Golf IV TDI vaihdelaatikko
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV TDI vaihdelaatikko
Tänään huomasin risteyksessä että ei saa ykköstä silmään ollenkaan. Samalla koitin pakkia ni ei sekään tahtonut mennä. Kun laitto pakkia päälle ykkönen meni? ei tietoa mistä johtui.. No en raaskinu alkaa väkisin työntää ykköstä silmään, ajoin auton pihalle asti ja aikani kitkutin laatikkoa ni meni sitten helposti 1 silmään. Muuten laatikko pelaa mainiosti mutta pakki ei taho välillä mennä silmään mutta jos kunnolla painaa niin kankeasti menee.
Mikä laatikossa voi olla? Laatikkoöljyjä ei oo vähään aikaan vaihdettu. Laatikolla 400tkm rullattu.
Kiitos vastauksista jo etukäteen
Auto on VW golf IV TDI 66kw 98-
Mikä laatikossa voi olla? Laatikkoöljyjä ei oo vähään aikaan vaihdettu. Laatikolla 400tkm rullattu.
Kiitos vastauksista jo etukäteen
Auto on VW golf IV TDI 66kw 98-
Tasauspyörästö menossa, ellei mennyt jo. Itselläni ollut samankaltaista ongelmaa kahdesti aiemmin, 3. laatikko menossa tällä hetkellä. Ensimmäinen laatikko meni 123tkm kohdalla, toinen laatikko meni äskettäin n. 238tkm kohdalla. Mittarissa tällä hetkellä 255tkm.
Tarkista kaiken varalta, ettei vaijerit ota kiinni mihinkään. Jos kyseessä tasauspyörästö, niin varaudu isoon laskuun..
Tarkista kaiken varalta, ettei vaijerit ota kiinni mihinkään. Jos kyseessä tasauspyörästö, niin varaudu isoon laskuun..
Mistä voisi johtua että kun pysähtyy esim. valoihin ja pistää vaihteen vapaalle, niin sitten kun laittaa ykkösen nopeasti päälle niin rusahtaa. Muila vaihteilla ei rusahtele eikä myöskään kun vaihtaa ykkösen hitaasti. Pitääkö vaan opetella laittamaan ykkönen hitaammin päälle ettei rusahda? Johtuuko tuo jotenkin kaksoismassavauhtipyörästä? Vaihdelaatikon öljyt vaihdatan ensi viikolla, niitä ei ole ikinä vaihdettu ja ajettu on 205 000 km.
Auto -00 AGR TDI.
Auto -00 AGR TDI.
Itsellä on tullut yhden kerran vastaan erittäin kulunut vaihteensiirtotorni, joka aiheutti sen, että juuri ykkönen ja pakki ei menneet päälle.
Haettiin romarilta käytetty samanlainen torni (näitäkin on eri versioita) tilapäistorniksi, ennen kun uudet osat saapui. Se romarin tornikin oli väljistynyt todella paljon, eikä olisi todennnäköisesti kestänyt vuotta pitempään. Auto oli 00' G4 66kw ja rullattu noin 350tkm.
Haettiin romarilta käytetty samanlainen torni (näitäkin on eri versioita) tilapäistorniksi, ennen kun uudet osat saapui. Se romarin tornikin oli väljistynyt todella paljon, eikä olisi todennnäköisesti kestänyt vuotta pitempään. Auto oli 00' G4 66kw ja rullattu noin 350tkm.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Itselläni myös välillä tuota ykkösvaihteen takkuamista, mutta asiaa auttaa kytkentä (niinkuin Fullerin laatikoissa). Elikkäs esim. kakkoselta ykköselle vaihtaessa; kakkosella kytkin pohjaan ja vaihde vapaalle. Kytkin ylös ja uudelleen pohjaan, jonka jälkeen ykkönen silmään. Itselläni toimii ainakin aivan loistavasti tuolla tavalla.
Itselläni kävi seuraavanlainen tapaus, autona Seat Toledo 1.9 TDi 1M -99 , moottorikoodi AFN tai AHF jonka voin varmistaa tarvittaessa, laatikon koodista ei tietoa. Kilometrejä autolla aika tarkkaan 350tkm.
Ajoin autolla noin 500km matkan ja jätin yöksi parkkiin pakki päällä kun en viitsinyt käsijarrua käyttää jäätymisen pelossa.
Seuraavana päivänä kun olin lähdössä liikkeelle niin yllättäen ei löytynytkään kuin pakki ja vapaa, keppi ei tuntunut liikkuvan sivusuunnassa juuri lainkaan. Sitten sitkeällä vaihdekepin edestakaisella kiskomisella löytyi ilmeisesti 1/2 tai 3/4 pykälät, jokatapauksessa eteenpäin.
Sen verran asiaa tutkin tuossa parkkipaikalla että vaijeri/keppikombinaatio tuntuu toimivan moitteetta ja vika tuntuisi kohdistuvan vaihteensiirtäjämekanismiin?
Siirtäjästä Tuleva akseli ei tunnu liikkuvan pystysuunnassa suosiolla käytännössä lainkaan ja akselissa tuntuisi olevan aika tavalla sivuittaisvälystä.
Kysyisinkin nyt asiaan paremmin perehtyneiltä että mahtaako epäilykseni siirtäjän viasta osua oikeaan ja onko tuon paketin vaihtaminen tuossa parkkipaikalla suurikin amerikan temppu?
Olen reissutöissä ja auto päätti porsia tänne joten työkalut- ja tilat ovat hiukan rajalliset. Katsoin että siirtäjäsysteemi vaikutti olevan kahdella 13mm pultilla kiinni laatikossa eli lähteekö paketti nostamalla kun nuo pultit avaa?
Kaikki neuvot asiaan liittyen ovat tervetulleita, myöskin Turusta/turun lähistöltä saa tarjota apua varaosan muodossa.
Ajoin autolla noin 500km matkan ja jätin yöksi parkkiin pakki päällä kun en viitsinyt käsijarrua käyttää jäätymisen pelossa.
Seuraavana päivänä kun olin lähdössä liikkeelle niin yllättäen ei löytynytkään kuin pakki ja vapaa, keppi ei tuntunut liikkuvan sivusuunnassa juuri lainkaan. Sitten sitkeällä vaihdekepin edestakaisella kiskomisella löytyi ilmeisesti 1/2 tai 3/4 pykälät, jokatapauksessa eteenpäin.
Sen verran asiaa tutkin tuossa parkkipaikalla että vaijeri/keppikombinaatio tuntuu toimivan moitteetta ja vika tuntuisi kohdistuvan vaihteensiirtäjämekanismiin?
Siirtäjästä Tuleva akseli ei tunnu liikkuvan pystysuunnassa suosiolla käytännössä lainkaan ja akselissa tuntuisi olevan aika tavalla sivuittaisvälystä.
Kysyisinkin nyt asiaan paremmin perehtyneiltä että mahtaako epäilykseni siirtäjän viasta osua oikeaan ja onko tuon paketin vaihtaminen tuossa parkkipaikalla suurikin amerikan temppu?
Olen reissutöissä ja auto päätti porsia tänne joten työkalut- ja tilat ovat hiukan rajalliset. Katsoin että siirtäjäsysteemi vaikutti olevan kahdella 13mm pultilla kiinni laatikossa eli lähteekö paketti nostamalla kun nuo pultit avaa?
Kaikki neuvot asiaan liittyen ovat tervetulleita, myöskin Turusta/turun lähistöltä saa tarjota apua varaosan muodossa.
Lainaan vanhaa:
"Sen verran asiaa tutkin tuossa parkkipaikalla että vaijeri/keppikombinaatio tuntuu toimivan moitteetta ja vika tuntuisi kohdistuvan vaihteensiirtäjämekanismiin?
Siirtäjästä Tuleva akseli ei tunnu liikkuvan pystysuunnassa suosiolla käytännössä lainkaan ja akselissa tuntuisi olevan aika tavalla sivuittaisvälystä. "
Agr leonin laatikossa sama ongelma. Osat torniin tilasin. Pakki, ykkönen ja kakkonen toimii, akseli ei tule enempää ylös, vaan kuuluu kolaus ja liike lakkaa siihen paikkaan. Onko hyviä ideoita kellään? Ihme olis jos ei olis öljyä, tämä ilmeni aivan yhtäkkiä ja ei ole revitelty/ hakkautettu keppiä pitkiin aikoihin.
Mitään muita oireita ei ole. Akseli on tosi väljä, millejä väljää sivuille.
Miten se torni ja eritoten akseli lähtee laatikosta pois, niin että laatikossa ei mene nippelit sekasin?
"Sen verran asiaa tutkin tuossa parkkipaikalla että vaijeri/keppikombinaatio tuntuu toimivan moitteetta ja vika tuntuisi kohdistuvan vaihteensiirtäjämekanismiin?
Siirtäjästä Tuleva akseli ei tunnu liikkuvan pystysuunnassa suosiolla käytännössä lainkaan ja akselissa tuntuisi olevan aika tavalla sivuittaisvälystä. "
Agr leonin laatikossa sama ongelma. Osat torniin tilasin. Pakki, ykkönen ja kakkonen toimii, akseli ei tule enempää ylös, vaan kuuluu kolaus ja liike lakkaa siihen paikkaan. Onko hyviä ideoita kellään? Ihme olis jos ei olis öljyä, tämä ilmeni aivan yhtäkkiä ja ei ole revitelty/ hakkautettu keppiä pitkiin aikoihin.
Mitään muita oireita ei ole. Akseli on tosi väljä, millejä väljää sivuille.
Miten se torni ja eritoten akseli lähtee laatikosta pois, niin että laatikossa ei mene nippelit sekasin?
Ite itelleni vastaten: Vaihtajatorni vaihtaja-akseleineen nousee laatikosta ku vaihe on vapaalla. Mulla oli kaikki hilut sököt. Eli akselia ohjaava laakerihökki oli tippunu sellasen kupin päälle ja esti akseli nousemisen ylöspäin= vaihekeppi ei menny oikealle. Uuet osat tilattu.
Tilatut osat: 02A301320B 02A311648C 02A301227M
Toivotaan että passaa. Eli yläpään stefa, laakerihäkkiholkkisysteemi ja sellanen muovirenkula.
Sitte seuraa kysymys: Onko niitä vaihtajatornin yläpääm osia syyta rasvata. Mulla ne oli kaikki aivan ruosteen värisiä ja semmosessa mömmöjankissa. Se rakenne on ilmeisesti sellanen että sielä ei koko ajan laatikkoöljy juokse, vaikka se sinne vaivatta pääseeki. Ja mikä sitte olis sellanen rasva, että pysyy sielä eikä heti valu öljyjen sekaan?
Tilatut osat: 02A301320B 02A311648C 02A301227M
Toivotaan että passaa. Eli yläpään stefa, laakerihäkkiholkkisysteemi ja sellanen muovirenkula.
Sitte seuraa kysymys: Onko niitä vaihtajatornin yläpääm osia syyta rasvata. Mulla ne oli kaikki aivan ruosteen värisiä ja semmosessa mömmöjankissa. Se rakenne on ilmeisesti sellanen että sielä ei koko ajan laatikkoöljy juokse, vaikka se sinne vaivatta pääseeki. Ja mikä sitte olis sellanen rasva, että pysyy sielä eikä heti valu öljyjen sekaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa