Kakkoskoppasen vaihteistosta ja laturista
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 18.4.2005 19:06
Kakkoskoppasen vaihteistosta ja laturista
Osaisiko joku pätevämpi kaveri kertoa kokemattomalle että saako vaihdevivuston keskivaiheilla olevan jousen joka työntää vivustoa ylöspäin niin vaihdettua ilman että joutuu ahtautumaan auton alle ja ottamalla koko vivuston irti? Se jousi on kuoleutunut ja vaihdekeppi nököttää pohjassa että vahingossa ei tiedä meneekö pakki vai 1 vaihde päälle. Toinen huomio pisti silmään että kun laittaa auton käyntiin niin latauksen merkkivalo jää palamaan niin kauaksi aikaa kunnes polkasee hiukan kaasua, sitten se sammuu. Mistäs moinen voisi johtua? Laturin hihnan vaihdon jälkeen myös sama onkelma!! Niin ja kulkine on Vw golf kakkoskoppanen neljänvaihteen lootalla vuodelta 1986!
Hankalasti selitetty mutta toivottavasti joku saa selvää.
Hankalasti selitetty mutta toivottavasti joku saa selvää.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla kuvatut oireet Boschin laturissa ja vika on mittariston ja laturin välissä. On niin hankala paikka ettiä laturin johtoa polkimien, sähkötaulun ja mittariston takaa että oon toistaiseksi antanu olla.
Mutta kysyjän tapauksessa helpoin aloittaa mittaamalla siihen ohueen johtoon tulevaa jännitettä kun sytytysvirta on päällä.
Toistaiseksi kesällä ei oireile mutta talvella kun sähkö on enempi kortilla niin silloin kylmänä joutuu melkein joka kerta käyttämään kierrokset jossai parissa tuhannessa että alkaa lataamaan.
Mutta kysyjän tapauksessa helpoin aloittaa mittaamalla siihen ohueen johtoon tulevaa jännitettä kun sytytysvirta on päällä.
Toistaiseksi kesällä ei oireile mutta talvella kun sähkö on enempi kortilla niin silloin kylmänä joutuu melkein joka kerta käyttämään kierrokset jossai parissa tuhannessa että alkaa lataamaan.
Itsellänikin tuossa -86 vm mallissa sama ongelma elikä vaihdekeppi on melkosen alhaalla ja helposti menee pakki päälle ykkösen sijasta. En kyllä saanut tuota kapistusta purittua
kun en kanssa keksinyt kuinka puritaan. Niin ja tuosta laturista kanssa että itsellä samaa ongelmaa tosin niin että kun käy hetken niin valo sammuu kyl taikka kun polkasee hiukan kaasua. Eipä tuo häiritse kun muuten toimii.
kun en kanssa keksinyt kuinka puritaan. Niin ja tuosta laturista kanssa että itsellä samaa ongelmaa tosin niin että kun käy hetken niin valo sammuu kyl taikka kun polkasee hiukan kaasua. Eipä tuo häiritse kun muuten toimii.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei oo vielä omakohtasta tietoa kun satsi on vielä tilauksessa, mutta Vortexin foorumilla on muutama Shifter bushing replacement -opasta.
Joo vaihdettu on tuo repair kitti. Auto talliin ja pukeille. Tosiaan osa nr 21 oli kulunut pohjasta puhki. Alakautta vaihdoin: Pakoputken joutuu siirtämään pois tieltä/ irroittamaan kuten myös pakoputken suojapellin, omassa pakoputken kiristyspultit olivat sen verran ruostuneet et rälläkkää joutui käyttämään. Osa nr 3 aukee pohjasta neljällä 13 mm pultilla, samalla kannattaa irroittaa osa nr 11 eli siirtotanko laatikon päästä(vaihde vapaalla). Nyt kun siirtotanko ja osa nr 3/laatikko on kädessä pystyy irroittamaan pohjakupin sekä vaihdekepin pujottamaan pois laatikosta. Pallon/osa nr 31 saa vaihettu poistamalla holkin/osa 28. Uudet kamat tilalle, rasvat kuppiin ja eikun kasaamaan.
Varmasti sekava selostus, mutta toivottavasti jotain saa selvää :D
Varmasti sekava selostus, mutta toivottavasti jotain saa selvää :D
Joo jotenkin noin se loppujenlopuks tais mennä. :)
Omasta (katillinen GTI) ei otettu ottanu pakoputkea pois, onnistu kyllä kahteen mieheen taiteilla ilmankin. Toinen survoo auton sisältä vermeitä alaspäin ja toinen kääntelee auton alla osia semmoseen asentoon, että ne tulee reiästä ulos. Helpottaa toki jos pudottaa putken tieltä.
Omasta (katillinen GTI) ei otettu ottanu pakoputkea pois, onnistu kyllä kahteen mieheen taiteilla ilmankin. Toinen survoo auton sisältä vermeitä alaspäin ja toinen kääntelee auton alla osia semmoseen asentoon, että ne tulee reiästä ulos. Helpottaa toki jos pudottaa putken tieltä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa