TransporterT4 2.4d aab vm.96 Öljyt nesteen sekaan.
Valvoja: ffp jäsenet
TransporterT4 2.4d aab vm.96 Öljyt nesteen sekaan.
Morjensta ensimmäinen kysymys tälle foorumille. Hakuakin käytin mutta vielä vähän tarkennusta haluttais saada.
Eli otsikonmukainen auto. Kilometreistä ei tarkkaa tietoa, koska autoon vaihdettu mittaristo ja huoltokirjakin vähän suuntaa antava. Koska sain halvalla ostaa täräytin mettä autoksi mokoman, joka kestikin tasan 2 tankillista.
Auto söi öljyä paljon, n.1L / tankillinen. Auto ei kumminkaan savuttanut mitenkään erikoisen paljon. Mielestäni harvinaisen vähän tämän ikäiseksi kapistukseksi. Savutusta ei havaittavissa edes kylmänä. Öljyvuotoja ei havaittavissa, ainakaan mitään isompia mistä pitäs huolestua. Paisuntasäiliöön kumminkin alkoi kertymään öljyä. Ekana tietenki aloin epäillä että kansihan tästä on halki tai hyvällä tuurilla kannentiiviste paskana. Öljyjen seassa ei ole kuitenkaan vettä. Joku kylänmies väitti, että voi olla myös vesipumppu paskana. Onko näin, että myös tässä konemallissa vedet ja öljyt voi sekottua viallisen vesipumpun takia?
Mitäs arvon raati arvelee minkälaisella rempalla tästä selviää vai teenkö vehkeestä sopevan juhannus-/vappukokon
Eli otsikonmukainen auto. Kilometreistä ei tarkkaa tietoa, koska autoon vaihdettu mittaristo ja huoltokirjakin vähän suuntaa antava. Koska sain halvalla ostaa täräytin mettä autoksi mokoman, joka kestikin tasan 2 tankillista.
Auto söi öljyä paljon, n.1L / tankillinen. Auto ei kumminkaan savuttanut mitenkään erikoisen paljon. Mielestäni harvinaisen vähän tämän ikäiseksi kapistukseksi. Savutusta ei havaittavissa edes kylmänä. Öljyvuotoja ei havaittavissa, ainakaan mitään isompia mistä pitäs huolestua. Paisuntasäiliöön kumminkin alkoi kertymään öljyä. Ekana tietenki aloin epäillä että kansihan tästä on halki tai hyvällä tuurilla kannentiiviste paskana. Öljyjen seassa ei ole kuitenkaan vettä. Joku kylänmies väitti, että voi olla myös vesipumppu paskana. Onko näin, että myös tässä konemallissa vedet ja öljyt voi sekottua viallisen vesipumpun takia?
Mitäs arvon raati arvelee minkälaisella rempalla tästä selviää vai teenkö vehkeestä sopevan juhannus-/vappukokon
Viimeksi muokannut JP81, 28.12.2015 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Otitko öljyt alas että sait vahvistuksen ettei vettä olisi öljyn seassa, se kun painuu öljyn alapuolelle kun auto on seissyt.
Tuo lämmönvaihdin on todennäköisin paikka, helppo ottaa pois, joutuu kyllä kaikki nesteet ottamaan pois, mutta sen joudut jokatapauksessa tekemään.
Pilkun nussintaa tai ei, mutta kyseessä ei ole lauhdutin, lauhdutin muuttaa kaasun takaisin nesteeksi.
Tuo lämmönvaihdin on todennäköisin paikka, helppo ottaa pois, joutuu kyllä kaikki nesteet ottamaan pois, mutta sen joudut jokatapauksessa tekemään.
Pilkun nussintaa tai ei, mutta kyseessä ei ole lauhdutin, lauhdutin muuttaa kaasun takaisin nesteeksi.
Laskin öljyt pois ja ei ollut vedet sinne päässeet. Totta, lauhdutin se ei missään nimessä ole, mutta kohteliaisuuden nimissä käytetään termiä mitä tosi vw mies käyttää :)
Lämmönvaihdin on nyt upotettu saippuaveteen. Puhaltamalla ei saanu selkoa onko vuotoa. Illalla kunhan saan kompuran käyttöön saadaan varmistus tuohonkin.
Lämmönvaihdin on nyt upotettu saippuaveteen. Puhaltamalla ei saanu selkoa onko vuotoa. Illalla kunhan saan kompuran käyttöön saadaan varmistus tuohonkin.
Minkä verran sielä paisarissa sitä öljyä on? Öljynkulutus johtuu, joko väljästä koneesta tai sitten tuolle motille tyypillisestä viasta. Renkaat ei vaan pure sylinteriin. Korjaustoimenpiteenä, hoonaus ja uudet renkaat. Väljä jos on. Vaihtomoottori tulee edulisemmaksi. Kaikki on mahdollista, mutta useita kymmeniä noita rassanneena, yhdessäkään ei ole tuo öljynjäähdytin ollut rikki, eikä toisaalta lohkokaan. Väljyyttää lukuunottamatta.
Paisarin korkinko aukasi, pöhäytti vähän nestettä ylivuoto letkusta kun ajo koneen lämpimäksi. Tyhjäkäynnillä ei kuplimista havaittavissa. Vaikea sanoa paljonko sitä öljyä oli nesteen seassa, mutta reilusti kumminki.
Lähtee vain niin hyvin kylmänä käyntiin eikä savuttele, että siksi epäilin tuota väljää konetta. Vetojakin on mukavasti ja huippunopeus 140 mittarin mukaan.
öljynjähytin tuntuis olevan kunnossa. Vaikea saada kunnolla paineistettua,mutta luulis tuon saippuaveden tekevän sen verran tehtävänsä että näyttäs jonkunkaanlaista kuplimista.
Noh, joskohan sais viikon aikana kannen pöydälle niin näkis mitä se on syöny.
Lähtee vain niin hyvin kylmänä käyntiin eikä savuttele, että siksi epäilin tuota väljää konetta. Vetojakin on mukavasti ja huippunopeus 140 mittarin mukaan.
öljynjähytin tuntuis olevan kunnossa. Vaikea saada kunnolla paineistettua,mutta luulis tuon saippuaveden tekevän sen verran tehtävänsä että näyttäs jonkunkaanlaista kuplimista.
Noh, joskohan sais viikon aikana kannen pöydälle niin näkis mitä se on syöny.
Kansi olis pöydällä, ihmetyksekseni halkeamia ei ole kuin yksi ja sekin venttiilien välillä, kauimmaisessa pytyssä jakopäästä päin katsottuna. Kannentiivisteessäkään en huomannu silmämääräisesti mitään vikaa. Ainut, että oli vuotanut juurikin tuolta dieseli pumpun puoleisesta päästä. Enpä tiedä sitten... haen uuden kannentiivisteen ja pistän romut kasaan. Mitään sen kummempaa en ala tässävaiheessa uusimaan, koska jos lohko halki niin työnnän tämän lähimmältä jyrkänteeltä alas, en jaksa alkaa uutta alakertaa hommaamaan. Mutta kohta voip olla ehjä kansi romuineen myytävänä jos jotaki kiinnostaa :)
Kaikkia halkeamia ei silmällä välttämättä nää. Venttiilien välissä olevat halkeamat ei haittaa, niitä on kaikissa. Esikammion luona olevat halkeamat taas käsittääkseni haittaa siinä mielessä, että kammio saattaa pudota männän päälle. (Puhtaasti ihan henkilökohtainen arvio. Ei perustu mihkään faktaan) Turha siihen uutta tiivistettä ja pultteja laittaa, jos edes epäily, että lohkossa vikaa. Mittaa lohko ja hoonaa se, jos toleranssissa. Noissa on oikeasti tyyppivikana, että sylinteri kiillottuu ja renkaat ei pure siihen. Toimivia mosiakin saa tosin kohtuuhintaan. Missä päin auto on? Vois kiinnostaa, mikäli myyt.
Jakopäästä päin
1.
http://i203.photobucket.com/albums/aa23 ... 122617.jpg
2.
http://i203.photobucket.com/albums/aa23 ... 122632.jpg
3.
http://i203.photobucket.com/albums/aa23 ... 122643.jpg
4.
http://i203.photobucket.com/albums/aa23 ... 122656.jpg
5.
http://i203.photobucket.com/albums/aa23 ... 122706.jpg
Linkit saattaa jopa toimiakkin.
1.
http://i203.photobucket.com/albums/aa23 ... 122617.jpg
2.
http://i203.photobucket.com/albums/aa23 ... 122632.jpg
3.
http://i203.photobucket.com/albums/aa23 ... 122643.jpg
4.
http://i203.photobucket.com/albums/aa23 ... 122656.jpg
5.
http://i203.photobucket.com/albums/aa23 ... 122706.jpg
Linkit saattaa jopa toimiakkin.
Näyttää tuossa kuvassa, että venttiilit olisi aika syvällä, mutta ilmeisesti sitten hämää. Tuo 1,5-1,7mm lienee ok. Korjatkaa joku, jos muistan väärin. Tuo kansi on kyllä mielestäni äskettäin uusittu, kun siinä ei ole nuo venttiilin välit halki. Olisiko öljyjäämät edellisen vian peruja? Tarkista ne sylinterit. Öljypumpun tiiviste noista alkaa myös vuotamaan, sen pitäisi tosin kyllä näkyä ulospäin.
Kyllä tuo tosiaan uudelta näyttää. Tässä alkaa jo epäillä itsekkin että oliko nuo nesteet tuon näköiset auton ostohetkellä. Ostin auton nimittäin huutokaupasta autoa sen kummemmin näkemättä. Katoin kyllä öljyt ja nesteet ennenkö ajoin sen kotiin ja tavallisesti kiinnitän kyllä huomiota niihin juurikin tällasia remontteja välttääkseni. Tuo kova öljynkulutus kiinnitti sitte huomiota enemmän myös nesteisiin.... Miettiny tässä vain jaksaako alkaa vielä mahollisesti rengastaanki tuon vehkeen. Tietenki edellyttäen että lohko kunnossa. Autoon on laitettu kyllä paljon uutta osaa että se tässä nyt mietityttää.
Auto on kyllä tallissa montun päällä, että puitteet ois kyllä hyvät. Onnistuukohan tuo rengastus lohko paikallaan vai onko se helpompi tiputtaa suosiolla koko paska alas. Pikkusen aina karkaa nämä rojektit käsistä.... :)
Auto on kyllä tallissa montun päällä, että puitteet ois kyllä hyvät. Onnistuukohan tuo rengastus lohko paikallaan vai onko se helpompi tiputtaa suosiolla koko paska alas. Pikkusen aina karkaa nämä rojektit käsistä.... :)
Jaksanu taas pitkästäaikaa kömytä talliin ruuvaileen, heti vain meni järki pakoputken kiinnityksen kanssa. Eikö jumalauta pultti ja mutteri ole yks parhaista kiinnitys systeemeistä mitä on keksitty... hitleri on sitte ängenny sinne jotku jeesuksen #*ttumaiset jouset joita ei saa väännettyä paikalleen kun eihän sinne mahu millään vääntämään... milläs nuo pitäs saada paikalleen? Toistaseksi ei onnistunu....taitaa olla helpoinko tekkee itte kunnon kiinnikkeen.
Levittää sen jousen irtaallaan ja laittaa sinne väliin (ihan siihen reunaan) juuri sopivan mittaisen esim. kierretangon pätkän. Nostaa putken kii pakosarjaan ja jousi paikalleen. Painaa rengasraudalla jousta putkea vasten ja toisella lipsauttaa tapin pois välistä. seittemän sekunttia ja jousi on paikallaan. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa