai rataksella?
Tomi K
 
GIVTDI4MOTION

LähetäLähetetty: 14.11.2009 18:17    Viestin aihe:

Kylläpä näytti tutulle tuon linkin kuva tuosta katkenneesta kiristimestä. Pari kuukautta sitten laitoin kaverin Audin BLB -moottoriin uuden ketjun ja kiristimen samasta syystä. Piti kyllä 'mukavan' kuuloista ääntä, ihan kuin jotakin olisi ollut rikki. Siinä ei ollu vielä rattaat kuluneet niin ei tarvinnut vaihtaa ihan kaikkea.
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 15.11.2009 10:00    Viestin aihe:

Kuinka kova kolina sieltä pitäis kuulua?
Omalla ajettu 114tkm
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 15.11.2009 13:49    Viestin aihe:

Tomi K, oliko paha homma tuo ketjun ja kiristimen vaihto. Ajattelin omaan ajokkiin ne vaihtaa nyt jo ennaltaehkäistäen, kun vielä ei mitään ylimääräsiä ääniä kuulu. Samalla pystyy varmaan helposti tarkastamaan sen "kuusiotapin" kunnon/vaihtaa uuteen? Omalla on nyt ajettu 130tkm.
Tomi K
 
GIVTDI4MOTION

LähetäLähetetty: 15.11.2009 22:22    Viestin aihe:

Normaalin jakopääjumpan lisäksi joutuu irroittamaan öljypohjan ja jakopään alla / takana olevan laipan, eli ei kovin suuri lisätyö. Ketjun ja kiristimen hinta taisi olla jossakin puolentoistasadan paikkeilla. Tuo ei kolise, vaan kiristimen rautatappi painaa suoraan ketjua vasten -> rahisee aika ikävästi. Kilsoja taisi olla 120 tkm paikkeilla, ensimmäinen remminvaihto oli juuri tehty...
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 15.11.2009 22:32    Viestin aihe:

Okei, pitää tossa vielä tarkemmin kuunnella mahdollisia rahinoita. Mullakin on kesällä jakopäänhuolto tehty merkkiliikkeessä, eikä siellä sillon ole ainakaan mitään ylimääräisiä rahinoita huomattu.
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 20.11.2009 15:38    Viestin aihe:

Kyselin merkkihuollosta vielä, että mitä mieltä ovat asiasta ja sieltä sanottiin, että ei kannata ryhtyä vaihtelemaan ketjua ja kiristintä ym..., jos kerta mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu ja kaikki toimii. Muutenkin pitivät todella harvinaisena tuollaisia vikoja!
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 20.11.2009 15:52    Viestin aihe:

Lainaus:
Normaalin jakopääjumpan lisäksi joutuu irroittamaan öljypohjan ja jakopään alla / takana olevan laipan,

Voi pska!
Jakorempasta aikaa vain 6tkm....

Lainaus:
Muutenkin pitivät todella harvinaisena tuollaisia vikoja!

Hah ;) Kaikkihan ne kiistää..
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 20.11.2009 17:39    Viestin aihe:

Juu tiedä nyt sit, et mitä ja ketä tässä uskois!?! :D
ritariässä
 

LähetäLähetetty: 24.11.2009 16:44    Viestin aihe:

Harvinainen vika tai ei, mutta tässä rautamöykyssä toi kuvan oikean yläreunan monikulmainen akseli tuntuu pyörivän tyhjää oikealle puolelle. Siinä kait vian syy. Pitää purkaa jos osaan/jaksan ja tiedä vaikka tuosta sais vielä käyttökelpoisen. Muuta vikaa ei näyttäs pintapuolisen pikasilmäilyn perusteella olevan.

tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 26.11.2009 9:59    Viestin aihe:

Pitää koittaa ennalta ehkäistä tuota kulumista RVS:n avulla.
Tuntunu toimivan tuo litku muussakin käytössä ;)
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 30.11.2009 16:49    Viestin aihe:

Eihän tässä auta, kun hiljalleen tilannetta seurailla jos joskus jotain ilmenee. Aioin kyllä viedä vielä johonkin huoltoon tarkastettavaks, ennen kuin 6kk takuu menee umpeen :D
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 21.2.2010 11:27    Viestin aihe:

Noniin 2.3.10 aletaan sitten selvitteleen Laakkosen toimesta ylimääräistä voimakasta "rahinaa", joka kuuluu öljypohjan tienoilta. Varmaan on luvassa ihanan kallis remppa:D varsinkin jos se "ketjuvetoinen" öljypumppu päivitetään uuteen "ratasvetoiseen".
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 28.2.2010 19:44    Viestin aihe:

Toivottavasti takuuta on vielä
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 1.3.2010 7:42    Viestin aihe:

Vähän alle 3kk sitten auto on ostettu, eli luulisi saavan osittain ainakin myyjäliikkeen piikkiin.
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 1.3.2010 9:07    Viestin aihe:

Saisitko tota "rahinaa" mitenkään talteen...?
Voin laittaa sen jakoon omille sivuille jos et muuten saa nettiin.
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 1.3.2010 9:26    Viestin aihe:

Valitettavasti auto on jo viety odottamaan huoltoa Laakkoselle, niin en saa tuota ääni näytettä.
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 2.3.2010 15:38    Viestin aihe:

No niin, elikkä Laakkosen mukaan oli öljypumpun ratas "ylikuumentunut" ja pitäisi sitten sinne päivittää tuo "ratasvetoinen" öljypumppu. Kustannusarvio oli noin 3000€ ja tosta nyt pitäis ainakin 50% tapella myyjäliikkeen piikkiin.
hiloran
 
VW GOLF V 2,0TDI 103kW 4motion Sportline

LähetäLähetetty: 2.3.2010 17:43    Viestin aihe:

oliko osien hintaa eriteltynä?
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 2.3.2010 19:00    Viestin aihe:

En ole tarkkaa erittelyä vielä saannut, mutta ainakin tuo uusi öljypumppu maksaa noin 1700€.
hiloran
 
VW GOLF V 2,0TDI 103kW 4motion Sportline

LähetäLähetetty: 2.3.2010 21:16    Viestin aihe:

saa melkein käytetyn moottorin tuohon hintaan http://cgi.ebay.co.uk/Audi-2-0-TDi-BLB-Engine_W0QQitemZ320443688877QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item4a9beea7ad
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 2.3.2010 21:33    Viestin aihe:

No ei varmaan kannata tuollaista käytettyä moottoria ostaa, jossa öljypumppu on tuolla vanhanmallisella ratas/ketjuvedolla, mikä juuri itseltäkin rikki meni, jos kerta tuo korjaussumma menee puoliksi mulle ja myyjäliikkeelle.
hiloran
 
VW GOLF V 2,0TDI 103kW 4motion Sportline

LähetäLähetetty: 2.3.2010 21:48    Viestin aihe:

ilmoitteles mitä ne rattaat/ päivitys paketti maksaa kun tiedät.
InHiding
 

LähetäLähetetty: 10.3.2010 6:18    Viestin aihe:

Onko tätä vikaa vain Diesel-koneissa?
malfean
 
Audi A5, Transporter T5, Yamaha R1

LähetäLähetetty: 21.3.2010 21:56    Viestin aihe:

Moneen kertaan tässäkin ketjussa kysytty, ONKO BKD ketjulla vai rataksella?

Itseäni kiinnostaa koska hihnaremppa ja kaksoismassa juuri tulossa, niin haluisin
varmistua tuon korjauksen tarpeesta samalla kerralla, enkä varmasti ole ainoa.
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 22.3.2010 8:53    Viestin aihe:

^Olishan tuo hyvä tietää varmaks.

Korjatkaa jos olen väärässä:
Mutta vissiin näissä on molempia versioita käytössä?
Ja vaikka olis rattailla, niin se rattaan akseli kai kuluu?
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 22.3.2010 19:25    Viestin aihe:

Esim. merkkihuollosta selviää valmistenumerolla, että onko ketjulla vai rattaalla.

Ymmärtääkseni ketjuvetoisessa tapahtuu yleisesti ottaen näin (myös itsellä) http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=86&t=757454&nmt=A4%20Tdi%20oil%20pump%20chain%20woes
[/url]
Ja ketjuvetoinenhan halutaan sitten valmistajan ohjeiden mukaan päivittää ratasvetoiseksi.

Eikös täälläkin foorumilla ole ollut juttua, että ratasvetoisista on kuitenkin niitä akseleita kulunut, vaikka pitäisi olla luotettavampi kuin ketjuveto?
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 23.3.2010 9:22    Viestin aihe:

Pitääkin käydä marmoritiskillä kysymässä. Vähättelevät kuitenkin ongelmaa.
Jani.K
 
Octavia 2.0Tdi

LähetäLähetetty: 23.3.2010 9:38    Viestin aihe:

^ kukapa omia muniaan haukkuisi?
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 23.3.2010 14:43    Viestin aihe:

Oma BKD on ketjulla.. asian valoisa puoli vois olla, että RVS saattaa pelastaa tuon.
Assari
 
Audi A4 2.0Tdi 05 BLB S-line

LähetäLähetetty: 23.3.2010 20:02    Viestin aihe:

Jos tuo ketjun kiristin menee rikki ja ketju alkaa "elämään" kuluttaen noita hammasrattaita, niin siinä ei kyllä varmasti mitkään rvs:t auta.
pipo_esa
 

LähetäLähetetty: 23.3.2010 20:31    Viestin aihe:

OT: Kohta katellaan taas kuvia silppurin kulmavaihteesta :D
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 23.3.2010 20:34    Viestin aihe:

Joo ei siihen kiristimeen mitkään auta.
Unohdin kokonaan sen..

Pitäs kai vaihtaa koko rakkine pois :/
rotfl
 

LähetäLähetetty: 23.3.2010 22:11    Viestin aihe:

No ei saatna jos tuo vielä menee hajoamaan..

Montako arvokasta asiaa tähän vagin kökkäreeseen pitääkään vaihtaa 100tkm aikana? No minäpä kerron.

-turbo (1500)
-vauhtipyörä (1500)
-suuttimet (4x500e + työ)
-öljypumppu (1500? + jos kone laukeaa..)
-ovet paskana (1000e kpl)
-imusarjanläppämoottori(?)
-tandempumppu(300e?)
-laturin vapaakytkin(100e?)

endhjuu hapokasta. Hyvähä sillä on ajaa, mutta..

Mites TOS, väpättääkö sulla kytkin kun painaa ihan kevyesti ja laittaa reilusti kierroksia moottorille? Entäpä miten ahtopaineet, miten paljon tippuu kun kierroksia yli 3krpm?
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 24.3.2010 8:35    Viestin aihe:

Ahtopaineita en ole seurannut. Kyllä tuo tuntuu ainakin kiihtyvän vielä 3000rpm jälkeen.

Itse kytkinpoljin ei mielestäni ole väpättänyt, pitää kokeilla tänään.
Mutta moottori on hytkynyt satunnaisesti, kun kierrokset on vähän yli 1000rpm ja vapaalla koittaa kierrättää.
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 24.3.2010 14:30    Viestin aihe:

Polkimessa kyllä tuntuu moottorin kierrokset ja tärinä.
yllätys
 
SKODA SUPERB 2.0 TDI

LähetäLähetetty: 24.3.2010 15:37    Viestin aihe:

Omasta Pirkka-Passatista hajosi tuo kuuluisa kuuden euron kuusiotappi hävitti öljyn paineet ja rikkoi tietenkin turbon mennessään 160tkm:n kohdalla(2500e kaikkineen), vaikka tulikin aloitettua VAG tuolta halvimmasta päästä, niin näitä muiden vastaavia kokemuksia lukiessa tullee myös lopetettua yhteen kertaan.
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 24.3.2010 15:50    Viestin aihe:

^Mitä kuluttaja-asiamies sanoi tuohon?
yllätys
 
SKODA SUPERB 2.0 TDI

LähetäLähetetty: 24.3.2010 16:52    Viestin aihe:

No eipä tullut kysytyksi, auto on -06 malli ja vaikka huoltokirjasta leimat löytyykin, niin ainahan huolloissa yli kaksivuotiaista autoista vika löytyy tiskin väärältä puolelta. Ei vaan nämä nykyautojen korjausten hinnat oikein duunaria naurata,pakko korjata ennenkuin pistää myyntiin ja siirtyy takaisin vanhempaan autokantaan.
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 24.3.2010 17:38    Viestin aihe:

Ei se 2 vuotta takuuta ole mikään raja virhevastuulle.
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/40232336-3463-43d4-83a2-63b775b50ff3/Virhevastuu+ja+takuu+autokaupassa.pdf

Öljypumpun oletetaan kestävän auton elinkaaren loppuun. Selvä valmistusvika.
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa