Passat 2004 1.9 TDI 4v. automaatti, huono ostos ilmeisesti??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikkoh11
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.2.2009 23:48

Passat 2004 1.9 TDI 4v. automaatti, huono ostos ilmeisesti??

ViestiKirjoittaja mikkoh11 » 7.2.2009 0:08

Eilen ostetun pasuunan laatikko alkaa heti reistailla, oireet:
- tuntuu "luistavan" 2 - 3 vaihteilla (nelosella ei luista)
- muutaman kerran "käyttänyt" vapaalla ns. kick down asennossa
- ihmeellisesti viat harventuneet mitä enemmän autolla olen itse ajanut (laatikon "muisti" oppinut ajotavoilleni?)??

Auton tiedot:

kilometrit: 200 000km
vm. 2004
kone: 1.9 TDI 100Hp versio

Häiritsee kovasti, kuitenkin ison rahan maksanut autosta.
Tuli kummisetää kuunneltua, hänellä kestänyt 290 000 vastaava, ilman mitää vikoja.

v**uttaa... Onneksi voi vielä kaupan perua, jos tarve tulee..

Auttaisiko kenties laatikon muistin resetointi?

PS: "hienoa" lukea näitä foorumeilta näistä aiheista... :(

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 7.2.2009 9:52

Vaihteistossa 200tkm ajetut öljyt?

mikkoh11
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.2.2009 23:48

Passat 2004 1.9 TDI 4v. automaatti, huono ostos ilmeisesti??

ViestiKirjoittaja mikkoh11 » 7.2.2009 10:04

Ilmeisesti. Huoltokirjassa ei ainakaan mitään merkintää ole ja edellinen omistaja ei öljyjä ole vaihtanut.[/quote]

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 7.2.2009 10:21

Eiköhän tuossa tilanteessa kannata perua kauppa, kyseinen laatikko on kuitenkin arvokas kapine ja ehjiä ei ole käytettyinä. Väärällä käytöllä kun tuo on helppo rikkoa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 7.2.2009 10:25

Peru kaupat jos ei vikoja korjata, on sairaan kallista rempata sitä lootaa :(

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 7.2.2009 13:15

Eipä sieltä välttämättä mitää vielä ole rikki. Öljyt ja suodatin kannattaa vaihdattaa vaikka myyjän piikkiin.

Jos Eteläsuomessa asut nii osaava paikka Kiskon US-Motor. Vaihteiston luistaminen yms. ei välttämättä tarkoita koko vaihteiston uusimista. VW liike varmasti mielellään myy täysin uuden, mutta sinne tuota nyt ei kannatakkaan viedä. Vaihteiston sisäpesu uusilla öljyillä ja uusi suodatin voi poistaa nuo luistot.


Kiskon US-Motor Oy Kaukurintie 542 25460 Kisko
02-739 2400 fax 02-739 2406
Erikoisosaamisena Usa-autot
Automaattivaihteiset Amerikkalaiset ja Eurooppalaiset
Korjaustoiminnot kaikkiin merkkeihin

mikkoh11
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.2.2009 23:48

Passat 2004 1.9 TDI 4v. automaatti, huono ostos ilmeisesti??

ViestiKirjoittaja mikkoh11 » 7.2.2009 15:07

Jep. Perua kaiketi pitää.

Kokeilin tuota resetointia. Vaihtaa paljon kivemmin nyt, mutta tuo pelottavin vika (vapaalla käyttäminen) pysyy, niin kun arvelinkin.

Käyttää vapaalla ainoastaan 70km/h kohdilla, ei muissa nopeuksissa. Mihinkähän osaan toi vois liittyä?

Mistähän tuossa laatikossa saa öljyt tarkistettua?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 7.2.2009 15:17

Mistähän tuossa laatikossa saa öljyt tarkistettua?

Mutu juttua että on sama systeem kuin tiptronikissa.
Auton alle mars! Sieltä vaihdelaatikon "kupeelta pitäisi löytyä tarkistus/ täyttö proppu.
Tuolla on kuvia öljyn vaihdosta.

Mielenkiintoinen on tuo "huolto- ohjelma", kun siihen kuuluu 60tkm:n välein vaihteisto / vetopyörästön öljyn määrän tarkistus ja tarvittaessa lisäys. Ei siis vaihto.

Tähän minun nykyiseen kikkareeseen (Tiptronic) on vaihdettu öljyt, ja suodatin vaihteistoon kilometrilukemalla 115tkm.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 7.2.2009 18:13

Todennäkoisesti venttiilikoneikkovika.Venttiilikoneikkoa saa tarvikkeena.Myös vanhaan
koneikkoon saa ylikoko mäntiä.Tarvii jigin ko. työhön.
Vaihteistoöljyn kun vaihdat laita F typeä.Kitkaominaisuudet on paremmat.
Mistäpäin olet?
Turussa saadaan kyllä korjattua.Itselläni on samanlainen auto kun sulla.
Öljymäärä tarkistetaan kuumilla öljyillä,auton käydessä,Vaihteiston pohjassa on proppu joka
otetaan auki,kuuluu tulla öljyä reiästä hieman. Reiässä on ylivuotoputki joka estää
ettei kaikki öljyt tule ulos.
Kerro jos tarvitset tarkat öljynvaihto-ohjeet.
Kannattaa tehdä huuhtelu.Tarvitset n 12 litraa öljyä.
Itselläni on samanlainen auto samalla vaihteistolla.Olen muuttanut monia juttuja lodjusta johtuen isommista tehoista ja kyllä on vielä kestänyt.

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 7.2.2009 23:49

Ratsastan samalla aiheella.

Omaan tiptroniciini pitää vaihtaa öljyt.
Kysyin Laakkoselta hintaa ja sanoivat että pelkkä öljynvaihto on 250-400 euroa ja suodattimen kanssa 150-200 euroa lisää. Siis pahimmillaan 600 euroa..
Mikä tuossa hommassa maksaa?
Kaipa noita öljynsuodattimia ja tiivisteitä saa tarvikkeenakin tai ainakin marmorilta.
Miten paljon tuo öljy maksaa?
6 litraa menee laatikkoon suodattimen kanssa, 12 litraa jos huuhtelee laatikon uusilla öljyillä. Laakkosella eivät varmaankaan tee tuota huuhtelua tuohon tarjottuun hintaan.
Jos pelkkään vaihtoon saisi tuhrattua tupakkataukoineen vaikkapa tunninkin ja työveloitus olisi 90 erskaa niin maksaako öljyt ja proppu tosiaan 160-310 euroa?
Tuossa yhdessä linkissä on kyllä hyvät ohjeet tuon homman tekemiseksi.
En todellakaan aio maksaa 600 euroa laatikon suodattimen ja öljyjen vaihdosta..

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 8.2.2009 0:48

Kannattaapi lukea audifinnsin juttuja noista kanssa, 600e on kyllä jo vähän turhan suolaisen makuista hommaa.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=32189

mikkoh11
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.2.2009 23:48

Passat 2004 1.9 TDI 4v. automaatti, huono ostos ilmeisesti??

ViestiKirjoittaja mikkoh11 » 8.2.2009 15:19

Olen Seinäjoelta, eli aika kaukana turusta. Tietäisiköhän kukaan tältä seudulta ammattitaitoista liikettä joka osaisi kyseiselle askille jotain tehdä?

jos on tuo venttiililkoneikko joka rikki, niin mitähän tuollaisen vaihto suurinpiirtein kustantaa?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 8.2.2009 18:18

Vaihtotyö ei ole ihmeellinen työnä.Tai toki on jos ei tiedä mitä tekee.
Koneikko on ehkä n 600€ voin toki tarkistaa ma tarkan hinnan.Lähetys onnistuu
jos tarvitset koneikkoa.Jos sulla on jonkunmoisia taitoja ruuvata ja tilaa missä auton saa ylös niin pystyn kyllä puhelin neuvontaa antaa kun vaihdat ko. osan.Voin toimittaa sulle matkahuollon kautta kaikki tarvitsemasi osat työhön.Testerin päässä käynti olisi hyvä tehdä jotta varmistuu ainakin solkkujen sähköinen toimivuus se toki ei kerro kaikkea jotta olisivat ehjät.Osa solkuista on toimiaikasuhteella toimivia. Karkea arvio osista mitä tarviit on noin tonni.
Tietty jos otat lodjun irti ja lähetät matkahuollolla tänne niin voidaan käyttää auki koko
vaihteisto ja vaihtaa tarvittavat rojut.Vaihteisto ei ole zf:n tekele vasta 5-vaiht.on zf
5hp19fl.

mikkoh11
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.2.2009 23:48

ViestiKirjoittaja mikkoh11 » 10.2.2009 8:17

juu.. jutellaan tänään myyjäliikkeen kanssa, että mitä tehdään.

joko korjataan niiden piikkiiin (mielellään, koska auto on muuten nappikunnossa ja haluaisin sen pitää), tai perutaan kauppa. itse en tuollaista remonttia ala kustantamaan.

vileeni
-
Viestit: 38
Liittynyt: 11.2.2009 19:37

ViestiKirjoittaja vileeni » 11.2.2009 19:48

rane mikä tuo f tyypin öljy on? onko se vw:n omaa vai jotain muuta? onko sulla varaosa numeroa? mitä kaikkea olet sille omalle laatikolle tehnyt? Ja mikolle pysy kovana liikken kanssa et korjaavat laatikon kunnolla!! mulle vaihtoivat turbiinin 278tkm mut eivät koskeneet venttiili koneistoon eikä lukitus kytkimeen. meinasin ens viikolla kokeilla vaihtaa omaan lukitus kytkimen männän, jousen ja nostaa painetta(en tiedä onko järkeä) mäntäpaketti makso 40€ ja suodatin jotain reilut 65€. Ei mahottoman hintainen kokeilu.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 11.2.2009 20:03

Normi ATF type F, Löytyy joka autotarvikeliikkeestä.
Omaan lodjuun tehty turbiini pienemmällä stallilla kuin vakio,mutta edelleen liian korkea minun
käyttöön.Turbiinilukon kitkamateriaaliksi vaihdettiin hiilikuitupohjainen joka ei ota niin
itseensä kun lukko luistaa.Liukulaakerit vaihdettiin neulalaakereiksi.
Koneikkoon shift kit+peruspaineiden nosto.Paineita vielä haetaan nyt liian alhainen kun
kolmosella luistaa 4000rpm:n jälkeen.Lisäjäähdytin vielä kesken.Jonkun verran kaasupolkimen asennon tiedon muutosta.Aivoboxin versio joka pitää jokaista vaihdetta pitempään päällä.Kitkalevyjen lisääminen vielä suunnitteluasteella kun joutuu vähän
teettää romuja.

vileeni
-
Viestit: 38
Liittynyt: 11.2.2009 19:37

ViestiKirjoittaja vileeni » 11.2.2009 20:21

mihin tuo paineen nosto vaikuttaa? montako naksua pitää/kannattaa säätää?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 11.2.2009 20:46

Se sun naksus on boost valve.Sen vieressä on muovinen ruskea tulppa joka aukeaa kun
kääntää varttikierroksen. Jousen jäykkyydellä saat lisää painetta.
Öljyn voima painaa kitkapinkkoja enemmän.Se tietysti helpottaa jos maantiellä ohittaa niin
hakee kahvasta valmiiksi kolmosen. EV 6 solenoidi säätää linjapaineen moottorin kuorman ja
kaasun asennon mukaan.

vileeni
-
Viestit: 38
Liittynyt: 11.2.2009 19:37

ViestiKirjoittaja vileeni » 11.2.2009 21:50

mitä mun pitää kääntää vai ei mitään? tällä hetkellä ei tapahu muutakun kone huutaa jos 3 laitaa ja kaasua painaa kierrokset 3-4t. oisko sulla numeroa voisin vaikka huomenna soittaa jos sopii?

mikkoh11
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.2.2009 23:48

ViestiKirjoittaja mikkoh11 » 11.2.2009 21:53

Liike sitä mieltä, että koko laatikko pistetään vaihtaen..

Pari kysymystä::

- Mistä tuollaisen uuden softan saa tohon vaihteiston boksiin?
- Kuinka paljon niitä paineita voi nostaa, ilman vaurioita?

vileeni
-
Viestit: 38
Liittynyt: 11.2.2009 19:37

ViestiKirjoittaja vileeni » 11.2.2009 21:56

hieno ratkasu. muista ottaa joku lappu vaihdosta varaosa takuu 2vuotta.....

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 12.2.2009 7:47

Sun kannattaa aloittaa sillä että otat marmorilta viimeisen version.Tod näk sopii sun
tapaukseen parhaiten.Mm. Jenkeistä löytyy paikka jossa softa muutoksia tehdään ehkä
kohta jopa Suomessa.Uudella vaihteistolla kannattaa miettiä mitä tekee riippuu moottorin tehoista ja ominaisuuksista.Muista että takuu raukeaa laatikosta. Omalla vastuulla menet.
Itsellänikin on uusi vaihteisto ja tiedossa on maksaja jos hajoaa. Peiliin katsotaan sitten.
Täysin oma on riskini.Miettikää useasti ennen kuin muutoksia haluaa tai tekee!!.

Vileenille on yv.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 12.2.2009 9:08

Hienoa, että vihdoinkin joku oikeasti tietää näistä VW tomaateista jotakin!! Siis RANE !
Mitä eroa on näillä linjapaineen säädöillä, tdiclub neuvoo säätämään ihan eri ruuvia...

http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... e8&t=62154

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 12.2.2009 9:45

Juu kokemuksesta ja huoltajien sanoista voin sanoa että 200tkm ajettu volkkarin loota on aikapommmi jos ei lohkoja siitä avattu ja rempattu, toki on poikkeuksia mut ei montaa.. itellä oli 240tkm ajettu 1.9 tiptronic v 2005 ja oli jo kolmas loota kehissä .. eka ksesti 220tkm taksissa toinen 12tkm ja öljyt pihalle turbiini ja öljypumppu paskaks..!

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 12.2.2009 17:48

Eli main pressure regulla määrätään maksimi paine.Linjapaine vakiona on 60psi/4,1bar.
D päällä tyhjäkäynnillä pitäisi olla 120-150psi/8,3-10,3bar.Vaihteen vaihtuessa pitäisi pudota lukemaan 65-75psi:tä/4,5-5,2bar. Silloin kuin EV 6 moduloi, joka tiputtaa max painetta boost venttiilin kautta joka taas ohjaa painetta pääventtiilin jousen puolelle.Ts boostilla pääsee jossain määrin vaikuttaa linjapaineisiin mutta max paine säädetään pääpaineventtiilillä.Jos pääpainetta nostaa niin boostia täytyy myös säädellä jotta vaihtotapahtumasta saa sopivan ettei rykäise tai luista.
Ei mene niin kuin elokuvissa että saa suhteet kohdilleen.
Viimeksi muokannut rane_69, 13.2.2009 7:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sts
-
Viestit: 88
Liittynyt: 31.8.2005 22:52

ViestiKirjoittaja sts » 12.2.2009 23:08

Muitakin tomaatti ongelmista kärsiviä. Itellä passatissa 4vaihteinen loota 81kw 1.9tdi:n perässä. Nyt alkaa keinot lopua. Loota sano sopimuksensä irti ja nyt on vaihdettu kaikki hajonnut (turbiini+masterkit). Nyt auto liikkuu, mutta kolmoselle vaihtaessa nostaa kierroksia ennen vaihtoa ja nelosella luistaa kun kierrokset nousee yli 2000. Ykkönen ja kakkonen pelaa normaalisti. Ranella vois tietoa riittää mistä vikaa hakemaan...

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 13.2.2009 18:24

sts:lle on yv.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 13.2.2009 21:13

Ja täälläkin kysytään GURULTA neuvoja.Tuo postin vanha portteri löytyy tuosta pihalta,mittarissa n.90 tkm.tiedä sitten onko alkup. laatikko vai ei.
Kesällä 20 naksua käänsin laatikosta,mutta en kyllä huomannu mitään muutosta,tais olla väärä ruuvi, luulin että siitä lisätään niitä paineita.
Elikkä mistä pitäis kääntää ja kuinka paljon,kun melkosen pehmeeltä toi tuntuu?
Kiitos.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 14.2.2009 10:11

Se vähän riippuu mitä tarkoitat pehmeällä.Onko sitten kyseessä turbiiniluisto tai joku muu.
Tarkenna ongelmaa ja laatikon tyyppi.
Enkä todellakaan ole mikään sen kummempi guru.On nyt vain omat intressit noissa lodju
asioissa ja sopivat kontaktit ja opukset käytössä.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 14.2.2009 14:55

Laatikko on tyypiltään EQG.Tuolla pehmeydellä tarkotan tuota vaihtotapahtumaa,eli mun mielestä nuo vaihdot sais tuntua vähän jämäkämmiltä.
Pikkusen hyppäyttää kierroksia varsinkin tuossa 2-3 vaihdossa.Tuntuu tuo turbiinikin luistavan aika paljon,jos vertaa esim. tuohon 124 Mersun laatikkoon jossa ei ole läheskään yhtä paljon luistoa.

ella
-
Viestit: 39
Liittynyt: 26.1.2009 22:17

ViestiKirjoittaja ella » 17.2.2009 0:55

Itsellä myös ongelmia Passatissa, vm 1999 TDI ahu-koneella, 271tkm ja 4-vaihteinen 01N laatikko. Laatikkoon vaihdettu peruskunnostettu turbiini 9 tkm sitten, ja kierrosten heijaaminen (välillä 1600-2100rpm) loppui hetkeksi. Tämä turbiinin uusiminen oli auton myyneen liikkeen idea, ja vakuutettiin että sillä homma kunnossa. SItten oireet alkoi lievinä taas ja turbiinin lukkoventtiilin(ylikoko) asennukseen laatikkokorjaajalle, samalla öljynvaihto laatikkoon. Homma meni v..uiksi, turbiini ei lukittunut lainkaan. No, homma uusiksi ja hienosti toimi, nimittäin sen päivän. Tällöin oireet lieviä, satunnaisesti oireili, kaasua lisätessä turbiinin luisto lakkasi. Tällä hetkellä turbiininluisto heijaa useimmiten 0-60rpm välilä.

Nyt olen uusinut alipaineletkut, tulpannut egr:n ja putsasin N75:n, nyt paikoillaan tarvike N75(intermotor-merkkinen). Välillä moottorin tehot olivat hukassa täysin, nyt toimii paremmin. Kaasuläppäsysteemi tarkastettu liikkeesä myös. Ahtopainetta haistelevaa anturia+alipaineletkua etsin myös ECU:n boksin sisältä, ei löydy tästä autosta. Ei vikakoodeja vag-com:lla moottorista tai laatikosta myöskään ajossa, mitä nyt noviisina olen koittanut sitä opiskella. Hyvää vastapainoa rakennusprojektille, ei ole ollut vapaa-ajan ongelmia:)

Mitä rane_69:n kirjoituksesta olin ymmärtävänäni niin linjapaineessa/ sitä säätävässä EV 6 solenoidissa voisi olla vika, koska kaasua painaessa turbiinin luisto loppuu(tuntee ajaessa ja samaten vag-com:n mukaan). Muuten laatikko toimii asiallisesti, ei tärinöitä, vaihtaa pehmeästi yms. Ajot pääasiassa moottoritietä pitkin, joten täytyy ainakin toivoa ettei turbiini uudelleen vaihtokunnossa...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 17.2.2009 8:46

Vika ei aina välttämättä ole noissa kierrosten heijaamisissa laatikossa.
Itsellä oli tuollaista heijaamista yhdessä automaattidieselissä ja se korjaantui maffin vaihdolla.

En olisi sitä muuten edes hoksannut mutta ostin vanhan väsyneen maffin tilalle motonetin maffin, aluksi kaikki oli ok mutta jonkun ajan päästä alkoi heijaaminen.
Hain merkkiliikkeestä uuden taas ja ongelmat oli ohi.

ella
-
Viestit: 39
Liittynyt: 26.1.2009 22:17

ViestiKirjoittaja ella » 17.2.2009 10:46

MAF:n osto ollut kyllä mielessä, nyt toteutuneet arvot pienillä kierroksilla isommat kuin pyynti, ja täyskaasukiihdytyksessä laskee alle pyydetyn isoilla kierroksilla. Ajoitukset näyttää olevan vag-com:n mukaan kunnossa, lämmöt vaan vähän alakanttiin (n.82'c) ja k-arvo oli katsastuksessa 0.6.

Lisäys: kävin ajamassa lenkin maf:n piuha irrotettuna, kierrokset humppasi samalla lailla. Eli vaikka maf ei olei täydessä iskussa, niin vaikuttaisi siltä ettei kierrosten humppaaminen siitä johdu.

sts
-
Viestit: 88
Liittynyt: 31.8.2005 22:52

ViestiKirjoittaja sts » 17.2.2009 13:40

Ite kans koitin ajella ilman maffin piuhaa ilman tulosta. Nettiä tullu jokunen yö selattua ja etsittyä tietoa laatikosta. Venttiilikoneistoa myöten tullu kaikki purettua/putsattua. Kaiken vielä kruunasi valitsin vaijeri ns. katkeaminen. Testeri ei anna mitään vikakoodia. Vielä täytyy vagcomilla tutkia kun sain kaapelinki hommattua, että mitä se sanoo. Hiukka alkaa usko mennä koko masiinan kanssa. Otettava varmaan vielä kerran aski alas ja avattava :(

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 19.2.2009 9:48

Öljyistä ?
Mitä ihmeellistä tuossa volkkarin omassa öljyssä on? Miksei voisi käyttää "tavallista" niinkuin Rane opasti.
Itse olen käyttänyt ATF LT 71141 öljyä, mutta eihä tuota kannata marmoritiskiltä hakea sikahintaan.

sts
-
Viestit: 88
Liittynyt: 31.8.2005 22:52

ViestiKirjoittaja sts » 19.2.2009 21:45

Oman laatikon vika näyttäs selvinneen. Lauantaina muistista testerillä löyty vikakoodi:

01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch 04-10 - Mechanical Malfunction

Tämä nollattiin. Lauantain jälkeen en autolla ole ajanu ja tänään sain vagcomin asennettua ja piuha kiinni ja taas sama koodi. Eli turbiinissa näyttäs vika olevan. Nollasin sen nyt vielä toistamiseen. Laatikkoremontin yhteydessä korjautettiin myös turbiini mikä näyttäisi osoittautuneen sudeksi ja ilmeisesti siitä johtuen laatikko ei ole pelannut kunnolla :(

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 20.2.2009 7:58

STS
Tuo sinun vika voi olla myös turbaanin lukitusta ohjaavassa ventiilissä.
Eli turbiini on kunnossa, mutta sen ohjaus takkuaa...

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 20.2.2009 20:40

ja päivää,äkkiä menee turbiinin ohjaukseen eikä itse turbiiniin.tai sitten luisto on liian suuri.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 20.2.2009 20:46

paluu arkeen ja katson viestejä alkaen viikko sitten ma eteepäin.Pyrin vastaileen kaikkiin.

sts
-
Viestit: 88
Liittynyt: 31.8.2005 22:52

ViestiKirjoittaja sts » 22.2.2009 16:09

Omassa laatikko-ongelmassa alan kanssa kallistua tuonne ohjauspuolen vikaan. Vaikuttaa vahvasti siltä että paineet on hukassa ja nuo vaihto/luisto ongelmat voisi johtua siitä.

sts
-
Viestit: 88
Liittynyt: 31.8.2005 22:52

ViestiKirjoittaja sts » 26.2.2009 10:51

Oman laatikon luiston ongelma osittain selvinny. Otin askin alas ja löyty yksi palanut pakka. Uuudet osat pakkaan kumeja myöden. Kaikki muut pakat olivat vielä uudenveroisessa kunnossa. Epäilen että käyny kasauksessa jonkun sortin munaus. Eipä ole taas ollut vapaa-ajan ongelmia...

ella
-
Viestit: 39
Liittynyt: 26.1.2009 22:17

ViestiKirjoittaja ella » 5.3.2009 0:04

Maf vaihdettu, pierburg hintaan 80e. Nyt isoillakin kierroksilla täyskaasulla pysyy lukema 850:ssä, ja vähemmän yllättäen laatikko oireilee yhä. Nyt olisi vielä tarkistettava laatikon ohjausboksi, ja laatikon öljynpaine, ennenkuin laatikon ottaa auki. Minkälainen liitin tuossa öljynpainemittarissa on jolla laatikon paineen voisi tarkistaa?
Vag-com:n antamia arvoja olisi mukava päästä vertaamaan toimivan laatikon antamiin arvoihin lähinnä se vaihteisto-osiosta jossa ampeeri-lukemat, yms. Venttiilikoneiston osto käynyt myös mielessä, jos sillä saisi viimeistään ongelman ratkaistua.

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 13.3.2009 22:28

Nyt on Tiptronicin öljyt vaihdettu.
Samalla uusi suodatin ja tiiviste öljypohjaan.
Olisi ehkä voinut vielä hulauttaa kerran öljyt pihalle ja uutta niin paljon kun mahtuu.
Öljy jäi vielä hieman harmaaksi. Mutta kyllä se nyt on paljon puhtaampaa kuin se vanha oli.
Öljypohjaan oli muodostunut sakkaa ja ihmettelen kovin ettei öljynvaihtoa ole otettu huolto-ohjelmaan. Tuollainen laatikko ei voi kestää kovin suuria kilometrimääriä mikäli öljyjä eikä suodatinta vaihdeta koskaan.

Pitää vielä huollattaa ilmastointi ja siinä yhteydessä voisi kenties vaihdattaa vielä kerran uudet öölit laatikkoonkin tipauttamalla öljyn poistopropun kautta pois sen minkä tulee, ja lisäämällä sitten täyteen.

Muutama kamerakännyllä ottamani foto:

http://koti.mbnet.fi/ukormi/VW-tiptronic1.jpg
http://koti.mbnet.fi/ukormi/VW-tiptronic2.jpg
http://koti.mbnet.fi/ukormi/VW-tiptronic3.jpg
http://koti.mbnet.fi/ukormi/VW-tiptronic4.jpg

Vaihto tuli maksamaan töineen, öljyineen ja tarvikkeineen 170 euroa. Tätä hintaa pidän hyvinkin edullisena.

Laatikolla on ajettu n. 64000km ja tämä oli sille ensimmäinen öljynvaihto.

mikkoh11
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.2.2009 23:48

Topicin aloittaja

ViestiKirjoittaja mikkoh11 » 17.4.2009 19:09

No niin.. nyt pasuuna ollut viikon ajossa vaihdelaatikon huollon jälkeen ja hyvin näyttää pelittävän.

Eli meni lopuksi eräälle "expertille" huoltoon ja laatikko käytiin täysin läpi. Aika paljon jouduttiin pistämään uutta osaa:

- Turbiini peruskunnostettiin (uuden laakerit ja jotain..)
- Kitkalevyt vaihdetiin ja pistettiin yksi ylimääräinen lisää
- Venttiilikoneikolle tehtiin jotain
- Asennettiin sift kitt
- Turbiinia muokattiin niin, että lukko menee vähän myöhemmin päälle -> säästää kuulemma laatikkoa.

Oikein asiantunteva korjaaja oli tämä yrittäjä. Pitäisi vastata nyt tehdaskunnostettua takuu vaihteistoa.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 17.4.2009 20:29

Paas mikkoh11 hintaa remontille. Mullakin vastaava edessä.

rado
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.6.2009 21:16

ViestiKirjoittaja rado » 10.6.2009 21:17

Mitä siis remppa tuli kustantaa?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 17.6.2009 17:23

Täällähän onkin hyödyllistä tietoa vagin tomaateista niin kysellään samalla olisiko tuohon -99 passatin 4-vaihteiseen automaattiin (01N) joku parempi öljy kuin se VAG:in oma appelsiinikeitto? Omassa masiinassa loota on pelannut muuten kohtuullisesti mutta joskus löytää välivapaan kolmosen ja nelosen välistä vaihtaessa isompaan. Sekä siinä 90kmh mittarinopeudessa tapahtuva "hiiailu", vähän kuin manuaalilla vähän kytkintä luistattelisi. Molemmat viat taitaa kieliä kuluneesta venttiilikoneistosta?

sami 3bg
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 23.6.2009 15:07

ViestiKirjoittaja sami 3bg » 23.6.2009 16:21

No mikähän sitten olis vikana kun esim. risteykseen tultaessa hidastaa äkkiä vauhdin lähes nollaan ja yrittää sitten lähteä siitä liikenteen sekaan, niin auto alkaa miettiä ja ei tunnu vaihtavan pienempää laatikosta ennen kuin kaasua pumppailemalla. Sama homma jos joutuu hidastamaan jonkun esteen takia tai edellä kääntyvän auton takia. Takana tulevat varmaan ottaa kipinää, kun yksi siinä edessä matelee. Kiihdyttäessä sitten vaihtaa kyllä ylöspäin ihan normaalisti. Ja ohitustilanteessakin vaihtaa alaspäin ja lähtee ihan hyvin. Ainut on tuo jos lähes nollaan hidastaa kovemmasta vauhdista.

Autona Farmari Passat 1,9 TDI AVB 01N-automaatti vm.2002 mittarissa jo 380t.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 23.6.2009 17:59

Katsoppa ekana öljymäärä ja vikakoodit.Öljy ja suodin on hyvä
vaihtaa.Nämä ovat huokeimmat keinot jolla eteenpäin.Sen jälkeen
voi jatkaa.

sami 3bg
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 23.6.2009 15:07

ViestiKirjoittaja sami 3bg » 25.6.2009 8:41

Pystyykö vikakoodit lukemaan vag-com shareware versiolla vai pitääkö olla täysi versio?

ella
-
Viestit: 39
Liittynyt: 26.1.2009 22:17

ViestiKirjoittaja ella » 14.11.2013 22:19

Nostetaanpas vanhaa ketjua ylös johon laatikko-ongelmista aiemmin jo kirjoittelin. Pari kuukautta sitten vaimo sanoi että auto täristää välillä, kävin koeajolla eikä mitään oireita silläkertaa. No tärinät sitten paheni, ja myöhemmin autoa testatessa totesin että tärinöiden kanssa kierrokset pomppaili parisataa kierrosta tuolla 1500-2000 välillä, alkoi otsassa jorma kasvaa... Vajaa viikko oli pakko ajella autolla töihin, ajoin reiluilla kierroksilla ettei luistaminen enää pahene kun oireita oli parintuhannen kierroksen yläpuolellakin. Vikakoodeja ei ollut tälläkään kertaa, kuten ei vuosia takaperin.
Tilasin shift kit:in, sekä motonetista mag type f öljyä 10l ja suodatin+öljypohjan tiiviste. Seuraavaksi öljyt vaihtoon rane_69:n ohjeilla huuhtelemalla ja putket avaamalla. Öljyt oli todella mudan näköistä, edellisestä vaihdosta 60tkm, silloin vain perinteisesti vaihtamalla. Öljypohjan magneeteissa ei kuitenkaan ihmeemmin ollut mitään partaa. Venttiilikoneisto irti ja purkamaan, olin youtubesta katsellut jonkun jenkin koneiston purkamista niin sujui suuremmitta ongelmitta. Venttiilikoneistossa oli myöskin kyseistä "mutaa" kun nuo peltisuojat otti irti. Shift kit:n mukan tulleiden ohjeiden mukaan sitten putsausta ja uutta jousta tilalle, kuulan luona oleva pienin jousi oli täysin kasassa, onnistuin jotenkin hukkaamaan ensimmäisen uuden kun se pomppasi syliin, onneksi toinen oli varalla vielä. B1 apply valven holkki meinas mennä väärinpäin, onneksi tuli tarkastettua. Solenoidit muttailin yleismittarilla myös, ei poikkeamia.
Oli aikalailla jännitystä ilmassa kun laatikkoa aloin laittamaan kasaankiireellä, öljypohja kiinni ja eka purkillinen öljyä sisään. Vilkaisin sitten maahan ja totesin että suodatin siinä odottaa avaamattoman vielä, taas öljypohja irti ilman propun aukaisua, suodatin kiinni, öljypohja kiinni ja öljyt sisään. Laatikon resetointi ja kokeilemaan: liikkuu taakse ja eteen, vaihtaa myös isommalle.
Nyt 700km myöhemmin laatikko toimii vieläkin, ei täristä eikä juurikaan kierrosten humppaamista (0-60 välillä vag-com:lla katsoen). Nyt mittarissa 357tkm, vajaa 100tkm sitten turbiini uusittu. Kärryä ei ole vedetty ollenkaan turbiinirempan jälkeen, iso osa maantieajoa. Lliikkeellelähdöissäkään ei niin paljon tartte odotella vedon tulemista. Tuossa muutama vuosi sitten oli asenne se että ajetaan niin kauan kun auto liikkuu, mutta kun tosipaikka tuli niin kummasti mieli muuttui. Seuraavaksi sitten moottorin öljyvuodon kimppuun, huohotinputken alaosa ainakin menee vaihtoon, ja imusarja pitäisi putsata myös.

pasuun
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.4.2014 9:48

ViestiKirjoittaja pasuun » 4.4.2014 10:12

Moro.
Kysyisin apua omaan ongelmaan. Hienosti pelannut pasattini 1.9 automaatti 2002 alkoi juonitella tuossa 10 000km sitten kun turbiini meinasi karata vetolevystä, mittarissa oli tuolloin 450 000km. No, hommasin uuden vetolevyn joka laitettiin korjaamolla paikoilleen. Vaikka sanoin moneen otteeseen, että älkää vaihtako öljyjä vaihdelaatikkoon, oli sinne lurautettu 2 litraa poistuneen tilalle.

Ajoin korjaamolta kotiin, mittarissa paloivat kaikki vaihteen valitsimen valot, korjautui boottaamalla. Seuraavan kerran maantie pätkää ajaessani huomasin että 4 ei mene päälle, kaikki muut vaihteet toimii ok, mitä nyt 3 menee yleensä nytkähtäen sisään vasta tuossa 70 nopeudessa, mikä on tosi rasittava ominaisuus.

Luulin että vika poistui hetkellisesti kun laatikon nollasi jä lähti heti ajamaan, tuolloin 4 meni kiltisti sisään 110 vauhdissa, pari viikkoa sitten huomsin ettei tuohon mitään nollausta tarvinnut, riittää kun lähtee heti ajamaan talla pohjassa kun auton on käynnistänyt, tuolloin 4 menee päälle, mutta jos pudottaa 3:lle (tuossa 75 vauhdissa) ei enää mene.

Ajattelin että olkoot, ajetaan tämä loppuun sitten 3 vaihteella, mutta kun lukasin näitä foorumin juttuja tuli mieleen että ehkei vika olekkaan venttiilikoneistossa minkä kökköinen öljy on tukkinut, vaan jossain muualla? Vikakoodit olen tuosta katsonut, niitä ei ole, mistä tuota vikaa vois alkaan katselemaan?

Muuten tuossa kolmosella ajossa ei ole mitään ongelmaa, talvella lämpiää nopeammin ja kulutuskin on samalla tasolla kuin 4:lla , kierrokset on jonnin verran päälle 3 tonnin kun 110 on mittarissa. Auto on palannut muuten ihan ok, niin mielellään ajaisin siihen lisää kilometrejä, 60 000 aikana mitä se on minulla ollut olen laittanut siihen vain jarrupalat taakse ja vetonivenet eteen. Tietenkin normi suodatin jumppaa ja öljyt 15000 välein. Turbokin on alkuperäinen mitä moni ei usko.

Mitkä solenoidit nyt kannattaa tarkistaa ja miten ne mitataan?

ella
-
Viestit: 39
Liittynyt: 26.1.2009 22:17

ViestiKirjoittaja ella » 4.4.2014 20:42

linkkejä solenoidien testaukseen
Niin Vag-com:llako ei laatikosta vikakoodeja? Nuo solenoidit on kyllä hyvinkin vahvasti siinä venttiilikoneiston kanssa naimisissa, katsele youtube-pätkät niin asia selkiytyy:)
Voiskohan tuo manual valve olla huonosti(toisessa ketjussa viimeinen linkki, sivu 11), onko öljymäärä oikea? Tosiaan laatikon öljypohjan irrottamalla pääsee näihin käsiksi.[/url]

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 4.4.2014 22:50

Turbiini meinasi karata vetolevystä? Tarkenna : miten, mutterit aukes? Mitä uusittiin? Tuliko murhe remontin jälkeen?
Ei tuo öljyn vaihto ole rakettitiedettä. Tarkka on öljyn määrästä.Eka kohde katsoa!

Onko aivot käyneet kylvyssä? Neloselta kolmoselle:luistaa tai ecun tieto on väärä,kts maffin arvot. Kepakon säätö, tarkista.Öljymäärä väärä. Tuossa vika mahkuja aikas paljon.
Neljä solkkua on on-off jänniteohjattuja, ja kaksi on pwm ohjattuja. Ollut niissäkin mekaanista vikaa. Jos jaksaa jumpata niin heittää ristiin solkkuja, älä sekoita on-offeja ja pwm:iä. Koneikossa on myös pienen pieniä jousia jotka hajoaa kuulan takaa. Se remontti pitää tehdä kunnon pöydällä ja valossa sekä ilman olutta.

pasuun
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.4.2014 9:48

ViestiKirjoittaja pasuun » 5.4.2014 10:26

Juu, elikkä vein auton korjaamolle kun laatikosta kuuluin kolina tyhjäkäynnillä, auto toimi muuten ihan ok. Turbiinia vetolevyssä pitävät pultit oli pyöriny auki, ilmeni hirveällä kolinalla. Tuolla pajalla ei siis aukaistu laatikkoa, irroitettiin vaan koneesta ja vaihdettiin vetolevy suoraan ja sitten kasattiin. Öljyä ei vaihdettu vaan laitettiin tilalle sen verran kun letkuista oli valunut pois, 2 litraa olivat laskuttaneet.

Kävin vielä kertaalleen tuolla korjaamolla heti kun huomasin vian, käskin tarkistaa vikakoodit ja öljyn olivat ok. Kysyin vielä että miksi öljyä on lisätty noinkin paljon, sanoivat että lauhuttimen letkkut olivat vuotaneet tyhjiksi irroitettaessa.

Turbiinirempaa tähän on tehty tuossa 250000 sitten, turbiini vaihdettu ja shiftkit asennettu.

En nyt muista oliko ohjelma vag-com, mutta joku jolla pääsi kuitenkin vikakoodit lukemaan, muistaakseni ihan laatikosta suoraan.

pasuun
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.4.2014 9:48

ViestiKirjoittaja pasuun » 6.4.2014 21:54

linkkejä solenoidien testaukseen
Niin Vag-com:llako ei laatikosta vikakoodeja? Nuo solenoidit on kyllä hyvinkin vahvasti siinä venttiilikoneiston kanssa naimisissa, katsele youtube-pätkät niin asia selkiytyy:)
Voiskohan tuo manual valve olla huonosti(toisessa ketjussa viimeinen linkki, sivu 11), onko öljymäärä oikea? Tosiaan laatikon öljypohjan irrottamalla pääsee näihin käsiksi.[/url]


Miten tuota manual valvea säädetään, onko tuo vaijeri kiinni tuossa laatikon kyljessä? Vai pitääkö se tehdä tuosta venttiilikoneistosta? En tuosta kuvasta saanut selvää.
Auton alle pääsen vasta ens vloppuna.

Ja öljyä on siis riittävästi kun sitä tulee pohjaropusta ulos? Auto käynnissä? Kyljessä ei ole tarkistusta? Entä lisäys?

pasuun
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.4.2014 9:48

ViestiKirjoittaja pasuun » 7.4.2014 11:42

Hmm, tuskin tuo manual valve on ongelman syynä, kun nelonen menee päälle ja vauhtia on vähitään 110km/h, 3 ja 4 välinen vaihto toimii ihan ok, eli nelonen menee päälle vaikka käyttää kolmosella, mutta jos vauhtia on vähemmän/kierrokset matalammat, ei mene, eikä enää sen jälkeen vaikka vauhdin nostaa takas tuonne 110km/h.

Täytynee tarkastaa tuo öljymäärä ensimmäisenä.

pasuun
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.4.2014 9:48

ViestiKirjoittaja pasuun » 8.4.2014 18:01

Mitkä solenoidit tuossa koneistossa vaikuttaa 4 kytkeytymiseen? M laatikosta löysin jotain tietoa, mutta en tästä N:stä. Oliko tässä laatikon sisässä nopudentunnistin tai öljynlämpötila-anturia?

Sain semmosen käsityksen kun noita netistä kattelin että solenoidissa ei voi olla vikaa jos 2 ja 3 pelaa ok.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 8.4.2014 19:05

Solkut n 88, n 89 ja n 94 ohjaukseen. Välillisesti n 92 , 93.
ulkopuolinen tunnistin nopeudelle ja sisäinen lämpökikotin joka on piirissä laatikon sisällä.
Kakkonen ja kolmonen pelaa voi olla vika n88:ssa.
Lottoamista on täällä ruudun tälläpuolella.........

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 8.4.2014 19:17

Jälleen kerran: vikamahdollisuuksia on paljon. Jos ja kun tutkit tee loogista etsimistä yms. Älä hypi. Aloita perussetillä ts. perusasiat ja muista että moottorin antama tieto vaikuttaa laatikkoon.

pasuun
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.4.2014 9:48

ViestiKirjoittaja pasuun » 10.4.2014 8:04

Öljyä oli laatikossa, ehkä jopa liikaakiin, väriltään aika kirkasta jopa. Täytynee tuossa kesällä tehä öljynvaihto puhdistamalla ja samalla ropata tuota venttiilikoneistoa.

Tein tuossa turbon puhdistusta uuninpuhdistusaineella, eipä sieltä mitään irronnut, ei edes savuttanut, jotain hyötyä tuosta kierroksilla ajamisesta.

ella
-
Viestit: 39
Liittynyt: 26.1.2009 22:17

ViestiKirjoittaja ella » 10.4.2014 9:40

Onko varmasti kolmonen, ettei turbiinilukko jää kytkeytymättä. Näkee vagcom measuring blocks:sta, vaihteen numero ja perässä sitten H/M , M turbiinilukon ollessa päällä. Omassa 1999 ahu passatissa kierrokset 3400 110 nopeudessa.

pasuun
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.4.2014 9:48

ViestiKirjoittaja pasuun » 10.4.2014 14:06

3 sisässä 110 nopeudessa (gps nopeus 105) kierrokset 3400.

pasuun
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.4.2014 9:48

ViestiKirjoittaja pasuun » 11.4.2014 22:28

No niin , vika alkaa paikallistua, toivottavasti.
Sain lopultakin tuon vcds-liten asennettua ja se näyti vikakoodia 00281 vehicle speed sensor no signal. Ja ei onnistunut koodin poisto, eli vika on päällä.
Ja sensori g68 on kysessä.

Lueskelin noita jenkkifoorumeita ja tuota samaa vikaa on ollunna jetoissa ja kuplissa, johdot poikki tai anturi rikki. Vika on ollut sama, eli ei ole nelosta kytkenyt.
Linkki jossa ratkaistu -> http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=276850

Pitää huomenna yrittää vilkasta tuota, ilmeisesti joutuu purkamaan jotain laatikon tukirautaa edestä.

Toivottavasti sieltä ois vaan jäänyt asentajalta pistoke irti, tuo ominaisuus tuli kuitenkin heti pajalla käynnin jälkeen.

Heti kun tästä selvitää niin pitää ilmeisesti alkaa nostaja/paininkuppiremppaa suunnittelemaan kun alkoi taas jostain kolisemaan. huoh ...

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 12.4.2014 14:28

Meillä oli mennyt juuri tuo nopeussensori laatikosta jokunen vuosi sitten. Oireili juuri noin, että ei vaihtanut isointa vaihdetta ja muutenkin vaihteli vähän oudosti. Auto oli tosin 3B afn moottorilla.
Niitä sensoreita on kaksi siellä, molemmin puolin laatikkoa, toinen nopeusmittarille ja toinen laatikolle. Vaihda ne päikseen niin saat tietää onko vika siinä. Ainakin 3B.ssä ne sai vaihdettua pitkillä käsillä koneenhuoneen kautta, ei tarvinnut purkaa mitään.

pasuun
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.4.2014 9:48

ViestiKirjoittaja pasuun » 13.4.2014 13:17

Kiitos tiedosta!
Tässä ei kyllä yllä konehuoneesta käsin mitenkään.
Kävin auton alla ja vaihdoin vain nuo laatikon päässä olevat pistokkeet ristiin,
jolloin 1-2-3 toimii kuten pitääkin, tuolla oli pitkästä aikaa mukava ajella kylillä.
Nopeusmittarikin kyllä toimii. Onkohan sille oma anturi, näyttäs olevan joku koneessa ennen laatikkoa.

Nelonen ei mene nyt päälle ollenkaan, joten anturin ostoon seuraavaksi.
Muistatko oliko sulla menny tuo G38 anturi? nuohon on samanlaisia, noissa piirustuksiaa numeroitu vain erikseen.

Kolkatuksen syykin paikallistu taas laatikkoon, venttiilikoneisto ja osat kiilsi kuin papin mulk*u.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 13.4.2014 14:27

Oliskohan noissa uudemmissa kaksi noita antureita sitten laatikolle. Siinä meidän autossa vaihdoin ensin väärän kun en tiennyt kumpi oli, ei ollut vaikutusta laatikon vikaan. Vaihdoin sitten toisen niin johan alkoi toimimaan.

G68 anturi meni silloin. Piti kaivaa ketju aiheesta esille.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=145667&highlight=

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 13.4.2014 14:48

2 anturia on vaan 01N lootassa http://aijaa.com/QCfDN9

pasuun
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.4.2014 9:48

ViestiKirjoittaja pasuun » 17.4.2014 17:47

No niin, tämä tuli kuntoon. Kolkatus loppui kun turbiinin 2 pulttia taas kiristettiin ja laatikko toimii oikein kun vaihdettiin tuo G68 anturi.

Kiitos kaikille!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa