Audi V6 2,5 TDI Alavääntö olematon

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jokko
-
Viestit: 9
Liittynyt: 6.6.2009 8:08

Audi V6 2,5 TDI Alavääntö olematon

ViestiKirjoittaja Jokko » 6.6.2009 8:27

Eli kysymyksessä A4 2,5 TDI vm.02 ajettu 180tkm. Alle 2000 kieroksilla vääntö lähes olematon ja puhisee sen mukaan kun painaa kaasua, kun kierokset nousee yli 2000 rupea menemään normaalisti ja puhinat häviää. Vika ilmestyi jakopäiden rempan jälkeen uusittu myös magneettiventtiili. Ahdot mitattu ok, ahtopaine letkut ja coolerien liitokset tarkastettu.Suodattimet vaihdettu, eikä nokissakaan näkynyt päällisin puolin mitään erityisiä kulumia. Kaikki näyttäisivät olevan ehjät, EGR tuupattu sokealla alumiini lätkällä. Testerit ei anna vikaa koodeja, olisiko kenelläkään mahdollisia saman kaltaisia oireita ollut tai olisiko mahdollisia neuvoja mistä kannattaisi vika etsiä?. Kiitoksia jo etukäteen. !!.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 6.6.2009 10:32

Mites vetoja oli ennen jakopääremppaa? Vois olla mahdollista että ajoitukset on hieman vinossa.

Jokko
-
Viestit: 9
Liittynyt: 6.6.2009 8:08

Jakopää

ViestiKirjoittaja Jokko » 7.6.2009 9:14

Ajattelin itsekin sama asiaa että voisiko johtua ajoituksista, ennen jakopäätä meni ja väänsi kunnolla eteenpäin. Menee torstaina tarkistukseen, ilmoittelen sitten mitä selviää.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 7.6.2009 12:54

Haiskahtaa siltä että se ajoitus mättää...

Jokko
-
Viestit: 9
Liittynyt: 6.6.2009 8:08

ViestiKirjoittaja Jokko » 12.6.2009 10:22

Ajoitukset ihan kunnossa, vian etsinnöt jatkuu.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 13.6.2009 10:07

.
Ahtimen siivet ei mene tarpeeksi kiinni.

Jokko
-
Viestit: 9
Liittynyt: 6.6.2009 8:08

ViestiKirjoittaja Jokko » 6.7.2009 17:13

Ainakin kolmos pytyssä oleva liiketunnistin neula oli jumissa. Tarkoittaa kolmos pytyssä oleva suutinta. Vaihdettu ja meno parantui, mutta puhina jatkuu.
Viimeksi muokannut Jokko, 6.7.2009 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 6.7.2009 17:55

liiketunnistin neula oli jumissa

Tuleeko tuosta vikakoodia, voiko sen todeta jotenkin mekaanisesti tai yleismittarilla mittaamalla ?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 6.7.2009 19:55

Kyllä jos se rupee tökkimään menoa niin sillon tulee needle lift sensorista koodi

Jokko
-
Viestit: 9
Liittynyt: 6.6.2009 8:08

ViestiKirjoittaja Jokko » 9.7.2009 16:46

Eli nyt olisi kiva saada neuvoja viisammilta. Kun irroitan turbon vierestä olevalta siipien säätö kellolta letkun puhina loppu, jos laitan takaisin puhisee ainaa kaasun mukana 2000 kierrokseen asti missä vika? Säätö tanko liikku sormilla liikkuttaessa helposti eli siivet eivät ole jumissa. Neuvoja olisi tarpeen.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 9.7.2009 16:53

Nois on turboista alipainekellon kalvoja menny monesti rikki, sehä siin voi olla.

urtsi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 17.9.2014 14:44

ViestiKirjoittaja urtsi » 17.9.2014 16:55

Mulla sama ongelma,selvisikö vika

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.9.2014 19:46

Mulla kans, n75 vaihtuu loppuviikosta. Infoan tuleeko kuntoon

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 19.9.2014 22:03

Täällä myös veljellä samanmoista ongelmaa. Hän osti itselleen 2.5 tdi v6 ja tuntuu että alavääntö on täysin kateissa. Vasta 2500rpm kohdalla alkaa vetämään paremmin mutta silti tuntuu olevan potkua kateissa, varsinkin kun vertasin omaan 320d. Reagointi alle 2000 rpm on paljon huonompaa vaikka on isompi mylly. Ilmotelkaahan jos keksitte ratkaisua noista ahtopaineventtiileistä tai muusta! =)

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 19.9.2014 22:54

Itellä vedoton alue 2000-2300 kohdalla autona vm.00 2.5 tdi v6 a6 (AKN). Audi klubin puolelta lueskelin, että tuollainen puutuminen voisi johtua tiensä päässä olevasta MAF anturista. Voisiko se myös oireilla noilla alle 2000 kierroksilla?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.9.2014 22:56

N75 ei auttanut, seuraavaksi MAF. Kyllä se kohta pelaa.. AKEen ei tahdo maailmalta vaan löytyä maffia..

petete
-
Viestit: 35
Liittynyt: 30.7.2010 1:42

ViestiKirjoittaja petete » 19.9.2014 23:17

No perhana. Toivottavasti MAF jeesais asiaa.

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 19.9.2014 23:18

Kattelin itelle mister-auto.fi, ainakin kohtuu hintaan oli tohon omaan moottoriin MAF antureita siis.
Viimeksi muokannut JParhiala, 19.9.2014 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.9.2014 23:20

Turbo menee kans vaihtoon, orggis ahdin ja ajettu kohta 350 000.. vinkuu niin ärsyttävästi et voi sielläkin tietty olla vika. Limppiin ei vedä kuitenkaan. Meinasin ahtimen vaihdon yhteydessä moukaroida sen starter catalystin tyhjäks.. on siel ne pääkatit auton alla kuitenki jäljellä ni ei pitäis käryttää niin pahasti. tän jälkeen ei jää kun pumppu ja nokat sitten.. nokat seuraavaan jakopääremonttiin ja pumppu sitku kajahtaa.. onneks sentään vaihteisto on vasta satatonnia ajettu ni se voi ehkä hetken kestää.. Ihanaa!

edit: niin ja löytyyhän noita mut minkä uskaltaa ostaa ni se on eri juttu. esim toi mister auton on pierburgin ja täs autossa on hitachin mittari

http://www.ebay.de/itm/LUFTMASSENMESSER ... 233faff579

tuossa denson tekele, tuon uskaltaa jo ostaa

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 20.9.2014 10:05

Juu sielä oli Boschin mittari tohon AKN koneeseen sen 130e.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa