suutimen säätöprikat?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 23.7.2008 19:38
suutimen säätöprikat?
Auto on vm-01 tdi leoni ja suuttimien avautumispaineen säätöprikan koko tarttis saada tietoon kun uudet suuttimet race 0.260 odottaa hyllyssä mutta ei oo sopivia säätöprikkoja kun uusien suuttimien avautumispaineet oli 270bar ja tarttis saada se johonkin 240-250bar eli titääkö joku säätöprikan halkaisijan ja mahdollisesti sopivan prikan paksuuden? Naapurin laivanmoottorin korjaaja kyllä vaihtaa ne suuttimet ja koittaa avautumispaineet jos mä vaan hankin sopivat säätöprikat!
Noin nelisenkymmentä suutinkärkeä vaihtaneena voin sanoa, että ei niitä shimmilevyjen paksuuttaa voi ennalta arvailla (paksuushan niissä vaikuttaa avautumispaineisiin). Kannattaa ihan suosiolla viedä johonkin pajalle missä on suutintesteri ja erinäinen valikoima 0.05mm välein sopivia shimmilevyjä, tai mieluummin 0.025mm välein.
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 23.7.2008 19:38
eikös tuo 270bar ole liikaa aine menee suoraan putkeen? no kyllä suutintesteri löytyy mutta tuo äijä tekee niin vähän näihin pikkumoottorisille laitteille mitään niin ei pidä kauheaa varastoa säätöprikoista mutta prikan halkasija tarttis tietää ettei tarvittis aukasta enää montaa kertaa etsien oikeaa prikkaa
Mitenkäs on tilanne nyt noin 6 vuotta edellisen vastauksen jälkeen? Asentaja ja testeri löytyisi, mutta niitä säätölevyjä tarvitseisi? Saako jostain lajitelman järkihintaan? Kyseessä on ASV 110 heppaisen vakiosuutinkärkien vaihto isompiin 0.240 kokoon. Arvattavasti tarvitsee avautumispainetta nostaa hivenen vakiokärkien jäljiltä?
Lisätään vielä sen verran, että asentaja on ilmainen ja varmaan dieselpaja ei tuota hommaa satasella tee vielä, joten siksi noita säätölevyjä kokeilen saada valikoiman. Ebaystä etsiskelin, mutta aika heikolta näyttää...
Lisätään vielä sen verran, että asentaja on ilmainen ja varmaan dieselpaja ei tuota hommaa satasella tee vielä, joten siksi noita säätölevyjä kokeilen saada valikoiman. Ebaystä etsiskelin, mutta aika heikolta näyttää...
http://www.dieselkontor.de/index.php?cPath=22_30
tuolta saa shimmejä, siihen että mitkä on oikeita en ota kantaa.
tuolta saa shimmejä, siihen että mitkä on oikeita en ota kantaa.
Dieselkontorin säätöprikat kestivät itselle tulla noin vuoden, joten se ei välttämättä ole kiireisen valinta. Eivätkä muuten tule tuollaisessa lajitelmalaatikossa kuten kuvassa, vaan merkitsemättömänä ja epäjärjestyksessä. Myös Koivusen valikoimasta kyseisiä prikkoja löytyy, mutta ovat luonnollisestikin kalliimpia.
Ainakin yksi konttorin prikka oli mennyt 8000km ajon seurauksena silminnähdenkin hieman lyttyyn ja aiheutti (ihme kyllä vain 10bar) notkahduksen avautumispaineessa.
Ainakin yksi konttorin prikka oli mennyt 8000km ajon seurauksena silminnähdenkin hieman lyttyyn ja aiheutti (ihme kyllä vain 10bar) notkahduksen avautumispaineessa.
En vielä ehtinyt. Pitää lauantain aukioloajat tuossa katsoa paikallisille varaosaliikkeille, jos ehtisi käväisemään. Vähän tietysti infoa tarvitseisi tähän periaatteessa, eli tapahtuuko säätö yhtä prikkaa käyttämällä vai useampaa(montaako maksimissaan) per suutin? Tietäisi vähän mihin varautua prikkojen määrän ja paksuuksien suhteen. Toinen vielä, että pitäisikö olla sitten vielä joku mikrometrimittari käytössä, jos noita ei olekaan merkitty millään tavalla?
Itselläni oli suuttimissa 2 shimmiä/suutin. Pari sarjaa olen säädellyt. Digitönärillä kattelin levyjen paksuuden.
Niin, ja tilasin dieselkonttorista sen "lajitelman", josta on hieno kuva shimmeistä lokerikossa. Ja p**kat, pienissä minigrip pusseissa sekalainen seurakunta oli todellisuutta. Toimitukseen meni puolisentoista viikkoa.
Niin, ja tilasin dieselkonttorista sen "lajitelman", josta on hieno kuva shimmeistä lokerikossa. Ja p**kat, pienissä minigrip pusseissa sekalainen seurakunta oli todellisuutta. Toimitukseen meni puolisentoista viikkoa.
Sen verran jos vielä kiusaan kysymyksillä, että mitä tapahtuu jos noilla isommilla kärjillä koittaa säätämättä avautumispainetta laisinkaan? Eli antaa olla sillä vakiolle (0.21xmm) säädetyllä avautumispaineella? Nythän hyppäys tulee siis 0.21x -> 0.240mm. Kuseeko suutin vaan muodostamatta kunnon sumua vai mitä?
Joo, ei tässä minkään muutamien prikkojen hinta tule esteeksi niiden hommaamiselle. Kävin kyselemässä fixukselta tänään, ja ei koneelta löytynyt mitään sinnepäinkään erilaisilla hakusanoilla. 11.8mm oli pienin säätöprikka halkaisijaltaa mitä sieltä löytyi , 6,8mm oli aikaisempien kommenttien perusteella se oikea halkaisija jos oikein ymmärsin? Liekö noilla vielä joku kovuusluokituskin oltava...
Pyysin kuitenkin kyselemään koivuselta niistä. ETKA:n varaosanro(t) auttaisi myyjän mukaan tässä tapauksessa, jos jollain olisi niitä antaa tai ko. prikoille niitä on edes määritetty.
Pyysin kuitenkin kyselemään koivuselta niistä. ETKA:n varaosanro(t) auttaisi myyjän mukaan tässä tapauksessa, jos jollain olisi niitä antaa tai ko. prikoille niitä on edes määritetty.
Ei saa enää lajitelmaa, Boschin lajitelmalaukku on ollut joskus, mutta ei enää. Irtotavarana myydään ja paksuudet 0,005mm välein(200 eri paksuutta/millimetri?). Tällaista tietoa sain Koivuselta. Vaihtoehdot ilman lisätietoa järkevistä paksuuksista on nyt joko kokeilla noita tuolleen tai viedä dieselpajalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa