b4 passatin lasinpyyhkijävika!
Valvoja: ffp jäsenet
b4 passatin lasinpyyhkijävika!
moro!
eli ostin tuossa eilen b4 passatin 1.9tdi ja vuosimallihan siinä on 96.
ja ja. lasinpyyhkijässä on vikaa. eli polttaa sulakkeen välittömästi kun lyö uuden paikalleen. riippumatta siitä että onko pyyhkijät toiminta asennossa vai ei.
mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? vai kannattaakö käyttää suoraan vikapistokkeessa?
ja lisäkysymyksenä.. lienee tuon korisessa passatissa liimatuulilasi? kun täytyy sekin vielä vaihtaa katsastukseen..
kiitos vastauksista!
täällä tulette tästä eteenpäin minuakin näkemään.. toivottavasti ei niinkään täällä korjaus osastolla, vaan mukavissa merkeissä autojuttuja ja kokemuksia jakaen!
-M
eli ostin tuossa eilen b4 passatin 1.9tdi ja vuosimallihan siinä on 96.
ja ja. lasinpyyhkijässä on vikaa. eli polttaa sulakkeen välittömästi kun lyö uuden paikalleen. riippumatta siitä että onko pyyhkijät toiminta asennossa vai ei.
mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? vai kannattaakö käyttää suoraan vikapistokkeessa?
ja lisäkysymyksenä.. lienee tuon korisessa passatissa liimatuulilasi? kun täytyy sekin vielä vaihtaa katsastukseen..
kiitos vastauksista!
täällä tulette tästä eteenpäin minuakin näkemään.. toivottavasti ei niinkään täällä korjaus osastolla, vaan mukavissa merkeissä autojuttuja ja kokemuksia jakaen!
-M
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Quote:
mistähän löydän tuon pistokkeen?
Pyyhkijän moottorin kyljestä löytyy.
Quote:
mitä se vikapistoke osaa tuommosesta viasta sanoa?
Ei mitään.
selväpeli!
tätä kokeillaan sit huomenissa jos ei ole iha pirun kovat pakkaset =)
ei näy motonetissä tuo moottorin hintakaan olevan kovin kova.. 29€
että eikun vaan mottia tilaukseen jos vika paikallistuu tohon.
mites tuo tuulilasi homma?
lienee liimalasi ku on nuin uutta sorttia tuo auto?
tähän sit jatketaaaan.
eli sain nykästyä lasinpyyhkijän moottorille menevän töpselin irti, ja eipä polta enää sulaketta.. MUTTA
nyt kun sulake on kiinni, niin sulakeboksista kuuluu aivan mieletön releen napsuminen kokoajan..?
mikä aiheuttaa tuon.. koska ihanku rele nykis nyt lasinpuuhkijöitä päälle, vaikka koko moottori ei ole edes kytketty?
asiaan vaikuttaa jos vielä viikseä hipelöin..
nyt vinkkiä.. et olisko se vika nyt tuossa releessä, moottorissa, viiksessä vai missä?
eli sain nykästyä lasinpyyhkijän moottorille menevän töpselin irti, ja eipä polta enää sulaketta.. MUTTA
nyt kun sulake on kiinni, niin sulakeboksista kuuluu aivan mieletön releen napsuminen kokoajan..?
mikä aiheuttaa tuon.. koska ihanku rele nykis nyt lasinpuuhkijöitä päälle, vaikka koko moottori ei ole edes kytketty?
asiaan vaikuttaa jos vielä viikseä hipelöin..
nyt vinkkiä.. et olisko se vika nyt tuossa releessä, moottorissa, viiksessä vai missä?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Olettaisin siinä viiksessä olevan sellaista vikaa, että se laittaa takalasin pyyhkimen heti päälle, josta johtuu se releen napsuminen, koska takalasin pyyhkimessä on vain tihkuasento.
Siitä samasta syystä se polttaa sulakken heti jos moottorissa on piuhat kiinni = moottori jumissa.
Viiksi ja moottori vaihtoon niin eiköhän tuo ala toimia
Siitä samasta syystä se polttaa sulakken heti jos moottorissa on piuhat kiinni = moottori jumissa.
Viiksi ja moottori vaihtoon niin eiköhän tuo ala toimia
Lainaan topicia, kun itsellä on vähän saman tyylinen ongelma ja tekniikkakin taitaa olla pitkälti samaa, autona siis Golf III vm. 95.
Tuulilasin pyyhkijöiden sulake palaa suunnilleen joka toinen kerta kun koittaa pyyhkijöitä käyttää. Välillä lähtevät normaalisti toimimaan, välillä ei, ja aina silloinkaan sulake ei pala. Sulake ei pala myöskään, kun pyyhkijät eivät ole päällä. Välillä pyyhkijät toimii, mutta pesunestettä ei tule tuulilasille vaan ainoastaan ajovaloille. Varmimmin sulakkeen saa palamaan juurikin kun koittaa suihkuttaa pesunestettä lasille.
Piuhat on tarkistettu, pyyhkijät toimivat ilmeisesti pikkasen nihkeemmin kuin kuuluisi, mutta palautuvat aina oikeaan asentoon. Takalasin pyyhkimen käyttö ei aiheuta sulakkeen palamista. Olisikohan vika viiksessä vai missä?
Tuulilasin pyyhkijöiden sulake palaa suunnilleen joka toinen kerta kun koittaa pyyhkijöitä käyttää. Välillä lähtevät normaalisti toimimaan, välillä ei, ja aina silloinkaan sulake ei pala. Sulake ei pala myöskään, kun pyyhkijät eivät ole päällä. Välillä pyyhkijät toimii, mutta pesunestettä ei tule tuulilasille vaan ainoastaan ajovaloille. Varmimmin sulakkeen saa palamaan juurikin kun koittaa suihkuttaa pesunestettä lasille.
Piuhat on tarkistettu, pyyhkijät toimivat ilmeisesti pikkasen nihkeemmin kuin kuuluisi, mutta palautuvat aina oikeaan asentoon. Takalasin pyyhkimen käyttö ei aiheuta sulakkeen palamista. Olisikohan vika viiksessä vai missä?
joo kato sieltä kuuluu tiheeseen tahtiin semmonen "naps----naps" kohta taas sama.. ihanku olis tihkuasento jumittanu.. ja sit vielä ku hiplaa viiksiheppiä niin kuuluu kans napsuntaa.. ja todellakin pyyhkijän motista on töpseli irti! ja näin ollen sulake ei ole palanut.. ilmeisesti motti on ainaki kosahtanu.. mut vieläkö sitä tuon viiksen kehtais vaihtaa? eipähän tuo ole ku 22€ osa.. mut silti ku opiskelija olen niin tuolla 22€ saa jo näin lauantainakin muutamat oluet ;)
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
päivitetääs! Tänään saapui matkahuoltoon motonetistä uusi lasinpyyhkijän monitoimi "viiksi".
ja ostettuna on myös foorumilaiselta lasinpyyhkijän moottori vivustoineen, suuri kiitos siitä =)
eli.. nuo viikset ovat minulle outoja, ihan siitäkin syystä että itsellä kasvaa kovin huono parta, eli en ole ikinä ratin alta irroittanut mitään.. onko iso homma vaihtaa tuo pyyhkijän viiksi ja mitä tulee ottaa huomioon? sunnuntaina olisi tarkoitus saada pyyhkijät toimimaan, tai polttaa lisää jotain ennen-näkemätöntä. =)
ja ostettuna on myös foorumilaiselta lasinpyyhkijän moottori vivustoineen, suuri kiitos siitä =)
eli.. nuo viikset ovat minulle outoja, ihan siitäkin syystä että itsellä kasvaa kovin huono parta, eli en ole ikinä ratin alta irroittanut mitään.. onko iso homma vaihtaa tuo pyyhkijän viiksi ja mitä tulee ottaa huomioon? sunnuntaina olisi tarkoitus saada pyyhkijät toimimaan, tai polttaa lisää jotain ennen-näkemätöntä. =)
Bägi pois, ratti pois, ratin ympärysmuovit pois, viiksipaketin ruuvit irti, liittimet takaa irti ja sittenhän viikset jo onkin käsissä. Muistaakseni viikset on jotenkin limittäin rattitolpan ympärillä eli varmaankin molemmat joudut käyttää irti että saa toisen vaihettua.
Ei kannata käyttää virtoja päällä silloin kun bägin liitin on irti ettei turhaan tule vikakoodeja ja jää bägin valo palamaan, akun kengän irroitus voisi olla paikallaan ennen hommaan ryhtymistä.
Ei kannata käyttää virtoja päällä silloin kun bägin liitin on irti ettei turhaan tule vikakoodeja ja jää bägin valo palamaan, akun kengän irroitus voisi olla paikallaan ennen hommaan ryhtymistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa