vw golf III kierrokset laskee??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

nossi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.9.2008 18:54

vw golf III kierrokset laskee??

ViestiKirjoittaja nossi » 16.9.2008 18:58

Eli auto on volkkarin golf 3 koppanen gti 2.0 vm96 bensa. Eli kesken ajon saattaa laskee kierrokset aivan nollaan ja sammuu. Auto käynnistyy kuitenkin normaalisti sen jälkeen. Missä voisi olla vika. Bensapumpun releen vaihdoin mutta ei auttanut.

JiiBee
-
Viestit: 56
Liittynyt: 5.12.2004 18:38

ViestiKirjoittaja JiiBee » 17.9.2008 17:36

Mulla oli saman tyylinen vika 16 V ssä.Vaihdoin koneen lämpötilan anturin ja vika hävisi.

nossi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.9.2008 18:54

ViestiKirjoittaja nossi » 18.9.2008 16:51

Vähän tarkennusta. Eli kun kierrokset laskee ja auto sammuu niin vaihteella saa normaalisti käyntiin tai starttaamalla. Saattaa tehdä perä perää monta kertaa tai sitten ei ollenkaan. Voisiko bensa pumpussa olla vika?

JaniV
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.8.2008 4:03

ViestiKirjoittaja JaniV » 18.9.2008 17:00

tähän ensin ihan perustarkistukset.

Bensan suodatin
puola
sytytyksen johdot (tulpat yms)
bensan paine
ilmansuodatin...

noista nyt alkuun koittamaan...

Bensapumppukin se voi olla, mutta en lähtis sitä ensin vaihtaan...

nossi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.9.2008 18:54

ViestiKirjoittaja nossi » 18.9.2008 18:08

Bensan suodatin - vaihdettu vasta
puola - vaihdettu
sytytyksen johdot (tulpat yms) - vaihdettu
bensan paine - ei katsottu
ilmansuodatin - vaihdettu

Tossa äsken ajessa tuntu että ei meinaa millään lähteä edes vaihteen avulla käyntiin. Auto pyöri sitten tyhjäkäynnillä pihassa jonkun aikaa niin ei mitään vikaa. Välillä kuulee ihan kun rele naksahtaa ja silleen nykäsee autoo vähä mutta ei vielä sammu.

nossi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.9.2008 18:54

ViestiKirjoittaja nossi » 21.9.2008 18:34

Voisikohan vika olla käyntinopeus anturissa?

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 21.9.2008 21:31

Pitäskö sun käydä vikakoodit lukemassa. Varmasti on jotain jäänyt muistiin noista sammumisista. Oma gti alkoi temppuilemaan samanlailla mutta paheni pikkuhiljaa kunnes lopuksi ei edes luvannut. Tuolloin vikana oli puola/ sytkäyksikkö paketti. Toinen vastaava oireilu oli kun bensa tankin sisällä olevassa lähtöputkessa oli pieni reikä. Vuosi paineet tankkiin takaisin joten ei saanut kunnolla kakkua ja oireet olivat samat kokoajan. Tuossa 2E moottorissa on noita ongelmia aikalailla varsinkin nykimis/ hyytymis osalta eli kannattaa ne koodit vaan käydä kattomassa. Tulee kallista osa osalta vaihtaa.

nossi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.9.2008 18:54

ViestiKirjoittaja nossi » 22.9.2008 14:07

Puola ja sytty vaihdettu. Bensa pumppua käytin auki eikä näkynyt juuri mitään erikoista. Auto kuitenkin lähtee heti käyntiin että en usko paineiden häviävän. Tilasin uuden kiekka anturin joten näkee toimiiko sittenkään.

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

Mullon sama...

ViestiKirjoittaja Whity » 15.10.2008 21:44

Onko tähän löytyny lääkettä.

Tuntuu olevan 3 koppasista kuvattu useassa paikkaa samanlaista oiretta mutta missään ei näy lopullista vastausta millä on vika sitte selvinny.

Itsellä tuo 2.0 AGG Vento ja samaa vaivaa. Ruiskurelettä naksuttaa ja konetta pätkii. Hyvin käynnistyy, sähköt pelaa, ja muuten ihan ok mutta nykii välillä vaan rutosti. Ei oikein kehtais kaikkea hilpettäkään turhaan vaihtaa jos jollain oikea lääkekin olis tiedossa?

Missä siis vika?

masake
-
Viestit: 5
Liittynyt: 5.9.2008 11:02

ViestiKirjoittaja masake » 16.10.2008 20:56

Ostettiin tuossa loppukesästä -93 Golf GTI 2E koneella .

Siinä oli noita samantyylisiä oireita mitä on täällä monessa eri topicissa ollut eli nyki , veto välillä huono eli laiskahko , tyhjäkäynti outo jne...Kuitenkin lähti hyvin käyntiin ja kulki tasaisella kaasulla suht nätisti mutta vei paljon ainetta . Kerittiin vaihtaa sitä sun tätä perusosaa jotka on muutenkin hyvä uusia .

Syy paljastui lopulta jakopäästä , väliakseli oli pykälän pielessä !! En tiedä oliko edellinen omistaja vaihtanut itse hihnan ja sössinyt , hihna oli aika hyvä mutta melko löysällä , vai miten lie tuo muuttunut sen pykälän ? Nyt kuitenkin pelittää hyvin kun saatiin tuo paikallistettua .

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

ViestiKirjoittaja Whity » 17.10.2008 9:12

Omassani ongelmana ei ole vedot eikä bensan kulutus (tai ainahan se bensankulutus on ongelma mutta ei sitä nolliinkaan taida näissä polttomoottoreissa saada).

Vika on harvoin esiintyvä ja ainoastaan laskee kierrokset (pätkii ilmeisesti ruiskua tai bensan syöttöä) ja vaikuttaa siis sähköiselle (anturit? liitännät? lyö läpi jostain?). Muut sähköt (valot ja muut hilppeet) pysyy kyllä päällä mutta kierrokset laskee hetkellisesti nopeasti nollaan.

Voi nykästä vaan kerran tai sitten useasti peräkkäin. Yleensä jos alkaa pätkiä jollain matkalla, niin pätkii sitten useammankin kerran. Jos sattuu pätkäsemään kaupunkiajossa niin saattaa ehtiä sammuakin.

Käy hyvin... kiertää hyvin... vetää hyvin... mutta pätkii pidempään ajettaessa. Pelkissä lyhyissä kaupunkisiirtymissä ei ongelmaa yleensä esiinny.

Manaajaa on jo ehdotettu. Tuleeko volkkarin alkuperäinen manaaja kuinka kalliiksi vai pitäisikö sittenkin ottaa tarvikemanaaja? Onko kellään jäänyt hyllyyn vähän käytettyjä Vento manaajia?

JiiBee
-
Viestit: 56
Liittynyt: 5.12.2004 18:38

ViestiKirjoittaja JiiBee » 17.10.2008 10:23

Tuossa yllä ehdotin jo tuota veden lämpötila anturia noihin vaivoihin mitä muutamat on kuvanneet(omassa oli aivan samat oireet),ei taida olla kallis investointi kokeilla.En itsekkään uskonut,että vika voisi olla anturissa,mutta niinpä vaan sillä korjaantui.Anturi oli ns.kaksipinninen eli antoi muuallekin tietoa kuin pelkästään mittarille.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 17.10.2008 13:33

kaverilla oli kans vastaavaa ongelmaa golf 3 gtissä...ajonestoon paikansivat vian.ja johan alko pelittään.

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

ViestiKirjoittaja Whity » 20.10.2008 17:20

Mikäs veden lämpötilan anturi sulla oli kyseessä? Niitä kun on ilmeisesti useampikin?

Olisko käynnistyksenesto vikalistalta poisluettu kun auto kuitenkin käynnistyy hyvin? Vai voiko esto pätkiä konetta myös ajon aikana?

JiiBee
-
Viestit: 56
Liittynyt: 5.12.2004 18:38

ViestiKirjoittaja JiiBee » 22.10.2008 12:17

16 veessä ei ollut mielestäni kuin tuo yksi veden lämpötila anturi mikä antaa myös tietoja tuonne ohjainboxille.Muista malleista en itse tiedä.

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

ViestiKirjoittaja Whity » 25.10.2008 20:34

Joo kyllähän se lämpötila-anturikin tuosta löyty (siitä niin keskeltä ja näkyviltä kuin vain voi) ja vaihdettiinkin mutta eipä jeesannut.

Samoin on jo vaihdettu puola, virranjakaja paketti, kampiakselin induktioanturi, bensapumpun rele ja ruiskun ohjausrele. Millään ei mitään vaikutusta!

Vika tuntuu vaan pahenevan. Välillä kun alkaa pätkiä niin ei pysy enää katkoista johtuen käynnissä ollenkaan. Pätkintä (releen) alkaa n. 3000 kierroksen tuntumassa ja kun kone lämpiää lisää laskee kierrosluku kunnes tyhjäkäynnilläkin on liikaa kierroksia ja kone sammuu.

Mitähän tässä nyt sitte... Jos tuo vika on ohjausyksikössä niin taitaa olla entinen auto minun kohdaltani... Ideoita? Any one?

kille68
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 6.11.2008 10:43

ViestiKirjoittaja kille68 » 6.11.2008 10:56

Itsellä Golf GTI 2,0 8V -94 (2E) ja ihan samalta vialta kuulostaa kuin nossillakin! Vikamuistit luettu mutta siellä ei näkynyt mitään, volkkarihuolto jyväskylässä ehdottanut ensin kanssa noita releitten uusimisia tai sitten oli epäily lohkon kyljessä olevan kampiakselin kierrosluvun anturiin(on kuulemma jossain öljynsuodattimen alapuolella). Jossain ventossa kuulemma ollut sama vika jä näistä oli vika löytynyt.

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

ViestiKirjoittaja Whity » 6.11.2008 11:12

Mulla vika on nyt korjattu! Hyvä kun muistutit että muistaa syyn tänne laittaa.

Juurikin tuo kampparin induktioanturi oli syynä.

Meillähän tuo kampiakselin induktioanturi vaihdettiin ensimmäisenä mutta... 1000€, monta epävarmaa kilometria ja useita työtuntia myöhemmin todettiin että anturi EI TOIMINUT! Vika toistui samanmoisena kuin ennen osan vaihtoa. Vanha oli haprastunut niin että piuhat olivat varmasti oikosulussa pienen ajomatkan jälkeen. Vikaa ei oikein testereillä tosiaan havaitse mutta osa vaihdettiinkin aluksi ihan ulkonäön perusteella.

Kun siis lähdet sitä vaihtamaan, niin suosittelen että ostat alkuperäisen VW varaosan vaikka se vähän maksaakin. Itse ostin tarvikeosan joka on 1/4 alkuperäisen hinnasta. Toimivuus luvataan ja osaa myydään kyseiseen autoon. Tyhmempi luulisi ettei nyt sentään rikkinäistä myytäisi.

Nyt joutuu vähän kyselemään kyseisen tarviketoimittajan vastuita ja innostusta korvaamiskäytäntöihin...

Kun anturia vaihtamaan lähdet niin se on tosiaan suotimen alapuolella ja irrotus vaatii yhden moottorin kannakkeen irrottamisen vaihdon ajaksi.

Onnea yritykseen ja varokaa tarvikeosia!

tsirkkari
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.12.2008 14:18

vento

ViestiKirjoittaja tsirkkari » 3.12.2008 14:21

Mulla tuli ihan sama vika, ajaessa yhtäkkiä vetää kierrokset nolliin ja alkaa hyppiä siinä nollan ja tonnin välissä kunnes sammuu.. koitettiin vaihtaa bensapumpun rele ja kaikki sytytyksen osat, voisko mullakin sitte olla toi kampiakselin anturi kun ei mikään tunnu auttavan? kyseessä siis vento 2.0 vm-95..

kille68
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 6.11.2008 10:43

ViestiKirjoittaja kille68 » 8.1.2009 8:56

No niin releet (bensapumppu) vaihdettu mutta vika jatkuu....vein volkkarin huoltoon tuohon kierrosluvun anturin (impullsianturi)vaihtoon mutta ilmoittivat ettei kyseistä anturia ole tässä moottorilmallissa!! Moottorityyppihän oli 2E ja merkkikorjaamon varaosaluettelosta anturi kyllä 2E moottorille löytyy! Heh hauskaa! Ja autohan oli -94 Gti 2,0/8V golffi. Eli taistelu jatkuu.... Ja vika muuten silleen pahenee että tuossa kun vika syksymmällä alkoi niin kone sammui ajossa vain muutamaksi sekunniksi mutta lähti sitten taas pyörimään, eli niinkuin nykimistä. Mutta nyttemmin tuo sammumisen kesto pidentynyt ja nyt auto pysähtyy kokonaan niin että auto pysähtyy ja startattava kokonaan uudestaan. Onko kukaan muuten epäillyt tuota ilmanoton ilmamäärämittaria. Mutta ilmeisesti tässä lähdetään tuon virranjakajan kimppuun seuraavaksi!

rele
-
Viestit: 60
Liittynyt: 9.2.2007 16:01

ViestiKirjoittaja rele » 8.1.2009 18:39

Onko autossa kierroslukumittari? Jos niin silloin kun vika ilmenee niin putooko mittari välittömästi nollille? Autossasi on todennäköisesti virranjakajassa hall anturi, joka valvoo että pyöriikö moottori. Anturin saa yleensä uusittua, vaati jakajan irroittamisen / purkamisen.

mnky
-
Viestit: 92
Liittynyt: 2.12.2008 19:55

ViestiKirjoittaja mnky » 19.5.2009 14:10

Itselläni omassa vr6:ssa -93 ilmenee saman tyylinen vika, kun esim. pysähtyy valoihin ja painaa kytkimen pohjaan. Kierrokset putoaa hetkellisesti nollaan ja joskus auto sammuu, joskus nostaa kierrokset normaali lukemiin ilman sen kummempia ongelmia. Tämäkin vika tosin esiintyy vain joskus, eli ei joka valoissa ole sammumis vaaraa. Auto käynnistyy normaalisti, mutta myös silloin tällöin saattaa käynnistyksen jälkeen kierrokset laskea nollaan ja auto sammua. Mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsiä? Muilla vr6:n omistajilla ollut samanlaisia ongelmia?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 12.8.2009 14:45

Joko muilla on autot kunnossa? Oma 2E nykii edelleen satunnaisesti ja sammuilee jos huonosti käy.Vaihdettu nyt tulpat, jakajan kansi ja pyörijä, puola, bensapumppu, pumpun ja boksin releet. Pitänee kokeilla tuota hall-anturia seuraavaksi, sehän käsittääkseni ajaa kampiakselin asentotunnistimen virkaa 2E-koneessa.

Mutta, käykö 2E koneeseen sama hall-anturi kuin pääosaan muistakin III-korin bensakoneista. Motonetissa ainakin löytyy samalla numerolla hallia 1.4, 1.6, 1.8 ja 2.0 16V koneisiin, mutta ei 2.0 8V -koneeseen. Mahtaako olla kuitenkin sama anturi myös siinä?

ETKAsta ei tosiaan pysty tarkistamaan kun marmoritiskiltä ei tuota hallia saa erikseen vaan pitää ostaa koko jakaja kerralla.

raminen88
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 22.3.2011 22:06

moi

ViestiKirjoittaja raminen88 » 22.3.2011 22:15

minulla on golf 3 93 ja se pätkii ajossa vaikka olen tulpat vaihtanut. voisiko joku kertoa mistä se johtuu.

MillaH
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.6.2010 14:18

Samaa vikaa golf 3 -94, 1.4 CL

ViestiKirjoittaja MillaH » 13.4.2011 7:18

Pätkii välillä ajossa, käy toisinaan epätasaisesti ja joskus on käynnistysvaikeuksia.
Kaikki tämä alkoi sen jälkeen kun testasin uutta E10 bensaa. Tankkasin sitä tasan kerran, jonka jälkeen siirryin takaisin 98E:n. Tulpat vaihdoin juuri.
Onkohan vika se kuuluisa Hall-anturi? Onkohan vaikea vaihtaa itse?

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 16.4.2011 17:37

Minulla on ollut samantapaisia ongelmia 2.0 AGG-Venton kanssa, vaihdoin nyt ruiskupumpun releen, ei auttanut, auto nykii yhtä pahasti kuin ennenkin. Varsinkin lämpimänä, mottoritiellä ei uskalla ollenkaan lähteä ohittamaan kun nykii niin pirusti eikä kiihdy. Tasakaasulla nykii, sitä en aikaisemmin huomannut. Vaihdoin vanhan toimivan releen takaisin, nyt seuraavaksi ajattelin vaihtaa sytytystulppien johdot, virranjakajan kannen & pyörijän, saapa nähdä auttaako. Ostin varmuuden vuoksi myös uuden ilmanputsarin, vanha näytti kyllä suht' hyväkuntoiselta mutta kaipa senkin voisi vaihtaa varmuuden vuoksi.

MillaH
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.6.2010 14:18

ViestiKirjoittaja MillaH » 18.4.2011 6:48

poloboy:
oletko koittanut hall-anturin vaihtoa? Kaverilla oli -97 vento joka nyki tasakaasulla ihan julmetusti. Vaihdettiin tulpat, johdot, puola, jakajan kansi ja pyörijä etc, mutta lopulta vika korjaantui vaihtamalla hall-anturi. Haettiin romuttamolta käytettynä kun sanoivat korjaamolla, ettei uutena saa pelkkää anturia ja osat olisi maksanut n.500e.

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 18.4.2011 8:03

Kiitos vinkistä, en ole hall-anturia vielä vaihtanut, kun jossain todettiin, että tässä moottorimallissa (AGG), hall-anturivika näkyy puutumisena vasta 5000 kierroksen jälkeen. Oma Vento alkaa mielestäni nykiä vasta lämpimänä, tänä aamuna kulki ihan hyvin n. 10 km kunnes piti alkaa ohittamaan moottoritiellä, silloin nyki niin pahasti etten uskaltanut ohittaa. Kumma kyllä nykimiset eivät näy kierrosluvussa, se pysyy tasaisena koko ajan. Mutta nykii sekä kiihdyttäessä että tasakaasulla, kuitenkin vähemmän tasakaasulla.

Puhdistin eilen virrankjakajan kannen sisältä, pyörijä näytti myös hyväkuntoiselta, joten en vaihtanut niitä uusiin osiin, nyt pitää kai vaihtaa ne kuitenkin sytytysjohtoineen ja katsoa että paraneeko käynti.

Sama ongelma jatkuu edelleekin, oma Vento alkaa mielestäni nykiä vasta lämpimänä, tänä aamuna kulki ihan hyvin n. 10 km kunnes piti alkaa ohittamaan moottoritiellä, silloin nyki niin pahasti etten uskaltanut ohittaa. Kone ei kuitenkaan sammu kokonaan ja kumma kyllä nykimiset eivät näy kierrosluvussa, se pysyy tasaisena koko ajan. Mutta nykii sekä kiihdyttäessä että tasakaasulla, kuitenkin vähemmän tasakaasulla.

Puhdistin eilen virrankjakajan kannen sisältä, pyörijä näytti myös hyväkuntoiselta, joten en vaihtanut niitä uusiin osiin, nyt pitää kai vaihtaa ne kuitenkin sytytysjohtoineen ja katsoa että paraneeko käynti.

EDIT: irroitin lämpöanturin ja ajoin kotiin töistä (50 km), ei vaikutusta, auto nyki edelleen tosi pahasti. Kotiin päästyäni irroitin MAF:in johdon ja kävin koeajolla, jippii, ei nykinyt enää. Eli MAF pitää puhdistaa ja ellei se onnistu, uusia. Ajattelin ensin kokeilla CRC:n MAF Cleanerilla. Mutta nyt ensi hätään joudun ajamaan MAF:in johto irti kunnes saan mittarin puhdistettua. Mistä saa uuden MAF:in halvimmalla jos puhdistusoperaatio ei onnistu?

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 20.9.2011 23:18

Oliko tässävika siis ilmamäärä mittarissa, tuliko tuohon koskaan selvyyttä? Itsellä samanlaiset vikaoireet nyt omassa golfissa eli nykimistä ja nykimistä


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa