Skoda 2.0 TDI Ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda 2.0 TDI Ongelmia
Kampiakselin asentotunnistin meni vaihtoon.Anturi on hankalassa paikassa ja tietty liiman kanssa kiinni.Lähti lopulta mutta palasina, samoin vaurion koki muovinen kiinnitys kappale joka on moottorin puolella.
Kysymys kuuluukin, saako sen uuden muovisen kiinnitysosan paikoilleen ulkopuolelta, ottamatta moottoria pois?Voi rähmä
Kysymys kuuluukin, saako sen uuden muovisen kiinnitysosan paikoilleen ulkopuolelta, ottamatta moottoria pois?Voi rähmä
Juu kampuran takastefa ja tunnistin rengas on samaa osaa ja siihen tarvii erikoistyökalun asennukseen. Mitään uudelleen ohjelmointeja ei tarvii hommassa tehdä.
Tossa kuva stefasta.
https://www.google.fi/search?q=vag+rear ... LMLgZJM%3A
Tossa työkalusta:
https://www.google.fi/search?q=vag+rear ... chEJNRM%3A
Tossa kuva stefasta.
https://www.google.fi/search?q=vag+rear ... LMLgZJM%3A
Tossa työkalusta:
https://www.google.fi/search?q=vag+rear ... chEJNRM%3A
Ilmeisesti lohkesi se kohta, jossa tuo kampiakselin asentotunnistin on pultilla kiinni tuossa stefassa. Voisin sanoa jo varmuudella, että joudut tuon stefan vaihtamaan ja siihen tarvii tuon "Skoda erikoistyökalun". Tuo on ihan paskasysteemi Skodassa, stefa ja tunnistinrengas yhtäpuuta ja muovia koko lärpäke. Eritoten tuo, että on muovia, niin olisi ollut jotain vähän kestävämpää materiaalia.
Itse jouduin kesällä käyttämään omasta Octaviasta öljypohjan irti. Öljypohja on kahdella pultilla tuossa stefassa kiinni ja toisen pultin kierteisiin oli joutunut liimamassaa ja pultti lähti kyllä irti, mutta se tuli sieltä sen messinkikierrepätkän kanssa, eli muovinen takastefapaketti halkesi. Ja voin sanoa, että todella hauras oli koko paketti, liekö jo muovi vanhuuttaan haprastunut?
Sain lainaan tuon erikoistyökalun yhden tuttavan kautta ja vaihdettiin tuo stefa. Samalla kun laatikko oli irti, niin vaihdettiin kaksoismassa ja kaikki kytkimen hilppeet, vaikka entiset olivat ehjät, tosin jo reilu 250tkm ajetut. Mutta ketutti senverran, kun laatikko oli jo irti, niin samoilla sävelillä vaihtui nuo edellämainitut osat, kun edullisesti Italiasta sai. Se stefa maksaa jotain saturaisen pintaan merkkiliikkeessä, jos en väärin muista. Itse tilasin ulkomailta, jotain 40e luokkaa oli. Ja se on paattirallaa 5-7 tunnin homma kaikkinensa, riippuen siitä, kuka työn suorittaa. Kokemattomammalta kaverilta varmasti hieman enemmän.
Itse jouduin kesällä käyttämään omasta Octaviasta öljypohjan irti. Öljypohja on kahdella pultilla tuossa stefassa kiinni ja toisen pultin kierteisiin oli joutunut liimamassaa ja pultti lähti kyllä irti, mutta se tuli sieltä sen messinkikierrepätkän kanssa, eli muovinen takastefapaketti halkesi. Ja voin sanoa, että todella hauras oli koko paketti, liekö jo muovi vanhuuttaan haprastunut?
Sain lainaan tuon erikoistyökalun yhden tuttavan kautta ja vaihdettiin tuo stefa. Samalla kun laatikko oli irti, niin vaihdettiin kaksoismassa ja kaikki kytkimen hilppeet, vaikka entiset olivat ehjät, tosin jo reilu 250tkm ajetut. Mutta ketutti senverran, kun laatikko oli jo irti, niin samoilla sävelillä vaihtui nuo edellämainitut osat, kun edullisesti Italiasta sai. Se stefa maksaa jotain saturaisen pintaan merkkiliikkeessä, jos en väärin muista. Itse tilasin ulkomailta, jotain 40e luokkaa oli. Ja se on paattirallaa 5-7 tunnin homma kaikkinensa, riippuen siitä, kuka työn suorittaa. Kokemattomammalta kaverilta varmasti hieman enemmän.
Viimeksi muokannut jakep1982, 13.1.2016 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä olen ollut käsityksessä, että esimerkiksi Golfeissa ja Audeissa tuo lärpäke on jotain metallia, vai onko se niissäkin muovia? Mutta topiikin aloittajalle, voit jo henkisesti varautua lompakon kaventumiseen ja kyllä itseäni korpesi suunnattomasti, kun itselle käpy kävi, mutta vähän pystyi itse kompensoimaan tilannetta vaihtamalla nuo kytkimet yms. samalla, kun autolla oli jo niin pirusti ajettu ja jossain vaiheessa nuo olisi kuitenkin mennyt, kun tarkoitus on itsellä pitää autoa vielä jokunen vuosi.
Niin se on loota otettava irti,on vaan dsg vaihteisto.Öljyjen kanssa joutuu pelaamaan,ja jostain on sitten saatava tuo työkalu.Juankoskella asun.Semminkin kun se loota vaihtaa miten sattuu,niin,olisi sekin ratkaistava että mitä sille lootalle tekeepi.
hyvää hyvyyttäni lupasin katsoa että mikä autoa vaivaa,nyt tämä kyllä ei enempi voikaan laajeta.
hyvää hyvyyttäni lupasin katsoa että mikä autoa vaivaa,nyt tämä kyllä ei enempi voikaan laajeta.
Asentopyörän kiinnitystyökalu
Mistä tuota saisi lainattua?
Jos sulla on laatikko jo irti, niin tuon stefahässäkän vaihtoon ei mene montaa minuuttia tuolla "erikoistyökalulla". Autoliikkeet on varmaan aika nihkeitä paikkoja antamaan lainaan, mutta jos käyt merkkiliikkeestä stefan hakemassa, niin voisithan sitä työkalua pyytää lainaa pientä korvausta vastaan? Merkkiliike ei nimittäin kovin montaa kertaa vuodessa tuota työkalua tarvii, itse sain pienillä suhteilla tutun kautta eräästä merkkiliikkeestä tuon työkalun lainaan ja he olivat tarvinneet sitä kerran per vuosi, eli ei kovin usein tarvittava työväline.
Yksi kaveri on Vianorilla autonasentajana ja he ovat vuokranneet tuon työkalun jostain autovaraosaliikkeestä ( Fixus tms. ei muista tarkasti ), kun pari kertaa ovat tarvinneet. Tuon työkalun hinta on jotain 300e, vai olikohan vähän yli? Kuitenkin, aika kallis työkalu, kun tuota ei kovin usein tarvii. Tai sit hankkii itselle ja laittaa ilmoitusta, että tälläinen löytyy, pientä korvausta vastaan tietenkin.
Yksi kaveri on Vianorilla autonasentajana ja he ovat vuokranneet tuon työkalun jostain autovaraosaliikkeestä ( Fixus tms. ei muista tarkasti ), kun pari kertaa ovat tarvinneet. Tuon työkalun hinta on jotain 300e, vai olikohan vähän yli? Kuitenkin, aika kallis työkalu, kun tuota ei kovin usein tarvii. Tai sit hankkii itselle ja laittaa ilmoitusta, että tälläinen löytyy, pientä korvausta vastaan tietenkin.
Juu niitä on erinlaisii, oikee oppimsesti se tehään et jakomerkit kohallee, tiviste paikallee. Siin renkaassa on yks kolo mikä on yleensä lukittu muovilukolla, niin se reikä jää klo 12.00. Laita se tarkka vikakoodi selityksineen tänne millä sait sen paikallee ehjänä?
Siin video.
https://www.youtube.com/watch?v=Lo6wpKdBoUE
Siin video.
https://www.youtube.com/watch?v=Lo6wpKdBoUE
Re: Skoda 2.0 TDI Ongelmia
No moro taasen!
Nyt skoda lopulta toimii.vika oli johtosarjassa joka menee myös vasempaan ajovaloon.
Lapsellista tekoa nuo johtimet tossa koodassa,pakkasessa laukeavat(rispaantuvat9Kiitoksia vaan neuvoista...
Nyt skoda lopulta toimii.vika oli johtosarjassa joka menee myös vasempaan ajovaloon.
Lapsellista tekoa nuo johtimet tossa koodassa,pakkasessa laukeavat(rispaantuvat9Kiitoksia vaan neuvoista...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa