Vastaako IQ:n pienentäminen evry-modia?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 7.2.2009 14:05

Maksimiteho ei välttämättä muutu kauheasti suuntaan taikka toiseen IQ;ta muuttamalla, mutta ominaisuuksia saadaan muokattua helposti voimansiirron kannalta edullisempaan tai vaativampaan suuntaan.
Pieni IQ ei ole mikään erityisen hyvä ratkaisu vakio-ohjelmaa käytettäessä, jos syöttöä on jo muuten lisäilty pumpun tai suuttimien osalta.

Kulutuksessa olen itse huomannut IQ-arvon muutoksella 1.8 ==>5.6, sen asian että tankillisella ajaa noin 150km pidemmälle.

Hanza
-
Viestit: 4
Liittynyt: 23.11.2009 16:37

ViestiKirjoittaja Hanza » 9.12.2009 23:55

Minulla säädettiin alh-koneesta tuota pumpun kantta että, pääsi leimasta läpi. Vedot pieneni hieman ja kone käynnistyy paljon huonommin nytte. Onko muilla ollut oireena tuota starttaamisen pidentymistä säädön jälkeen sekä lämpimänä että kylmänä?

Tarttee varmaan paukutella takaisin tuota kantta että saa taas savua ja akku pääsisi vähemmällä. Kolmen torxin löysääminen riittää, vai tarvitseeko tuo ihmeellinen kolmikanta löysätä myös?

kieku3
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.10.2007 14:01

ViestiKirjoittaja kieku3 » 10.12.2009 0:00

Kannattaa naputella takas, niin lähtee taas paremmin käyntiin. Jos ei oo mittaus laitteita, niin sittekö lähtee hyvin käyntiin eikä kierrokset ole koholla niin säätö tarpeeks kohillaan. Ja riittää ne torxit 3 tai 4 kappaletta.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.4.2010 22:47

Tuliko koskaan selvyyttä tuohon V6 tdi:n IQ-säätämisestä? :)
Olis ajankohtaista. Vähän olis pielessä, kun tyhjäkäynnillä rynkyttää.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 29.4.2010 19:52

Mitenkäs kun mulla oli tuommoinen PSI Powerbox 1.9TDi AFN:ssä paikoillaan ja kyllähän tuon tehon ja varsinkin lisäväännön tuolla huomaa. Mutta nyt kun tuli varalta katsastukseen otettua tuo powerboxi irti, niin tuli sitten mieleen että saisiko tuon saman tehonlisäyksen ihan tällä IQ-arvon muutoksella? Kannattaisiko laittaa EVRY-modi vielä lisäksi? Entäs tämä IQ:n muuttaminen jos on Powerboxi paikoillaan, saisiko siitä vielä tehoja ja vääntöä? Oikeastaan tämä viimeinen kysymys olisi se tärkein. Aletaan sitten vaihtamaan turboa, suuttimia, mappia yms. kunhan tämä likviditeettitilanne tästä paranee.

Linkki
-
Viestit: 36
Liittynyt: 22.6.2004 5:04

ViestiKirjoittaja Linkki » 4.5.2011 19:21

Moikka!
kävin sitten koittaan leimata Cordopaa jossa on Sdi kone ja 90hp Tdi suuttimet ja eihän se päästöistä läpi mennyt. K arvo 2.85 saako tuolla iq syöttöä pienemmäksi että menee leimalta läpi? vag comilla on tehty säätö niin isoon arvoon kun sai ja sitten loppu säätövara.

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 5.5.2011 18:18

K arvo 2.85 saako tuolla iq syöttöä pienemmäksi että menee leimalta läpi?

Kyllä saa syöttöä pienemmäksi kun suurennat IQ:n lukuarvoo.

Jymppa
-
Viestit: 24
Liittynyt: 7.3.2014 14:41

ViestiKirjoittaja Jymppa » 21.1.2015 18:18

Moikka!
kävin sitten koittaan leimata Cordopaa jossa on Sdi kone ja 90hp Tdi suuttimet ja eihän se päästöistä läpi mennyt. K arvo 2.85 saako tuolla iq syöttöä pienemmäksi että menee leimalta läpi? vag comilla on tehty säätö niin isoon arvoon kun sai ja sitten loppu säätövara.


Itellä on AQM (sdi) kone ja tiputin 90hv tdi suuttimet ja meni päästöistä läpi että heilahti.. iq:ta ei oo muokattu, eikä muutakaan. vain ja ainoastaan ne 90hv suuttimet. maksimi k arvo oli 2.5 ja mulla oli 0.51 8) voi olla että cordobaas on tehty jotain muutoksia? nytten otan läppärin kainaloon ja lähen autolle näpyttelemään iq:ta pienemmäksi :D

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 21.11.2015 16:23

Piti itsekin kokeilla tuota IQ-säätöä, kun evry-viritelmä veti maihin jostain ja piti poikkasta johto...3,8-4,0 välillä oli vakiona, 3,2-3,4 sai menemään vag-comilla. Suurin arvo mitä hyväksyi sen 32768 tilalle oli 32784, muita ei antanut tallentaa. Ei paljoa vaikuttanut mihinkään.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 26.11.2015 10:39

Onko kukaan kokeillut, missä tulee rajat toisessa suunnassa? Eli miten isoksi IQ:ta voi nostaa? Mietin tuossa tuota jo kauan aikaa suunniteltua suuttimien kärkien vaihtoa isommaksi, että joutuuko IQ:ta roplaamaan syöttöä pienentäen, varsinkin katsastuksen ajaksi...

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 27.11.2015 9:43

Vaihat ne suuttimet ja säädät sen just niinku laitoitki, eli koneella iq niin pienelle ku menee. Sitte hammerilla iq siihen mikä hyvältä tuntuu niin ettei ala rynkyttään. Koneella saat aika varmasti niin isoksi iq:n että ei oo leimalla ongelmia.

Kannattaa sitte vähä miettiä ennen ku laittaa vaan "all in" niistä isommista suuttimista vaikkapa evryllä. Saattaa lämmetä nimittäin pakokaasu jonku verran..

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 27.11.2015 9:47

Juu, kyllä siinä järki on mukana säädössä. Kytkimen pitokin rajoittaa niin, että ei olla "all-inejä" heti vetämässä :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa