Ahtopainesolenoidi tikittää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rölde
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.6.2008 17:17
Viesti:

Ahtopainesolenoidi tikittää

ViestiKirjoittaja rölde » 17.6.2008 17:36

Missä lienee vika, kun syttyvirrat kytkee päälle, ko. solenoidi alkaa tikittämään ja sama jatkuu koneen käydessä?
Vag-com antoi vikakoodin, joka viittaa huonoon maadoitukseen tai rikkinäiseen ahtopainesolenoidiin.
Kokeiltu myös varmasti ehjällä solenoidilla ja lopputulos sama..tikittää..ei tikitä...tikittää.
Koneesta myös puhti poissa ja polttoaine tuntus maistuvan (tasaisessa matka-ajossa +6 l/100 km
Kyseessä on AGR kone.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 17.6.2008 19:25

Sitten on se johdoissa/liittimessä häikkää.

rölde
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.6.2008 17:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja rölde » 17.6.2008 23:43

Liittimet tarkastettu ja ecu:lta tuleva piuha tarkastettu ja mitattu tuleva jännite, joka on 8,3 V.
Mistä vikaa voi alkaa etsimään seuraavaksi?

rölde
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.6.2008 17:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja rölde » 18.6.2008 19:07

Millä tavalla hajonnu MAP-anturi oireilee? Vaikuttaa vissiin ahtopaineisiin ja sitä kautta polttoaineen kulutukseen.

rölde
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.6.2008 17:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja rölde » 26.6.2008 21:47

Tänään vaihdettu uusi n75.
Tilalle tuli uusi vikakoodi: viallinen polttoaineen lämpötilatunnistin.
Auto tuntuu edelleen tehottomalta ja polttoaine maistuu..
Onko kellään apuja ongelmaan?

rölde
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.6.2008 17:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja rölde » 3.7.2008 20:17

Vika selvitelty merkkiliikkeessä ja sanovat, että ECU:ssa on vika.
Uusi boksi maksaa marmoritiskillä 1600 euroo.
Onko boksille mitään tehtävissä, vai pitääkö alkaa etsiä uutta käytettyä?
Nykyisessä MTM:n lastu sisällä by Lehtonen Motorsport:

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 3.7.2008 23:19

eiköhän käytettyjä lyödy kysy beneltä lyötyskö siltä käytettyä http://www.benecars.com/index.php

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 6.7.2008 22:10

itsellä sama ongelma...N75 tikittää ihan hillittölmästi kun laittaa virrat päälle ja vedot häipyilee välillä, etenkin kun ajaa 5-10min tasaista nopeutta. Pitäs vissiin toi venttiili vaihtaa..toivottavasti vika on siinä.

rölde
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.6.2008 17:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja rölde » 7.7.2008 23:56

ei auttanu mulla venttiilin vaihto.uusi tikittää samaan tyyliin.
soittelin tuossa tänään lastun asentaneeseen firmaan ja pyysvät tuomaan koko auton näytille,kun ei suostunu merkkiliike tekemään mitään,muuta kun tarjoomaan uutta ecua tilalle.

rölde
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.6.2008 17:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja rölde » 16.7.2008 21:54

Ecu tosiaan oli hajalla, ei jostain syystä ymmärrä pa- lämpöanturin lähettämää viestiä.
Testerin mukaan polttoaineen lämpötila on -5,4 riippumatta ilman lämpötilasta.
Onneksi beneltä löytyi ehjä boksi sopuhintaan.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 16.7.2008 22:32

Juotosvikojahan kaikki vag:n boksit ja sähkölaitteet on täynnä.

arveccío
-
Viestit: 54
Liittynyt: 4.8.2007 21:08

ViestiKirjoittaja arveccío » 17.7.2008 7:16

Jos se rikkinäinen boksi on jouten niin täällä vois olla halukas ottaja. vois tutkia että missä se vika siinä on. vastasen varalle foorumilaisille tiedoksi että mitä pitää kolvata että toimii. Voin toki maksaa rahdin jos rohkenet luopua siitä. :)

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 20.10.2009 19:15

Keksikö joku tähän lääkkeen, muunkin, kuin ECUn vaihdon? Isän AGR:n N75 naputtaa, kun virrat kääntää päälle sekä ajossa kun kaasupoljin on muuten kuin levossa.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 20.10.2009 19:21

eihä tuo naputus haittaa jos ei tule vikakoodia eikä mene limp-tilaan.
oma myös tuntuu naputtavan pelkät virrat päällä, mutta ainakin toistaiseksi toiminut ilman vikakoodeja. uudella n75:lla olen ajellut n. 30-40tkm.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 20.10.2009 22:12

Ei tuo kyllä ainakaan vielä tuntunut menoa haittaavan. Vikakoodit tulee tarkistettua huomenissa. Tuli tämä keskustelu mieleen, kun huomasin tuon tikittelyn ja pieni pelko pajahti peräaukon ympärille. Josko tuo säilyisi oireettomana.

Jos ei, varuiksi kiinnostaa, jos jollain on kokemusta ECUjen ristiin sopimisesta. Käykö jonkin muun jakajapumpullisen 66 kW-koneen ECU AGR:n kupeseen?

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 21.10.2009 8:09

aamulla piti testata ja nythän tuo ei tikittänyt kuin kone käynnissä.
pelkät virrat päällä ei ollenkaan. jännä kun kesällä vielä tikitti ainakin ajon jälkiltä pelkät virrat päälläkin.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 22.10.2009 13:33

Vikakoodi viallisesta moottorin lämpötila-anturista (G62). Ajoitus näyttäisi olevan ihan ..sti myöhässä, mutta tuopa taitaa johtua siitä anturista. Ilmanko se vähän pöllyttää vaaleaa, kun polkeisee.

MAF on ok. Paineet piikkaa 1.0 ja tasaantuu 0.9. Nyt ei tullut kuunneltua sen tarkemmin tuota N75:ttä, mutta kassellaan, onko tuolla vaikutusta. Kulussa en huomannut mitään ihmeellistä, mutta auto ei ole kovin usein takapuolen alla, joten laitoin sen laiskan pulskean liikkumisen tuon 5-pyttyisen pirteyden piikkiin.. =)

RATSUNI
-
Viestit: 162
Liittynyt: 28.4.2006 12:17

ViestiKirjoittaja RATSUNI » 22.1.2015 11:48

Ei viitsi uutta aihetta tehdä niin lainataan tätä..
Eli AHU cordoba autona. Itse epäilen N75 venttiilin rikkoutumista mutta kysytään nyt vielä!
N75 tikittää kokoajan esim. tyhjäkäynnillä ja silloin kun vetoja ei ole, tikitys kuuluu selvästi ohjaamoon jota ei ole aikaisemmin kuulunut. Eillen autosta tuli yhtäkkiä SDI, ahdot hävisi. Voisiko viallinen N75 tehdä tuollasta jatkuvaa tikitystä ja ahtojen katoamista?

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 22.1.2015 14:25

Jos et tiedä milloin on vaihdettu N75 niin kannattaa vaihtaa. Melko varmasti vika on siinä. Omassa golfissa kanssa "tikitti" eri tavalla kun oli hajalla solenoidi. Itsellä on jo toinen N75 menossa 100 tkm aikana, molemmat OEM osia. Nyt toisen osan vaihdon yhteydessä vaihdoin lisäksi myös ne kangaspintaiset letkut 3 kpl jotka liittyvät N75:n

Skoda liikkeestä sai N75 halvemmalla (maksoi n. 60 e) kuin VW:lta ainakin tähän AGR-konetyyppiin.

RATSUNI
-
Viestit: 162
Liittynyt: 28.4.2006 12:17

ViestiKirjoittaja RATSUNI » 22.1.2015 15:46

Kyllä se on alkuperäinen logon ja huoltokirjan mukaan. Kilometrejä takana 320tkm varmaan selvä peli sen suhteen..
kannattaako ostaa marmorilta OEM vai muusta, ei motonet..

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 22.1.2015 16:24

Omalla kokemuksella eri automerkkien välillä laitan nämä kyseiset tärkeämmät osat (esim. anturit, termostaatit) mieluummin OEMina tarvikkeen sijaan. Tosiaan kuten yllä mainitsin, itse sain oman N75 muistaakseni 20-30 e halvempana samalla osanumerolla Skodan merkkiliikkeestä. Tarvikkeenakin voi ostaa jos löytää Pierburgin tekemän osan.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.1.2015 17:15

Yhtä aito Pierburg sieltä motonetistä löytyy kuin marmoriltakin ;)
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=510

Itselle tuli paikallisen varaosaliikkeen välityksellä kun otin alkuperäisestä venttiilistä osanumeron ja marssin kysymään (siis pierburgin osanumerolla joka on sen vag:n numeron lisäksi siinä venttiilissä). Hyvin tuo edelleen toimii muutaman vuoden jälkeenkin ;)

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 22.1.2015 19:31

Paljon tuossa esim. motonetissä ostetussa N75:ssa takuu? Alkuperäisissähän on 2 vuoden takuu.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 22.1.2015 19:55

Lisätään, että tikitys, etenkään pakkasella, ei kerro n75 venttiilin kunnosta yhtään mitään. Uus osa alkaa pakkasella tikittään hetikohta ja se on ihan normaalia. Ratsumiehelle suosittelisin vikakoodien lukua sekä ahtopaineen säätöön liittyvien letkujen tarkastelemista mahdollisten vaurioiden löytymiseksi ja korjaamiseksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 55 vierailijaa