VW Golf IV 1.9tdi hankinnassa
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf IV 1.9tdi hankinnassa
Jees, eli haulla en löytäny haluamiani tietoja/infoa joten uutta laitoin...
Hankinta listalla on pari vaihtoehtoa audi s4 -94 korvikkeeksi. yhdeksi potentiaaliseksi ehdokkaaksi on noussut tuo otsikon golffi... yhtä yksilöä oon kattonu, joka on 85kw malli alunperin, mutta nyt lastulla 111kw. Auto on 6-v manuaali vm - 00
Mieleen noussut muutamia kysymyksiä:
1. Onko tuota kuinka helppoa/halpaa virittää jos tavoite olis esim 200hp/400nm? ja mitä tulisi tehdä?
2. Tyyppivikoja / muuta jota on ko autosta hyvä tietää ennen nimen paperiin laittammista?
3. Millasia suoritusarvoja tollasella noin 150hp koneella saadaan, esim 0-100kmh / 80-120kmh jne...
eli tossa nyt alkuun jotain kysymyksiä, joita varmasti tulee paljon lisää, viimeistään sitten kun auto on pihassa:P kiitoksia jo etukäteen!
Hankinta listalla on pari vaihtoehtoa audi s4 -94 korvikkeeksi. yhdeksi potentiaaliseksi ehdokkaaksi on noussut tuo otsikon golffi... yhtä yksilöä oon kattonu, joka on 85kw malli alunperin, mutta nyt lastulla 111kw. Auto on 6-v manuaali vm - 00
Mieleen noussut muutamia kysymyksiä:
1. Onko tuota kuinka helppoa/halpaa virittää jos tavoite olis esim 200hp/400nm? ja mitä tulisi tehdä?
2. Tyyppivikoja / muuta jota on ko autosta hyvä tietää ennen nimen paperiin laittammista?
3. Millasia suoritusarvoja tollasella noin 150hp koneella saadaan, esim 0-100kmh / 80-120kmh jne...
eli tossa nyt alkuun jotain kysymyksiä, joita varmasti tulee paljon lisää, viimeistään sitten kun auto on pihassa:P kiitoksia jo etukäteen!
itsellä olisi ainakin sellainen tuntu että noissa 85kw versioissa olisi kannentiivisteongelmia ja lastutettuna turbo alimitoitettu. oliskohan moottorikoodi ollut ajm
itse ainakin etsiskelisin afn 81kw versiota, joka ei ole pumpparikone. virityspotentiaalia siinäkin. miinuksena 5-vaihteinen laatikko
isot suuttimet,ahdin,hyvä softa,dp ja putkisto niin uskoisin että teholukemat varmasti olevat jossain 170-180hv miksei enemmänkin...
itse ainakin etsiskelisin afn 81kw versiota, joka ei ole pumpparikone. virityspotentiaalia siinäkin. miinuksena 5-vaihteinen laatikko
isot suuttimet,ahdin,hyvä softa,dp ja putkisto niin uskoisin että teholukemat varmasti olevat jossain 170-180hv miksei enemmänkin...
varmaa tietoa on, että siinä "ahf" yksilössä on vakiona tehoa 110hp ja siinä on boxi jonka pitäs tuottaa 130hp... väännöistä en tiiä....
ja mitä meinaa tuo kohtuudella paljon tehoa? eli tartteeko tuohon tehdä vähemmän operaatioita saavuttaakseen samat tehot kuin toi 85kw malli? olisko laittaa jotain esimerkkiä miten esim ahf koneesta saa sit sen 170-180hp? riittääkö boxi/lastu, dp ja putkisto? vai pitääkö ahdinta päivittää?
ja mitä meinaa tuo kohtuudella paljon tehoa? eli tartteeko tuohon tehdä vähemmän operaatioita saavuttaakseen samat tehot kuin toi 85kw malli? olisko laittaa jotain esimerkkiä miten esim ahf koneesta saa sit sen 170-180hp? riittääkö boxi/lastu, dp ja putkisto? vai pitääkö ahdinta päivittää?
jees, eli nyt tuli lisäinfoa noista yksilöistä joita oon kattelli. eli tuo 150 heppainen on ajm koneella oleva, johon on koko kone vaihdettu turbon rikkoutumisen vuoksi. kytkimet, turbot konerempat jne tehty, eli pitäis olla kunnossa tuolta osin...
mietinkin että miten tuo kolopallo liikahtaa tuolla 150heppaisella ajm koneella? eli voiko ees toivoa 0-100kmh aikojen menevän alle 8s? ja sitt etuo ohituskiihtyvyys, eli onko mahdollisuuksia edes hyvänä päivänä taittaa 80-120kmh 5sekunnin aikaan? nämä kysymykset kuulostavat varmasti todella teini/amis jutuilta, mutta että tietäs mitä odottaa...
ja mites se viripotentiaali oli tossa koneessa? jos hakee vaikka niitä 170-180hp tehoja niin onko turbo laitettava heti vaihtoon vai voiko pikkuvireillä (putkisto, dp, ilmanputsari, tehoboxi) päästä noihin lukemiin?
mietinkin että miten tuo kolopallo liikahtaa tuolla 150heppaisella ajm koneella? eli voiko ees toivoa 0-100kmh aikojen menevän alle 8s? ja sitt etuo ohituskiihtyvyys, eli onko mahdollisuuksia edes hyvänä päivänä taittaa 80-120kmh 5sekunnin aikaan? nämä kysymykset kuulostavat varmasti todella teini/amis jutuilta, mutta että tietäs mitä odottaa...
ja mites se viripotentiaali oli tossa koneessa? jos hakee vaikka niitä 170-180hp tehoja niin onko turbo laitettava heti vaihtoon vai voiko pikkuvireillä (putkisto, dp, ilmanputsari, tehoboxi) päästä noihin lukemiin?
kuten eerop sanoikin eli viritysmielessä otollisin kohde olisi se afn. tuottaa vakiona 81kw eli 110hv
lähtökohtana ehkä parempi kuin agr jossa 66kw 90hv ainakin kytkimen keston kannalta.
tais 110hv versiossa moottorissakin olla vähän järeämpää tavaraa kuin agrssä
turbo,suuttimet mallia race ja softa perään niin ollaan jo mukavissa teholukemissa
tietenkin jos itselläsi on tietty kriteeri vuosimallille niin pumppusuutinkoneet ovat sitten jo 2000 ja uudemmissa golfeissa
lähtökohtana ehkä parempi kuin agr jossa 66kw 90hv ainakin kytkimen keston kannalta.
tais 110hv versiossa moottorissakin olla vähän järeämpää tavaraa kuin agrssä
turbo,suuttimet mallia race ja softa perään niin ollaan jo mukavissa teholukemissa
tietenkin jos itselläsi on tietty kriteeri vuosimallille niin pumppusuutinkoneet ovat sitten jo 2000 ja uudemmissa golfeissa
tais 110hv versiossa moottorissakin olla vähän järeämpää tavaraa kuin agr:ssä
voin muuten sanoa että agr ja afn moottorissa on aika iso ero. agr on tässä tapauksessa se järeämpi.
afn moottori löytyy 3 golffista, ei enää iv(4) korisesta jota tässä ilmeisemmin haettiin. iv:stä löytyy ahf(110hv), agr(90hv hukkis), alh(90hv ja vnt), asv viimeisin jakajapumppu(110hv) ja tässä olivat moottorit jotka ovat huomattavasti parempia virityksen kannalta.
afn ja ahu ovat samanlaiset ja ovat vanhempaa moottoria
anteeksi jos toistan itseäni mutta tarkkuutta näihin asioihin!
eli siis myös tuo agr kone on hyvä virityksen kannalta? eli eli... tässä nyt oon kallistumassa saman konsernin autoihin josta innostus aikoinaan lähti, niin eikö borassa ole kans tuo agr kone? yhtä boraa tullu katottua jossa tehoboksi... onko tuo kone miten loppuun ajettu jos 300tkm mittarissa? ja sitte että miten tuo agr koneen ahdin kestää viritystä, jos tavoitteena on tuo 170+ hp, eli tekeekö sillä vakioahtimella mitään jos tavoitteet noinkin korkealla...
Miltähän tämä yksilö teidän mielestä vaikuttaa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2212840
Itsellä ei ole kokemusta diesel autoista, joten onko noi kilometrit jo liikaa ja onko noissa jotain muuta huomioitavaa osto tilanteessa?Juu ne kilometrit oli 380tkm.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2212840
Itsellä ei ole kokemusta diesel autoista, joten onko noi kilometrit jo liikaa ja onko noissa jotain muuta huomioitavaa osto tilanteessa?Juu ne kilometrit oli 380tkm.
Viimeksi muokannut kaalimato, 5.12.2008 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elikkä itellä on tuollainen 6v manuaali, 96kw -02 Golf. Virityksestä sen verran että pelkällä karalan lastulla siihen saatiin 136kw kaikilla muilla vakio osilla. Uuden jäähyn keulalle tarvii, koska vakio väläri ei pysty jäähdyttämään turboa isommalla tehomäärällä.
Coolerin pistämisen jälkeen voi käydä uudestaan pumpulla koska kytkin pitäisi kestää lähes 500nm ja +220hp.
Coolerin pistämisen jälkeen voi käydä uudestaan pumpulla koska kytkin pitäisi kestää lähes 500nm ja +220hp.
http://www.nettiauto.com/simpleSearch.p ... 3&vsv=1&PN[0]=car_info&PL[0]=viewVehicle.php?id_car=2212840
Löytyy halvempia ja vähemmän ajettuja (pitääkö olla tuunattu).
Löytyy halvempia ja vähemmän ajettuja (pitääkö olla tuunattu).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa