golf III tdi -97 81kw, ecuko rikki??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

golf III tdi -97 81kw, ecuko rikki??

ViestiKirjoittaja mkaskine » 25.6.2008 12:56

Elikkä hetken jo oireillut niin että välillä ei meinaa käynnistyä ja nyt sitten ei enää käynnisty ollenkaan..

Naftaa ainakaan tulee eli pumppu ja sen sähköt on kunnossa.

Vag-comilla kun koittaa niin esim. abs:n tiedot saa kyllä luettua mutta kun koittaa lukea engine valikosta esim vikakoodeja niin sinne ei pääse ollenkaan....

Mistäs varmistus että ecu on sökö?

Ja mistä kohtuuhintainen ecu? ei haittaa vaikka ois 3bar:n mapilla varustettu versio :D

Golffari90
-
Viestit: 138
Liittynyt: 30.8.2007 23:05

ViestiKirjoittaja Golffari90 » 25.6.2008 14:44

Onko lastutettu?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 25.6.2008 15:10

Rele 109 tai virtalukonpohja temppuilee?

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 25.6.2008 18:29

eipä oo lastutettu, suuttimet on kyllä vaihdettu, isompi ahdin seka sekä bleedaus ahtojen nostoon.. Ai niin ja on siellä evrykin käytössä eli se päällä mustaa savua tulee riittävästi...

Nyt kuitenkin evry pois käytöstä niin se ei ainakaan vikaa aiheuta.

Oli tuossa muutaman tunnin akusta piuhat irti ja ecu lattialla saamassa valohoitoa, ei mitään vaikutusta... Virrat kun laittaa päälle niin hehkuvalo ei edes vilahda.

Relettä en ole koittanut vaihtaa, vois senkin yrittää mutta ei kait se virtalukon pohjasta ole kiinni kun virrat tulee muualle ok:na ja pyörittää kuitenkin normaalisti.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 26.6.2008 7:36

Varmaan voi mitata tuleeko jännite eculle? Jos sulla on jo ecu esille kaivettu ja otettu irtikin.

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 26.6.2008 8:58

juu voishan sen mitata kun olis edes joku aavistus mihin nastaan kuuluisi mitäkin tulla....

Osaakos joku sanoa käykö esim tämä varaosa BOSCH 0281001308/309 kun itselläni siellä on tälläinen numerosarja BOSCH 0281001651/652 ja mitkä ne erot noissa mahtavat olla??

Vai menisikö siihen joku 81kw 3b passatin varaosa?

Tai linkkejä esim saksaan mistä nooita voisi katsella tai kysellä? ei haittaa vaikka olisi joku lastutettu versio minkä saisi tilattua

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.6.2008 10:10

Moottorikoodin jos tietäis, niin vois kaaviosta osaa sanoa mihin nastaan pitäis tulla mitäkin.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 26.6.2008 11:33

3B passatissa on 2 osainen liitin ECU:lla ja ulkoinen MAP anturi.

Sulla on luultavasti siinä se alkup. ecu AFN koneen kanssa ecun sisäisellä MAP anturilla.
Boxi on kuulemma samaa rautaa ainakin AHU:n kanssa mutta softan joutuu vaihtamaan AFN:n softaan että ymmärtää sen AFN:n muuttuvasiipistä ahdinta.

Ainakin vanhemmissa Cordoban koneissa on tuota samaa ecua -99 vuoteen asti.
Samoin 3B mallia edeltävässä passatissa on muistaakseni samoja ecuja. Pieniä eroja tosin voi olla.. Vento on aikalailla samaa rautaa golffin kanssa.

Sit kun ecua jos vaihdat niin ecu ja ajonesto pitää naittaa yhteen VAG-com:lla..

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 26.6.2008 11:44

juu AFN konehhan tuossa on, sain lainaksi passatin boxin jossa sama sisäinen map ja myös 109 releen. Noh meinasin ensin kuitenkin koittaa vielä kertaalleen omalla releellä ja boxilla.
Eiköhän se auto käynnistynyt kuin palmun alta ja nyt toimii taas vag-comillakin yhteys....

mikähän hitto näitä riivää kun tuolla JJR:llä oli ihan sama juttu tuolla toisessa topicissa..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=95 ... %E4ynnisty

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.6.2008 12:08

Omituisia juttuja.
Ei taas oikein tule mitään muuta mieleen kuin jokin huono juotos.

Tai sitten pidempi sähköttömyys "korjaa" asian.

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 26.6.2008 13:09

niimpä, oisko siellä sitten eculla joku vikatila päällä mikä poistuu kun on tarpeekis kauan ilman sähköä.... Tai sitten se vika oli 109 releessä kun sitä tässä mitattiin ja virtalähteellä naksuteltiin...?

noooh, edelleen jos löytyy valmiiksi tunattua boxia suomesta tai ulkomailta niin linkkejä kiitos :D Ei se nyt oikeen tuolla muutoksella vielä kulje...

Tai ainakin pitäisi pumpulle tehdä jotain koska jos evrystä kiertää enempi ruutia niin pumppu paukkuu vikatilaan kun pyyntö on suurempi mihin pumppu pystyy..

Golffari90
-
Viestit: 138
Liittynyt: 30.8.2007 23:05

ViestiKirjoittaja Golffari90 » 27.6.2008 1:04

Hieman noppa kysymys mut missä näissä kolmoskoppasissa sijaitsee edes koko ecu, aattelin että jos vähä tutkailis niitä liittimiä. Itselläni on se päinvastainen ongelma että auto lähtee hienosti käyntiin mutta ei suostu sammumaan avaimesta. Mitä nyt tuota tdiclubia selailin nii siellä oli vika bongattu ecusta itsestään tai sen hapettuneista liittimistä. (virtalukonpohja ja sammutinsolenoidi vaihdettu)

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 27.6.2008 6:49

Samassa kolossa pyyhkijöiden vivuston kanssa siellä muovien alla...

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 27.6.2008 7:21

juu siellä se sijaitsee, mutta ei mulla ainakaan liittimet olleet yhtään hapettuneet vaikka ecun ulkuori voisi niin antaakkin ymmärtää...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 27.6.2008 20:17

Eikös tuo Golfin syöttöongelma ole ratkaistavissa isommalla nestepäällä.

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 28.6.2008 5:56

kait se olis joo, millanen sinne kannattais laittaa ja kuinkas paha homma se on vaihtaa?
Ei oo meinaan minkäänlaista kokemusta asiasta....

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.6.2008 8:26

vaikka holysmokelta 12mm renun pää, ohjeet vaihtoon löytyy kyllä netistä, ei o paha homma, mut tarkkana saa vähän olla =)

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 1.7.2008 8:17

jaaha nyt alkaa taas tulemaan vanhaa vikakoodia....eli


1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference


mapistahan tuo johtuu ? eikös? Pitää varmaan katsella mitä toi vag-com näyttää kun ajelee...
ihmetyttää vaan kun tuo vika esiintyy aina ylämäessä eikä edes kovilla ahdoilla. Mittarin mukaan ahdot alle 1 ja bleedattu eli map näkee vielä vähemmän..

Mistähän hitosti toi johtuu? lähinnä nyt mietityttää tuo 17-00 Control Difference, vai onkos nyt bleedattu liikaa eli map näkee niin vähän että antaa tuollaista??

vinkkejä kiiiiitos

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 1.7.2008 13:42



Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa