BKD moottorivikakoodi
Valvoja: ffp jäsenet
BKD moottorivikakoodi
Golf V BKD -moottorinen sytytti oranssin moottorivikavalon palamaan. Manuaali kertoo "viallisesta lambda -anturista". Onko kokemuksia? Lieneekö sateinen ilma tehnyt oikosen johonkin anturiin?
Seuraavanlaisille selityksiä?
Monday,16,June,2008,08:45:54:62372
VCDS Version: Release 805.0
Address 01: Engine
Control Module Part Number: 03G 906 016 AQ
Component and/or Version: R4 2,0L EDC 0000SG 7000
Software Coding: 0000172
Work Shop Code: WSC 01279
3 Faults Found:
19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.54 V
Bin. Bits: 11000011
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm
19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
P3102 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 42 /min
Torque: 14.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 9.88 V
Bin. Bits: 00000100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm
17075 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
P0691 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 798 /min
Torque: 32.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.98 V
Bin. Bits: 11000100
Temperature: 61.2°C
Duty Cycle: 9.6 %
Monday,16,June,2008,08:45:54:62372
VCDS Version: Release 805.0
Address 01: Engine
Control Module Part Number: 03G 906 016 AQ
Component and/or Version: R4 2,0L EDC 0000SG 7000
Software Coding: 0000172
Work Shop Code: WSC 01279
3 Faults Found:
19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.54 V
Bin. Bits: 11000011
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm
19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
P3102 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 42 /min
Torque: 14.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 9.88 V
Bin. Bits: 00000100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm
17075 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
P0691 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 798 /min
Torque: 32.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.98 V
Bin. Bits: 11000100
Temperature: 61.2°C
Duty Cycle: 9.6 %
Tässä aiheeseen hyvin liittyvä pdf-dokumentti
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf
voi mennä off topikiksi mutta kysytään ...omassa 20tdi:ssä vm08 kuuluu varsinkin kylmänä kun kiihdyttää ja vaihtaa vaihdetta niin kytkimen polkaisun jälkeen kuuluu pakarin päästä phiyyyyh ns huokaus ääni..onko normaalia
ääni kuuluu kun ahdot ovat nousemassa ja kesken kaiken vaihtaa vaihdetta...tätä ei kuulu kun moottori on käyntilämpöinen
ääni kuuluu kun ahdot ovat nousemassa ja kesken kaiken vaihtaa vaihdetta...tätä ei kuulu kun moottori on käyntilämpöinen
NO AI PRKL! Taas sytty tuo keltainen moottori vikavalo ja teksti EMISSION WORKSHOP! Mistähän moinen koodi kertoo. Vika poistuu kuittaamalla eli ilm. tuo läppämoottori ei ole oikosulussa niin kuin aiemmin. Lienee joku paikka vain kohmeessa.
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 AQ HW: 028 101 184 8
Component: R4 2,0L EDC 0000SG 7000
Revision: 12345678 Serial number: VWZBZ0E0117540
Coding: 0000172
Shop #: WSC 01279 785 00200
1 Fault Found:
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 1785 /min
Torque: 84.0 Nm
Speed: 90.0 km/h
Load: 23.1 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 11000000
Mass Air / Rev.: 355.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 705.0 mg/str
Readiness: 1 1 0 0 0
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 AQ HW: 028 101 184 8
Component: R4 2,0L EDC 0000SG 7000
Revision: 12345678 Serial number: VWZBZ0E0117540
Coding: 0000172
Shop #: WSC 01279 785 00200
1 Fault Found:
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 1785 /min
Torque: 84.0 Nm
Speed: 90.0 km/h
Load: 23.1 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 11000000
Mass Air / Rev.: 355.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 705.0 mg/str
Readiness: 1 1 0 0 0
Pari tuntia lämpimässä ja koodien poisto auttoi hetkeksi. Vika tuli kuitenkin tänä aamuna takaisin. MIkähän ongelmaan voisi aiheuttaa. Lieneekö joku vikana tuossa EGR:n ohjauspiirissä.
http://homepage.ntlworld.com/c.caldow/E ... intake.jpg
http://homepage.ntlworld.com/c.caldow/E ... intake.jpg
Viimeksi muokannut hiloran, 2.7.2010 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lueppa tuo
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=110392
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=110392
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Minulle "vastaava" koodi tulee, kun EGR letku on nyppäisty irti alipaine kellosta.
001025 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 164
Mileage: 13226 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:49:29
Freeze Frame:
RPM: 1533 /min
Speed: 39.0 km/h
Load: 9.8 %
Duty Cycle: 14.6 %
Duty Cycle: 100.2 %
Mass Air / Rev.: 295.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 520.0 mg/str
001025 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 164
Mileage: 13226 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:49:29
Freeze Frame:
RPM: 1533 /min
Speed: 39.0 km/h
Load: 9.8 %
Duty Cycle: 14.6 %
Duty Cycle: 100.2 %
Mass Air / Rev.: 295.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 520.0 mg/str
A3 alkoi kans pitämään tuota naputusta kun edes käytti virrat päällä, syylliseksi paljastui kyseinen läppämoottori ja hajonnut muoviratas
Marmorilla osa ~380e, Slamitilla ~300e
Tuosta pistin palikan tulemaan alkuviikosta, 183e kuluineen
http://www.teiledirekt.de/product_info. ... id/1075060
Marmorilla osa ~380e, Slamitilla ~300e
Tuosta pistin palikan tulemaan alkuviikosta, 183e kuluineen
http://www.teiledirekt.de/product_info. ... id/1075060
Sama juttu valo palanut jo hetken aikaa, putsasin läppäkotelon ja vika kuitattiin. Seuraavana aamuna se taas syttyi ja saman vikakoodin heitti: P2102, Throttle actuator control motor circuit. (kaverin joku yleismallin OBD2 laite näytti).
Ajeltiin laite kiinni ja silmään pisti kaasun asento, joka näytti kokoajan 94.1%. Onko toi läppämoottori paskana, vai onko ks mallissa kaasupolkimen asennontunnistin tms???
Ei viittis ihan summassa alkaa vaihtelemaan osia, kun kuitenkin ne aina maksaa kasan euroja.[/url]
Ajeltiin laite kiinni ja silmään pisti kaasun asento, joka näytti kokoajan 94.1%. Onko toi läppämoottori paskana, vai onko ks mallissa kaasupolkimen asennontunnistin tms???
Ei viittis ihan summassa alkaa vaihtelemaan osia, kun kuitenkin ne aina maksaa kasan euroja.[/url]
Semmonen vielä tuli mieleen kun siina "samassa paketissa" on se egr alipainekello (vaimikäseon) , johon tulee se pikku letku kiinni. Siinä kellon kyljessa on molemmilla puolilla reikä ja sieltä tulee öljysotkua. Onko siellä joku kalvo rikki? Olisko se todennäköisempi syy ja halvempi osa vaihtaa....?
Vika joka siellä on päällänsä polttaa moottoritilasta 10A:n sulakkeen (flektin) ja tekee sen heti uudelleen, kun vaihtaa uuden. Kaikki siis johtuu tuosta kaasuläpästä?
Läppämoottori aiheutti tuon saman golffis syksyllä.
Selvinnee sillä että ottaa sen läppämoottorin johdon irti ja kokeilee vieläkö sulake kärähtää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa