Tandempumpussako vika?
Valvoja: ffp jäsenet
Tandempumpussako vika?
Voiko moottoriöljyä päästä tandempumpun kautta dieselin sekaan?
Kun naftasuodin oli aivan musta,
Onko kukaan laittanu uusia tiivisteitä noihin tandemiin ja saako niihin tiivisteitä mistä?
Vai meneekö koko pumppu vaihtoon?
BMR tdi 125kw.
Kun naftasuodin oli aivan musta,
Onko kukaan laittanu uusia tiivisteitä noihin tandemiin ja saako niihin tiivisteitä mistä?
Vai meneekö koko pumppu vaihtoon?
BMR tdi 125kw.
Axi:n kommentille tukea myös täältä. Tuo on kohtuu yleinen tandemin hajoamis ilmiö (merkkiliikkeen mukaan).
Omassa kulkineessa vuoto tuli konehuoneeseen päin ja auto löyhkäsi todella kauas dieselille. Oma kulkine siis ATD mopo.
Pumpun vaihto operaatio ja pumppua purettuna.
Itseänikin kiinnostaisi löytää tiivisteet tuollaiseen pumppuun, jos niitä edes on olemassa erikseen. Tiivisteitä kyselin Kuopion diesel korjaamoilta mutta ei tulosta.
Omassa kulkineessa vuoto tuli konehuoneeseen päin ja auto löyhkäsi todella kauas dieselille. Oma kulkine siis ATD mopo.
Pumpun vaihto operaatio ja pumppua purettuna.
Itseänikin kiinnostaisi löytää tiivisteet tuollaiseen pumppuun, jos niitä edes on olemassa erikseen. Tiivisteitä kyselin Kuopion diesel korjaamoilta mutta ei tulosta.
olikos se likaisempi vai puhtaampi kuin linkin suodatin. Itekin vaihdoin hiljan suodattimen ja kovin tumma oli.
http://1.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/R ... G_2225.JPG
http://1.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/R ... G_2225.JPG
Aivan yhtä musta.
Irroitin koko suodatin kotelon patruunan vaihtoa varten.
valuttelin astiaan tyhjäksi sitä ennen aukaisua ja ihmettelin polttoaineen värin tummentumista, mitä enempi ravistelin sitä.
Patruunan pinta kauttaaltaan aivan kuin noen peittämä.
Alkuviikosta menee painetestiin, josko sitten selviää onko pumppu sökö.
Irroitin koko suodatin kotelon patruunan vaihtoa varten.
valuttelin astiaan tyhjäksi sitä ennen aukaisua ja ihmettelin polttoaineen värin tummentumista, mitä enempi ravistelin sitä.
Patruunan pinta kauttaaltaan aivan kuin noen peittämä.
Alkuviikosta menee painetestiin, josko sitten selviää onko pumppu sökö.
Itselläni myös näytti olevan melko mustana, kun tuossa joku viikko sitten filtteriä vaihtelin. Jäin miettimään mahtoikohan olla ihan normaalia...
Joskus aiemmin muistaakseni myös nimimerkki "tos" on raportoinut vastaavasta, joko tällä palstalla vai olikohan ultimatevw:llä.
Onkohan se nyt sitten sanottua, että tandemi on sökö jos löpöfilsu on musta?
Joskus aiemmin muistaakseni myös nimimerkki "tos" on raportoinut vastaavasta, joko tällä palstalla vai olikohan ultimatevw:llä.
Onkohan se nyt sitten sanottua, että tandemi on sökö jos löpöfilsu on musta?
onko joku joskus nähnyt "ei mustaa" filtteriä? tuntuu olevan kaikissa mustana..
Aiempiin kotteroihin vaihdetuista suotimista on aina tullut kirkasta dieseliä.
Huoltokirjan mukaan seur. pa-suotimen vaihto olisi ollut 20 tkm:n kuluttua.
Eli tällä olis ajettu 40 tkm.
Mistä musta on peräisin, ellei moottorista? Polttoaineesta?
Olkaa varovaisia tuomioissa,koska useana talvena kuorma-autoista on löytynyt tankista musta hitupilvi joka tukkii imusihdin ja pa on mustaa kuin mörön p;ska.
Auto hyytyy viimein siihen pakkasella ,siis ongelma on ollut talvilaadussa.
Olen epäilllyt että pa:n sekaan on päässyt raskasta polttoöljyä ennen huoltoasemaa
.Lampulla kun valaisee tankkiin ,niin ei voi uskoa että auto voi kulkea.
Auto hyytyy viimein siihen pakkasella ,siis ongelma on ollut talvilaadussa.
Olen epäilllyt että pa:n sekaan on päässyt raskasta polttoöljyä ennen huoltoasemaa
.Lampulla kun valaisee tankkiin ,niin ei voi uskoa että auto voi kulkea.
Sanotaanko näin että suodattimia oon vaihtanu viimeisen 5 vuoden aikana melko monta ja vielä ei oo yhtään "ei mustaa" tullunna vastaan. Itteäki hieman kiinnostaa että kuinkahan tuon öljyn suodattimessa pystyis erottamaan suodattimen normaalista tummumisesta? Viime syksynä vaihdoin BKD toledoon suodattimen ja aivan musta sekin oli, autolla on nyt rullattu 50tkm sen jälkeen ja ainaki vielä pelittää. eli käsitääkseni jokaisesta tummasta suodattimesta ei tartte panikoitua sen kummemmin.
Jos epäilyttää se pumppu niin voiskohan sen todeta silleen että vaihtaa suodattimen ja ajaa vaikka pari sataa kilsaa ja kurkkaa pönttöön? Tuskinpa niin lyhyessä ajassa suodatin pikeentyy pelkän naftan takia..
Jos epäilyttää se pumppu niin voiskohan sen todeta silleen että vaihtaa suodattimen ja ajaa vaikka pari sataa kilsaa ja kurkkaa pönttöön? Tuskinpa niin lyhyessä ajassa suodatin pikeentyy pelkän naftan takia..
Ottakaapa polttoainepumppu pois tankista, niin näette mustaa vielä enemmän. Ihan kuin jotain nokea olisi hierottu tankin sisään. Ja omassa kulkineessa on jo vaihdettu uusi tandempumppu, mutta mustaa vaan kertty jostain. Epäilin suuttimien tiivisteitä, mutta nekin on vaihdettu. Jospa siis kuuluu asiaan?!
Päivitystä tuohon suodattimen mustumiseen.
Purin polttoainetankissa olevan siirtopumpumpun.
Sen läpi virtaavaan polttoaineeseen siirtyy hiilien ja kollektorin kulumisesta aiheutuva pöly.
Kollektori ei ole kuparia, niinkuin "esim. lämppärinmoottorissa" vaan jotain samanlaista kuin hiilet.
Ainakin tuossa pumpussa kollektori oli kulunut yhtä finaaliin, kuin hiilet.
Purin polttoainetankissa olevan siirtopumpumpun.
Sen läpi virtaavaan polttoaineeseen siirtyy hiilien ja kollektorin kulumisesta aiheutuva pöly.
Kollektori ei ole kuparia, niinkuin "esim. lämppärinmoottorissa" vaan jotain samanlaista kuin hiilet.
Ainakin tuossa pumpussa kollektori oli kulunut yhtä finaaliin, kuin hiilet.
Lähetetty: 6.6.2011 13:49 Viestin aihe:
veksu
--------------------------------------------------------------------------------
mikä ihmeen skoda varaosana. eikö ne ole samalla numerolla eniwei? vai vaihtuuko liike välissä?
Joo 406 Vw marmorilta, 310e Skoda varaosissa liekkö siellä tiskissä halvempi materiaali jolloin hintakin on halvempi... Vw Oulussa Pörhö, Skoda Aine Oy.
veksu
--------------------------------------------------------------------------------
mikä ihmeen skoda varaosana. eikö ne ole samalla numerolla eniwei? vai vaihtuuko liike välissä?
Joo 406 Vw marmorilta, 310e Skoda varaosissa liekkö siellä tiskissä halvempi materiaali jolloin hintakin on halvempi... Vw Oulussa Pörhö, Skoda Aine Oy.
Joo 406 Vw marmorilta, 310e Skoda varaosissa liekkö siellä tiskissä halvempi materiaali jolloin hintakin on halvempi... Vw Oulussa Pörhö, Skoda Aine Oy.
Tuoreimpia hintatietoja 038145209Q numeroiselle pumpulle on Pörhö 434e ja ja Aine Oy:llä sama hinta. Mistähän tuota vielä voisi kysellä? Speed-autoteile näyttäis 353e ja Slamit 399e.
E: Laakkosella sama hinta kuin pörhöllä.
Autoteilemann.de
Täältä ostanut VAG osasia ja hinnat erittäin vertailukelpoisia. Nopeat toimitukset.
Tandemi
http://www.autoteilemann.de/catalog/pro ... gory/5483/
Tandemi
http://www.autoteilemann.de/catalog/pro ... gory/5483/
...Käykö tuo 038 145 209 myös BMN-moottoriin?
Kävi vähän huono flaksi toisen sivuston kanssa. Topautoosat.fi toimitti väärän pumpun, kun sopivuustaulukko ei pitänytkään paikkaansa. No, nyt mulla on sit uudempaan (2009-) käypänen alipainepumppu hyllyssä.
OT:
Reklamoin sähköpostilla.Olis saanu palauttaa...omalla kustannuksella. Enpä taida tehdä sitä :D Eikä puhettakaan, että olisivst tulleet vastaan, vaikka copy-pastesin heille sähköpostilla virheellisen sopivuustaulukon... Sitten tiedustelin, josko heillä olisi oikeaa pumppua ko. autoon. Erikseen piti selittää, että oikeesti TDI on dieselillä käyvä vehje. Sitten pyydettiin VIN-koodi. Lähetin sen...VIN-koodin jälkeen olis pitänyt kaivaa moottorin sarjanumero, johon totesin että nyt menee hankalaksi. Koneen tyyppi on BMN, ja sillä sipuli. Yllätten tuli vastaus, että kyseiseen malliin ei pumppua löydy :D Voiko se oikeesti olla noin vaikeeta??
Jo toinen huti kyseisen firman kanssa; ensimmäinen oli kaverin tilaama bensakoneisen egr joka toimi kaksi päivää. Asennettiin ja sopeutettiin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Pari päivää paikoillaan kunnes syttyi vikavalo tauluun. Huomattiin, että oli prässätty muoviosa löysällä metallirungosta; ei toiminut enää koko mokkula, vaikka kuinka yritti sopeuttaa. Oma moka kuulemma, olisi pitänyt asennuttaa valtuutetussa korjaamossa....eli ei mitään vastaantuloa, mitäs rikoitte :) Että sellaista asiakaspalvelua...
Kävi vähän huono flaksi toisen sivuston kanssa. Topautoosat.fi toimitti väärän pumpun, kun sopivuustaulukko ei pitänytkään paikkaansa. No, nyt mulla on sit uudempaan (2009-) käypänen alipainepumppu hyllyssä.
OT:
Reklamoin sähköpostilla.Olis saanu palauttaa...omalla kustannuksella. Enpä taida tehdä sitä :D Eikä puhettakaan, että olisivst tulleet vastaan, vaikka copy-pastesin heille sähköpostilla virheellisen sopivuustaulukon... Sitten tiedustelin, josko heillä olisi oikeaa pumppua ko. autoon. Erikseen piti selittää, että oikeesti TDI on dieselillä käyvä vehje. Sitten pyydettiin VIN-koodi. Lähetin sen...VIN-koodin jälkeen olis pitänyt kaivaa moottorin sarjanumero, johon totesin että nyt menee hankalaksi. Koneen tyyppi on BMN, ja sillä sipuli. Yllätten tuli vastaus, että kyseiseen malliin ei pumppua löydy :D Voiko se oikeesti olla noin vaikeeta??
Jo toinen huti kyseisen firman kanssa; ensimmäinen oli kaverin tilaama bensakoneisen egr joka toimi kaksi päivää. Asennettiin ja sopeutettiin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Pari päivää paikoillaan kunnes syttyi vikavalo tauluun. Huomattiin, että oli prässätty muoviosa löysällä metallirungosta; ei toiminut enää koko mokkula, vaikka kuinka yritti sopeuttaa. Oma moka kuulemma, olisi pitänyt asennuttaa valtuutetussa korjaamossa....eli ei mitään vastaantuloa, mitäs rikoitte :) Että sellaista asiakaspalvelua...
Re: Tandempumpussako vika?
Jospa nostelen tätä vanhaa ketjua sen sijaan että tekisin uuden,
Tein kansiremotin passattiin kuukausi takaperin ja tässä on nyt vaihdeltu jo kahtena seuraavana viikonloppuna öljyt uusiksi, jatkuvasti pinta nousee ja öljy muuttuu laihemmaksi. Suuttimiinkin vaihdeltiin jo läskimmät tiivisteet mutta edelleen pinta jatkaa nousuaan. Tandem on alkuperäinen, 430tkm ajettu, mutta purettu ja kasattu puoli vuotta sitten uudestaan uusilla tiivisteillä.
Tandemin syöttöletkuun kun painettiin 8bar paineilmaa niin linjastossa olevat polttoaineet turahtivat kannen vasemmassa yläpäässä olevasta reiästä ulos suoraan venakoppaan ja siitä öljyn joukkoon. Onko tuossa tandemissa jonkinlainen varoventtiili joka estää polttoaineen kulkeutumisen alipainepuolelle ja liian kovan paineen koittaessa (tai välitiivisteiden pettäessä, niinkuin kai tässä on nyt käynyt?) ne löpöt viedään hallitusti ulos tuota kautta.
Eli toisinsanoen, uusi tandem vaan suosiolla?
Tein kansiremotin passattiin kuukausi takaperin ja tässä on nyt vaihdeltu jo kahtena seuraavana viikonloppuna öljyt uusiksi, jatkuvasti pinta nousee ja öljy muuttuu laihemmaksi. Suuttimiinkin vaihdeltiin jo läskimmät tiivisteet mutta edelleen pinta jatkaa nousuaan. Tandem on alkuperäinen, 430tkm ajettu, mutta purettu ja kasattu puoli vuotta sitten uudestaan uusilla tiivisteillä.
Tandemin syöttöletkuun kun painettiin 8bar paineilmaa niin linjastossa olevat polttoaineet turahtivat kannen vasemmassa yläpäässä olevasta reiästä ulos suoraan venakoppaan ja siitä öljyn joukkoon. Onko tuossa tandemissa jonkinlainen varoventtiili joka estää polttoaineen kulkeutumisen alipainepuolelle ja liian kovan paineen koittaessa (tai välitiivisteiden pettäessä, niinkuin kai tässä on nyt käynyt?) ne löpöt viedään hallitusti ulos tuota kautta.
Eli toisinsanoen, uusi tandem vaan suosiolla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa