Motonetin Golf 2:n starteista
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Motonetin Golf 2:n starteista
Mitäs merkkejä on porukka saanut käteen kun on motonetistä hakenut starttia kakkosgolfiin?
Itseä vähän houkuttaisi kun seitsemällä kympillä saisi, mutta mitään jugoslavialaista iskra-merkkistä en laita sitten millään... Jos on edes etäinen mahdollisuus saada saksalaista ensiasennuslaatua niin kiinnostus nousee heti noin kuusi desibeliä.
Taustalla on se että olen hartaudella hieronut vanhaa yli 300 tkm ajettua starttia melko hyvään kuntoon ja korvaava saisi olla sellainen johon myös saa varaosia Boschin tiskiltä eikä mikään kertakäyttöromu. Hieronnasta huolimatta siihen nyt tuli pikkuvikaa :(
Juu, ja kaikki huutaa nyt että mee motonetistä kysymään, mutta kun viittä vailla menee pyyhkijän sulkia valitsemaan nii ei paljo startista enää myyjien kanssa jutskata. Siksi siis kysyn nyt ja täällä.
Myös jos jollain on ohjeet Bendix-laitteen purkuun niin avatkoon sanaiset arkkunsa :)
Itseä vähän houkuttaisi kun seitsemällä kympillä saisi, mutta mitään jugoslavialaista iskra-merkkistä en laita sitten millään... Jos on edes etäinen mahdollisuus saada saksalaista ensiasennuslaatua niin kiinnostus nousee heti noin kuusi desibeliä.
Taustalla on se että olen hartaudella hieronut vanhaa yli 300 tkm ajettua starttia melko hyvään kuntoon ja korvaava saisi olla sellainen johon myös saa varaosia Boschin tiskiltä eikä mikään kertakäyttöromu. Hieronnasta huolimatta siihen nyt tuli pikkuvikaa :(
Juu, ja kaikki huutaa nyt että mee motonetistä kysymään, mutta kun viittä vailla menee pyyhkijän sulkia valitsemaan nii ei paljo startista enää myyjien kanssa jutskata. Siksi siis kysyn nyt ja täällä.
Myös jos jollain on ohjeet Bendix-laitteen purkuun niin avatkoon sanaiset arkkunsa :)
Iskran starteista yleensä vain hyvää sanottavaa. Bendix laitetta(vapaakytkin)ei saa purettua ja kasattua koska on tehty prässäämällä, eikä hintansa takia kannatakkaan.
Jos taas kysyt irroittamisesta akselilta; etupuolella oleva holkki painetaan(lue:lyödään) taaksepäin ja alta paljastuva lukkorengas väännetään ylös urastaan jonka jälkeen koko paketti vedetään pois akselilta.
Jos taas kysyt irroittamisesta akselilta; etupuolella oleva holkki painetaan(lue:lyödään) taaksepäin ja alta paljastuva lukkorengas väännetään ylös urastaan jonka jälkeen koko paketti vedetään pois akselilta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla olis varaosastartti josta en saanu pikaisella tutkimisella bendixiä irrotettua.
Onko nuo nimettömät startit kenties Boschin kamoja jotka vaihtolaitteena myydään eri nimellä? Tai onko ne tarpeeksi lähellä että niihin saa varaosia?
Vaikka jos joku myy kahden vuoden takuulla vähemmän tunnettua starttia niin kyllä sekin vähän alkaa houkuttamaan...
Mutta kun on ollut periaatteena vaihtaa alkuperäislaatuisia osia tilalle niin ei tässäkään haluaisi "oikaista".
Onko nuo nimettömät startit kenties Boschin kamoja jotka vaihtolaitteena myydään eri nimellä? Tai onko ne tarpeeksi lähellä että niihin saa varaosia?
Vaikka jos joku myy kahden vuoden takuulla vähemmän tunnettua starttia niin kyllä sekin vähän alkaa houkuttamaan...
Mutta kun on ollut periaatteena vaihtaa alkuperäislaatuisia osia tilalle niin ei tässäkään haluaisi "oikaista".
Eise tee vaihtolaitteesta boschia jos laitteessa itessään on stanssattu bosch. Siis jos kyseessä on jokin muu merkki kuin bosch. Hella kuuluu ainakin jotenkin boschin piiriin, mutta en tiedä kasataanko samassa tehtaassa kuin boschiin vaihtolaitteet.
Saahan boschiakin vaihtolaitteena, jonkun verran kalliimpi vrt esim hellaan. Runkopantti hommahan menee niin että, asiakas palauttaa vanhan rungon alkuperäisessä laatikossaan osto liikkeeseen, ja saa sitä vastaan maksamansa runkopantin takaisin.
Mikäli runko on vaurioitunut (halki, solenoidi puuttuu, lataussäädin puuttuu, hihnapyörä puuttuu, alkiperäinen myyntipakkaus puuttuu) ei siitä hyvitetä asiakkaalle (sinulle) maksamaasi runkopanttia.
Osta bosch niin ei tarvitse ihmetellä toimivuutta.
Saahan boschiakin vaihtolaitteena, jonkun verran kalliimpi vrt esim hellaan. Runkopantti hommahan menee niin että, asiakas palauttaa vanhan rungon alkuperäisessä laatikossaan osto liikkeeseen, ja saa sitä vastaan maksamansa runkopantin takaisin.
Mikäli runko on vaurioitunut (halki, solenoidi puuttuu, lataussäädin puuttuu, hihnapyörä puuttuu, alkiperäinen myyntipakkaus puuttuu) ei siitä hyvitetä asiakkaalle (sinulle) maksamaasi runkopanttia.
Osta bosch niin ei tarvitse ihmetellä toimivuutta.
Ei vaan runkopantti menee niin että se sun vanha eli tässä tapauksessa se purettu viallinen startti palautetaan siinä sun uuden startin ostamassa laatikossa jolloin siitä hyvitetään pantti 30e jos korjauskelpoinen.
Eli meiltä meni 2 BOSCH starttia vaihdossa uusiin Blueline tarvikestartteihin Blueline laatikoissa joten joskus joku saa vaihtolaitteena Bossin tuotteen kunhan nuo tulee kunnostuksesta.
Miksi pitäisi ihmetellä toimivuutta kun on 2 vuoden takuut?
Yleensä niissä ankkureissa on sokka jonka poistamalla saa bendixin vaihdettua mutta kun vaihdat sen niin hetken päästä menee solenoidi ja kun vaihdat sen niin sitten menee ankkuri ja uuden startin hinta on ylitetty.
Eli meiltä meni 2 BOSCH starttia vaihdossa uusiin Blueline tarvikestartteihin Blueline laatikoissa joten joskus joku saa vaihtolaitteena Bossin tuotteen kunhan nuo tulee kunnostuksesta.
Miksi pitäisi ihmetellä toimivuutta kun on 2 vuoden takuut?
Yleensä niissä ankkureissa on sokka jonka poistamalla saa bendixin vaihdettua mutta kun vaihdat sen niin hetken päästä menee solenoidi ja kun vaihdat sen niin sitten menee ankkuri ja uuden startin hinta on ylitetty.
Ei vaan runkopantti menee niin että se sun vanha eli tässä tapauksessa se purettu viallinen startti palautetaan siinä sun uuden startin ostamassa laatikossa jolloin siitä hyvitetään pantti 30e jos korjauskelpoinen.
Aivan..
Eli siihen laitteen hintaan on valmiiksi lisätty tuo "30€". Myyjä vaan ei ole sulle sitä selventänyt osto vaiheessa. Eli jos runko on kelvoton et saa panttia takaisin ja olet menettänyt ns, 30€ jonka olet maksanut "ylimääräistä" uuden rimpulan oston yhteydessä.
Eli meiltä meni 2 BOSCH starttia vaihdossa uusiin Blueline tarvikestartteihin Blueline laatikoissa joten joskus joku saa vaihtolaitteena Bossin tuotteen kunhan nuo tulee kunnostuksesta.
Jaa luuleksää et ne tulee samoilla komponenteilla mitä boschi käyttää omiinsa :D
Miksi pitäisi ihmetellä toimivuutta kun on 2 vuoden takuut?
Niin no, jos jaksaa parhaimmassa tapauksessa vaihella niitä siinä 1kk välein uusiin.
Eli noiden meidän volsujen startit maksoi ovh 90e/kpl jossa siis pantti 30e.
Ja tottahan minä nyt tiesin mikä siinä rikki menneessä vikana oli kun uuden hain eli ei kustu linssiin kuten vihjasit ja en tiedä mistä muualta sais uuden alle 100e hintaan kun purkaamoillakin pyydetään 50-60e.
En näe mitään järkeä maksaa montaa sataa varaosasta jolla loppupeleissä ei ole mitään väliä onko tarvike vai ns alkuperäinen. Meillä on startteja vaihdettu sekä varaosaliikkeestä että motonetista eikä mitään ongelmia ole ollut.
Vai meinaatko että sen sun rimpulan hinta nousee vaihdossa kun siellä on ns laatuvaraosat?
Ja tottahan minä nyt tiesin mikä siinä rikki menneessä vikana oli kun uuden hain eli ei kustu linssiin kuten vihjasit ja en tiedä mistä muualta sais uuden alle 100e hintaan kun purkaamoillakin pyydetään 50-60e.
En näe mitään järkeä maksaa montaa sataa varaosasta jolla loppupeleissä ei ole mitään väliä onko tarvike vai ns alkuperäinen. Meillä on startteja vaihdettu sekä varaosaliikkeestä että motonetista eikä mitään ongelmia ole ollut.
Vai meinaatko että sen sun rimpulan hinta nousee vaihdossa kun siellä on ns laatuvaraosat?
Kerro ihmeessä mikä liike on kyseessä. Siellähän kannattaa alkaa asioida, ihan vain siksi että tekee tiliä noilla vaihtolaitteilla.
Ja jos omaa rakentaa niin ainakin minä laittaisin siihen ns laatulaitteen.
Motonetin sivuilta bongattua: KÄYNNISTINMOOTTORI VAIHTOLAITE VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Hintaan lisätään 20/50 euron pantti joka palautetaan vanhaa korjauskelpoista
starttia vastaan.
Ja jos omaa rakentaa niin ainakin minä laittaisin siihen ns laatulaitteen.
Motonetin sivuilta bongattua: KÄYNNISTINMOOTTORI VAIHTOLAITE VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Hintaan lisätään 20/50 euron pantti joka palautetaan vanhaa korjauskelpoista
starttia vastaan.
Kunnostetun startin/laturin osto on aina arpapeliä, ei siihen hirveästi vaikuta se mikä firma sen on kunnostanut. Vikaantuneet osat vaihdetaan/kunnostetaan (esim startista nyt usein bendix+laakerit aina), ja sitten lyödään kasaan "ehjillä" osilla. Se on sitten ihan tuurista kiinni hajoaako käytettynä ehjänä laitettu ankkuri viikon sisään kun on asennettu.
Itse teen työtä jälkimarkkinoinnissa. Ihmeteltiin kun Pohjoisamerikan mantereelta alkoi tulemaan isoja määriä takuuanomuksia ja itkukirjeitä että laturit ei kestä enää mitään. Selvityksien jälkeen alueen ostomies oli ruvennut ostamaan halvalla kunnostettuja latureita varaosamyyyntiin uusien tilalle. Vaihdettiin takaisin uusiin Boscheihin ja itku loppui. Vastaavaa olen myös huomannut entisessä elämässä raskaan kaluston puolella. Halvalla ei saa varmasti hyvää, mutta tuurilla voi saada.
Lisättäkööt vielä että kyllä itsekkin ostin juuri Audiin tarvikelaturin 90eurolla, kun orkkis Bosch oli 1280euroa niin aattelin että kestää pari kertaa vaihtaakkin jos on tarvis.
Itse teen työtä jälkimarkkinoinnissa. Ihmeteltiin kun Pohjoisamerikan mantereelta alkoi tulemaan isoja määriä takuuanomuksia ja itkukirjeitä että laturit ei kestä enää mitään. Selvityksien jälkeen alueen ostomies oli ruvennut ostamaan halvalla kunnostettuja latureita varaosamyyyntiin uusien tilalle. Vaihdettiin takaisin uusiin Boscheihin ja itku loppui. Vastaavaa olen myös huomannut entisessä elämässä raskaan kaluston puolella. Halvalla ei saa varmasti hyvää, mutta tuurilla voi saada.
Lisättäkööt vielä että kyllä itsekkin ostin juuri Audiin tarvikelaturin 90eurolla, kun orkkis Bosch oli 1280euroa niin aattelin että kestää pari kertaa vaihtaakkin jos on tarvis.
Lue nyt Leevi noi viestit niin ei tarvitse kerrata, 90e hinta SISÄLSI 30e PANTIN eli kun vein rikkinäisen liikkeeseen niin sain 30e KÄTEISTÄ takaisin jolloin uuden startin hinnaksi jäi 60e.
Tuossa motonetin hinnassa EI ole panttia eli 79.79e + PANTTI 50e.
Mun tietääkseni vaihtolaitteista käytetään vain runko-osa eli ankkuri,bendix solenoidi ym menee uusiksi, siksi rikkinäisestä rungosta ei hyvitetä/oteta vastaan.
Näin mulle liikkeessä sanottiin ja syynättiin että rungot on ehjät,bendixit niistä meni kummastakin, vento 145tkm ja golf 215tkm.
Kyllä jos hyvä maksaa 1200e ja tarvike 200e niin laadussa varmasti on eroa tai se ero on merkkiliikkeen katteissa.
Pakettimersuun etsittiin starttia mutta siinä on ns välitetty malli jota ei tarvikkeena saanut ja bossi maksoi 300e, tilattiin uusi ankkuri (startti veti kenttään) ja homma hoitui sillä, 100e.
Tuossa motonetin hinnassa EI ole panttia eli 79.79e + PANTTI 50e.
Mun tietääkseni vaihtolaitteista käytetään vain runko-osa eli ankkuri,bendix solenoidi ym menee uusiksi, siksi rikkinäisestä rungosta ei hyvitetä/oteta vastaan.
Näin mulle liikkeessä sanottiin ja syynättiin että rungot on ehjät,bendixit niistä meni kummastakin, vento 145tkm ja golf 215tkm.
Kyllä jos hyvä maksaa 1200e ja tarvike 200e niin laadussa varmasti on eroa tai se ero on merkkiliikkeen katteissa.
Pakettimersuun etsittiin starttia mutta siinä on ns välitetty malli jota ei tarvikkeena saanut ja bossi maksoi 300e, tilattiin uusi ankkuri (startti veti kenttään) ja homma hoitui sillä, 100e.
Teräs/alumiinikuoret on melkein ne halvimmat osat laturissa/startissa... Mikäli kaikki muut olisi aina uutta, niin ei tuo vaihto-osabisnes oikein kukoistaisi. Kerätään iso kasa samaa laturimallia, ja tehdään ehjistä osista uusia, noin se menee. Edelleenkin toki laakerit/hiilet/yms halvat osat vaihdetaan uusiin.
Tullaan taas siihen asiaan, että ei kannata korjata niitä kunnolla. Takuureklamaatiot vuoden aikana on niin pienet suhteessa myynteihin. Mutta tosiaan ei kannata ihmetellä kun orginaali laturi kesti 20v, ja kunnostettu 4vuotta.
Tullaan taas siihen asiaan, että ei kannata korjata niitä kunnolla. Takuureklamaatiot vuoden aikana on niin pienet suhteessa myynteihin. Mutta tosiaan ei kannata ihmetellä kun orginaali laturi kesti 20v, ja kunnostettu 4vuotta.
Joo eli niinkuin mika j sanoi. Rungot koostuu monesta eri laitteesta. Eli keräävät tietyn määrän esim samaa laturia, purkavat ne ja osat lajitellaan omiin laatikoihinsa. Josta ne lähtevät eri pesureihin ja kunnostus pisteisiin. Eli se sama "laturi" joka sinne tehtaalle meni niin ei tule enään samoilla sisuskaluilla ulos kunnostettuna. Osat siis sekoitetaan tehtaalla keskenään.
Tällainen vanhoista osista kasaaminen ei päde kaikkiin vaihtolaitteisiin mutta sitäkin on tehty, olen tutkinut monenlaisia vaihtolaitteita ja useiden firmojen vaihtolaitteissa on vanhaa vain kuoret ja nekin kunnostettu(maalattu). Ammattikielessäkin puhutaankin "runkopantista". Kun yritys palauttaa maahantuojalle vaihtolaitteita niin ei niissä tarvitse olla kaikkia osia mukana koska vain kuoret(lue:runko) käytetään. Loppukäyttäjältä "vaaditaan" koko laite vaihdossa koska markkinoidaan kierrätystä ja uusio-firma saa ylimääräisestä romumetallin hinnan.
Kun yritys palauttaa maahantuojalle vaihtolaitteita niin ei niissä tarvitse olla kaikkia osia mukana koska vain kuoret(lue:runko) käytetään. Loppukäyttäjältä "vaaditaan" koko laite vaihdossa koska markkinoidaan kierrätystä ja uusio-firma saa ylimääräisestä romumetallin hinnan.
Mikähän brändi mahtaa olla kyseessä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No täällä Vaasassa myy bossin kamoja Elektroparts oy, soita sinne ja kysy hinnat:
http://www.netikka.net/elektroparts/
http://www.netikka.net/elektroparts/
evinrude
esim. boschin vaihtolaitteissa pitää todellakin olla kaikki hilppeet matkassa tai hylsy lähtee takasin asiakkaalle. ja esim. lucas aika pitkälle samoilla tiimoilla.
ja ei se ole tie onneen jos on boschin laite. niitäkin kun on uusia ja korjattuja.
boschin "korjattuja" latureja/startteja tulee n. prosentuaalisesti takuuseen saman verran kun muitakin merkkejä.jokainen laittaa tietenkin mitä haluaa.
esim. boschin vaihtolaitteissa pitää todellakin olla kaikki hilppeet matkassa tai hylsy lähtee takasin asiakkaalle. ja esim. lucas aika pitkälle samoilla tiimoilla.
ja ei se ole tie onneen jos on boschin laite. niitäkin kun on uusia ja korjattuja.
boschin "korjattuja" latureja/startteja tulee n. prosentuaalisesti takuuseen saman verran kun muitakin merkkejä.jokainen laittaa tietenkin mitä haluaa.
Edelleen olen sillä Iskran kannalla jos sellaisen sattuu golfiin löytämään.
Mitä vaihtolaitteisiin tulee niin yrityksen palauttamat rungot ovat kelvanneet sellaisinaan, ei ole tarvinnut sisuskaluja laittaa takaisin diagnoosin jälkeen edes boschiin. Ehkä se on yhteistyökumppaneista kiinni. OT: yhteen vw:n vaihteistoon kaadoin irto-osat sisälle ja pääty parilla ruuvilla kiinni kun ei kelvannut muuten vaihdossa.
Mitä vaihtolaitteisiin tulee niin yrityksen palauttamat rungot ovat kelvanneet sellaisinaan, ei ole tarvinnut sisuskaluja laittaa takaisin diagnoosin jälkeen edes boschiin. Ehkä se on yhteistyökumppaneista kiinni. OT: yhteen vw:n vaihteistoon kaadoin irto-osat sisälle ja pääty parilla ruuvilla kiinni kun ei kelvannut muuten vaihdossa.
Mitä vaihtolaitteisiin tulee niin yrityksen palauttamat rungot ovat kelvanneet sellaisinaan, ei ole tarvinnut sisuskaluja laittaa takaisin diagnoosin jälkeen edes boschiin. Ehkä se on yhteistyökumppaneista kiinni
No se on 100% varma että bossi ei ole niitä purettuja vaihtolaitteita hyvittänyt. Se on eri asia jos tavaran toimittaja on hyvittänyt teille ns, good willinä ne puretut rungot. Mutta toisaalta sekin on aika erikoista, koska se raha jonka he hyvittävät teille, on pois heidän firmalta. Mutta niinkuin sanottu, poikkeuksia on.
Ja iskran kohdalla on semmoinen juttu, että ne ei kelpaa vaihtolaitteeksi edes halvimmille merkeille. Se ei tarkoita etteikö laite olisi laadukas, vaan iskrat on kasattu osista joita muut valmistajat eivät voi hyödyntää. Tokihan jos joku tulee iskra kädessä tiskille, niin eihän myyjä voi sanoa asiakkaalle että hei, tän merkkinen runko ei kelpaa vaihdossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa