Ahtopainesolenoidi tikittää
Valvoja: ffp jäsenet
Ahtopainesolenoidi tikittää
Missä lienee vika, kun syttyvirrat kytkee päälle, ko. solenoidi alkaa tikittämään ja sama jatkuu koneen käydessä?
Vag-com antoi vikakoodin, joka viittaa huonoon maadoitukseen tai rikkinäiseen ahtopainesolenoidiin.
Kokeiltu myös varmasti ehjällä solenoidilla ja lopputulos sama..tikittää..ei tikitä...tikittää.
Koneesta myös puhti poissa ja polttoaine tuntus maistuvan (tasaisessa matka-ajossa +6 l/100 km
Kyseessä on AGR kone.
Vag-com antoi vikakoodin, joka viittaa huonoon maadoitukseen tai rikkinäiseen ahtopainesolenoidiin.
Kokeiltu myös varmasti ehjällä solenoidilla ja lopputulos sama..tikittää..ei tikitä...tikittää.
Koneesta myös puhti poissa ja polttoaine tuntus maistuvan (tasaisessa matka-ajossa +6 l/100 km
Kyseessä on AGR kone.
eiköhän käytettyjä lyödy kysy beneltä lyötyskö siltä käytettyä http://www.benecars.com/index.php
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Ei tuo kyllä ainakaan vielä tuntunut menoa haittaavan. Vikakoodit tulee tarkistettua huomenissa. Tuli tämä keskustelu mieleen, kun huomasin tuon tikittelyn ja pieni pelko pajahti peräaukon ympärille. Josko tuo säilyisi oireettomana.
Jos ei, varuiksi kiinnostaa, jos jollain on kokemusta ECUjen ristiin sopimisesta. Käykö jonkin muun jakajapumpullisen 66 kW-koneen ECU AGR:n kupeseen?
Jos ei, varuiksi kiinnostaa, jos jollain on kokemusta ECUjen ristiin sopimisesta. Käykö jonkin muun jakajapumpullisen 66 kW-koneen ECU AGR:n kupeseen?
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Vikakoodi viallisesta moottorin lämpötila-anturista (G62). Ajoitus näyttäisi olevan ihan ..sti myöhässä, mutta tuopa taitaa johtua siitä anturista. Ilmanko se vähän pöllyttää vaaleaa, kun polkeisee.
MAF on ok. Paineet piikkaa 1.0 ja tasaantuu 0.9. Nyt ei tullut kuunneltua sen tarkemmin tuota N75:ttä, mutta kassellaan, onko tuolla vaikutusta. Kulussa en huomannut mitään ihmeellistä, mutta auto ei ole kovin usein takapuolen alla, joten laitoin sen laiskan pulskean liikkumisen tuon 5-pyttyisen pirteyden piikkiin.. =)
MAF on ok. Paineet piikkaa 1.0 ja tasaantuu 0.9. Nyt ei tullut kuunneltua sen tarkemmin tuota N75:ttä, mutta kassellaan, onko tuolla vaikutusta. Kulussa en huomannut mitään ihmeellistä, mutta auto ei ole kovin usein takapuolen alla, joten laitoin sen laiskan pulskean liikkumisen tuon 5-pyttyisen pirteyden piikkiin.. =)
Ei viitsi uutta aihetta tehdä niin lainataan tätä..
Eli AHU cordoba autona. Itse epäilen N75 venttiilin rikkoutumista mutta kysytään nyt vielä!
N75 tikittää kokoajan esim. tyhjäkäynnillä ja silloin kun vetoja ei ole, tikitys kuuluu selvästi ohjaamoon jota ei ole aikaisemmin kuulunut. Eillen autosta tuli yhtäkkiä SDI, ahdot hävisi. Voisiko viallinen N75 tehdä tuollasta jatkuvaa tikitystä ja ahtojen katoamista?
Eli AHU cordoba autona. Itse epäilen N75 venttiilin rikkoutumista mutta kysytään nyt vielä!
N75 tikittää kokoajan esim. tyhjäkäynnillä ja silloin kun vetoja ei ole, tikitys kuuluu selvästi ohjaamoon jota ei ole aikaisemmin kuulunut. Eillen autosta tuli yhtäkkiä SDI, ahdot hävisi. Voisiko viallinen N75 tehdä tuollasta jatkuvaa tikitystä ja ahtojen katoamista?
Jos et tiedä milloin on vaihdettu N75 niin kannattaa vaihtaa. Melko varmasti vika on siinä. Omassa golfissa kanssa "tikitti" eri tavalla kun oli hajalla solenoidi. Itsellä on jo toinen N75 menossa 100 tkm aikana, molemmat OEM osia. Nyt toisen osan vaihdon yhteydessä vaihdoin lisäksi myös ne kangaspintaiset letkut 3 kpl jotka liittyvät N75:n
Skoda liikkeestä sai N75 halvemmalla (maksoi n. 60 e) kuin VW:lta ainakin tähän AGR-konetyyppiin.
Skoda liikkeestä sai N75 halvemmalla (maksoi n. 60 e) kuin VW:lta ainakin tähän AGR-konetyyppiin.
Omalla kokemuksella eri automerkkien välillä laitan nämä kyseiset tärkeämmät osat (esim. anturit, termostaatit) mieluummin OEMina tarvikkeen sijaan. Tosiaan kuten yllä mainitsin, itse sain oman N75 muistaakseni 20-30 e halvempana samalla osanumerolla Skodan merkkiliikkeestä. Tarvikkeenakin voi ostaa jos löytää Pierburgin tekemän osan.
Yhtä aito Pierburg sieltä motonetistä löytyy kuin marmoriltakin ;)
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=510
Itselle tuli paikallisen varaosaliikkeen välityksellä kun otin alkuperäisestä venttiilistä osanumeron ja marssin kysymään (siis pierburgin osanumerolla joka on sen vag:n numeron lisäksi siinä venttiilissä). Hyvin tuo edelleen toimii muutaman vuoden jälkeenkin ;)
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=510
Itselle tuli paikallisen varaosaliikkeen välityksellä kun otin alkuperäisestä venttiilistä osanumeron ja marssin kysymään (siis pierburgin osanumerolla joka on sen vag:n numeron lisäksi siinä venttiilissä). Hyvin tuo edelleen toimii muutaman vuoden jälkeenkin ;)
Lisätään, että tikitys, etenkään pakkasella, ei kerro n75 venttiilin kunnosta yhtään mitään. Uus osa alkaa pakkasella tikittään hetikohta ja se on ihan normaalia. Ratsumiehelle suosittelisin vikakoodien lukua sekä ahtopaineen säätöön liittyvien letkujen tarkastelemista mahdollisten vaurioiden löytymiseksi ja korjaamiseksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 55 vierailijaa