b4 passatin lasinpyyhkijävika!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

b4 passatin lasinpyyhkijävika!

ViestiKirjoittaja Migself » 15.1.2009 14:12

moro!

eli ostin tuossa eilen b4 passatin 1.9tdi ja vuosimallihan siinä on 96.

ja ja. lasinpyyhkijässä on vikaa. eli polttaa sulakkeen välittömästi kun lyö uuden paikalleen. riippumatta siitä että onko pyyhkijät toiminta asennossa vai ei.

mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? vai kannattaakö käyttää suoraan vikapistokkeessa?

ja lisäkysymyksenä.. lienee tuon korisessa passatissa liimatuulilasi? kun täytyy sekin vielä vaihtaa katsastukseen..

kiitos vastauksista!

täällä tulette tästä eteenpäin minuakin näkemään.. toivottavasti ei niinkään täällä korjaus osastolla, vaan mukavissa merkeissä autojuttuja ja kokemuksia jakaen!

-M

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.1.2009 14:16

Koita ottaa pyyhkijän moottorista töpseli irti ja koita polttaako vielä sulaketta.

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 15.1.2009 14:54

hei joo hyvä idea!

mistähän löydän tuon pistokkeen? on kyllä vähän hankalassa paikassa tuo moottori.. että onko pistoke siinä pyyhkijän akseliston kanssa samassa paketissa? mitä se vikapistoke osaa tuommosesta viasta sanoa?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.1.2009 15:47

mistähän löydän tuon pistokkeen?

Pyyhkijän moottorin kyljestä löytyy.
mitä se vikapistoke osaa tuommosesta viasta sanoa?

Ei mitään.

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 15.1.2009 18:43

Quote:
mistähän löydän tuon pistokkeen?

Pyyhkijän moottorin kyljestä löytyy.
Quote:
mitä se vikapistoke osaa tuommosesta viasta sanoa?

Ei mitään.


selväpeli!

tätä kokeillaan sit huomenissa jos ei ole iha pirun kovat pakkaset =)

ei näy motonetissä tuo moottorin hintakaan olevan kovin kova.. 29€

että eikun vaan mottia tilaukseen jos vika paikallistuu tohon.

mites tuo tuulilasi homma?

lienee liimalasi ku on nuin uutta sorttia tuo auto?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 15.1.2009 21:09

Liimalla on tuulilasi kiinni.
Vähänaikaa sitten pistin tommosen osiks, ja muistelin että pyyhkijänmoottorin pistoke on aika ahtaassa paikassa jos moottori/vivusto on paikoillaan. Jotain osia vielä myymättä, jos sattuu "uudesta" autosta muitakin vikoja löytymään ;)

borsastdi
-
Viestit: 15
Liittynyt: 10.8.2008 19:57

ViestiKirjoittaja borsastdi » 15.1.2009 21:39

mites tuo tuulilasi homma?


juu on liimalla kiinni ja on noin 2h homma vaihtaa, hintaa kertyy 300€.

-Lasimestari

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 17.1.2009 0:17

300€.


voi äiti.

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 21.2.2009 10:41

tähän sit jatketaaaan.

eli sain nykästyä lasinpyyhkijän moottorille menevän töpselin irti, ja eipä polta enää sulaketta.. MUTTA

nyt kun sulake on kiinni, niin sulakeboksista kuuluu aivan mieletön releen napsuminen kokoajan..?

mikä aiheuttaa tuon.. koska ihanku rele nykis nyt lasinpuuhkijöitä päälle, vaikka koko moottori ei ole edes kytketty?

asiaan vaikuttaa jos vielä viikseä hipelöin..

nyt vinkkiä.. et olisko se vika nyt tuossa releessä, moottorissa, viiksessä vai missä?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.2.2009 10:57

asiaan vaikuttaa jos vielä viikseä hipelöin..

Kyllähän tuo sinnepäin viittaisi. Ei ainakaan olisi ensimäinen viiksivikainen klonkkari ;)
Näyttäisi olevan sama viiksi kuin III Golf:ssa (Passat '96).

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 21.2.2009 11:19

Mutta entä kun palaa sulake jos tökkää johdot pyyhkijän mottiin kiinni?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.2.2009 11:23

Ne viiksen ympärys muovit on varmaan aika helppo irrottaa ja käyttää irti sitä viiksen "töpseliä".
Ei vaan kuullosta normaalilta tuommoinen releen napsunta, viisammat valaiskoon lisää :/
Et vielä vaihtanut sitä moottoria ?

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 21.2.2009 12:49

Olettaisin siinä viiksessä olevan sellaista vikaa, että se laittaa takalasin pyyhkimen heti päälle, josta johtuu se releen napsuminen, koska takalasin pyyhkimessä on vain tihkuasento.
Siitä samasta syystä se polttaa sulakken heti jos moottorissa on piuhat kiinni = moottori jumissa.
Viiksi ja moottori vaihtoon niin eiköhän tuo ala toimia

Thomas
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.4.2004 12:36

ViestiKirjoittaja Thomas » 21.2.2009 14:26

Lainaan topicia, kun itsellä on vähän saman tyylinen ongelma ja tekniikkakin taitaa olla pitkälti samaa, autona siis Golf III vm. 95.

Tuulilasin pyyhkijöiden sulake palaa suunnilleen joka toinen kerta kun koittaa pyyhkijöitä käyttää. Välillä lähtevät normaalisti toimimaan, välillä ei, ja aina silloinkaan sulake ei pala. Sulake ei pala myöskään, kun pyyhkijät eivät ole päällä. Välillä pyyhkijät toimii, mutta pesunestettä ei tule tuulilasille vaan ainoastaan ajovaloille. Varmimmin sulakkeen saa palamaan juurikin kun koittaa suihkuttaa pesunestettä lasille.

Piuhat on tarkistettu, pyyhkijät toimivat ilmeisesti pikkasen nihkeemmin kuin kuuluisi, mutta palautuvat aina oikeaan asentoon. Takalasin pyyhkimen käyttö ei aiheuta sulakkeen palamista. Olisikohan vika viiksessä vai missä?

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 21.2.2009 14:34

joo kato sieltä kuuluu tiheeseen tahtiin semmonen "naps----naps" kohta taas sama.. ihanku olis tihkuasento jumittanu.. ja sit vielä ku hiplaa viiksiheppiä niin kuuluu kans napsuntaa.. ja todellakin pyyhkijän motista on töpseli irti! ja näin ollen sulake ei ole palanut.. ilmeisesti motti on ainaki kosahtanu.. mut vieläkö sitä tuon viiksen kehtais vaihtaa? eipähän tuo ole ku 22€ osa.. mut silti ku opiskelija olen niin tuolla 22€ saa jo näin lauantainakin muutamat oluet ;)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.2.2009 14:45

eipähän tuo ole ku 22€ osa.. mut silti ku opiskelija olen niin tuolla 22€ saa jo näin lauantainakin muutamat oluet ;)

Ota oluet, ja hiplaa jotain muuta heppiä =DD

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 21.2.2009 14:47

Quote:
eipähän tuo ole ku 22€ osa.. mut silti ku opiskelija olen niin tuolla 22€ saa jo näin lauantainakin muutamat oluet ;)

Ota oluet, ja hiplaa jotain muuta heppiä =DD



Sinäpä sitä vitsin murjaisit =D oluet on jo ostettu.. mutta hepin käsittely voidaan ihan suosiolla jättää muille osapuolille ;D

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.2.2009 14:50

Mennäänpä asiaan, tai siitä sivuun...
Oletko kokeillut uudella moottorilla?

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 21.2.2009 15:52

en vielä. tuossa äsken nykäisin viitos sulakkeen irti (pyyhkijät ja kuspojan motti) niin rele jäi silti naksumaan tihkulle!

ja naksuminen senkun yltyy kun viiksestä käännellään..

rele sammui kun auton käynnistin uusiks.. mutta nyt sinne ilmeisesti haluaa mennä kokoajan virta..

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 20.3.2009 10:31

päivitetääs! Tänään saapui matkahuoltoon motonetistä uusi lasinpyyhkijän monitoimi "viiksi".

ja ostettuna on myös foorumilaiselta lasinpyyhkijän moottori vivustoineen, suuri kiitos siitä =)

eli.. nuo viikset ovat minulle outoja, ihan siitäkin syystä että itsellä kasvaa kovin huono parta, eli en ole ikinä ratin alta irroittanut mitään.. onko iso homma vaihtaa tuo pyyhkijän viiksi ja mitä tulee ottaa huomioon? sunnuntaina olisi tarkoitus saada pyyhkijät toimimaan, tai polttaa lisää jotain ennen-näkemätöntä. =)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 20.3.2009 11:26

Bägi pois, ratti pois, ratin ympärysmuovit pois, viiksipaketin ruuvit irti, liittimet takaa irti ja sittenhän viikset jo onkin käsissä. Muistaakseni viikset on jotenkin limittäin rattitolpan ympärillä eli varmaankin molemmat joudut käyttää irti että saa toisen vaihettua.
Ei kannata käyttää virtoja päällä silloin kun bägin liitin on irti ettei turhaan tule vikakoodeja ja jää bägin valo palamaan, akun kengän irroitus voisi olla paikallaan ennen hommaan ryhtymistä.

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 21.3.2009 13:45

kiitos neuvoista!

vielä tarkennuksena.. miten bägi lähtee irti? itsellä jäänyt kammo noista bägeistä ku tuttavalla oli poksahtanut ns. silmille ja oli meinannut henki lähteä.. :D eli mitenkä se oikeaoppisesti irroitetaan? ilman että korjauskeikka jää viimeiseksi ;D

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 21.3.2009 18:14

Noniin! nyt pelaa pyyhkijät =)

eli viiksi vaihdettu.. ja pyyhkijän motti vivustoineen..

ainut mikä mättää.. on se että pelaavat hirmu verkkaisesti ja "sitkeästi" tökkäsin 15A sulakkeen.. liekkö liian pieni.. ko tuo 10 palaa napsahti heti.. ?

mut noh.. nyt tuntuu ainaki jotensakkin toimivan. =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa