Maksimiteho ei välttämättä muutu kauheasti suuntaan taikka toiseen IQ;ta muuttamalla, mutta ominaisuuksia saadaan muokattua helposti voimansiirron kannalta edullisempaan tai vaativampaan suuntaan.
Pieni IQ ei ole mikään erityisen hyvä ratkaisu vakio-ohjelmaa käytettäessä, jos syöttöä on jo muuten lisäilty pumpun tai suuttimien osalta.
Kulutuksessa olen itse huomannut IQ-arvon muutoksella 1.8 ==>5.6, sen asian että tankillisella ajaa noin 150km pidemmälle.
Vastaako IQ:n pienentäminen evry-modia?
Valvoja: ffp jäsenet
Minulla säädettiin alh-koneesta tuota pumpun kantta että, pääsi leimasta läpi. Vedot pieneni hieman ja kone käynnistyy paljon huonommin nytte. Onko muilla ollut oireena tuota starttaamisen pidentymistä säädön jälkeen sekä lämpimänä että kylmänä?
Tarttee varmaan paukutella takaisin tuota kantta että saa taas savua ja akku pääsisi vähemmällä. Kolmen torxin löysääminen riittää, vai tarvitseeko tuo ihmeellinen kolmikanta löysätä myös?
Tarttee varmaan paukutella takaisin tuota kantta että saa taas savua ja akku pääsisi vähemmällä. Kolmen torxin löysääminen riittää, vai tarvitseeko tuo ihmeellinen kolmikanta löysätä myös?
Mitenkäs kun mulla oli tuommoinen PSI Powerbox 1.9TDi AFN:ssä paikoillaan ja kyllähän tuon tehon ja varsinkin lisäväännön tuolla huomaa. Mutta nyt kun tuli varalta katsastukseen otettua tuo powerboxi irti, niin tuli sitten mieleen että saisiko tuon saman tehonlisäyksen ihan tällä IQ-arvon muutoksella? Kannattaisiko laittaa EVRY-modi vielä lisäksi? Entäs tämä IQ:n muuttaminen jos on Powerboxi paikoillaan, saisiko siitä vielä tehoja ja vääntöä? Oikeastaan tämä viimeinen kysymys olisi se tärkein. Aletaan sitten vaihtamaan turboa, suuttimia, mappia yms. kunhan tämä likviditeettitilanne tästä paranee.
Moikka!
kävin sitten koittaan leimata Cordopaa jossa on Sdi kone ja 90hp Tdi suuttimet ja eihän se päästöistä läpi mennyt. K arvo 2.85 saako tuolla iq syöttöä pienemmäksi että menee leimalta läpi? vag comilla on tehty säätö niin isoon arvoon kun sai ja sitten loppu säätövara.
Itellä on AQM (sdi) kone ja tiputin 90hv tdi suuttimet ja meni päästöistä läpi että heilahti.. iq:ta ei oo muokattu, eikä muutakaan. vain ja ainoastaan ne 90hv suuttimet. maksimi k arvo oli 2.5 ja mulla oli 0.51 8) voi olla että cordobaas on tehty jotain muutoksia? nytten otan läppärin kainaloon ja lähen autolle näpyttelemään iq:ta pienemmäksi :D
Vaihat ne suuttimet ja säädät sen just niinku laitoitki, eli koneella iq niin pienelle ku menee. Sitte hammerilla iq siihen mikä hyvältä tuntuu niin ettei ala rynkyttään. Koneella saat aika varmasti niin isoksi iq:n että ei oo leimalla ongelmia.
Kannattaa sitte vähä miettiä ennen ku laittaa vaan "all in" niistä isommista suuttimista vaikkapa evryllä. Saattaa lämmetä nimittäin pakokaasu jonku verran..
Kannattaa sitte vähä miettiä ennen ku laittaa vaan "all in" niistä isommista suuttimista vaikkapa evryllä. Saattaa lämmetä nimittäin pakokaasu jonku verran..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa