T4 Portterien yleispähkäilyä.....
Valvoja: ffp jäsenet
Melko hyvät ohjeet jarru remonttiin:
http://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tra ... aihtaminen
http://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tra ... aihtaminen
Esitys painoperusteisesta veronkannosta
Portterit on ilmoitettu akelle vasta 2006-2008 co2 tieto.
Siis painoperusteinen on verotus näihin
Linkki esitykseen
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2009/20090135
ja vetoaminen co2 päästöiseksi
Jos ajoneuvo ei ole EY-tyyppihyväksytty tai jos ajoneuvolta puuttuu kysymyksessä oleva päästötieto muusta syystä kuin virheellisen ilmoituksen takia, auto verotettaisiin verotaulukon 2 mukaan massaperusteisesti. Verovelvollisella ei olisi mahdollisuutta edes halutessaan vedota selvityttämäänsä ajoneuvon ominaispäästöön.
Se siitä ihanuudesta
Portterit on ilmoitettu akelle vasta 2006-2008 co2 tieto.
Siis painoperusteinen on verotus näihin
Linkki esitykseen
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2009/20090135
ja vetoaminen co2 päästöiseksi
Jos ajoneuvo ei ole EY-tyyppihyväksytty tai jos ajoneuvolta puuttuu kysymyksessä oleva päästötieto muusta syystä kuin virheellisen ilmoituksen takia, auto verotettaisiin verotaulukon 2 mukaan massaperusteisesti. Verovelvollisella ei olisi mahdollisuutta edes halutessaan vedota selvityttämäänsä ajoneuvon ominaispäästöön.
Se siitä ihanuudesta
Osaako kukaan kertoa ,kun laitetaan 2.akku kuljettajan penkin alle ja väliin d+:ssalla
kytkevä rele latauksen takia .
Miten alkuperäisessä kytkennässä johdot kulkevat penkin alle , pää akultako?Maton alla?
ja Mitkä johdot eberistä siirretään sinne että puhallin ,kello ja eberi ottaa virran 2.akulta
Tietysti päävirta,kellon + ,mutta miten puhallin.
Sitten sinne vielä inventteri ,ja pää akussa on aina virtaa käynnistykseen.
kytkevä rele latauksen takia .
Miten alkuperäisessä kytkennässä johdot kulkevat penkin alle , pää akultako?Maton alla?
ja Mitkä johdot eberistä siirretään sinne että puhallin ,kello ja eberi ottaa virran 2.akulta
Tietysti päävirta,kellon + ,mutta miten puhallin.
Sitten sinne vielä inventteri ,ja pää akussa on aina virtaa käynnistykseen.
Tuolleenistuu 74Ah Varta kuskin penkin alla. Ei mitään hajua, kuinka alkuperäisesti johto konehuoneeseen menee, itse vedin suojattuna suoraan maton alta vaihdekepin vierestä läpiviennistä, joka on kaasupolkimen yläpuolella.
Saksaksi löytyy haulla tietoa orkkisasennuksesta. Itse tilasin ebayn kautta 70A releen tuota varten.
Omassani kaikki sähkö eberille tulee apuakusta, eli eberin päävirtakaapeli vain apuakun piuhaan kiinni.
Saksaksi löytyy haulla tietoa orkkisasennuksesta. Itse tilasin ebayn kautta 70A releen tuota varten.
Omassani kaikki sähkö eberille tulee apuakusta, eli eberin päävirtakaapeli vain apuakun piuhaan kiinni.
Kerrotko Lukkari tarkemmin mistä tilasit releen.
Toinen konsti on ostaa 12v solenoidi ja ohjausjohtoon asentaa tavallinen rele ,jotta D+ jaksaa vetää ja kytkee solennoidin kautta akut yhteen käynnissä.
Tosiaan, tarkistin eberin kytkennän manuaalista ja päävirtajohdon irroittaa akulta ja siirtää sen lisäakulle ,niin puhaltimenkin pitäisi toimia samoin kellon.
Toinen konsti on ostaa 12v solenoidi ja ohjausjohtoon asentaa tavallinen rele ,jotta D+ jaksaa vetää ja kytkee solennoidin kautta akut yhteen käynnissä.
Tosiaan, tarkistin eberin kytkennän manuaalista ja päävirtajohdon irroittaa akulta ja siirtää sen lisäakulle ,niin puhaltimenkin pitäisi toimia samoin kellon.
Tuolta löytyy. Saa noita tehoreleitä Suomalaisista autotarvikeliikkeistäkin. Mitä kyselin, niin olivat hieman kalliimpia.
Oisko siinä kojelaudan keskellä suoja"lätkän" alla,onkohan siinä hätävilkkujen katkaisija ja jokin muu katkaisija likellä
tässä kuvassa
http://www.brodit.se/images/852296.jpg
tuon alemman 1:n yläpuolella tai ainakin siinä lähellä.
Näin muistelisin .....
ja tässä vielä ross-techin sivuilta mahdolliset paikat
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/dlc.html#ev2
tässä kuvassa
http://www.brodit.se/images/852296.jpg
tuon alemman 1:n yläpuolella tai ainakin siinä lähellä.
Näin muistelisin .....
ja tässä vielä ross-techin sivuilta mahdolliset paikat
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/dlc.html#ev2
T4 Transporter/Caravelle hankinnassa.
Takaosastolla näkee 1-, 2- ja 3-paikkasia penkkejä ja yleensä niistä suurin osa on auton vasemmalla reunalla. Oikeelle reunalle liukuoven viereen on sitten jätetty kulkutilaa. Jotta omat kuljetuskapasiteettivaatimukset tääyttyy, niin jakkaroiden pitäis olla päinvastoin oikeella reunalla ja vasen reuna tyhjänä takaovesta kuskin penkin selkänojaan asti.
Kysymys: onko siellä tavaratilan lattiamaton alla niitä penkkien kiinnityspisteitä niin paljon, että voi siirtää 1- tai 2-paikkasen penkin noin vaan toiselle reunalle?
Toinen kysymys: Onko taka- ja etupenkkien kiinnityssysteemit samanlaiset eli voinko siirtää 1:n istuttavan takapenkin vänkärin paikalle ja 2:n istuttavan etupenkin taakse?
Takaosastolla näkee 1-, 2- ja 3-paikkasia penkkejä ja yleensä niistä suurin osa on auton vasemmalla reunalla. Oikeelle reunalle liukuoven viereen on sitten jätetty kulkutilaa. Jotta omat kuljetuskapasiteettivaatimukset tääyttyy, niin jakkaroiden pitäis olla päinvastoin oikeella reunalla ja vasen reuna tyhjänä takaovesta kuskin penkin selkänojaan asti.
Kysymys: onko siellä tavaratilan lattiamaton alla niitä penkkien kiinnityspisteitä niin paljon, että voi siirtää 1- tai 2-paikkasen penkin noin vaan toiselle reunalle?
Toinen kysymys: Onko taka- ja etupenkkien kiinnityssysteemit samanlaiset eli voinko siirtää 1:n istuttavan takapenkin vänkärin paikalle ja 2:n istuttavan etupenkin taakse?
T4 takapyöränlaakeri jurisee, minkähänlainen työ on edessä, eli poikkeaako milläänlailla perusetuvedon takalaakerin vaihdosta? Ja jos tulkinta onkin väärä, niin mitenkä etupää, onko mitään normaalista poikkeavia mutterikokoja tms. mihin olisi hyvä varautua kun alkaa tekemään, prässi ym. löytyy. Kiitos jos joku tietävä viitsisi vastata, T4 -94 ensimmäistä viikkoa pihassa . Haulla yrittelin jo vastausta, eipä tullut sopivaa vastaan.
-Jyrki
-Jyrki
Jos omistat doppel-mallisen T4 ja haluat lavalle "tyyliä" tässä yksi toteutus.
Lavaa on jouduttu hieman jatkamaan jotta sopii portteriin, lisää löytyy http://www.weetjewel.com/home.html osoitteesta ja kohdasta T4 tips sieltä project laadbak jos jotain kyseinen projekti kiinnostaa.
Isompia vanteita ja leveempiä renkaita tuo kuvan auto ainakin kaipaa ja takaluukkuun olis voinut upottaa caddystä volkswagen tekstin

Lavaa on jouduttu hieman jatkamaan jotta sopii portteriin, lisää löytyy http://www.weetjewel.com/home.html osoitteesta ja kohdasta T4 tips sieltä project laadbak jos jotain kyseinen projekti kiinnostaa.
Isompia vanteita ja leveempiä renkaita tuo kuvan auto ainakin kaipaa ja takaluukkuun olis voinut upottaa caddystä volkswagen tekstin
Tyhmä kysymys kumpi pää noista jousista tulee ylös päin
http://www.brickwerks.co.uk/images/simon/t4wei2.jpg
http://www.brickwerks.co.uk/images/simon/t4wei2.jpg
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 18.12.2005 14:16
Minä laittaisin niin, että tuo numerosarja on oikeinpäin. Ei ole kyllä tuollaista toisesta päästä venytettyä T4 jousta tullut vielä vastaankaan.
Tätä kysytty muutama kerta aikaisemminkin tässä ketjussa: Saako ACV (102hp) koneessa otettua liitosta ahtopainemittarille mistään pienemmästä letkusta vai täytyykö tehdä reikä imusarjaan/ahtoputkeen? Kiinteäsiipinen turbo tässä vuosimallissa.
Tätä kysytty muutama kerta aikaisemminkin tässä ketjussa: Saako ACV (102hp) koneessa otettua liitosta ahtopainemittarille mistään pienemmästä letkusta vai täytyykö tehdä reikä imusarjaan/ahtoputkeen? Kiinteäsiipinen turbo tässä vuosimallissa.
Eberin kiertovesipumpun sijoittamisesta.
Kysymys on D3W Z mallista. Tarkoitus on valjastaa Eberi toimimaan myös moottori sammutettuna. Kytkentä tehdään niin yksinkertaiseksi, että vain moottorin vesitila lämpenee. Kelloa en tarvitse, katkaisin riittää.
Mihin Eberin lähelle sijoitan kiertovesipumpun?
Auto on VW T4 2,5 TDI 75kW -97
Kysymys on D3W Z mallista. Tarkoitus on valjastaa Eberi toimimaan myös moottori sammutettuna. Kytkentä tehdään niin yksinkertaiseksi, että vain moottorin vesitila lämpenee. Kelloa en tarvitse, katkaisin riittää.
Mihin Eberin lähelle sijoitan kiertovesipumpun?
Auto on VW T4 2,5 TDI 75kW -97
Kuten jo toisaalla, "väärässä" säikessä
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=78452&start=432
kerroin, konnat veivät avaimet ja auton. Auton sain takaisin mutten avaimia. Virtalukko menee siis vaihtoon.
Kuullin että jotain pitää porata jostain että saa lukkosylinterin pois?
Onko kellään räjäytyskuvaa ja ohjetta miten tuo homma tehdääm? Auto siis 2,4d T4 vm. 94
Kari
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=78452&start=432
kerroin, konnat veivät avaimet ja auton. Auton sain takaisin mutten avaimia. Virtalukko menee siis vaihtoon.
Kuullin että jotain pitää porata jostain että saa lukkosylinterin pois?
Onko kellään räjäytyskuvaa ja ohjetta miten tuo homma tehdääm? Auto siis 2,4d T4 vm. 94
Kari
Itse itselleni vastaten. Näin irroitat virtalukon...
LOCK CYLINDER
Removal
1) Remove steering wheel. Remove combination switch and upperand lower steering wheel covers. Mark steering lock housing at
intersection of "A" and "B" for hole. See Fig. 6. "A"=12 mm; "B"=10mm.
2) Drill 3 mm hole into steering lock housing at mark untillock cylinder stop spring is visible. Hole depth will be approximately3 mm. Compress stop spring with punch and pull lock cylinder out.
Installation
1) Insert lock cylinder into steering lock housing. Insertkey into lock cylinder. Push lock cylinder fully into housing while
gently turning key.
2) Install combination switch and upper and lower steering
column covers. Install steering wheel and nut. Tighten steering wheelnut to specification. See TORQUE SPECIFICATIONS table.

LOCK CYLINDER
Removal
1) Remove steering wheel. Remove combination switch and upperand lower steering wheel covers. Mark steering lock housing at
intersection of "A" and "B" for hole. See Fig. 6. "A"=12 mm; "B"=10mm.
2) Drill 3 mm hole into steering lock housing at mark untillock cylinder stop spring is visible. Hole depth will be approximately3 mm. Compress stop spring with punch and pull lock cylinder out.
Installation
1) Insert lock cylinder into steering lock housing. Insertkey into lock cylinder. Push lock cylinder fully into housing while
gently turning key.
2) Install combination switch and upper and lower steering
column covers. Install steering wheel and nut. Tighten steering wheelnut to specification. See TORQUE SPECIFICATIONS table.

Olen vaihtanut tarvikerullat sekä keskelle että alas pari vuotta sitten ja hyvin ovat toimineet. Sen verran kalliita ovat nuo uudet kokonaiset rissat pitimineen, että remppa kannattaa kyllä.
Ovihan ei ole vaikea irrottaa, muistaakseni verhoilu pitää irrottaa, että saa keskirissan irti. Keskirissa saa irti kiskostaan, kun takaa irrottaa päätypalan ja alin lähtee hieman keplottelemalla. Omassani oli alimmat kiinnitysruuvit ruostuneet kiinni, mutta ne voi rälläköidä irti ja korvata tavan pulteilla.
Ovihan ei ole vaikea irrottaa, muistaakseni verhoilu pitää irrottaa, että saa keskirissan irti. Keskirissa saa irti kiskostaan, kun takaa irrottaa päätypalan ja alin lähtee hieman keplottelemalla. Omassani oli alimmat kiinnitysruuvit ruostuneet kiinni, mutta ne voi rälläköidä irti ja korvata tavan pulteilla.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Omani tulivat Saksan ebayn kautta hakusaoilla "Schiebetuer Rollen".
> Eli täytynnee alkaa lisäämään tehoja niin jo vain kulutus pitäisi laskea.
> Vai kannattako niitä itse asennettavia palikoita laittaa iha ite?
Tehdaskin muistaakseni lupaa pienemmän kulutuksen tehokkaammalle versiolle. Suosittelen kyllä tuollaista custom-softaa mikä mullakin on. Erittäin mukava ajaa ja toimii just niinkuin pitää!
> Vai kannattako niitä itse asennettavia palikoita laittaa iha ite?
Tehdaskin muistaakseni lupaa pienemmän kulutuksen tehokkaammalle versiolle. Suosittelen kyllä tuollaista custom-softaa mikä mullakin on. Erittäin mukava ajaa ja toimii just niinkuin pitää!
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
osia varmaankin kannattaa kysellä kolari-specialilta
tuohon sopivuuteen voi joku muu kommentoida
tuohon sopivuuteen voi joku muu kommentoida
Pari kysymystä olis noista alkupään T4sista
Missä malleissa/vuosimalleissa oli vakiona kierroslukumittaristo? Entäs millainen homma on käytännön tasolla tuo mittariston vaihto, jos haluaa kiekkamittarillisen version? Löytyykö noita mittaristoja edes mistään enää helposti?
Mulla on 1991-käyttöönotettu Caravelle GL ja siinä kierroslukumittari.
Rally Race:sta on tullu tilattua aluvanteisiin pultteja. Viimeksi tuli otettua 14x1.5, joissa oli kierrettä noin 50mm, niin sai mersut alle kivuttomasti. Täytyisikin tilata uudet pultit, kun autossa vierailtiin syksyllä ja pultit lähti samalla...
Kiitos tiedosta. Vaan kävisköhän esim. nämä Motonetin versiot, olisi tuossa liki vieressä:
40-2065 Pyöränpultti Ducato-I
J5 Vakiopultti [1965-1992]
Scudo ym Vakiopultti [1997-2007]
Ducato 10/14 94-> Vakiopultti JOS M14X1,5mm ja pituus 52mm [1994-2006]
Ducato ->94 Vakiopultti [1980-1994]
C25 Vakiopultti [1976-1993]
-Jyrki
40-2065 Pyöränpultti Ducato-I
J5 Vakiopultti [1965-1992]
Scudo ym Vakiopultti [1997-2007]
Ducato 10/14 94-> Vakiopultti JOS M14X1,5mm ja pituus 52mm [1994-2006]
Ducato ->94 Vakiopultti [1980-1994]
C25 Vakiopultti [1976-1993]
-Jyrki
AAB->ACV
En bongannut tästä megaketjusta kohtaa, jossa selviäisi koneen tyypin vaihto (2.4D -> 2.5TDI), joten kysäisenpä sitä sitten..
Eli isäukolla tuommoinen vapari -00, vaunua pitäisi nykäistä ja on ruvennut hourimaan turpomoottorisesta vaihtoehdosta. On katsellut vaihdokkeja, mutta ainakin omasta mielestä lähes järjetöntä vaihtaa samanikäiseen TDI:n (jotka kuitenkin koriltaan järjestäen huonommassa kunnossa, puunannut kuitenkin omaa "silmäterää" lähes päivittäin) välirahaa maksaen.
Ehdottelin sitten moottorin vaihtoa tietämättä sen enempää kyseisestä operaatiosta ko. auton kohdalla. Astuinko miinaan vai...?
AAB -> ACV
- riittääkö "perusmoottorin" vaihto, miten käy apulaitteet ristiin?
- laatikko on ilmeisesti mallia "susi", eli pakki ykkösen vieressä, kestääkö metrin vertaa TDI:ssä?
- Mennee johtimien vetelyksi, lieneekö esim. kaasupolkimelle vedettävä sähköinen vaijeri?
Jos jollakulla kokemusta tai edes tietoa jakaa, olisin kiitollinen vastauksista...
Eli isäukolla tuommoinen vapari -00, vaunua pitäisi nykäistä ja on ruvennut hourimaan turpomoottorisesta vaihtoehdosta. On katsellut vaihdokkeja, mutta ainakin omasta mielestä lähes järjetöntä vaihtaa samanikäiseen TDI:n (jotka kuitenkin koriltaan järjestäen huonommassa kunnossa, puunannut kuitenkin omaa "silmäterää" lähes päivittäin) välirahaa maksaen.
Ehdottelin sitten moottorin vaihtoa tietämättä sen enempää kyseisestä operaatiosta ko. auton kohdalla. Astuinko miinaan vai...?
AAB -> ACV
- riittääkö "perusmoottorin" vaihto, miten käy apulaitteet ristiin?
- laatikko on ilmeisesti mallia "susi", eli pakki ykkösen vieressä, kestääkö metrin vertaa TDI:ssä?
- Mennee johtimien vetelyksi, lieneekö esim. kaasupolkimelle vedettävä sähköinen vaijeri?
Jos jollakulla kokemusta tai edes tietoa jakaa, olisin kiitollinen vastauksista...
Sama tuskastuminen tuli mullekin tuohon 2,4d maamoottoriin ja sen öljynsyöntiin. ACV ei käy AAB lootaan suoraan, eli vaihtoon menisi sekin. Lisäksi sähköt ym. niin työmäärä on kyllä aika valtava = kannattamaton. Omalla kohdallani kävi niin, että asensin pellin alle 1.9TDI:n (AHU), joka käy vanhaan AAB:n laatikkoon suoraan. Oikean puoleiset koneen kannakkeet sekä ohjaustehostimen jalka portterin 1,9D/TD:stä lisäämällä itse perusmoottorin asennus on ns. heittämällä. Öljypohja pumppuineen menee myös vaihtoon ainakin syncrossa, kenties etuvetoisessakin. Tuo riippunee myös siitä onko kone ollut miten päin luovuttaja-autossa. Jos ei välttämättä halua turata TDI:n sähköjen kanssa, kannattaa alkuperäisen syöttöpumpun tilalle pultata mekaaninen suoraruiskun pumppu.
Mielestäni erinomainen päivitys kaikenkaikkiaan.
Mielestäni erinomainen päivitys kaikenkaikkiaan.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 3.12.2007 13:15
Perskeles.. Onko herroilla ollut minkälaisia savuarvoja noissa 2,4 d vapareissa? Jotenkin oon ajatellut että ovat aika tarkkoja säädöistään ja kunnosta että yleensäkin menee päästöistä läpi.
Oma vekotin koneen vaihdon jälkeen on ollut päinvastainen, eli syksyllä savuarvo 0,01 ja tuossa toissapäivänä nokitti lukeman 0,0 ! Vaihtokone on 50000 remontin jälkeen ajettu AAB 350 tuh. ajetulla suuttimilla ja pumpulla. Ajoitus on reteesti säädetty korvakuulolta. Vetoja ja kulkua on ihan tarpeeksi, mitä tuommoselta voi odottaa. Pakoputkeakin uusin ettei kaasut karkaa mistään. Voiko tuo tosiaan olla noin päästötön..? Samalla konttorilla ja aiemmalla koneella kuitenkin vuosi sitten sain punaisen lapun ja naaman kun hävetti pihan ollessa sinisen savun peitossa.
Minulla on tuossa pajan nurkassa tuommonen 2,4 d AAB alakerta (siitä savukoneesta) jos jotain kiinnostaa . Voisin melkeimpä lahjoittaa sen, jos joku tulee hakemaan.
Oma vekotin koneen vaihdon jälkeen on ollut päinvastainen, eli syksyllä savuarvo 0,01 ja tuossa toissapäivänä nokitti lukeman 0,0 ! Vaihtokone on 50000 remontin jälkeen ajettu AAB 350 tuh. ajetulla suuttimilla ja pumpulla. Ajoitus on reteesti säädetty korvakuulolta. Vetoja ja kulkua on ihan tarpeeksi, mitä tuommoselta voi odottaa. Pakoputkeakin uusin ettei kaasut karkaa mistään. Voiko tuo tosiaan olla noin päästötön..? Samalla konttorilla ja aiemmalla koneella kuitenkin vuosi sitten sain punaisen lapun ja naaman kun hävetti pihan ollessa sinisen savun peitossa.
Minulla on tuossa pajan nurkassa tuommonen 2,4 d AAB alakerta (siitä savukoneesta) jos jotain kiinnostaa . Voisin melkeimpä lahjoittaa sen, jos joku tulee hakemaan.
T4 -91 2.0B
Pystyykö portterin nopeus mittaria jotenkin kalibroimaan nyt mittarin mukaan 100 ja todellinen nopeus 91. Renkaina on 195/70R15
Vai onko ainoa vaihtoehto kasvattaa rengas kokoa?
Niin ja tommonen tuli viel mieleen et ottaako kellään muulla liukuovi vakio takapuskuriin kiinni kun oven avaa? Autohan on lyhyt bussi.
Pystyykö portterin nopeus mittaria jotenkin kalibroimaan nyt mittarin mukaan 100 ja todellinen nopeus 91. Renkaina on 195/70R15
Vai onko ainoa vaihtoehto kasvattaa rengas kokoa?
Niin ja tommonen tuli viel mieleen et ottaako kellään muulla liukuovi vakio takapuskuriin kiinni kun oven avaa? Autohan on lyhyt bussi.
Yritinpä asentaa tuollaiseen T4:een takaluukkuun keskuslukonmoottoria, mutta mutta...
Onko siis lukkosylinteri erilainen sellaisessa autossa, jossa ei ole keskuslukkoa? Toimii nimittäin tuo keskuslukko vain silloin kun avain on lukossa paikallaan. Avaimen kun vetää pois niin lukko ei aukea muiden ovien mukana. Lukkosylinteri pyörähtää ulkoa katsoen kun ovet avaa (edellyttää siis sen avaimen). Kuuluuko sen kääntyä vai ei? Oliko turhan monimutkaisesti selitetty?
Onko siis lukkosylinteri erilainen sellaisessa autossa, jossa ei ole keskuslukkoa? Toimii nimittäin tuo keskuslukko vain silloin kun avain on lukossa paikallaan. Avaimen kun vetää pois niin lukko ei aukea muiden ovien mukana. Lukkosylinteri pyörähtää ulkoa katsoen kun ovet avaa (edellyttää siis sen avaimen). Kuuluuko sen kääntyä vai ei? Oliko turhan monimutkaisesti selitetty?
Tuolta löytyy hieman juttua takaluukun lukkosysteemistä.
Liukuoveen tarvikerissat vaihdettu, ei ollut paha homma. Paitsi että joku neropatti oli vaihtanut alarullan ison pyörän hitsaamalla rullan kokoisen laakerin tilalle. Luonnollisesti sekin oli jumittanut ja kulunut soikeaksi. Vähän rälläköidessä jännitti tuleeko bussiin sivuovea enää ollenkaan sillä reissulla..
Seuraava projekti onkin keskuslukon asennus. Kamat on jo muuten hankittu, mutta nyt tarvisi kipeästi apua ovien haitarikumien ja liukuoven sähköliittimen etsimisessä. Kiersin suurimman osan kaupungin varaosa ja autosähköliikkeistä, mut ei mistään.. Samanlainen löytyi kun Lukkarilla tässä, mutta ilman tuota tiivistekumia. Kontakti jää ovitiivisteen ulkopuolelle kuitenkin niin ei käy. Haitarikumeista ei tietoakaan.

Seuraava projekti onkin keskuslukon asennus. Kamat on jo muuten hankittu, mutta nyt tarvisi kipeästi apua ovien haitarikumien ja liukuoven sähköliittimen etsimisessä. Kiersin suurimman osan kaupungin varaosa ja autosähköliikkeistä, mut ei mistään.. Samanlainen löytyi kun Lukkarilla tässä, mutta ilman tuota tiivistekumia. Kontakti jää ovitiivisteen ulkopuolelle kuitenkin niin ei käy. Haitarikumeista ei tietoakaan.

Olisiko kellään tietoa että missä voisi olla vika?
-00 mallinen portteri ja kävi niin että ohjaamon puhallin lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Sulakkeet ovat ehjiä. Luulin että puhaltimen moottori meni hajalle. No sattumalta laitoin Eberin päälle ja puhallin alkoi toimia normaalisti. Nyt on menty siis jo pitkään niin että Eberi täytyy olla päällä jos haluaa sisätilaan puhallusta. Missä mahtaa olla vika? Kesän tullessa olisi hyvä saada kuntoon..
-00 mallinen portteri ja kävi niin että ohjaamon puhallin lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Sulakkeet ovat ehjiä. Luulin että puhaltimen moottori meni hajalle. No sattumalta laitoin Eberin päälle ja puhallin alkoi toimia normaalisti. Nyt on menty siis jo pitkään niin että Eberi täytyy olla päällä jos haluaa sisätilaan puhallusta. Missä mahtaa olla vika? Kesän tullessa olisi hyvä saada kuntoon..
Mulla ainakin eperillä on oma sulake konehuoneessa, ja kun se napsahti, ei toiminu
puhaltimet eikä mikään muukaan siinä lämmönsäädinyksikössä.
Mun veikkaus on että sulla auton omista sähköistä palanu puhatimen sulakkeet, tai piuhat
menny poikki tims... mutta kytkentä on tehty niin että eperin kautta se saa silti sähköä.
Mun autossa puhaltimen nopeutta pystyy säätämään kun eperi kytkee puhalluksen
päälle, eli vika ei mulla ainakaan voisi olla tuossa puhaltimen nopeuden säätimessä ko,
vian kyseessä ollessa.
puhaltimet eikä mikään muukaan siinä lämmönsäädinyksikössä.
Mun veikkaus on että sulla auton omista sähköistä palanu puhatimen sulakkeet, tai piuhat
menny poikki tims... mutta kytkentä on tehty niin että eperin kautta se saa silti sähköä.
Mun autossa puhaltimen nopeutta pystyy säätämään kun eperi kytkee puhalluksen
päälle, eli vika ei mulla ainakaan voisi olla tuossa puhaltimen nopeuden säätimessä ko,
vian kyseessä ollessa.
Joo..vika ei voi olla itse säätimessä kun se pelaa ihan normaalisti kun laittaa eberin päälle. Ja eberin oma sulakekin täytyy olla ehjä koska eber lähtee päälle normaalisti. Tietääkö kukaan että missä päin konehuonetta tai kojetaulua on eber on liitetty sisätilan puhaltimeen. Voisiko vika olla siinä liitännässä eli virta tulee eberin virransyötöstä mutta ryöstökohta on rikkoutunut niin että puhaltimen normaalivirta ei tule läpi?
Onko nuo T4:sen mittarivalojen polttimot yhtenäisiä sen kannan kanssa - se polttimo näyttää normaalilta pieneltä lasikannalta muttei kyllä irtoa millään siitä kannastaan, eikä kehtaisi rikkoakkaan sitä :)
Kanta näyttää irtoavan pyöräyttämällä, eli pitääkö hakea merkkiliikkeestä nuo polttimot kantojen kanssa?
EDIT: Eipä ne näköjään olekkaan palaneet, vaan kosketushäiriö vaivaa niitäkin. Nyt on lutikka tinattu uusiksi ja lämpö- sekä polttoainemittari pelaa mutta mittariston paukutus jatkuu edelleen että saa taustavalot syttymään vaikka polttimoiden kannat putsailikin. Pitänee ottaa mittaristo uusiksi levälleen, ja kokeilla vielä puhdistaa :/
Kanta näyttää irtoavan pyöräyttämällä, eli pitääkö hakea merkkiliikkeestä nuo polttimot kantojen kanssa?
EDIT: Eipä ne näköjään olekkaan palaneet, vaan kosketushäiriö vaivaa niitäkin. Nyt on lutikka tinattu uusiksi ja lämpö- sekä polttoainemittari pelaa mutta mittariston paukutus jatkuu edelleen että saa taustavalot syttymään vaikka polttimoiden kannat putsailikin. Pitänee ottaa mittaristo uusiksi levälleen, ja kokeilla vielä puhdistaa :/
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
ei kipinää
Löytyisikö tän kautta apua? Portteri -96 bensa ei käynnisty. Tulpille tulee 2 kipinää ja sitten loppuu. Vaihdetut osat puola, virtalukonpohja ja hall-anturi. Edellisellä omistajalla auto ei enää käynnistynyt 15 min tauon jälkeen enää. Elikkä vika on tullut yht äkkiä.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Terve. Olen uusi näillä sivustoilla ja nyt olisin apua vailla.
Eli autoni pitkä T4 syncro 2,4 diesel vapari -95. Vaihteistossa jokin antoi periksi. Nyt tarvitsen vaihteiston ja pitäisi tietää mikä vaihteisto autooni sopii.
valmistenumero:
WVZZZ70ZSH095484
ja
70H1F5T4 KA LR SYNCGRUND 1D 5G
CTV LH3D00000000UA 57 KW AAB
Mitä noista koodeista selviää vaihteistotyypiksi ja mikä jakovaihteisto siihen käy?
Kiitokset etukäteen!
Eli autoni pitkä T4 syncro 2,4 diesel vapari -95. Vaihteistossa jokin antoi periksi. Nyt tarvitsen vaihteiston ja pitäisi tietää mikä vaihteisto autooni sopii.
valmistenumero:
WVZZZ70ZSH095484
ja
70H1F5T4 KA LR SYNCGRUND 1D 5G
CTV LH3D00000000UA 57 KW AAB
Mitä noista koodeista selviää vaihteistotyypiksi ja mikä jakovaihteisto siihen käy?
Kiitokset etukäteen!
Kertokaahan mitä öljyä tulee pistää t4 syncro manuaalilaatikkoon? koneena 2.5tdi ja vuosimalli 00,jos niillä on merkitystä.
eivät tuntuneet tietävän paikallisella vw:llä mitään. pitkällisen pohdintojen ja tietokoneen tutkimisen jälkeen antoivat orkkisvaraosanumeron: g 052 162 a2
mutta en nyt ihan viitteis sokeana luottaa tohon,kun tosiaan eivät oikeen sanoneet juuta eikä jaata siihen öljyks :D
eivät tuntuneet tietävän paikallisella vw:llä mitään. pitkällisen pohdintojen ja tietokoneen tutkimisen jälkeen antoivat orkkisvaraosanumeron: g 052 162 a2
mutta en nyt ihan viitteis sokeana luottaa tohon,kun tosiaan eivät oikeen sanoneet juuta eikä jaata siihen öljyks :D
Vaihteisto ,perät manuaalissa 75w/90 Synteettinen!!! Neliveto tai tavallinen T4.
Oman portterin 5 vaihteen laakerit ujelsi ,kun auto tuli mulle.
Luulin jo ,että ne on vaihdettava jossain vaiheessa,mutta laitoin Mobilin Synteettiset 75W 90 sisään Kahdessa viikossa ujellus hävisi liki olemattomiin ja nyt laatikko remontti siirtyi hamaan tulevaisuuteen.
Olen kuullut useasta paikasta kokemuksesta tulevia neuvoja ,synteettiset riittävän useasti vaihdettuna portteriin,niin laatikot kestää .Muuten menee 5 laakerit.
Oman portterin 5 vaihteen laakerit ujelsi ,kun auto tuli mulle.
Luulin jo ,että ne on vaihdettava jossain vaiheessa,mutta laitoin Mobilin Synteettiset 75W 90 sisään Kahdessa viikossa ujellus hävisi liki olemattomiin ja nyt laatikko remontti siirtyi hamaan tulevaisuuteen.
Olen kuullut useasta paikasta kokemuksesta tulevia neuvoja ,synteettiset riittävän useasti vaihdettuna portteriin,niin laatikot kestää .Muuten menee 5 laakerit.
Caravelle keula,
Kiersin viime talveksi pakkausmuovia ruskean pahvin ympäri.
Kestää se normi pahvikin talven kun syyläri kuivattaa sen aina.
Paras varmaan tulee kun hakee kaupasta muutaman millin eristettä.
Minä olen maskilla litistänyt pahvin syyläriä vasten, jää se alalaidasta auki jonkin verran,turvallisuussyistä.
En ole koskaan kuullut että tuuletin jäähdyttäisi suurimmalla teholla,vaikka pahvi on ollut lämpöasteillakin talvella kiinni keulassa.
Kiersin viime talveksi pakkausmuovia ruskean pahvin ympäri.
Kestää se normi pahvikin talven kun syyläri kuivattaa sen aina.
Paras varmaan tulee kun hakee kaupasta muutaman millin eristettä.
Minä olen maskilla litistänyt pahvin syyläriä vasten, jää se alalaidasta auki jonkin verran,turvallisuussyistä.
En ole koskaan kuullut että tuuletin jäähdyttäisi suurimmalla teholla,vaikka pahvi on ollut lämpöasteillakin talvella kiinni keulassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa