T4 Portterien yleispähkäilyä.....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 23.11.2009 19:47

Päästöihin vetoaminen ei riitä, pitää olla lain mukaan vtt :llä toteennäytetty ja siltikin siinä on estetty liki mahdottomaksi päästöperusteinen vanhoihin.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 23.11.2009 21:58

Siksi tiedustelinkin että löytyykö keneltäkään otteesta tuota tietoa,
sillonhan se on luotettavasti mitattu kun on kerran sinnekkin hyväksytty.

Vai pitääkö esittää asia toisinpäin; mistä vuosimallista alkaen on noita
päästöarvoja otteesen merkitty?

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 24.11.2009 15:50

Melko hyvät ohjeet jarru remonttiin:
http://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tra ... aihtaminen

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 24.11.2009 17:04

Esitys painoperusteisesta veronkannosta
Portterit on ilmoitettu akelle vasta 2006-2008 co2 tieto.
Siis painoperusteinen on verotus näihin

Linkki esitykseen
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2009/20090135

ja vetoaminen co2 päästöiseksi

Jos ajoneuvo ei ole EY-tyyppihyväksytty tai jos ajoneuvolta puuttuu kysymyksessä oleva päästötieto muusta syystä kuin virheellisen ilmoituksen takia, auto verotettaisiin verotaulukon 2 mukaan massaperusteisesti. Verovelvollisella ei olisi mahdollisuutta edes halutessaan vedota selvityttämäänsä ajoneuvon ominaispäästöön.


Se siitä ihanuudesta

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 25.11.2009 10:50

Eihän tuo käyttömaksu nouse omassa kuin vaatimattomat 148%
Son 4+vara syntyä suameen.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 25.11.2009 17:48

Osaako kukaan kertoa ,kun laitetaan 2.akku kuljettajan penkin alle ja väliin d+:ssalla
kytkevä rele latauksen takia .

Miten alkuperäisessä kytkennässä johdot kulkevat penkin alle , pää akultako?Maton alla?
ja Mitkä johdot eberistä siirretään sinne että puhallin ,kello ja eberi ottaa virran 2.akulta
Tietysti päävirta,kellon + ,mutta miten puhallin.
Sitten sinne vielä inventteri ,ja pää akussa on aina virtaa käynnistykseen.

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 25.11.2009 19:42

itseä kiinnostaisi myös sama kytkentä,akulle ei vaan taida paikkaa löytyä kun on penkin aluset täynnä hifiä=)

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 25.11.2009 20:12

Just, no hienosti on homma taas suomessa hoidettu ;-) On meinaa pikkasen eri päästöt
2000 mallisessa TDI moottorisessa pakettiautossa kun jossain 70-80-luvun 508 mersussa ;-)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.11.2009 10:29

Tuolleenistuu 74Ah Varta kuskin penkin alla. Ei mitään hajua, kuinka alkuperäisesti johto konehuoneeseen menee, itse vedin suojattuna suoraan maton alta vaihdekepin vierestä läpiviennistä, joka on kaasupolkimen yläpuolella.

Saksaksi löytyy haulla tietoa orkkisasennuksesta. Itse tilasin ebayn kautta 70A releen tuota varten.

Omassani kaikki sähkö eberille tulee apuakusta, eli eberin päävirtakaapeli vain apuakun piuhaan kiinni.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 26.11.2009 20:52

Kerrotko Lukkari tarkemmin mistä tilasit releen.
Toinen konsti on ostaa 12v solenoidi ja ohjausjohtoon asentaa tavallinen rele ,jotta D+ jaksaa vetää ja kytkee solennoidin kautta akut yhteen käynnissä.

Tosiaan, tarkistin eberin kytkennän manuaalista ja päävirtajohdon irroittaa akulta ja siirtää sen lisäakulle ,niin puhaltimenkin pitäisi toimia samoin kellon.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.11.2009 8:00

Tuolta löytyy. Saa noita tehoreleitä Suomalaisista autotarvikeliikkeistäkin. Mitä kyselin, niin olivat hieman kalliimpia.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 28.11.2009 14:44

Tuli tossa mieleen et nyt kun toi verotus muuttuu niin pystyiskö ton portterin katsastamaan vaikka 3+3 istuimelle ja vero pysyy samana?

Karppa99
-
Viestit: 9
Liittynyt: 28.3.2009 18:24

ViestiKirjoittaja Karppa99 » 2.12.2009 16:41

löytyiskö vinkkiä miten sais kolmipistevyön t4 takapenkkiin. Taksimalli kyseessä ja pitäis keskelle taakse saada kolmipistevyö turvaistuimen takia. Penkit on pika-irrotettavia. Toinen vaihtoehto että kuskin taakse sais kolmipistevyön kun siinä nyt on 2-piste.
Olisko jollain myytävänä ?

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 4.12.2009 9:31

Paljon tommosessa 75kw 2,5 TDI ssä on jakopäähihnan vaihtoväli?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 4.12.2009 19:59

Paljon tommosessa 75kw 2,5 TDI ssä on jakopäähihnan vaihtoväli?


90tkm.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 8.12.2009 20:28

Tilasin obd.fi:stä tollasen e-skannerin.. sitä odotellessa olisi kiva tietää missä T4:ssä on sen pistokkeen paikka? auto caravelle 2.5TDI-96 102hp

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 8.12.2009 21:38

Rattipylvään alapinnassa ,pieni luukku jonka allla ainakin uudemmissa.noin 0-5m ratista alaspain.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 8.12.2009 22:03

ei ollut ainakaan omassa luukkua tms... sulakkeiden luotakin katsoin...

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 9.12.2009 11:56

Oisko siinä kojelaudan keskellä suoja"lätkän" alla,onkohan siinä hätävilkkujen katkaisija ja jokin muu katkaisija likellä

tässä kuvassa
http://www.brodit.se/images/852296.jpg

tuon alemman 1:n yläpuolella tai ainakin siinä lähellä.

Näin muistelisin .....

ja tässä vielä ross-techin sivuilta mahdolliset paikat
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/dlc.html#ev2

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 9.12.2009 12:41

96-mallissa löytyy koelaudasta mittariston vierestä, siinä kannessa muistaakseni oli joku merkintäkin!?!

Kuva

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 9.12.2009 15:54

tossa kohtaa mulla on abs/bägivalo tms... sitten löytyy myös "jalopuu"sisustus.. pitää etsiä lisää...

Löytyi juurikin em. kohtaa abs ym valot oli vieressä.. ja olihan siinä sellainen moottorin kuvakin kun tarkasti katsoi..kiitos avusta..

Jusam
-
Viestit: 10
Liittynyt: 9.12.2009 20:00

ViestiKirjoittaja Jusam » 9.12.2009 21:17

T4 Transporter/Caravelle hankinnassa.

Takaosastolla näkee 1-, 2- ja 3-paikkasia penkkejä ja yleensä niistä suurin osa on auton vasemmalla reunalla. Oikeelle reunalle liukuoven viereen on sitten jätetty kulkutilaa. Jotta omat kuljetuskapasiteettivaatimukset tääyttyy, niin jakkaroiden pitäis olla päinvastoin oikeella reunalla ja vasen reuna tyhjänä takaovesta kuskin penkin selkänojaan asti.

Kysymys: onko siellä tavaratilan lattiamaton alla niitä penkkien kiinnityspisteitä niin paljon, että voi siirtää 1- tai 2-paikkasen penkin noin vaan toiselle reunalle?

Toinen kysymys: Onko taka- ja etupenkkien kiinnityssysteemit samanlaiset eli voinko siirtää 1:n istuttavan takapenkin vänkärin paikalle ja 2:n istuttavan etupenkin taakse?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 9.12.2009 21:38

Osta Carsport ,niin on kiskot lattiassa ja portaattomasti siirrettävät penkkipaikat ja saa pyöritellä penkit kuin haluaa.

Kiskot kuitenkin on kiinteästi lattiassa .

Jusam
-
Viestit: 10
Liittynyt: 9.12.2009 20:00

ViestiKirjoittaja Jusam » 9.12.2009 22:03

Carsportit on hienoja ja varmasti täyttäis mun kriteerit. Suurin osa niistä taitaa kuitenki olla turhan arvokkaita mulle tai sitten vähintään 500,000 ajettuja. Mieluusti löytäsin vähemmän ajetun ja edukkaamman, mutta se ei varsinaisesti taida kuulua tähän topikkiin.

jonttuh
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.3.2007 14:54

ViestiKirjoittaja jonttuh » 22.12.2009 22:53

Onkos kukaan vaihdellu tuollaiseen 2.5tdi:hin uudemman mallin mittaristoa vanhan tilalle?? ajatteli vaihtaa kun tuli tuo mk4 golffin rattikin vaihdettu että jos vaihtais samalla mittariston uudempaan ja maalais kojelaudan mustaksi.

onko kojelaudoissa eroa? johto sarjat?

jiipee62
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.1.2010 11:55

ViestiKirjoittaja jiipee62 » 26.1.2010 15:50

T4 takapyöränlaakeri jurisee, minkähänlainen työ on edessä, eli poikkeaako milläänlailla perusetuvedon takalaakerin vaihdosta? Ja jos tulkinta onkin väärä, niin mitenkä etupää, onko mitään normaalista poikkeavia mutterikokoja tms. mihin olisi hyvä varautua kun alkaa tekemään, prässi ym. löytyy. Kiitos jos joku tietävä viitsisi vastata, T4 -94 ensimmäistä viikkoa pihassa . Haulla yrittelin jo vastausta, eipä tullut sopivaa vastaan.

-Jyrki

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 26.1.2010 17:21

Se laakerin vaihto paikallaan vaatii tehokkaan hydraulisen ulosvetimen.Vaihdoin omaani parivuotta sitten .Se ainakin oli tosi tiukka vetää irti samoin uusi tilalle . Se se työnä monimutkainen ole . Saa kait sen myös irroittamalla koko kynkän ja prässissä puristelemalla vaihdettua.

jiipee62
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.1.2010 11:55

ViestiKirjoittaja jiipee62 » 27.1.2010 10:18

Ookoo ja kiitos. Täytyy varautua kynkän irroitukseen, tohon hommaan asiallista ulosvetäjää ei taida ola jollei sitten töistä löytyisi.

-Jyrki

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 28.1.2010 16:57

Kuinka iso homma on taka-jousien vaihto. Mitä pitää irroitella tai löysätä. Jousi puristinta varmaan projektissa tarvitaa onko jotain muuta huomioitavaa.
Autohan on transporter t4 -91
Kiitos jo etukäteen

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 28.1.2010 17:35

Autosta perä ilmaan ja iskarin alapää irti, vanha jousi pois ja uusi tilalle, iskari kiinni ja auto alas. ei tarvita mitää puristimia.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 28.1.2010 17:49

Jos omistat doppel-mallisen T4 ja haluat lavalle "tyyliä" tässä yksi toteutus.

Kuva

Kuva

Lavaa on jouduttu hieman jatkamaan jotta sopii portteriin, lisää löytyy http://www.weetjewel.com/home.html osoitteesta ja kohdasta T4 tips sieltä project laadbak jos jotain kyseinen projekti kiinnostaa.
Isompia vanteita ja leveempiä renkaita tuo kuvan auto ainakin kaipaa ja takaluukkuun olis voinut upottaa caddystä volkswagen tekstin

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 30.1.2010 7:09

itse olisin jättäny chevyn perän ruostumaan purkaamolle...

Mulderi
-
Viestit: 126
Liittynyt: 23.9.2003 21:49

ViestiKirjoittaja Mulderi » 30.1.2010 9:30

Kuinkakohan iso homma on vaihtaa 2,5tdi /ACV koneesta kampiakselin stefa? Sieltä suunnalta ilmeisesti tiputtelee öljyä. Viedäkö merkkihuoltoon ja maksaa se 500,- vai jonnekin muualle.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 30.1.2010 9:38

itse olisin jättäny chevyn perän ruostumaan purkaamolle...


No mitä mitä, toihan on kuin Escalade-Pickup, ellei jopa tyylikkäämpi ;)

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 3.2.2010 15:08

Tyhmä kysymys kumpi pää noista jousista tulee ylös päin
http://www.brickwerks.co.uk/images/simon/t4wei2.jpg

Naftasukka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.12.2005 14:16

ViestiKirjoittaja Naftasukka » 3.2.2010 20:50

Minä laittaisin niin, että tuo numerosarja on oikeinpäin. Ei ole kyllä tuollaista toisesta päästä venytettyä T4 jousta tullut vielä vastaankaan.

Tätä kysytty muutama kerta aikaisemminkin tässä ketjussa: Saako ACV (102hp) koneessa otettua liitosta ahtopainemittarille mistään pienemmästä letkusta vai täytyykö tehdä reikä imusarjaan/ahtoputkeen? Kiinteäsiipinen turbo tässä vuosimallissa.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 4.2.2010 12:30

Tätä kysytty muutama kerta aikaisemminkin tässä ketjussa: Saako ACV (102hp) koneessa otettua liitosta ahtopainemittarille mistään pienemmästä letkusta vai täytyykö tehdä reikä imusarjaan/ahtoputkeen? Kiinteäsiipinen turbo tässä vuosimallissa.


Eikös ahtimen painekotelosta lähde ohuempi letku?

Aakku
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 6.2.2010 13:58

ViestiKirjoittaja Aakku » 6.2.2010 14:09

Eberin kiertovesipumpun sijoittamisesta.

Kysymys on D3W Z mallista. Tarkoitus on valjastaa Eberi toimimaan myös moottori sammutettuna. Kytkentä tehdään niin yksinkertaiseksi, että vain moottorin vesitila lämpenee. Kelloa en tarvitse, katkaisin riittää.

Mihin Eberin lähelle sijoitan kiertovesipumpun?

Auto on VW T4 2,5 TDI 75kW -97

oh5yw
-
Viestit: 51
Liittynyt: 1.6.2007 9:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja oh5yw » 16.2.2010 15:24

Kuten jo toisaalla, "väärässä" säikessä

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=78452&start=432

kerroin, konnat veivät avaimet ja auton. Auton sain takaisin mutten avaimia. Virtalukko menee siis vaihtoon.

Kuullin että jotain pitää porata jostain että saa lukkosylinterin pois?

Onko kellään räjäytyskuvaa ja ohjetta miten tuo homma tehdääm? Auto siis 2,4d T4 vm. 94

Kari

oh5yw
-
Viestit: 51
Liittynyt: 1.6.2007 9:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja oh5yw » 20.2.2010 16:04

Itse itselleni vastaten. Näin irroitat virtalukon...


LOCK CYLINDER

Removal

1) Remove steering wheel. Remove combination switch and upperand lower steering wheel covers. Mark steering lock housing at
intersection of "A" and "B" for hole. See Fig. 6. "A"=12 mm; "B"=10mm.
2) Drill 3 mm hole into steering lock housing at mark untillock cylinder stop spring is visible. Hole depth will be approximately3 mm. Compress stop spring with punch and pull lock cylinder out.

Installation

1) Insert lock cylinder into steering lock housing. Insertkey into lock cylinder. Push lock cylinder fully into housing while
gently turning key.
2) Install combination switch and upper and lower steering
column covers. Install steering wheel and nut. Tighten steering wheelnut to specification. See TORQUE SPECIFICATIONS table.

Kuva

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 23.2.2010 17:44

Paljonkos teidän portterit vie löpöä tässä talven aikaan, mulla menee siinä 9-10 litraa satkulla mikä on mun mielestä aika paljon. Auttaisikohan joku viri viri boksi asiaan? Ja konehan on 75kw isolohko.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.2.2010 17:59

riippuen hieman ajosta, niin 8.5-10 litran väliin tuo on menny, pääosa ajosta on ollut viime aikoina lyhyttä nurkissa pyörittelyä ja eberiä on käytetty ahkerasti.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 23.2.2010 21:34

Vastailin jo tuonne diesel-puolelle, mutta pitkä bussi 111 kW mosalla ja LTR:n softalla vie noin 8 sekalaisessa ajossa. Jos paljon lyhyttä kaupunkiajoa, niin naftalämppäri käy ja kulutus kasvaa.

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 24.2.2010 9:51

Eli täytynnee alkaa lisäämään tehoja niin jo vain kulutus pitäisi laskea. Onko Lahden seudun lähiympäristössä jotain pajaa joka hoitaa lastutuksia?

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 25.2.2010 14:33

Vai kannattako niitä itse asennettavia palikoita laittaa iha ite?

Blue_vw
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 16:06

ViestiKirjoittaja Blue_vw » 26.2.2010 10:26

Onko kukaan vaihtanut sivuoveen pelkkiä rullia itse? Onko minkalainen homma tehdä?
Aika paljon halvemmat olisi pelkät rullat tilailla eBaystä kuin kaikki tarvittavat osat merkkikaupasta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.2.2010 11:34

Olen vaihtanut tarvikerullat sekä keskelle että alas pari vuotta sitten ja hyvin ovat toimineet. Sen verran kalliita ovat nuo uudet kokonaiset rissat pitimineen, että remppa kannattaa kyllä.
Ovihan ei ole vaikea irrottaa, muistaakseni verhoilu pitää irrottaa, että saa keskirissan irti. Keskirissa saa irti kiskostaan, kun takaa irrottaa päätypalan ja alin lähtee hieman keplottelemalla. Omassani oli alimmat kiinnitysruuvit ruostuneet kiinni, mutta ne voi rälläköidä irti ja korvata tavan pulteilla.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 26.2.2010 11:54

Saako nuita tarvikerullia ihan tavan varaosaputkasta??

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.2.2010 12:58

Omani tulivat Saksan ebayn kautta hakusaoilla "Schiebetuer Rollen".

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 26.2.2010 20:02

> Eli täytynnee alkaa lisäämään tehoja niin jo vain kulutus pitäisi laskea.
> Vai kannattako niitä itse asennettavia palikoita laittaa iha ite?

Tehdaskin muistaakseni lupaa pienemmän kulutuksen tehokkaammalle versiolle. Suosittelen kyllä tuollaista custom-softaa mikä mullakin on. Erittäin mukava ajaa ja toimii just niinkuin pitää!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 26.2.2010 22:43

Omani tulivat Saksan ebayn kautta hakusaoilla "Schiebetuer Rollen".

Kittoos!

VeeWee T4
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.10.2009 15:06

ViestiKirjoittaja VeeWee T4 » 27.2.2010 11:56

"Tehdaskin muistaakseni lupaa pienemmän kulutuksen tehokkaammalle versiolle. Suosittelen kyllä tuollaista custom-softaa mikä mullakin on. Erittäin mukava ajaa ja toimii just niinkuin pitää"

Juu kiitoksia vastauksesta.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 27.2.2010 15:27

Mun jarruihin tuli ihmeellinen vika: kun pakittaa edes vähäsen, niin sen jälkeen jarrupoljin solahtaa ekalla polkasulla lattiaan, ja ottaa vasta tokalla. MIstä lähden hakemaan vikaa?

Etuperin ajaessa ei moista ongelmaa ole, paineet pysyy.

KooL
-
Viestit: 23
Liittynyt: 13.7.2004 16:18

ViestiKirjoittaja KooL » 28.2.2010 13:25

Pari kysymystä olis noista alkupään T4sista

Missä malleissa/vuosimalleissa oli vakiona kierroslukumittaristo? Entäs millainen homma on käytännön tasolla tuo mittariston vaihto, jos haluaa kiekkamittarillisen version? Löytyykö noita mittaristoja edes mistään enää helposti?

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 28.2.2010 14:10

osia varmaankin kannattaa kysellä kolari-specialilta
tuohon sopivuuteen voi joku muu kommentoida

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 28.2.2010 20:03

Jarrupalan täytyy keikahtaa ja painaa mäntää sisään pakittaessa jossain pyörässä.
polkimen täytyy täyttää ensin tuo männän sisäänpainuminen.
Tarkista siis jarrupalat ensin.

vorkkari
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.1.2009 9:52

ViestiKirjoittaja vorkkari » 1.3.2010 14:15

Pari kysymystä olis noista alkupään T4sista

Missä malleissa/vuosimalleissa oli vakiona kierroslukumittaristo? Entäs millainen homma on käytännön tasolla tuo mittariston vaihto, jos haluaa kiekkamittarillisen version? Löytyykö noita mittaristoja edes mistään enää helposti?


Mulla on 1991-käyttöönotettu Caravelle GL ja siinä kierroslukumittari.

jiipee62
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.1.2010 11:55

ViestiKirjoittaja jiipee62 » 12.3.2010 9:35

Mitä pultteja olette käyttäneet tarvikealuvanteiden kanssa? Omansahan on pallokartio ja aluissa tavallinen suora kartio.

-Jyrki

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.3.2010 9:41

Rally Race:sta on tullu tilattua aluvanteisiin pultteja. Viimeksi tuli otettua 14x1.5, joissa oli kierrettä noin 50mm, niin sai mersut alle kivuttomasti. Täytyisikin tilata uudet pultit, kun autossa vierailtiin syksyllä ja pultit lähti samalla...

jiipee62
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.1.2010 11:55

ViestiKirjoittaja jiipee62 » 12.3.2010 10:07

Kiitos tiedosta. Vaan kävisköhän esim. nämä Motonetin versiot, olisi tuossa liki vieressä:
40-2065 Pyöränpultti Ducato-I

J5 Vakiopultti [1965-1992]
Scudo ym Vakiopultti [1997-2007]
Ducato 10/14 94-> Vakiopultti JOS M14X1,5mm ja pituus 52mm [1994-2006]
Ducato ->94 Vakiopultti [1980-1994]
C25 Vakiopultti [1976-1993]

-Jyrki

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 12.3.2010 12:09

Ei ollu jarrupaloissa mitään... Pääsylinteri vuotaa vähän vaihdetaan ens viikolla jos tuo vaikuttais. Mysteerinen vika kyl...

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

AAB->ACV

ViestiKirjoittaja Sore » 22.3.2010 22:50

En bongannut tästä megaketjusta kohtaa, jossa selviäisi koneen tyypin vaihto (2.4D -> 2.5TDI), joten kysäisenpä sitä sitten..

Eli isäukolla tuommoinen vapari -00, vaunua pitäisi nykäistä ja on ruvennut hourimaan turpomoottorisesta vaihtoehdosta. On katsellut vaihdokkeja, mutta ainakin omasta mielestä lähes järjetöntä vaihtaa samanikäiseen TDI:n (jotka kuitenkin koriltaan järjestäen huonommassa kunnossa, puunannut kuitenkin omaa "silmäterää" lähes päivittäin) välirahaa maksaen.

Ehdottelin sitten moottorin vaihtoa tietämättä sen enempää kyseisestä operaatiosta ko. auton kohdalla. Astuinko miinaan vai...?

AAB -> ACV
- riittääkö "perusmoottorin" vaihto, miten käy apulaitteet ristiin?
- laatikko on ilmeisesti mallia "susi", eli pakki ykkösen vieressä, kestääkö metrin vertaa TDI:ssä?
- Mennee johtimien vetelyksi, lieneekö esim. kaasupolkimelle vedettävä sähköinen vaijeri?

Jos jollakulla kokemusta tai edes tietoa jakaa, olisin kiitollinen vastauksista...

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 23.3.2010 9:38

Sama tuskastuminen tuli mullekin tuohon 2,4d maamoottoriin ja sen öljynsyöntiin. ACV ei käy AAB lootaan suoraan, eli vaihtoon menisi sekin. Lisäksi sähköt ym. niin työmäärä on kyllä aika valtava = kannattamaton. Omalla kohdallani kävi niin, että asensin pellin alle 1.9TDI:n (AHU), joka käy vanhaan AAB:n laatikkoon suoraan. Oikean puoleiset koneen kannakkeet sekä ohjaustehostimen jalka portterin 1,9D/TD:stä lisäämällä itse perusmoottorin asennus on ns. heittämällä. Öljypohja pumppuineen menee myös vaihtoon ainakin syncrossa, kenties etuvetoisessakin. Tuo riippunee myös siitä onko kone ollut miten päin luovuttaja-autossa. Jos ei välttämättä halua turata TDI:n sähköjen kanssa, kannattaa alkuperäisen syöttöpumpun tilalle pultata mekaaninen suoraruiskun pumppu.

Mielestäni erinomainen päivitys kaikenkaikkiaan.

silvarello
-
Viestit: 26
Liittynyt: 3.12.2007 13:15

ViestiKirjoittaja silvarello » 24.3.2010 12:16

Perskeles.. Onko herroilla ollut minkälaisia savuarvoja noissa 2,4 d vapareissa? Jotenkin oon ajatellut että ovat aika tarkkoja säädöistään ja kunnosta että yleensäkin menee päästöistä läpi.
Oma vekotin koneen vaihdon jälkeen on ollut päinvastainen, eli syksyllä savuarvo 0,01 ja tuossa toissapäivänä nokitti lukeman 0,0 ! Vaihtokone on 50000 remontin jälkeen ajettu AAB 350 tuh. ajetulla suuttimilla ja pumpulla. Ajoitus on reteesti säädetty korvakuulolta. Vetoja ja kulkua on ihan tarpeeksi, mitä tuommoselta voi odottaa. Pakoputkeakin uusin ettei kaasut karkaa mistään. Voiko tuo tosiaan olla noin päästötön..? Samalla konttorilla ja aiemmalla koneella kuitenkin vuosi sitten sain punaisen lapun ja naaman kun hävetti pihan ollessa sinisen savun peitossa.
Minulla on tuossa pajan nurkassa tuommonen 2,4 d AAB alakerta (siitä savukoneesta) jos jotain kiinnostaa . Voisin melkeimpä lahjoittaa sen, jos joku tulee hakemaan.

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 26.3.2010 17:00

T4 -91 2.0B
Pystyykö portterin nopeus mittaria jotenkin kalibroimaan nyt mittarin mukaan 100 ja todellinen nopeus 91. Renkaina on 195/70R15
Vai onko ainoa vaihtoehto kasvattaa rengas kokoa?

Niin ja tommonen tuli viel mieleen et ottaako kellään muulla liukuovi vakio takapuskuriin kiinni kun oven avaa? Autohan on lyhyt bussi.

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 20.4.2010 17:32

mahtuuko 8x17" ET60 vanteet 1991 portteriin

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 20.4.2010 17:57

Yritinpä asentaa tuollaiseen T4:een takaluukkuun keskuslukonmoottoria, mutta mutta...
Onko siis lukkosylinteri erilainen sellaisessa autossa, jossa ei ole keskuslukkoa? Toimii nimittäin tuo keskuslukko vain silloin kun avain on lukossa paikallaan. Avaimen kun vetää pois niin lukko ei aukea muiden ovien mukana. Lukkosylinteri pyörähtää ulkoa katsoen kun ovet avaa (edellyttää siis sen avaimen). Kuuluuko sen kääntyä vai ei? Oliko turhan monimutkaisesti selitetty?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.4.2010 19:49

Tuolta löytyy hieman juttua takaluukun lukkosysteemistä.

Termis
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.9.2009 10:49

ViestiKirjoittaja Termis » 21.4.2010 20:11

Liukuoveen tarvikerissat vaihdettu, ei ollut paha homma. Paitsi että joku neropatti oli vaihtanut alarullan ison pyörän hitsaamalla rullan kokoisen laakerin tilalle. Luonnollisesti sekin oli jumittanut ja kulunut soikeaksi. Vähän rälläköidessä jännitti tuleeko bussiin sivuovea enää ollenkaan sillä reissulla..

Seuraava projekti onkin keskuslukon asennus. Kamat on jo muuten hankittu, mutta nyt tarvisi kipeästi apua ovien haitarikumien ja liukuoven sähköliittimen etsimisessä. Kiersin suurimman osan kaupungin varaosa ja autosähköliikkeistä, mut ei mistään.. Samanlainen löytyi kun Lukkarilla tässä, mutta ilman tuota tiivistekumia. Kontakti jää ovitiivisteen ulkopuolelle kuitenkin niin ei käy. Haitarikumeista ei tietoakaan.

Kuva

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 21.4.2010 21:24

Noita kontakoteja on saatavana,samoin kumeja.Olen itselle uusinut ne.Kun vain muistaisin toimittajan.Uskoisin että Örum :in hyllystä löytyy,kun vaan varaosaliikkeet osaa tilata.Samoin Laakkosen marmorista ne löytyy?

Jos ei löydy niin laita minulle yksityisviesti,niin eiköhän ne saada.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.4.2010 21:25

Jos yhtään auttaa, omani on hankittu Osaset-ketjun liikkeestä. Tuolloin oli heidän kuvastossaankin tuo tuote.

vaahtera
-
Viestit: 3
Liittynyt: 19.5.2010 9:21

ViestiKirjoittaja vaahtera » 19.5.2010 15:00

Olisiko kellään tietoa että missä voisi olla vika?

-00 mallinen portteri ja kävi niin että ohjaamon puhallin lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Sulakkeet ovat ehjiä. Luulin että puhaltimen moottori meni hajalle. No sattumalta laitoin Eberin päälle ja puhallin alkoi toimia normaalisti. Nyt on menty siis jo pitkään niin että Eberi täytyy olla päällä jos haluaa sisätilaan puhallusta. Missä mahtaa olla vika? Kesän tullessa olisi hyvä saada kuntoon..

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 20.5.2010 9:55

Mikä yleisimmin kolisee etupäässä? Onko ne pallot (ylä/ala) vai vakaajan tanko/koiranluut?

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 21.5.2010 19:17

^^Jos sulakke on mitattu ohmisesti että on kunnossa niin seuraavaksi kannattaa tutkia puhaltimen nopeusvalinta kytkintä. Todennäköisesti sieltä on sulanu kärjet rikki.
^Meidän omassa ainakin kovaa kolinaa aiheutti alapallot.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 21.5.2010 22:31

Mulla ainakin eperillä on oma sulake konehuoneessa, ja kun se napsahti, ei toiminu
puhaltimet eikä mikään muukaan siinä lämmönsäädinyksikössä.

Mun veikkaus on että sulla auton omista sähköistä palanu puhatimen sulakkeet, tai piuhat
menny poikki tims... mutta kytkentä on tehty niin että eperin kautta se saa silti sähköä.

Mun autossa puhaltimen nopeutta pystyy säätämään kun eperi kytkee puhalluksen
päälle, eli vika ei mulla ainakaan voisi olla tuossa puhaltimen nopeuden säätimessä ko,
vian kyseessä ollessa.

vaahtera
-
Viestit: 3
Liittynyt: 19.5.2010 9:21

ViestiKirjoittaja vaahtera » 22.5.2010 18:53

Joo..vika ei voi olla itse säätimessä kun se pelaa ihan normaalisti kun laittaa eberin päälle. Ja eberin oma sulakekin täytyy olla ehjä koska eber lähtee päälle normaalisti. Tietääkö kukaan että missä päin konehuonetta tai kojetaulua on eber on liitetty sisätilan puhaltimeen. Voisiko vika olla siinä liitännässä eli virta tulee eberin virransyötöstä mutta ryöstökohta on rikkoutunut niin että puhaltimen normaalivirta ei tule läpi?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 25.5.2010 7:38

Oisko Eberin ohjaama rele (kärjet) risa?

vaahtera
-
Viestit: 3
Liittynyt: 19.5.2010 9:21

ViestiKirjoittaja vaahtera » 25.5.2010 19:42

missä tuo rele on?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 1.6.2010 20:44

Onko nuo T4:sen mittarivalojen polttimot yhtenäisiä sen kannan kanssa - se polttimo näyttää normaalilta pieneltä lasikannalta muttei kyllä irtoa millään siitä kannastaan, eikä kehtaisi rikkoakkaan sitä :)

Kanta näyttää irtoavan pyöräyttämällä, eli pitääkö hakea merkkiliikkeestä nuo polttimot kantojen kanssa?


EDIT: Eipä ne näköjään olekkaan palaneet, vaan kosketushäiriö vaivaa niitäkin. Nyt on lutikka tinattu uusiksi ja lämpö- sekä polttoainemittari pelaa mutta mittariston paukutus jatkuu edelleen että saa taustavalot syttymään vaikka polttimoiden kannat putsailikin. Pitänee ottaa mittaristo uusiksi levälleen, ja kokeilla vielä puhdistaa :/

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 5.6.2010 0:02

Paljon ootte pitäneet öljynvaihtovälinä tuolle 2,5 TDI:lle?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.6.2010 0:12

Kymppitonni.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 8.6.2010 7:38

Meneekö 1.9TD:hen eteen jäähdyttämättömien jarrulevyjen tilalle heittämällä jäähdytetyt, eli sopiiko jarrupalojen vaihdolla ristiin niinkuin joissain G2:sissa?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 8.6.2010 23:23

No kaiken järjen mukaan, jos levyn halkasia on sama.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.6.2010 7:47

Olis iskarien vaihtoa lähiaikoina tiedossa. Pervona ajatuksena olisi korottaa tuota -98 2.4D 2WD portteria. Onko tälläisesta kellään kokemusta? Kyseinen laite on bussisisustainen, joten takajouset saa olla aika stydyt. Meneekö syncron jouset?

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 12.8.2010 18:26

mikä merkitys on syylärin alapuolella olevissa vesiletkuissa oleva kiertovesipumppu vai mikäseon?

make 2
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.12.2007 21:58

ei kipinää

ViestiKirjoittaja make 2 » 29.9.2010 10:30

Löytyisikö tän kautta apua? Portteri -96 bensa ei käynnisty. Tulpille tulee 2 kipinää ja sitten loppuu. Vaihdetut osat puola, virtalukonpohja ja hall-anturi. Edellisellä omistajalla auto ei enää käynnistynyt 15 min tauon jälkeen enää. Elikkä vika on tullut yht äkkiä.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.9.2010 10:35

sepi86 kirjoitti:mikä merkitys on syylärin alapuolella olevissa vesiletkuissa oleva kiertovesipumppu vai mikäseon?

Oma veikkaukseni on kierrättää vettä jälkijäähdytyksessä kun flektit lähtee pyörimään.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 29.9.2010 17:01

^^eli vissiin hörähtää startatessa?? Jos näin, ni kuulostaapi ajoneston vi**uilulta.

tipi47
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.10.2010 21:29

ViestiKirjoittaja tipi47 » 3.10.2010 21:32

Terve. Olen uusi näillä sivustoilla ja nyt olisin apua vailla.

Eli autoni pitkä T4 syncro 2,4 diesel vapari -95. Vaihteistossa jokin antoi periksi. Nyt tarvitsen vaihteiston ja pitäisi tietää mikä vaihteisto autooni sopii.

valmistenumero:
WVZZZ70ZSH095484

ja

70H1F5T4 KA LR SYNCGRUND 1D 5G
CTV LH3D00000000UA 57 KW AAB

Mitä noista koodeista selviää vaihteistotyypiksi ja mikä jakovaihteisto siihen käy?

Kiitokset etukäteen!

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.10.2010 21:38

CTV on vaihteiston koodi. Uuden toimivan vaihteiston etsintä voi olla vaikeaa, ko.vaihteistoa valmistettiin vain 12/94 - 07/95 välisenä aikana.

tipi47
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.10.2010 21:29

ViestiKirjoittaja tipi47 » 3.10.2010 22:26

Eli ei käy ARL-vaihteisto tuohon? Sellainen olisi tiedossa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.10.2010 22:42

ARL vaihteisto on samaa 02D -vaihteistotyyppiä, välityssuhteet ("perän" ja kulmavaihteen)ovat kuitenkin erilaiset.
CTV:ssä on 85/16 ja ARL on 83/18. Nämä tiedot on Etkasta.

e30tic
-
Viestit: 16
Liittynyt: 13.9.2010 22:35

ViestiKirjoittaja e30tic » 4.10.2010 14:20

Kertokaahan mitä öljyä tulee pistää t4 syncro manuaalilaatikkoon? koneena 2.5tdi ja vuosimalli 00,jos niillä on merkitystä.

eivät tuntuneet tietävän paikallisella vw:llä mitään. pitkällisen pohdintojen ja tietokoneen tutkimisen jälkeen antoivat orkkisvaraosanumeron: g 052 162 a2

mutta en nyt ihan viitteis sokeana luottaa tohon,kun tosiaan eivät oikeen sanoneet juuta eikä jaata siihen öljyks :D

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 4.10.2010 19:48

Castrolin TAF-X on yleensä hyvä valinta manuaalilootaan. Löytyy varmaan lähes joka varaosakaupasta ja merkkiliikkeestä, ainakin hanasta.

tipi47
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.10.2010 21:29

ViestiKirjoittaja tipi47 » 15.10.2010 0:35

Onnistuuko CTV:n korvaaminen, jos laittaa ARL-laatikon ja siinä kiinni olevan kulmavaihteen ja samasta "voima"-linjasta vielä perän?

Passaako kardaani ja vetarit CTV-paketista sellaisinaan?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 15.10.2010 10:03

Vaihteisto ,perät manuaalissa 75w/90 Synteettinen!!! Neliveto tai tavallinen T4.
Oman portterin 5 vaihteen laakerit ujelsi ,kun auto tuli mulle.
Luulin jo ,että ne on vaihdettava jossain vaiheessa,mutta laitoin Mobilin Synteettiset 75W 90 sisään Kahdessa viikossa ujellus hävisi liki olemattomiin ja nyt laatikko remontti siirtyi hamaan tulevaisuuteen.
Olen kuullut useasta paikasta kokemuksesta tulevia neuvoja ,synteettiset riittävän useasti vaihdettuna portteriin,niin laatikot kestää .Muuten menee 5 laakerit.

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 16.10.2010 9:03

Mitenkäs tuollaisen T4:n viimasuoja talvella? Ei näyttänyt merkkiosaa olevan tarjolla, onko joku tehnyt omia virityksiä? Jos, niin minkä kokoisia ja mihin väliin?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 16.10.2010 9:37

Pakkasilta kevääseen koko maskin kokoinen pahvi keulaan .On lämmin auto, mutta pahvi on muistettava, jos tuntikausia pyörittää suojasäällä tyhjäkäyntiä.
Eikä käy ylikuumana.

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 16.10.2010 14:46

Sulla ilmeisesti Caravelle-keula? Ensimmäinen diesel itsellä, eli vähän täsmennystä... Ihan oikeaa ruskeaa pahvia siis? Ja irrotat maskin, ja kiinnität sen maskin sisäpintaan vai kennon ulkopintaan? Onko se naru vai nippuside joka pitää parhaiten?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 16.10.2010 15:18

Caravelle keula,
Kiersin viime talveksi pakkausmuovia ruskean pahvin ympäri.
Kestää se normi pahvikin talven kun syyläri kuivattaa sen aina.
Paras varmaan tulee kun hakee kaupasta muutaman millin eristettä.
Minä olen maskilla litistänyt pahvin syyläriä vasten, jää se alalaidasta auki jonkin verran,turvallisuussyistä.
En ole koskaan kuullut että tuuletin jäähdyttäisi suurimmalla teholla,vaikka pahvi on ollut lämpöasteillakin talvella kiinni keulassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa